eitaa logo
حوزه دانشجویی شریف
466 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
353 ویدیو
46 فایل
حوزه شریف، پایگاهی برای تبیین اسلام ناب واقع در دانشگاه صنعتی شریف طبقه منفی دو ساختمان ریاست تلفن: 66164010-021
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم امام نیرویی می خواد که امامش را باور داشته باشد. امام از همه به انسان مهربان تر است. معرفت امام عصر است که انسان را می کشاند به سمت مسیری که خدا حکمت و خیر کثیر را به او عطا کند. یکی از آیات مهم در بحث مهدویت آیه 105 سوره انبیاء است." وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ". 💠💠 این آیه بیان می کند که حکومت روزی به دست " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " می افتد. در آیه 44 نحل آمده " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " یاران امام مهدی اند. به همین سبب به امام ابا صالح گویند. این اسم در هیچ روایتی نیامده، بلکه از این آیه استخراج شده است . 💠 ابا صالح، از آن جهت آمده است که امام زمان، مقتدای عبادی الصالحون است، یعنی رهبر و مقتدا و امام و پدر صالحان. بزرگان بر این عقیده اند که علت اتفاق نیفتادن این وعده و مانع آن انقلاب جهانی، نبود آن "عبادی الصالحون" است. باید از میان همین مردم عده ای باشند که بیایند به یاری حضرت و به کمک آن ها حضرت قیام کند و خدا هم به دنبال آن امداد و نصرت خودش را داشته باشد. "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم". ۱ __ همراه ما باشید 💠💠💠 ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم امام نیرویی می خواد که امامش را باور داشته باشد. امام از همه به انسان مهربان تر است. معرفت امام عصر است که انسان را می کشاند به سمت مسیری که خدا حکمت و خیر کثیر را به او عطا کند. یکی از آیات مهم در بحث مهدویت آیه 105 سوره انبیاء است." وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ". 💠💠 این آیه بیان می کند که حکومت روزی به دست " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " می افتد. در آیه 44 نحل آمده " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " یاران امام مهدی اند. به همین سبب به امام ابا صالح گویند. این اسم در هیچ روایتی نیامده، بلکه از این آیه استخراج شده است . 💠 ابا صالح، از آن جهت آمده است که امام زمان، مقتدای عبادی الصالحون است، یعنی رهبر و مقتدا و امام و پدر صالحان. بزرگان بر این عقیده اند که علت اتفاق نیفتادن این وعده و مانع آن انقلاب جهانی، نبود آن "عبادی الصالحون" است. باید از میان همین مردم عده ای باشند که بیایند به یاری حضرت و به کمک آن ها حضرت قیام کند و خدا هم به دنبال آن امداد و نصرت خودش را داشته باشد. "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم". ۱ __ همراه ما باشید 💠💠💠 ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم امام نیرویی می خواد که امامش را باور داشته باشد. امام از همه به انسان مهربان تر است. معرفت امام عصر است که انسان را می کشاند به سمت مسیری که خدا حکمت و خیر کثیر را به او عطا کند. یکی از آیات مهم در بحث مهدویت آیه 105 سوره انبیاء است." وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ". 💠💠 این آیه بیان می کند که حکومت روزی به دست " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " می افتد. در آیه 44 نحل آمده " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " یاران امام مهدی اند. به همین سبب به امام ابا صالح گویند. این اسم در هیچ روایتی نیامده، بلکه از این آیه استخراج شده است . 💠 ابا صالح، از آن جهت آمده است که امام زمان، مقتدای عبادی الصالحون است، یعنی رهبر و مقتدا و امام و پدر صالحان. بزرگان بر این عقیده اند که علت اتفاق نیفتادن این وعده و مانع آن انقلاب جهانی، نبود آن "عبادی الصالحون" است. باید از میان همین مردم عده ای باشند که بیایند به یاری حضرت و به کمک آن ها حضرت قیام کند و خدا هم به دنبال آن امداد و نصرت خودش را داشته باشد. "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم". ۱ __ همراه ما باشید @hdsharif
💠💠💠 مقتدای عبادی الصالحون #قیام_مستضعفین ۱ #استاد_اباذری #قران #شعبان ____ 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠 ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم امام نیرویی می خواد که امامش را باور داشته باشد. امام از همه به انسان مهربان تر است. معرفت امام عصر است که انسان را می کشاند به سمت مسیری که خدا حکمت و خیر کثیر را به او عطا کند. یکی از آیات مهم در بحث مهدویت آیه 105 سوره انبیاء است." وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ". 💠💠 این آیه بیان می کند که حکومت روزی به دست " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " می افتد. در آیه 44 نحل آمده " عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ " یاران امام مهدی اند. به همین سبب به امام ابا صالح گویند. این اسم در هیچ روایتی نیامده، بلکه از این آیه استخراج شده است . 💠 ابا صالح، از آن جهت آمده است که امام زمان، مقتدای عبادی الصالحون است، یعنی رهبر و مقتدا و امام و پدر صالحان. بزرگان بر این عقیده اند که علت اتفاق نیفتادن این وعده و مانع آن انقلاب جهانی، نبود آن "عبادی الصالحون" است. باید از میان همین مردم عده ای باشند که بیایند به یاری حضرت و به کمک آن ها حضرت قیام کند و خدا هم به دنبال آن امداد و نصرت خودش را داشته باشد. "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم". ۱ ____ 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠 خدا خواسته ظهور به خود انسان و خواست و اراده اش بستگی داشته باشد. #قیام_مستضعفین ۲ #استاد_اباذری #قران #شعبان _ 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠 آیه انتظار کسی که امامش را نشناخته، دائم می گوید: "امام این کار را می کرد بهتر نبود؟ آن کار را نمی کرد بهتر نبود؟"، می خواهد تعیین تکلیف بکند برای امام خویش. 💠💠 عده ای از یهودی آمده بود نزد پیامبر و از او می پرسیدند: "فرشته ای که برایت وحی را می آورد، نامش چه بود؟" پیامبر جواب داد: "جبرئیل." گفتند: " نه، این خوب نیست. این را عوضش کن. میکائیل اگر باشد، ما به تو ایمان می آوریم!". خوارج هم همین طور بودند. 💠 این نتیجه عدم کسب معرفت است .اصلا ارزش وجودی انسان متناسب است با شناختی که نسبت به امام دارد. آیه 55 سوره نور وعده حکومتی در زمین را به ما می دهد که، از آن صالحان است . جهان شمول شدن دین اسلام را برای ما بیان می کند . 💠 " لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ". اصلا این آیه، آیه انتظار نام دارد. حال این که وقتی خدا در این آیه انتظار به وجود می‌آورد، چرا به آن پاسخ نمی دهد؟ و فرج رخ نمی دهد؟ به خاطر این است که خدا خواسته این به خود انسان و خواست و اراده اش بستگی داشته باشد. خدا خود در قرآن فرموده که: " إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم".دلیل این که کارش که نمی شود در این است که "لیقوم الناس بالقسط". مردم باید برخیزند و قیام کنند. یعنی مردم باید بخواهند که قسط و عدل برپا شود. ۲ ____ 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠در بحث ظهور باید بخواهی و این خواستن صرفا آرزو نیست . #قیام_مستضعفین 3 #استاد_اباذری #قران #شعبان - 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠 تفاوت بعثت و ظهور در آیه ۱۶۵ نسا آمده : " رُسُلاً مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ لِئَلاَّ يَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَي اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ کانَ اللَّهُ عَزيزاً حَکيماً". تفاوت بعثت و ظهور هم همین است. خدا پیامبرانش را می فرستد، بخواهی یا نخواهی، اما در ظهور باید بخواهی. 💠💠 خدا سنتش این است که با ارسال رسل، هدایتش را انجام دهد. اما در ظهور باید بخواهی و این خواستن صرف آرزو داشتن نیست. اگر از یک باغبان بپرسی، آرزویش چیست؟ آرزویش داشتن یک باغ سرسبز و پر از میوه و پرثمر است. اما می داند که با صرف آرزو و لم دادن و کار نکردن و تنها با خواستن، نمی تواند به این باغ دست یابد. 💠 آیه انتظار وعده می دهد، روزی سراسر زمین به دست صالحان می‌رسد. اما چه انتظاری؟ بر خلاف عقیده عده ای، دلیل عدم تحقق این وعده کم بودن گناه و ظلم نیست. آیه وظیفه را مشخص کرده : "عبادی الصالحون". باید صالح شویم و بندگان صالح بپروریم . در واقع برای آن که خواستن خود را نشان دهیم، نه تنها خودمان باید خوب باشیم، بلکه باید سایر بنده ها را هم با خود به سمت خوبی ببریم. ۳ ______ 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠 این روزها چقدر زندگی می‌کنیم؟ هشتمین دوره پذیرش حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف جهت ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید : hd.sharif.ir
💠💠💠 وقتی ما راه را آن طور که برایمان تبیین کرده اند نرفتیم، تقصیر از کیست؟ #قیام_مستضعفین 4 #استاد_اباذری #قران #شعبان - 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠با استناد به آیه 44 نحل بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۴۴﴾ ما باید به سراغ سنت و پیامبر و اهل بیت برویم تا بتوانیم تبیین آیه ها را بفهمیم. 💠💠اما چطور ارتباط آیه را با مهدویت اثبات کنیم؟ پیشنیاز این مسئله می شود ولایت و امامت . صحاح ستّه، شش مجموعه مهم از کتاب های حدیث اهل سنت است. روایتی در صحیح مسلم که جز دو کتاب صحیحین هست (صحیح مسلم و صحیح بخاری )آمده که خیلی مهم است: زید بن ارقم نقل کرده: «در غدیر خم پیامبر فرمود: " كِتَابُ اللَّهِ، حَبْلٌ مَمْدُودٌ مَا بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَوْ مَا بَيْنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ، وَعِتْرَتِي أَهْلُ بَيْتِي، وَإِنَّهُمَا لَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ". ...» یعنی پیامبر بیان کرده که راه دین، کتاب الله و عترت، اهل بیت پیامبر است و دین و عترت از هم جدا نیستند. 💠پس وقتی ما راه را آن طور که برایمان تبیین کرده اند نرفتیم، تقصیر از کیست؟ حال خدا در دین و هدایت کوتاهی کرده و یا پیامبر در ابلاغ. این شمایید که گفته اید ما نیاز به عترت نداریم و خودمان می توانیم قرآن را تببین کنیم و نیازهایمان را بدست آوریم. پس این تقصیر خود ماست. 💠این حدیث هم در منابع شیعه آمده و هم سنی. پس بنا به این آیه ما موظفیم که به اهل بیت گوش کنیم. این حدیث وجه دینی بودن اهل بیت را اثبات می کند . 4 - 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠"نرید" از نوع اراده تکوینی است. چون خدا گفته: "ما می خواهیم چنین کنیم." #قیام_مستضعفین 5 #استاد_اباذری #قران #شعبان - 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir
💠💠💠آیه 5 سوره قصص وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ بیانگر سنت نجات است که یکی از سنت های مهم قرآن است. 💠💠 اول از همه به بحث اراده ها می پردازیم. گفتیم دو نوع اراده داریم. اولی تکوینی که در آن اراده خدا به خود فعل تعلق می گیرد و اختیار انسان در آن تاثیری ندارد. چون خدا اراده می کند، لذا تخلف ناپذیر است. 💠نوع دیگر آن اراده تشریعی است که در آن اراده خدا به اختیار انسان تعلق می گیرد. لذا انسان در اراده خود مجبور است. عجیب است که عده ای در وادی جبر می افتند. 💠ما تا وقتی که مجبوریم به خاطر خواست خدا در امورمان مختار باشیم، باید انجام یا عدم انجام فعل ها را اختیار کنیم. در این حالت چون اراده خدا مستقیما به خود فعل وارد نمی شود، ممکن است فعل انجام بشود یا نشود. 💠در این آیه "نرید" از نوع اراده تکوینی است. چون خدا گفته: "ما می خواهیم چنین کنیم."، نه این که "از شما می خواهیم چنین کنید.". 💠 بحث، بحث خداست. خدا خود می خواهد که این اتفاق بیفتد. فاعل این کار خود خداست . 5 - 🔶 ثبت‌نام دوره هشتم حوزه شریف ادامه دارد... http://hd.sharif.ir