eitaa logo
نویسندگان حوزوی کرمان
238 دنبال‌کننده
132 عکس
28 ویدیو
3 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان کرمان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘نابودی فرعونیان به دست موسی زمانه شهروند انگلیسی روی پلاکارد نوشته: حتی اگر تمامی کودکان را به قتل برسانید «یک موسی» زنده خواهد ماند. جالبه فرعون زمانه هنوز نفهمیده که موسی در بیخ گوشش دارد بزرگ میشود.‌ خدا با او بوده و خواهد بود حتی در سبدی تنها و رها، او قطعا بزودی فرعونیان را درهم میکوبد، ان شاءالله ✍️مهدی پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 دنیای گفتمان طوفان ها دنیا فردا دنیایی است که قلدران نتوانند گفتمان شما را زیر گرد و غبار ستم مدفون کنند. دنیای فردا، دنیای گفتمان طوفان هاست... ✍️ سجاد چرختابیان @HOWZAVIAN_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 آزادگان عالم در خیمه حسین(ع) اند ... @HOWZAVIAN_kerman
⭕️ لغات عراقی پرکاربرد در سفر اربعین 🔻یه جا ذخیره کنید رفتین زیارت به کارتون میاد شحن =شارژ رصید=شارژپولی شاحنه=شارژر خط=سیمکارت کهرباء=برق بطانیه =پتو مخده=بالشت خاولی=حوله مَشُط=شانه چَرچَف.ملحفه=ملحفه تبرید .مبرده=کولر سیاره=ماشین مُکیف=کولر غرفه=اتاق اِنترنت نت=اینترنت مَصعد=آسانسور چُربایه=تخت حجز=رزرو بطاقه الائتمان=کارت اعتباری جنسیه=شناسنامه هویه=کارت ملی سیطره =ایست بازرسی حدود=مرز جوازالسفر =پاسپورت، گذرنامه تفتیش= بازرسی شرطه الحدود=پلیس مرز معبر.منفذ=گیت زایر =زائر شارع=خیابان رصیف=پیاده رو ختم=مهر زدن غَراض=لوازم ازدحام=شلوغی مغاسل =دستشویی حمامات=سرویسهای بهداشتی جامع=مسجد لطم=سینه زنی جُنطه السفر=کوله سفر گراج=گاراژ کَیّه=وَن منشاء=اتوبوس مبیت=سوئیت ، منزل فندق=هتل کَروه=کرایه امانات=امانات کشوانیه=کفشداری مطعم=رستوران عطش=تشنگی جوع=گرسنگی استراحه .گعده=استراحتگاه _وین :کجا _ینطون:می دهند _مای:آب _بارد:سرد _اکل:غذا(طَعام:غذا) _گبل/عدل:مستقیم _اهناک:آنجا (هُناکْ:آنجا) _عدی: دارم، نزد من است (همان «عندی»که«ن»آن تلفظ نمی شود) _مسئله ثانیه:سوال دوم _اسال/سل:بپرس _مرافق/مغاسل/حمامات/توالیت:دستشویی _خلف:پشت _عاشت:زند باشد/زنده باد _ایدک:دستت (همان« اَیْدیَکْ »است) عاشت ایدیک: اصطلاحی پر کار برد معادل دستت طلا /دمت گرم /زنده باشید و... عِنوان: آدرس شارع: خیابان سوگ ، سوق: بازار سیاره: ماشین باص: اتوبوس مشی: پیاده بنای: ساختمان دَربونَ: کوچه میدان/ ساحه: میدان جسر: پل تقاطع: چهاراره یمین: سمت راست یسار: سمت چپ نعم (بله) الله یساعدک = خداقوت {پر کاربرد} وین تروح (کجا میری؟) کم یوم تبقی فی العراق؟(چند روز در عراق میمونی؟) اشگده الکروه؟ ( کرایه چنده؟) یک = واحد دو = اثنین سه = ثلاث چهار = اربع پنج = خمس شش = ستّه هفت = سبعه هشت = ثمانیه نه = تسعه ده = عشره عدکم مکان؟ (جای خالی هست؟) عدکم مکان خاص النساء (جای خالی برای خانم ها هست؟) - ۱۵۰۰۰ = مُستَ عَشَر - بفرمایید = تَکرَم - غالی (خیلی گرونه...) - سَتّوته = سه چرخه - نان = خُبز - جُنطه = کیف ، چمدان - لِفّه = ساندویچ - عُربانَه = گاری - شاوِرما = کباب ترکی - ضَیَّعَت = گم کردم - مای = آب - تَعال = بیا - روح = برو - مرکز طبّی = درمانگاه صِیدَلیَّه = داروخانه عَلاج = دارو عاشَت ایدَک (دست شما درد نکنه) خوش آمدی = اهلا و سهلا کم نَفَر عِندَک؟ (چند نفر جا داری؟) عَفوا = ببخشید آسِف = متاسفم وَینَ (کجا؟) حَرِّک = حرکت کن جِسِر = پُل اَکِل = غذا فُلوس = پول صباح الخیر = صبح بخیر مساء الخیر = شب بخیر وَجَع = درد صُخونَه = تب فُرگاس = تاول دِجاج = مرغ سِمِچ = ماهی تِمِن = برنج لَحَم = گوشت شارِع = خیابان فَرَع = کوچه گِراج =ترمينال اِشلون اَگدر اوصل الی الکوفه چطور می توانم به کوفه برسم اکو طریق اقل ازدحام آیا مسیر خلوت تری هم وجود دارد اِشگد المسافه للنجف چقد تا نجف راه هست شسم هذا الشارع اسم این خیابان چیست وصلنی صف الگاراج من را کنار ترمینال برسان اَجیعت به طریق خطء مسیر را اشتباه آمدی لازم ترجع ماکو طریق باید برگردی راه بسته @HOWZAVIAN_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘دنیای لیبرال دموکراسی مبتنی بر حقوق بشر و دور از نگاه توحیدی 💢چند کشور را جمع کنی برای خودت و جهان بیانیه بنویسی و سازمان ماله کش درست کنی و هر وقت خواستی به هر کشوری با هر بهانه‌ای دست درازی کنی با نام‌های جعلی، حقوق بشر، تروریست، پول‌شویی، یکجانبه‌گرای، حقوق شرکا، امنیت در‌جهان، محیط زیست، مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی و.... 💢 در کتب تاریخیِ دور از عصر ما نقل شده که؛ در جنگ‌های صلیبی چنین کردند، در‌جنگ جهانی اول چنان کردند، مغول فلان کرد، تیمور بهمان شد. 💢 درد این‌جاست در عصر رسانه، مدرنیته، آزادی، حقوق شهروندی، اینترنت، هوش مصنوعی و فضای مجازی... یک باره رسانه همان تمدن غرب وحشی مطرح می‌کند؛ ( شبکه CNN آمریکا در گزارشی استفاده از بمب‌های جی بی یو ۳۹ آمریکایی را در جنایت مدرسه تابعین غزه تأیید کرد!). 💢 به صورت ناباورانه در این چیدمان، در ایام المپیک، آب از آب تکان نمی‌خورد. ولی از سویی دیگر، کل رسانه‌هاشون را به خط کردند که آی چرا نشستید تو ایران اسلامی، یک ون پلیس دوتا ساختارشکن به قانون پوشش را سوار ون پلیس کردند!. 💢دنیا را به لجن کشیدند. ✍️مهدی پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
42.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معرفی و شرح وظایف مبلغ کاروان یکی از عملیات های تبلیغی اربعین ۱۴۰۳ ،دبیرخانه مبلغین اربعین کشور 🆔 @E_Habib 🌐 E-Habib.ir @HOWZAVIAN_kerman
🔘زیارت سکولار نداریم! 💢وقتی زائر هنوز نمی داند معنای لبیک یا حسین چیست؟ وقتی زائر فقط به نیت کسب ثواب به زیارت آمده باشد وقتی زائر فقط به نیت بخشش گناهان و برآورده شدن حاجت به زیارت آمده باشد وقتی زائر فقط به نیت شاد کردن دل امام زمان آمده باشد.این همان زیارت سکولار است. ✳️زیارت به معنای واقعی کلمه اینکه زائر به نیت انتقام و خونخواهی علیه ظالم آمده باشد. ما همانطور که عامل به عبارت “إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ هستیم باید عامل به عبارت حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ هم باشیم باید بدانیم الان حارب امام حسین(ع) کیست ؟ کربلای امروز جهان اسلام کجاست؟ ✅ باید دشمنان امروزی و شمرهای زمان خود را شناخت تا به یاری مظلومان عالم بشتابیم آن وقت زیارت ما زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد شد. ✅ باید عالِم به مفهوم و زوایای حقیقی جهاد در مقابل دشمنان اسلام از مستکبرین غربی تا عـمّال عـربی آنان شد. باید به سوی آرمان ها امام حسین (ع) که مبارزه با باطل بود شتافت. ✍️ ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 ، فرصتی برای تقویت روحیه مقاومت در برابر «» است. محبت و حمایت از مهم‌ترین مسئله‌ای است که در زیارت مورد تدقیق قرار می‌گیرد. زائران با یادآوری مظلومیت و ستم‌دیدگی مردم و دعا برای استقلال و حرّیت و عدالت، نشان می‌دهند که ایستادگی و استقرار در برابر ظلم و تعدّی، و حمایت از مظلومان،از اصول اساسی دین است. این همبستگی و حمایت، نمادی از عشق و وفاداری به ارزش‌های انسانی و اسلامی است که امام حسین علیه‌السلام برایشان، خود و فرزندانش را فدا کرد. ، نه تنها یک آیین و رسم مذهبی است، بلکه یک نهضت و اهتزازِ اجتماعی و فرهنگی عظیم است که پیام‌های گران‌مایه‌ای از عشق، وفاداری، همبستگی، مظاهرت و حمایت از جبهه حق و مظلومان را به جهان مخابره می‌کند. ، فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های انسانی و اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر «» است. ، یک معیار سنجش عمق انسانیت و انقلابی‌بودن است چقدر برای کامیابی و پیروزی و نابودی و اضمحلال ملعون و غاصب در اربعین دعا می‌کنیم و از امام حسین علیه‌السلام طلب میکنیم؟ ✍️ سجاد انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 عمق بخشی به پیاده روی اربعین بزرگان معتقدند:اربعین طول و عرضش میلیونها کیلومتر است، اما عمقش خیلی کم است و باید برای عمق آن کوشید . مثلا دهها کیلومتر پیاده روی می کند؛ اما حاضر نیست چند کیلومتری محل سکونتش با ماشین به اقوامش سر بزند.درحالیکه روایت داریم یکسال پیاده روی کن و صله رحم بجا بیاور. مثلا میلیونها تومان خرج می کند تا به کربلا برود؛ اما از دوهزار تومن برای یک تماس تلفنی برای خداحافظی کربلا دریغ می ورزد. مثلا دهها کیلومتر پیاده می رود و پایش آبله می کند؛ اما وقتی عالمی وارد مجلسی می شود حاضر نیست بلند بشود و احترام کند. مثلا دهها کیلومتر پیاده می رود اما ده قدم مسجد برای نماز جماعت نمی رود. ✍ سیدمحمدرضا غیاثی کرمانی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 درنگی بر کرانه بی‌کران زیارت اربعین زائر اربعین باید یکسری باور‌هایی که در زیارت اربعین اشاره شده را آنقدر از دل بر زبان جاری ‌كند، تا زمينه رسوخ قلبی و نمود اجتماعی آنها فراهم شود. 1. لعن و تبرّی از دشمنان در زیارت اربعین، درخواست لعنت بر جنايتكاران روز عاشورا می شود که این باعث تقویت روح تبرّی در انسان می گردد و زائر را در خطّ دشمنی با دشمنان اسلام ثابت قدم‌ می‌کند: اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبيلاً 2. تبرّي از همفكران ظالمان در زیارت اربعین، لعنت خدا بر كسانی است كه امام را شهید كردند و بر جماعتی است كه جریان حادثه عاشورا را شنيدند، اما به آن راضی بودند. ساكتان در برابر فتنه و داشتن رضایت قلبی به عمل دشمنان اسلام در واقع با آنان همسو شمرده مي‌شوند: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِك فَرَضِيتْ بِهِ 3. اعلام موضع شفاف در زیارت اربعین به این نکته اشاره می کند که زائر باید موضع خود را شفاف بيان کند خطّ خود را نسبت به مسلمانان و دشمنان اسلام مشخص کند: اَللّهُمَّ اِنّى‏ اُشْهِدُك اَنّى‏ وَلِىٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ و پايداری بر سر موضع را هم داشته باشد: فَمَعَكمْ مَعَكمْ لامَعَ عَدُوِّكمْ زائر اربعین باید موضع خود را در مقابل استكبار جهانی و صهيونيسم بين الملل مشخص کند. ✍️ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
‌‌ 🗞 در زیارت اربعین میخوانیم: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلاَلَةِ و خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و حسرت و گمراهی نجات دهد. 🔸عبارتی که به تنهایی بیانگر هدف، انگیزه و غرض حسین بن علی علیه‌السلام از قیام است. اجسامِ مملو از عطوفت، احساس و تلطیف را که بویی از تعقل، تفکر و تحلیل حوادث نبرده‌اند را میتوان جهالت نامید. جهالتی که در طول تاریخ اسلام، اذهان و اجسام اکثریت جامعه را فرا گرفته، حماقتی که چه‌بسا به دلیل چیره شدنش بر عقلانیت، گاهی حق به حساب آورده شده. 🔹حسین بن علی، برای جهالتی که جامعه‌ی کنونی در آن غوطه‌ور است، خودش و خانواده‌اش را فدا کرد! به قول شهیدمرتضی آوینی:«در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمی‌شود» به راستی که برای حماقت و جهالت عده‌ای، گاهی باید خونها ریخته شود! ✍ علی‌ رشیدی @andar_tamolat @HOWZAVIAN_kerman
1_1183840137.pdf
1.82M
🔘 زیارت فضیلت زیارت از راه دور به همراه متن "زیارت اربعین" 🔹فایل PDF @HOWZAVIAN_kerman
🔘دو گروه همیشه از حاج قاسم، عصبانی بودند: 1- افراطیون اصلاح‌طلب، اینکه چرا او با آمریکا و ایادی‌اش دوستی ندارد! 2- افراطیون اصولگرا، اینکه چرا او با اصلاح‌طلبان و منفورین ما، دشمنی نمی کند! و اینگونه بود که "مکتب حاج قاسم" شکل گرفت. او تجلی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود اما ایندو گروه افراطی نفهمیدند و او را سعایت می کردند! ✍️ محمدعلی_رنجبر @HOWZAVIAN_kerman
🔘 جای مجرمان زندان نیست؟!!! از جناب دکتر پزشکیان و رئیس دادگستری و مسئول زندان‌ها، درخواست می‌کنیم: دکتر خاوری، دکتر شهرام جزایری اقتصاددان خبره‌ بابک زنجانی و سایرین...(و مسئول دبش) را پیگیری شخصی کنید تا ایشان ابتدای مهرماه سر کار اقتصادی‌اش حاضر باشد و تاخیر نخورد.😂 جای اقتصاد دان‌ منتقد ساختار اقتصادی (از جمله دبش)، تو زندان نیست.😂 ✍️ مهدی_پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
« انتقاد عفونت‌زا » انتقاد و گله‌مندیِ مطابق با مبادی اسلامی یکی از اصول برجسته و حیاتی در تعاملات اجتماعی‌ِحقیقی و مجازی است. خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام طاغوتی، با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی بسیار متفاوت است. بایسته‌ها و ضروریات انتقاد در جامعه اسلامی به چه صورت است؟ ۱. نیت خالصانه و اصلاح‌گرانه: انتقاد باید با نیت صواب و اصلاح و سازندگی انجام شود. غایت از آن باید بهبود وضعیت و رفع مشکلات باشد، نه تخریب و تضعیف شخصیت‌ها و نهادها. و ما أُمِروا إلا لِيَعبدوا الله مُخلِصينَ له الدِّينَ... ۲. احترام به کرامت انسانی: انتقاد دیپلماتیک، باید به کرامت و شخصیت افراد، احترام و کرنش ببخشد. بهره‌جویی از الفاظ توهین‌آمیز و تحقیرآمیز نه تنها کج‌خلقی و رذل است، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تنش و توفیر شود. افسوس بر مجاهدی که مجاهد دیگر را ریش‌دراز و عمامه‌صورتی و هزاران القاب خفت‌بار دیگر می‌نامد... عسى أن يَكُنَّ خَيراً مِنهُنّ وَلَا تَلمِزوا أَنفُسَكم وَلَا تَنابَزوا بالألقاب بِئسَ الإسمُ لِإسمُ الفُسُوقُ بَعدَ الإِيمان... ۳. استناد به منابع موثق: انتقاد باید منوط بر یقینیات و منابع معتبر و مستند باشد. بهره‌جویی از شایعات، ظنّیات و گمان‌های شاذ می‌تواند به بی‌اعتمادی و تفرقه دامن زند. يا أيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن إن بعض الظن إثم... ۴. اهمیت به دیدگاه مخالف(دگراندیش): این منش و این کردار، احترام به تنوع دیدگاه‌ها و تقویت فرهنگ گفت‌وگو را مصور میکند. وَ شاوَرهم فی الامر... ۵. ارائه راهکار راشد و سازنده: انتقاد باید حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای معالجه و جبران مافات باشد. ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتی هی احسن ... ۶. پاس‌داشتن عدالت و انصاف: نمی‌توان به سبب کشمش‌های شخصی یا حزب سیاسی، انتقاد غیرمنصفانه و جانبدارانه انجام داد. وَلَا يَجرِمَنَّكم شَنَانُ قَوم على ألا تَعدِلُوا اعدِلُوا هو أَقرَبُ لِلتَقوَى... ۷.تعیین زمان و مکان مساعد و توجه به تأثیرات اجتماعی: انتقاد در جامعه اسلامی باید با توجه به تأثیرات اجتماعی آن انجام شود و نباید مخرب باشد، نباید همبستگی و وفاق را عفونی کند. انتقادی که باعث ایجاد تفرقه و کشمش در جامعه شود، نمی‌تواند سازنده و مفید باشد بلکه یک عفونت است. إِنّمَا المؤمِنُونَ إِخوَةٌ فَأَصلِحُوا بَينَ أَخَوَيک... ✍ سجاد انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤با ما تبلیغ مکتوب خود را در سامانه شمع سازمان تبلیغات ثبت کنید. 🌤با ما عضویت در شبکه نویسندگان حوزوی کشور را تجربه کنید. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نویسندگان حوزوی استان کرمان است. ✒️✒️✒️ارسال تحلیل، یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_kerman @HOWZAVIAN_kerman
! اجازه نوشتن بدیم ! انشاء‌نویسی؛ ▫️یکی از بهترین راه‌های یادگیری، نوشتن است. ▫️در انشاء‌نویسی و نوشتن، ضریب‌یادگیری بالای ۳۰درصد است. 🤔متاسفانه انشاء‌نویسی در مدارس بدترین درس القاء شده بود و همه از آن فراری بودند که خلاقیت و تفکر را ازبین برد و بدتر از آن آموزش و پرورش آن را حذف کرد. ✍️ابوالفضل انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘شهادت، آرمان و کمال انسان است؟ ✍🏻معصومه پازکی 🔴مصطفی ملکیان متفکر اصلاح طلب در برنامه ای با عنوان "مستند معنا" به موضوع شهادت می پردازد و در تلاش است تا با جداانگاری عقلانیت و اخلاق با دین و مذهب شهادت بر محور عقلانیت و اخلاق را ستایش و متعلق به ملت و شهادت در راه دین و مذهب را ذم و بهانه ای برای حفظ قدرت و سرمایه حکومت بر شمارد. او برای رفع توهم متدینین ادامه می دهد شهادت آرمان نیست بلکه وسیله ای است تضمین شده برای رسیدن به رضای الهی، مقام قرب یا به ورود به بهشت. او آرمان را مطلوب بالذات و فی نفسه می داند که انسان به خاطر آن زندگی می کند و شهادت را مطلوب بالذات نمی داند زیرا از انظر ایشان انسان زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه وسیله ای تضمین شده است برای اینکه متدین را به مقام رضا و تقرب و ورود به بهشت برساند. 🔴جناب ملکیان چنان عقلانیت را در مقابل دین و مذهب قرار داده که گویا هیچ ربطی به هم ندارند و از همان ابتدا مغایر یکدیگر بوده اند در حالی که اثبات آموزه های دینی با عقلانیت است. در فرهنگ دینی شهادت آرمان فرد متدین است چرا که او زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه زندگی می کند برای تکامل و رسيدن به مقام قرب الهی كه اوج آن به شكل شهادت در راه خدا تجلّى مى‌‌كند. شهادت کمال انسان متدین است که در سایه اعتقادات برحق دینی و عبادت و بندگی به آن نائل می شود. @HamQalam @HOWZAVIAN_kerman
▪️اگر چه لایق وصل تو نیستم اما ▪️ز دست رفته دلم در جوار سامرّا ▪️به عشق دیدن سرداب می تپد هردم ▪️دلِ شکسته، دلِ بی قرار سامرّا 🏴 شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد. @HOWZAVIAN_kerman
🔘مروجین عیدالزهرا(عمرکشون) چه کسانی هستند؟! 💢در جشن عمرکشون،شاهد صحنه هایی مضحک،پوشیدن لباس های قرمز و بیان اشعار مبتذل هستیم.شرکت‌کنندگان در جشن عمرکشون،‌ شکسته شدن تابوها را تجربه می‌کنند.از جمله ویژگی این جشن، استفاده از ادبیات ممنوع و نامتعارف است.در جامعه ما، جدی‌ترین تابوها، ‌تابوهای جنسی است.به کار بردن این ادبیات در مکان‌های عمومی، پذیرفته شده نیست اما در جشن عمرکشون، این تابو شکسته می‌شود. 💢قبلا این جشن ها به صورت عمومی برگزار می شده اما پس از فتوای ممنوعیت مراجع تقلید شیعه، این جشن ها به صورت خصوصی در زیرزمین یا پارکینگ منازل برگزار می شود. ♨️از جمله مروجین و برگزارکنندگان این جشن مضحک، جریان سید صادق شیرازی است که به پشتوانه‌ای مذهبی توسل می‌جویند؛ لزوم تولی و تبری که در روایت‌ها به آن توصیه شده است. در حالی که تولی و تبری، یعنی اینکه انسان از لحاظ عاطفی، قلب خود را از محبت خدا، پیامبران و ائمه و جانشینان آنان و مومنان پُر کند و بغض و کینه دشمنان آنها را به دل بگیرد. ♨️آقای سید صادق شیرازی توجیه می کند که نهم ماه ربیع الاول روزی است که در روایت به «غدیر ثانی» تعبیر شده است، ایشان قرار دادن این روز را به عنوان غدیر ثانی در کنار روز هیجدهم ماه ذی الحجه روز عید غدیر، به عنوان تولی و تبری مکمل یکدیگر هستند و هیچ یک از دیگری جدا نیست. ♨️مریدان ایشان با برگزاری اینگونه مراسمات، وحدت بین شیعه و سنی را ذبح می کنند. در حالی که طبق آیات و روایات، دشنام دادن به مقدسات مذاهب دیگر نهی شده است. ✍ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman