eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 حکم خوردن گوشت عقیقه برای پدربزرگ و مادربزرگ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
امام على عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود عيون الحكم والمواعظ ، صفحه 122 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی حاج آقا قرائتی ✍موضوع: رضایت امام زمان (عج)، رضایت خداست!!! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے امام صادق (ع) تَجَنَّـبُوا الْبَوایِقَ یُمَدَّ لَکُمْ فِی الاَْعْمارِ از فتنه ‏ها و بدی ها کناره بگیرید، تا عمرتان طولانی شود ﴿عیون اخبار الرضا (ع) ،ج2، ص40،ح90﴾ ➥ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
❓پرسش: اگر خرما، مویز و کشمش و آب آنها جوش بیاید، پاک است یا نجس؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: پاک است و خوردن آنها حلال می باشد. ‼️توجه: خوردن غذاهایی که به آن کشمش اضافه می کنند، اشکالی ندارد؛ طبق نظر مراجعی هم که کشمش پخته را نجس و خوردن آن را حرام می دانند(مانند آیت الله بهجت ره)، در صورتی کشمش نجس و خوردن آن حرام است که در غذا جوشیده باشد و چند بار قل زدن یا تفت دادن در روغن یا کمی سرخ کردن را جوشیدن یا پختن نمی گویند و اگر در جوشیده شدن کشمش در غذا شک کند، نجس نیست و خوردن آن هم اشکالی ندارد؛ بلکه تحقیق در این مورد هم لازم نیست(چه در رستوران تهیه شده باشد و چه در منزل) 🍲پختن یا سرخ کردن سایر مواد غذایی (مانند زرشک و آلبالو) همراه با برنج و یا به صورت جداگانه اشکالی ندارد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📝 فتوای آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم 📗 منبع: رساله مصوّر، جلد یک، صفحه ١٣٢، س١۶٠ ش http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 تعصّب بی جا و انحصار طلبی بی دلیل، ممنوع است. 📌 اگر تعصّب و خودخواهی باشد، علم هم نمی تواند هدایت کند. اهل کتاب قادر به تلاوت کتاب بودند، ولی به خاطرِ داشتن روحیّۀ انحصار طلبی تلاوت ها کارساز نبود. {وَهُمْ يَتْلُونَ الْكِتَابَ} 📌 در فضای آمیخته به تعصّب، عالم و جاهل همانند هم فکر می کنند. مشرکان جاهل همان حرفی را می زدند که تلاوت کنندگان تورات و انجیل می گفتند. {كَذَٰلِكَ قَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ} 📌 ظلم فرهنگی، از بزرگترین ظلم هاست. {وَمَنْ أَظْلَمُ} 📌 خرابی مسجد تنها با بیل و کلنگ نیست، بلکه هر برنامه ای که از رونق مسجد بکاهد، تلاش در خرابی آن است. {مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّـهِ} 📌 مساجدی مورد قبول هستند که در آنها یاد خدا زنده شود. مطالب خداپسند و احکام خدا بازگو شود. {يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ} 📌 دشمن از در و دیوار مسجد نمی ترسد، ترس او از زنده شدن نام خدا و بیداری مسلمانان است. {أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ} 📌 مساجد سنگر مبارزه اند، لذا دشمن سعی در خرابی آنها دارد. {سَعَىٰ فِي خَرَابِهَا} 📌 خداوند در همه جا حاضر و ناظر است. {إِنَّ اللَّـهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ} 📌 خشوع و تواضع، در برابر کسی سزاوار است که تمام هستی از آن اوست، نه بت ها و طاغوت هایی که از آفریدن حتّی یک مگس نیز عاجزند و قدرت نفع و ضرری ندارند. {كُلٌّ لَّهُ قَانِتُونَ} 📌اصالت به تلاش و لیاقت است، نه تقاضا و توقّع، گروهی هستند که به جای تلاش و بروز لیاقت، همیشه توقّعات نابجای خود را مطرح می کنند. {لَوْلَا يُكَلِّمُنَا اللَّـهُ} 📌بشارت و تهدید، همچون دو کفّه ترازو باید در حال تعادل باشد، وگرنه موجب غرور یا یأس می شود. {بَشِيرًا وَنَذِيرًا} ـــــــــــــــــــــــــ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
@dars_akhlaq.mp3
949.7K
🔊 پیشنهاد دانلود بسیار عالی 🔴👈 سه زنی که در قیامت با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور می شوند! 💐🎙آیت الله استاد مجتهدی تهرانی (ره) ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 ═══✼🍃💖🍃✼══ ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
دعای‌توسل۩سماواتی.mp3
6.84M
🤲 دعای توسل مختصر و با مرور سریع 🎤 با صدای حاج مهدی سماواتی ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش:سجده بر کاغذ و دستمال کاغذی چه حکمی دارد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: سجده بر کاغذی که از چوب و گیاهان ـ غیر از کتان و پنبه ـ تهیه می‌شود، صحیح است. آیت الله سیستانی: سجده بر اوراق و کاغذهای نوشتنی و یا بر دستمال های کاغذی جایز نیست مگر پس از حصول اطمینان به این که آنها از چیزهای جایز السجود درست شده اند و همچنین سجده بر کاغذهایی که از پنبه و یا کتان و امثال آنها ساخته می شوند جایز می باشد. آیت الله مکارم: سجده بر کاغذ و دستمال کاغذی صحیح می باشد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📝 فتوای آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم 📗 منبع: خامنه ای، سایت، استفتائات جدید و استفتا، مکارم، توضیح المسائل،‌ م ٩۶٩، سیستانی، سایت معظم له، پرسش و پاسخ
(آيه ٦٣) -ولى خدا در اين آيه نقاب از چهرۀ آنها كنار مى‌زند و اين گونه تظاهرات دروغين را ابطال مى‌كند، و مى‌فرمايد: «اينها كسانى هستند كه خداوند اسرار درون دلهاى آنها را مى‌داند » (أُولئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللّهُ ما فِي قُلُوبِهِمْ) . ولى در عين حال به پيامبر خود دستور مى‌دهد كه: «از مجازات آنها صرف نظر كن» (فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ) . و پيامبر صلّى اللّه عليه و آله همواره با منافقان به خاطر اظهار اسلام تا آنجا كه ممكن بود مدارا مى‌كرد، زيرا مأمور به ظاهر بود و جز در موارد استثنايى آنها را مجازات نمى‌كرد. سپس دستور مى‌دهد كه: «آنها را موعظه كن و اندرز ده و با بيانى رسا (كه در دل و جان آنها نفوذ كند) نتايج اعمالشان را به آنها گوشزد كن» (وَ عِظْهُمْ وَ قُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلِيغاً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 416
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش2 🌸 و إِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَواْ إلَى مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ وإِلى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُناَفِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودا (61) فَكَيْفَ إِذَا أَصابَتْهُم مُّصِيَبةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَآءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَآ إلَّآ إِحْساَناً وَتَوْفِيقا (62) أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم فأعرض عنهم و عظهم و قل لهم فى أنفسهم قولا بليغا (63) ً 🍀 ترجمه: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه خداوند نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. (61) پس چگونه وقتى به خاطر كارهایى كه از قبل انجام دادند، مصیبتى و مشكلى به آنان مى رسد و (از براى رهایى از آن) سراغ تو مى آیند و به خدا سوگند یاد مى كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیكى و توافق نبوده است. (62) آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. پس از آنها درگذر و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. (63) 🔴 در جلسه قبلي به شرح آیات پرداختیم و در این جلسه به پیام های آیات می پردازیم. 🔹 پیام های آیات61تا63سوره نساء 🌷 اگر چه ، تسلیم قانون خدا و فرمان پیامبر نیستند، ولی ما باید آنان را دعوت کنیم. 🌷 در دعوت انبیا، رشد و برتری است. ( تعالوا دعوت به بالا آمدن است ) 🌷 مراجعه به و قضاوت خواهی از بیگانگان، خصلت و روحیه ی منافقان است. 🌷 ، علاوه بر اعراض خود، مانع راه دیگران نیز می شود. 🌷 ، حساسیتی نسبت به ایمان قلبی مردم به خداوند ندارند، ناراحتی عمده آنان اجتماع مردم بر گرد رهبر آسمانی است. 🌷 هنگام بروز مشکل و احساس خطر به سراغ رهبران الهی می آیند. 🌷 مراجعه به طاغوت، مصیبت هایی به دنبال دارد. 🌷 ، خلاف های خود را توجیه می کنند. 🌷 سوگند به خدا را پوششی برای اهداف خود قرار می دهد. 🌷 گاهی واژه های دستاویز افراد مقدس می شود. 🌷 تلاش بیهوده است، چون خداوند هم از درون و نیاتشان آگاه است و هم به موقع افشاگری می کند. 🌷 معذرت خواهی ، صادقانه نیست و گرنه فرمان اعراض از آنان صادر نمی شد. 🌷 شیوه برخورد با منافقان باید شیوه اعراض و موعظه باشد. 🌷 در مقام ، باید با صراحت، منافقان را نسبت به عواقب کار و سرنوشتشان هشدار داد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش1 🌸 و إِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَواْ إلَى مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ وإِلى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُناَفِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودا (61) فَكَيْفَ إِذَا أَصابَتْهُم مُّصِيَبةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَآءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَآ إلَّآ إِحْساَناً وَتَوْفِيقا (62) أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم فأعرض عنهم و عظهم و قل لهم فى أنفسهم قولا بليغا (63) ً 🍀 ترجمه: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه خداوند نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. (61) پس چگونه وقتى به خاطر كارهایى كه از قبل انجام دادند، مصیبتى و مشكلى به آنان مى رسد و (از براى رهایى از آن) سراغ تو مى آیند و به خدا سوگند یاد مى كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیكى و توافق نبوده است. (62) آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. پس از آنها درگذر و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. (63) 🌷 : بیایید 🌷 : روی می گردانند 🌷 : سوگند یاد می کنند 🌷 : نيکی 🌷 : در اینجا یعنی ایجاد موافقت میان دو چیز یا چیزها 🌷 : می داند 🌷 : دل هایشان 🌷 : درگذر 🌷 : آنها را موعظه کن 🌷 : سخن 🌷 : رسا 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. اين آیات در ادامه آیه قبلی می باشد که در آیه قبلی از مراجعه به نهی شده است و در این آیات نتایج اینگونه داوری ها و دستاویزهایی که منافقان برای توجیه کار خود به کار بردند مورد بررسی قرار گرفته است که آیه 61 سوره نساء مى فرمايد: « و إذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله و إلى الرسول رأيت المنافقين يصدون عنك صدودا: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. » یعنی مقاومت و اصرار آنها در این کار نشان دهنده روح و ضعف ایمان آنهاست و گر نه با دعوت پیامبر صلی الله علیه و آله بیدار می شدند و به اشتباه خود اعتراف می کردند. 🌸 در آیه 62 سوره نساء روى سخن به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نموده و می فرماید: « فکیف إذا أصابتهم مصيبة بما قدمت أيديهم ثم جآءوك: پس چگونه وقتی به خاطر کارهایی که از قبل انجام دادند، مصیبتی و مشکلی به آنان می رسد و برای رهایی از آن سراغ تو می آیند. » « یحلفون بالله إن أردنآ إلآ إحسانا و توفيقا: و به خدا سوگند یاد می کنند که هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیکی و توافق نبوده است. » خطای خود را توجیه می کردند و می گفتند هدف ما از رفتن نزد طاغوت برای آشتی دادن بوده و اگر برای داوری نزد می رفتیم و او به نفع یک طرف حکم می داد، قهرا دیگری از رسول خدا دلگیر می شد و سر و صدا به پا می کرد که با شأن پیامبر سازگار نبود، از این رو برای حفظ آبرو و موقعیت و محبوبیت پیامبر، نزاع را نزد وی نبردیم. 🌸 در آیه 63 سوره نساء نقاب از چهره منافقان بر می دارد و این گونه تظاهرات دروغین را ابطال می کند و می فرماید: « أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم: آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. » ولی در عین حال به خود دستور می دهد « فأعرض عنهم: پس از آنها در گذر. » و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم همواره با منافقان به خاطر اظهار تا آنجا که ممکن بود مدارا می کرد. سپس به پیامبر دستود می دهد و می فرماید: « و عظهم و قل لهم فی أنفسهم قولا بليغا: و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۳ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا ﴿٦٣﴾ اینان کسانی هستند که خدا آنچه را که [از نیّات شوم، کینه و نفاق] در دل های آنان است می داند؛ بنابراین از آنان روی برتاب، و پندشان ده، و به آنان سخنی رسا که در دلشان اثر کند بگوی. (۶۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا من خودمو بپوشونم،به آقایون بگید نگاه نکنن! 😏 🔹 وقتی یک آقا خانمهای زیبایی را روزانه در خیابان ببیند چه اتفاقی برای این آقا و همسر او می‌افتد؟ 🔸 آثار ولنگاری پوششی بر قوه‌ی شناختی آقایان و خانم‌ها 🔹 آخرین یافته‌های علوم شناختی در باب حکمت دستور قرآنی پرهیز چشم‌چرانی آقایان و عدم خودنمایی خانم‌ها 🌷 خیلی جالبه حتما ببینید
❤️حضرت امام على عليه السلام: كَثرَةُ الدَّينِ تُصَيِّرُ الصادِقَ كاذِباً و المُنجِزَ مُخْلِفاً بدهكارى زياد، راستگو را دروغگو مى كند و خوش قول را بد قول! ميزان الحكمه، جلد ۴، صفحه ۲۰۸   ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
اگر شکست خوردی، دوباره بسم الله بگو! نفس خود را قهر کرده روح کرده پر فتوح زاد تقوی برگرفته بهر مرگ آماده‌اند دائماً باید با امیال نفسانی مبارزه کرد. یک کسی به بنده گفت: من از اول خیلی جدیت کردم؛ ولی شکست خوردم. گفتم: هیچ ناراحت نباش! همین الساعه دوباره بسم الله بگو و بلند شو! کتاب ز ملک تا ملکوت - جلد ۲   ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace