eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 ▪️ مرور صفحات اول روزنامه 🆔@Dailynotes20
می‌گویند یکی از دلایل اینکه مارکسیسم در کشورهای مسلمان پا نگرفت، ضدیت آشکارش با مذهب بود. لیبرالیسم اما مزوّرانه مذهب را به رسمیت شناخت، اما آن را از مرجعیت بایدها و نبایدها انداخت. به همین دلیل است که نئولیبرال‌های ریش‌دار و سربه سجودِ آیه‌خوان، برای اسلام سیاسی خطرناک‌ترند. @syjebraily 🆔@Dailynotes20
به مناسبت درگذشت جلال ال احمد در۱۸ شهریور سال ۱۳۴۸) در کتاب "روشنفکر میهنی" که توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده درباره نحوه آشنایی جلال آل احمد با امام خمینی آمده است: با رحلت آیت‌الله بروجردی، جهان شیعه به استقبال مرجعی دیگر رفت و آیت‌الله خمینی که فقیهی شجاع و مبارز بود، پا به میدان گذاشت. جلال آل‌احمد نیز همانند دیگران، خیلی زود امام خمینی را شناخت و جزء طرفداران ایشان شد. آل احمد در طول زندگی‌اش تنها یک بار امام را ملاقات کرد و آن دیدار در نخستین سال‌های نهضت اسلامی اتفاق افتاد. وی درباره این دیدار می‌گوید: «من پس از شنیدن نطق ایشان [امام خمینی]... احساس کردم باید ایشان را ببینم. به قم رفتم. در خانه ایشان کتاب "غرب‌زدگی" خود را کنار دستشان دیدم. گفتم: شما هم این خزعبلات را می‌خوانید؟ با نگاهی به من پرسیدند: شما آقای آل احمد هستید؟ گفتم: بله. گفتند: آنچه ما باید بگوییم شما گفته‌اید.» در ادامه جلال درباره این ملاقات می‌گوید: «من حتی دست پدرم را نبوسیده بودم، اما دست ایشان را بوسیدم. امام خمینی نیز در اردیبهشت 1359 درباره دیدار جلال با ایشان فرمودند: «آقای جلال آل‌احمد را جز یک ربع ساعت بیشتر ندیدم. در اوایل نهضت یک روز دیدم که آقایی در اتاق نشسته‌اند و کتاب ایشان غرب‌زدگی در جلوی من بود. ایشان به من گفتند: چطوری این چرت و پرت‌ها نزد شما آمده است؟ یک هم‌چو تعبیری و فهمیدم که ایشان هستند. مع‌الأسف دیگر او را ندیدم. خداوند ایشان را رحمت کند.» در فروردین 1343، زمانی که امام از حبس آزاد شدند، جلال در مکه به سر می‌برد و در نامه‌ای ضمن ابراز خوشحالی از آزادی امام گزارشی از حال و هوای مناسک حج و وضعیت شیعیان در عربستان به امام می‌دهد. نامه جلال به امام را در سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخوانید. @pavaragi 🆔@Dailynotes20
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلاب زنانه در طول تاریخ خانوم! تو کجای تغییر مسیر تاریخ ایستاده‌ای؟! ⚠️ شیطان و ابزار قدرتمند او برای وسوسه‌ی زنان در انحراف تاریخ
🌐بحران قفقاز جنوبی و جنگ روانی ترک ها ♨️این روزها یکی از خبرهای داغ فضای مجازی، جنگ قریب الوقوع ایران و آذربایجان بر سر اشغال بخش های از خاک ارمنستان و قطع ارتباط مرزی ایران با این کشور است. بدون شک مثلث آذربایجان، ترکیه و رژیم صهیونسیتی خواب های آشفته ای برای کنترل قفقاز جنوبی در سر دارند که خطرات بالقوه زیادی برای امنیت ایران خواهد داشت. اما ذکر یک نکته نباید فراموش شود که ترکیه در بحران اقتصادی مزمنی گرفتار شده و به هیچ عنوان تحمل درگیری نظامی ندارد، رژیم صهیونسیتی نیز با بحران بی سابقه ای در داخل سرزمین های اشغالی مواجه شده و رویارویی مستقیم با ایران به منزله تیر خلاص بر شقیقه این رژیم خواهد بود. آذربایجان نیز هشدارهای لازم را از جمهوری اسلامی دریافت کرده و اگر از خط قرمزها عبور کند، راه را برای تسویه حساب جمهوری اسلامی با رژیم علیف و همچنین پایگاه های رژیم اشغالگر قدس در آذربایجان هموار کرده است. 💯شواهد نشان می دهد احتمال درگیری نظامی در قفقاز جنوبی و مداخله ایران چیزی نزدیک به صفر است و به نظر می رسد این شانتاژهای رسانه ای خیلی مطابق با واقعیت نباشد. هر چند آمادگی نیروهای مسلح ایران بر کسی پوشیده نیست و جنگ طلبان می توانند مزه ضربات موشکی ایران را از آمریکایی‌ها بپرسند. ضرباتی که شریان های حیاتی شان را قطع خواهد کرد. ✍محمدصادق خرسند 🆔@Dailynotes20
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️آیا اهل آخرت درکی از لذت های دنیا دارند؟| آیت‌الله مصباح یزدی 📎لینک مطلب ▪️ چرا حکومت خودکامه پهلوی کتاب غرب زدگی آل احمد را توقیف کرد | داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی | حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️دین‌ستیزان و «مصادره راهبران دینی»!| احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ پیاده روی با تلگرام و اینستای غیر فیلتر!| محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ حجاب در گذار از عهد نهضت به نهاد| مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت 🆔@Dailynotes20
📺 گاندو۳ خیلی‌ها را به هول و هراس انداخته! 🔹بالای ۲۵ خبر در رابطه با گاندو تنها در یک پایگاه خبری! آن‌هم در تنها دوهفته‌ی اول شهریور ماه امسال، همزمان با خبر پخش گاندو۳ به زودی... ظاهراً سوژه گاندو۳ خیلی‌ها را به هول و هراس انداخته و منافع خیلی‌ها را نشانه گرفته است. 🔹به فال نیک می‌گیریم... 🆔@Dailynotes20
16.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 تمجید حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از همسر مرحومه و مکرمه شان در کل زندگی یک بار نگفت من کمبودی دارم هیچ وقت چیزی را یک دستی بدست من نداد همیشه با احترام ... شادی روحشون صلوات💐
💢چگونه ننویسیم مرحوم استاد رضا بابایی توانایی و دانایی قلم در سبک‌باری آن است. قلم راه خود را می‌داند، کافی است که ما بارهای اضافی را از دوش او برداریم و دست و پای او را از قیدها و بندها آزاد بگذاریم. ما نباید به او بیاموزیم که چگونه بنویسد؛ بلکه ما باید نوشتن را از مهارت‌های بالقوۀ قلم بیاموزیم. همین قدر که بدانیم چگونه نباید بنویسیم و قلم را گرانبار از چه قیدهای بیهوده و کلیشه‌ها و عادت‌ها نکنیم، کافی است. قلم، کلمات را بر روی کاغذ می‌آورد کلمات همدیگر را احضار می‌کنند و اندیشه می‌آفرینند و پیش می‌روند. خطا است اگر گمان کنیم که نویسنده در ذهن می‌اندیشد و با قلم می‌نویسد؛ بلکه او در ذهن می‌نویسد و با قلم می‌اندیشد. یعنی آنگاه که شروع می‌کند به نوشتن، کلمات و جمله‌ها و روابط پنهان و پیدای الفاظ، نویسنده را به جهان هزارتوی معانی می‌برند؛ جهانی که پیشتر در ذهن او نبود و اندک اندک بر روی کاغذ شکل می‌گیرد. هر کلمه تا آنگاه که نوشته نشده است، چند حرف به‌هم‌پیوسته است؛ ولی وقتی به روی کاغذ می‌آید، از طریق پیوندها و خویشاوند‌ها و تداعی‌ها، کلمات دیگر را فرامی‌خواند و همراه آنها معانی نو خلق می‌شود. از این رو است که متن‌ها و داستان‌ها و شعرها تا پا به دنیای کاغذ نگذاشته‌اند، به بلوغ نمی‌رسند. به‌واقع اندیشه محصول پیوند و دیدار قلم با کاغذ است. نویسندگان نباید قلم را مجبور به راه و روشی کنند که پیشتر اندیشیده‌اند. رهایی و آزادی قلم بر روی کاغذ، پیش‌اندیشیده‌های پراکنده را به اندیشه‌های بارور و پروار و همگرا تبدیل می‌کند. ما باید یاد بگیریم که قلم را چگونه آزاد بگذاریم نه اینکه او را چگونه در بند عادت‌های فردی و کلیشه‌های جمعی بکشیم. ما باید بیاموزیم که چگونه ننویسیم و قلم را چگونه به بند نکشیم؛ چگونه نوشتن را او خود می‌داند. قلم به مثابۀ موجودی زنده و اندیشنده نه ابزاری برای تبدیل تصدیقات ذهنی به گزاره‌های لفظی، جهانی نامکشوف است که تنها نویسندگان حرفه‌ای به آن راهی دارند. در این جهان، قلم ذهن بیرونی نویسنده است؛ چنانکه ذهن، قلم درونی او است. 🆔@Dailynotes20
📸 | آزادی به سبک فرانسوی 🔹در روزهای اخیر از ورود۳۰۰دانش‌آموز محجبه فرانسوی به مدارس جلوگیری شده است. 🆔@Dailynotes20