🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 اصلح را شناسایی و انتخاب کنید. 🍂
🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
(مائده /۵۴)
⚡️ترجمه :
اى كسانى كه ايمان آورده ايد! هر كس از شما كه از دين خود برگردد (به خدا ضررى نمى زند، چون) خداوند در آينده قومى را خواهد آورد كه آنان را دوست دارد و آنان نيز خدا را دوست دارند. آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى كنند و از ملامت هيچ ملامت كننده اى نمى هراسند. اين فضل خداست كه به هر كه بخواهد (وشايسته ببيند) مى دهد و خداوند وسعت بخش بسيار داناست.
🔴صفات كسى كه بايد رسالت بزرگ اداره جامعه اسلامی را به عهده بگیرد:
🍃١ ـ به خدا عشق می ورزند و جز به خشنودى او نمى انديشند.
🍃٢ و ٣_ در برابر مؤمنان خاضع و مهربان، و در برابر دشمنان و ستمكاران، سرسخت، انعطاف ناپذير و پر قدرتند.
🍃۴ ـ جهاد در راه خدا به طور مستمر از برنامه هاى آنها است.
🍃۵ _ در راه انجام فرمان خدا و دفاع از حق از ملامت هيچ ملامت كننده اى نمى هراسند.
در حقيقت، علاوه بر قدرت جسمانى، چنان شهامتى دارند كه از شكستن سنت هاى غلط و مخالفت با اكثريت هائى كه راه انحراف را پيش گرفته اند، و با تكيه بر كثرت عددى خود ديگران را به باد استهزاء مى گيرند، پروائى ندارند.
#سبک_زندگی_قرآنی
#انتخابات
.
♻️ اگر همه لشکر خواص، رسانهها، علما و فرماندهان سپاه و ... از شما خواستند به کاندیدایی رأی بدهید که از نظر شما آن فرد اشکالات مهمی در خودش یا سوابقش یا خانوادهاش هست و کاندیدای دیگری را برای ریاست جمهوری اصلح تشخیص میدهید، عقل و دین میگوید به کسی رأی دهید که او را اصلح میدانید و به این توصیهها توجه نکنید. جملات امام خمینی (ره) را بخوانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 این فیلم را برای #بعلاوه_یک نفر از دوستان، نزدیکان و اعضای خانواده خود بفرستید تا از نظر رهبر انقلاب درباره نامزد اصلح در انتخابات فردا مطلع شوند
✏️نامزد اصلح کیست؟
✏️معتقد به مبانی #انقلاب، #کارآمد و دارای توانایی کار.
💠 عروج عقل
🔸 دین، دین علمی است و علم با گفتار و نوشتار و کردار و رفتار، سامان می پذیرد. کتابت و علم، زمینه ای است برای عقل و عقل وسیله ای است برای #فرشته_شدن و جامعه فرشته نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد. قرآن کریم وقتی أسمای حسنای الهی را ذکر می کند، یعنی خلفای او باید به این أسما متّصف شوند.
🔸 انسان اگر انسان راستین است، خلیفه خداست و خلیفه او اوصاف «مستخلف عنه» را دارد و «مستخلف عنه» او عالمانه جهان را اداره می کند. قرآن کریم مجاری علم را به ما داد و آموخت؛ هم سمع و بصر را به ما داد و هم قلب و هوش را به إذن خدا به ما عطا کرد تا عالم و محقق شویم و این را برای عقل نردبان قرار دهیم. قرآن کریم که ما را به علم و کتاب دعوت می کند و به قلم سوگند یاد می کند و به مکتوبات قلم داران قسم یاد می کند: ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾،[1] دینی که به ابزار نوشتن سوگند یاد میکند، دینی که به کتابت و مکتوب قسم یاد می کند، آن طوری که به شمس و قمر قسم یاد می کند: ﴿وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها ٭ وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها﴾؛[2] یعنی قلم باید مثل قمر #نور بدهد، کتاب باید مثل شمس #فروغ داشته باشد. این طلیعه کار است که انسان به نوشتن و گفتن صحیح عادت کند و آگاه شود و این کافی نیست و این مقدمه است.
🔸 قرآن بعد از اینکه جامعه را به علم دعوت کرده است، به آنها می گوید علم نردبان است نه هدف و این نردبان باید جامعه را به عقل برساند، فرمود: ﴿وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما یعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُونَ﴾،[3] فرمود این تبیین هایی که در قرآن کریم هست، دانشوران بهره می برند و این دانشوران نردبان هایی در دست دارند که به سَمت عقل باید صعود کنند، چون آنجاست که ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ﴾،[4] پس قدم اول عالم شدن. قدم دوم این که بدانیم خودِ این علم هدف نیست، نردبان است. قدم سوم آنکه بدانیم این نردبان را به اوج و عروج عقل نصب بکنیم که عاقل بشویم. عقل را صاحب شریعت، یعنی وجود مبارک پیامبر أعظم (عَلَیهِ وَ عَلَی آلِه آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) تفسیر کرد، فرمود عقل آن است که در بخش اندیشه زانوی سرکش وهم و خیال را عِقال(نگه داشتن) کند و در بخش انگیزه زانوهای سرکش شهوت و غضب را عِقال کند، عقل همان عقال است.[5]
[1]. سوره قلم، آیه1.
[2]. سوره شمس، آیه1 ـ 3.
[3]. سوره عنکبوت، آیه43.
[4]. سوره فاطر، آیه40.
[5]. تحف العقول، ص15؛ «فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلم) إِنَّ الْعَقْلَ عِقَالٌ مِنَ الْجَهْل».
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قابل_توجه_خانم_های_که_دنبال
#آیه_قرآن_برای_اثبات_حجاب_هستند
💢 حجاب در کجای قرآن آمده است❣
#یک_آیه_یک_درس
... فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَن يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ
... ﺩﺭ ﺁﻥ مسجد ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﭘﺎﻛﻴﺰﮔﻲ [ ﻭ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﺟﺴﻢ ﻭ ﺟﺎﻥ ] ﻫﺴﺘﻨﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﭘﺎﻛﻴﺰﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ.
(توبه/١٠٨)
🔹🔸🔹
🌹 وارد اتاق امام _رحمة الله علیه_ که مى شدید، انگار وارد بهشت شده اید؛ چون بوى عطر مى داد؛ به خاطر این که او چندبار عطر استفاده مى کرد.
🌸 امام نمونه کامل ساده زیستى، قناعت و صرفه جویى در استفاده از امکانات زندگى بودند؛ ولى همیشه فضاى محیط زندگى، اتاق کار و محل عبادت و خواب وى، از بوى دل انگیز عطرهاى بسیار خوشبو، آکنده بود و در زمینه نظافت و پاکیزگى واستفاده از بهترین عطرها، در حد کمال مقید بود.
#حق_روزه
استاد تحریری
کسانی که بخواهند وجودشان را از آلودگیها حفظ کنند و آلودگی فکری و اعتقادی، عملی و اجتماعی و... نداشته باشند و در هر شأنی که قرار میگیرند بخواهند به حق شأن مرتبهی وجودیشان برسند، باید کاملاً به دستورهای شرع عمل کنند.
🔸روزه هم اینچنین است که با آن، انسان به مرتبهای دیگر از #تقوا میرسد که آثارش هم در زمان روزه و هم بعد از روزه ادامه دارد.
👌حضرت زهرای مرضیه –سلام الله علیها- فرمود:
«فَرَضَ اللهُ الصِّيَامَ تَثْبِيتاً لِلْإِخْلَاصِ.»
خدای متعال #روزه را بر انسان واجب کرده تا اینکه اخلاص در وجود او تثبیت شود.
🔸روزه عملی است که بر حسب ظاهر، دیگران از آن اطلاعی ندارند و از این جهت با اخلاص رابطه پیدا میکند. آنگاه هنگامی که این امساک گسترده شود، ناخالصیهای وجودی انسان کم کم گرفته میشود و اگر انسان در جهت روزه دقیق باشد، ناخالصیهای اعضای دیگر هم از انسان دور میشود.
🔸روزه عملی است که در خالص کردن شئون دیگر وجودی انسان مؤثر است به همین خاطر برای کارهای مباح روزهدار هم حساب دیگری باز میشود و همهی آنها برایش عبادت است. امام صادق –علیه السلام- میفرماید
«نَوْمُ الصَّائِمِ عِبَادَةٌ وَ نَفَسُهُ تَسْبِيحٌ.»
خواب روزهدار، عبادت است و نفس کشیدن او (ثواب) تسبیح است.
🔸البته این، مخصوص روزه #ماه_رمضان نیست و همهی روزههای سال را شامل میشود. هر چند در ماه رمضان، آن آثار مضاعف میشود؛ به همین جهت حضرت در سخن دیگرش فرمود: «سکوتش تسبیح است.» نمیفرماید: نفس کشیدن و سکوتش ثواب تسبیح را دارد؛ بلکه میفرماید: این دوخود #تسبیح است. تسبیحِ نماز، منزه دانستن خدای متعال از عیوب و نواقص است.
📚برگرفته از کتاب انسان و گستره حقوق بندگی