💠💠💠امام علی (ع) ضرب المثل شجاعت و دلاوری بود. در آن دوره مردی شجاع تر و قوی تر و مردتر از امام علی وجود نداشت. اما با این حال در روایتی از پیامبر داریم که بر حضرت علی و دو فرزندش می گریستند که : "شما مستضعف خواهید بود.".
💠💠 چون مردم از امام انتظار داشتند به جای عدل و انصاف حقه بازی در پیش بگیرد تا سود بیشتری کنند. مردم در زمان خلافت امیرالمومنین به او می گفتند که "تو چیزی از کشورداری بلد نیستی . از معاویه یاد بگیر. او حاکم زیرکی و ماهری است.".
💠چون امام مثل معاویه فریب کاری نمی کرد. چون در جنگ آب را بر دشمنانش نمی بست. در جنگ صفین معاویه آب به روی امام و یارانش می بستند. اما بعد که امام و یارانش که با تلاش و مجاهده توانستند آب را پس بگیرند، باز هم امام راه دشمن را به آب باز گذاشت و به یارانش گفت کسی جلودار آن ها نشود.، چون به حق و انصاف پایبند بود.
💠همین است که امام علی می شود مستضعف. آن چیزی که دست و پای علی را بسته است انسانیت است.
💠خوارج هم همینطور شد. به حضرت گفتند: "ما تازه فهمیدیم چه کلاه گشادی سرمان رفته. بیا عهدنامه را بهم بزنیم." ولی امام علی گفت: "من دیگر عهد بستم. عهد نمی شکنم." با آن که عهدنامه به ایشان تحمیل شده بود. بعد این، خوارج با حضرت دشمن شدند.
💠 این که علی به پیمان خود تحت هر شرایطی پایبند است، نشانه ایمان اوست و برای پایداری جبهه حق باید چنین کرد.
#قیام_مستضعفین 9 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.ir
💠💠💠امام اگر در برخی حوادث ، مثل جریان شهادت حضرت زهرا (س) کاری نکرد، برای آن بود که حق بماند.
💠💠یک انسان حق محور برای حق، جان و مال خودش را می دهد، . اما یک انسان نفس محور، نه به دلیل بی عرضه بودن حق محور ها، بلکه به دلیل نیرنگ های ناجوانمردانه ، رقیب خود را زمین زده و به حکومت می رسد.
💠معاویه یک بار به حضرت علی گفت: "یادت هست تو را طناب بسته و کشان کشان بردیم؟" امام علی جواب داد: "تو با در بند کردن من می خواستی مرا تحقیر کنی، اما مرا تعریف کردی." اگر امام علی دست به شمشیر می برد ایشان خلیفه بود اما دیگر دین نمیماند.
💠ما امروزه هم شاهد این نامردی ها هستیم. مثل بمب اندازی به فلسطین، فقط به این خاطر که خواسته ی حق دارند و سرزمینشان را تسلیم زور نمی کنند. یا نمود دیگر آن بمب اندازو عربستان به زنان و کودکان تا رعب و وحشت در بین مردم بیفتد و مردم خسته شوند و دادشان در بیاید و علیه انصارالله شوند و مقابل آن ها بایستند و آنان را تسلیم کنند.
#قیام_مستضعفین 10 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.irّ
💠💠💠خدا می گوید: "من چنین انسان های حق محوری را وارثان زمین قرار می دهم افرادی که سوختند و ساختند تا حق بماند و بر جبهه استکبار که چند صباحی حاکم شدند، برتری می دهم."
💠💠 خدا می خواهد این کسانی را که تحت ظلم قرار گرفته اند، نجات دهد. این سنت نجات است و امام برای نجات مردم از این ظلم و استکبار می آید.
💠 سنت نجات از ابتدا و از زمان حضرت آدم بوده، اما نیاز به آن در آخرالزمان بیشتر حس می شود.
💠 در آن دوران دنیا به صورت دهکده جهانی درآمده و ظلم جهانی می شود که دلیل آن صنعت و تکنولوژی و امکانات جهان امروز است.
💠امروزه تکنولوژی هایی چون هواپیما و موشک و ... به مستکبرین کمک می کند دامنه بیشتری را تحت ظلم خود قرار دهند. به مرور و با گذشت زمان، شدت این ظلم و دامنه اش بیشتر می شود. لذا می توان گفت روزی می رسد که از یک نقطه کل دنیا مورد ظلم قرار می گیرد و جهان چون دهکده ای به سلطه ظلم در می آید. رفته رفته ظلم فراگیر و مستضعف واقع شدن فراگیرتر می شود.
💠به همین دلیل نیاز به منجی در آن زمان بیشتر حس می شود ومنجی برای الارض هست و برای ناس یعنی همه ی بشریت .
#قیام_مستضعفین 11 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.ir
💠💠💠امیر مومنان در حکمت
209 نهج البلاغه میفرماید " دنیا پس از کژتابیهایش به ما روى خواهد کرد و مهربان خواهد شد. چونان ماده شتر بدخویى که به بچه خود مهربان شود " و سپس آیه ی 5 سوره ی قصص را می خواند.
💠💠 لَتَعْطِفَنَّ یعنی به ما رو می کند و به سوی ما می آید. "ضَّرُوسِ" که در شتر چموشی است که از دوشیدن شیرش امتناع ورزیده و آن را برای فرزندش نگاه می دارد. وجه شباهتش در اینجا شدت محبت و عشق و میل و اراده است. این جمله در مجموع یعنی "دنیا به سوی ما باز خواهد گشت، همانند بازگشت ضروس به سوی فرزندش."
💠به بیان دیگر دنیا به بن بست می رسد و به معصومین روی می آورد. این نشان می دهد که دنیا با میل و برای اصلاح و پدری حضرت مهدی (عج) به سمت او باز می گردد.
💠 این گونه نیست که امام زمان با شمشیر بیاید و علیه مردم و گنهکاران همه شمشیر بکشد. بلکه شمشیر او به سوی مستکبران است.
💠حضرت برای نجات و پدری کردن می آید. این ظلم بزرگی است که بنی امیه و بنی عباس در حق امام عصر (عج) کرده اند و هالیوود با تکیه بر تحریفات آن ها، این ذهنیت را دارد میان مردم می پروراند.
💠 ما وظیفه داریم این رو آوردن را برجسته کنیم تا مردم حقیقت را بدانند .
#قیام_مستضعفین 12 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.ir
💠💠💠یکی از آیات مهم در بحث مهدویت آیه ی (آل عمران/200) «يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَ رَابِطُواْ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»است . اى كسانى كه ايمان آورده ايد، صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد، اميد است كه رستگار شويد.
💠💠محتوای این آیه بر تقوا تاکید دارد. یک مطلبی دارد و آن این که از ابتدای آن که خداوند رسول الله و اهل بیتشان و بعد شیعیانشان را آفرید ، عهد و پیمان گرفت که و اَن یَصْبِرُواْ وَ یصَابِرُواْ وَ یرَابِطُواْ وَ الیَتَّقُواْ اللَّهَ.
💠یعنی کل عصاره برنامه زندگی بشر این آیه است. خداوند در برابر این عهد و پیمان و عمل به این صبر و مصابره و مرابطه و تقوا، وعده داده و آن وعده این است که روزی میاید در زمین که تمام عالم می شود ارض السلام.
💠سلام، یعنی سلامتی. یعنی هیچ گونه عیب و ایراد و ناراحتی نباشد و تمام عالم را صلح و دوستی و خوبی و بندگی خدا فرا گیرد. ما این را تعبیر می کنیم به ظهور.
💠 یعنی از ابتدای خلقت بحث ظهور مطرح بوده. اين ظهور که می گوییم یعنی تحقق عدالت جهانی.
#قیام_مستضعفین 13 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.ir
💠💠💠علامه طباطبایی در تفسیر المیزان حدود 25 صفحه ذیل آیه 200 آل عمران بحث عمیق علمی دارد. راجع به ماهیت تاریخ. راجع به فرد و جامعه . جامعه بدون ما اصلا هویت دارد یا نه. یا جامعه چیزی نیست جز تک تک افراد. بعد می رسد به اینجا که مصابره در کائنات نشان می دهد که سیر عالم رو به تکامل است و به سمت ظهور پیش می رود.
💠💠قرآنی که خداوند در اختیار ما قرار داده، صرف این چیزی نیست که ما می بینیم و می فهمیم. این قرآن عقبه دارد و عقبه اش تا عالم غیب می رود. «حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الأَرْضِ». یعنی معارف قرآن تمام شدنی نیست. پایان ناپذیر است. لذا می گویند که وقتی حضرت مهدی (عج) بیاید می فهمیم که قرآن چیست.
💠حضرت فرمود: «از من هر چه می خواهید بپرسید، ما آشنایی مان به عالم غیب بیشتر از عالم شهود و زمین است.» خیلی حرف هست ها. مثل کسانی که گفته اند: «لُو کُشِفَ الغِطاءَ ما ازْدَدْتُ يقينا». – یعنی برای من غیب و شهود معنا ندارد. همه چیز برایم شهود است.
💠 یکی از بزرگان می گوید خیلی امام علی (ع) را زیر ذره بین می گذاشت تا عیب و ایرادی ازش بگیرد، یک روز به امیر گفت: «ای علی، چیست که تا کسی سوالی می پرسد، سریع جواب می دهی؟ خب، یک تاملی. یک ذره صبر پیشه کن.» حضرت فرمود: «بگو این چندتاست؟» گفت: «سه تا.» فرمود: «چرا انقدر زود جواب دادی؟» گفت: «خب، این که معلوم است.» حضرت گفت: «خب، همه مسائل برای من این گونه است. برای من غیب و شهود معنا ندارد. پرده غیب کنار برود، بر یقین من علی افزوده نمی شود.»
💠این ویژگی چهارده معصوم است. فقط و فقط و فقط. بقیه در مراحل پایین تر اند.
#قیام_مستضعفین 14 #استاد_اباذری #قران #شعبان
-
🔶 ثبتنام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد...
http://hd.sharif.ir