eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.9هزار ویدیو
439 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ شبکه های اروپا با نشان دادن این تصاویر از مردم خواستند برای خالی شدن بار مغناطیسی بدن و جلوگیری از سرطان این حرکات را روزی ۱۰ دقیقه انجام دهند. فقط نمیگن اسمش نمازه
شانزده فضیلت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه سلام* *1یَعسوبُ المُؤمنین علی بن ابی طالب رئیس مؤمنین است* *📚 امالی(طوسی)،ص521* *2.یزهر لاهل الجنّه على بن ابی طالب(علیه السلام ) براى اهل بهشت مى‌درخشد.* *📚 کشف الغمۀ،ج1،ص53* * 3.عَلِی وَ شِیعَتُهُ هُمُ‏ الْفَائِزُونَ‏ یوْمَ‏ الْقِیامَهِ. علی و شیعیانش در قیامت رستگارانند* *📚کشف الغمۀ،ج1،ص53* * 4.إِمَامُ‏ الْمُتَّقِینَ‏ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِین‏.پیشوای متقین و رهبر پیشانی سفیدان و روسفیدان. الیقین باختصاص مولانا علی علیه السلام* *📚بإمره المؤمنین‏،ص493* *5.عَلِی‏ مَوْلَى‏ مَنْ‏ کُنْتُ‏ مَوْلَاهُ‏ علی مولا و سرپرست کسی است که من سرپرست او هستم* *کشف الغمۀ،ج1،ص318* * 6.عَلِی مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ وَ هُوَ وَلِی‏ کُلِ‏ مُؤْمِنٍ‏ بَعْدِی‏. علی از من است و من از اویم و او مولا و صاحب اختیار هر مومنی بعد از من است* *📚مناقب ابن شهر آشوب،ج3،ص51* * 7.عَلِی مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ‏ عَلِی‏. علی از من است و من از علی هستم* *📚امالی(صدوق)،ص9* * 8.عَلِی‏ مِنِّی‏ بِمَنْزِلَهِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى‏. علی نسبت به من به‌ منزله هارون نسبت به موسى است.* *📚 کشف الغمۀ،ج1،ص337* * 9.عَلِی‏ مِنِّی‏ بِمَنْزِلَهِ رَأْسِی مِنْ بَدَنِی. على نسبت به من به منزله سر من براى پیکرم است.* *📚 امالی(طوسی)،ص353* * 10.عَلِی‏ مَعَ‏ الْقُرْآنِ‏ وَ الْقُرْآنُ مَعَ عَلِی‏. علی با قرآن است و قرآن با علی است.* *📚امالی(طوسی)،ص479* ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ * 11.خُلِطَ لَحْمُهُ‏ بِلَحْمِی‏ وَ دَمُهُ بِدَمِی. گوشت على از گوشت من و خون او از خون من مخلوط شده است.* *📚التحصین،ص629* * 12.عَلِی‏ مَعَ‏ الْحَقِ‏ وَ الْحَقُ‏ مَعَ‏ عَلِی. علی همیشه با حق است و حق هم همیشه با علی است.* *📚 کفایۀ الاثر،ص20* * 13.قَسِیمُ‏ الْجَنَّهِ وَ النَّار. تقسیم کننده بهشت و جهنم است.* *📚امالی(صدوق)،ص89* * 14.حُبُّهُ‏ إِیمَانٌ‏ وَ بُغْضُهُ‏ کُفْر. دوست داشتن علی(علیه‌السلام) ایمان است و بغض و کینه او کفر است.* *📚کنزالفوائد،ج2،ص13* * 15.طَاعَتَهُ‏ طَاعَتِی‏ وَ مَعْصِیتَهُ مَعْصِیتِی. فرمانبری ازعلی علیه السلام  فرمانبری از من است و نافرمانی از دستور او نافرمانی از دستور من است.* *📚 فضائل(ابن عقده)،ص54* *16.رَایهُ الْهُدَى‏ وَ مَنَارُ الْإِیمَان‏. علی علیه السلام  پرچم هدایت و نشانه ایمان است.* 〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️ *🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ*🌹🌹🌹🌹🌹
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۸۲ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ﴿٨٢﴾ یقیناً سرسخت ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس اند، و آنان [در پیروی از حق] تکبّر نمی کنند. (۸۲)
(آيه ٨٢) - شأن نزول: نخستين مهاجران اسلام! در شأن نزول سلسله آيات ٨٢ تا ٨٦-نقل كرده‌اند كه اين آيات در بارۀ نجاشى زمامدار حبشه در عصر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و ياران او نازل شده است. آنچه در بارۀ اين موضوع نقل شده، چنين است: در سالهاى نخستين بعثت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و دعوت عمومى او، مسلمانان در اقليت شديدى قرار داشتند، قريش به قبائل عرب توصيه كرده بود كه هر كدام، افراد وابسته خود را كه به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله ايمان آورده است تحت فشار شديد قرار دهند و به اين ترتيب هر يك از مسلمانان از طرف قوم و قبيلۀ خود سخت تحت فشار قرار داشت. آن روز تعداد مسلمانان براى دست زدن به يك «جهاد آزاديبخش» كافى نبود، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله براى حفظ اين دستۀ كوچك، و تهيۀ پايگاهى براى مسلمانان در بيرون حجاز، به آنها دستور مهاجرت به حبشه داد. يازده مرد و چهار زن از مسلمانان راه حبشه را پيش گرفتند، و اين در ماه رجب سال پنجم بعثت بود، و اين مهاجرت، مهاجرت اول نام گرفت. چيزى نگذشت كه «جعفر بن أبو طالب» و جمعى ديگر از مسلمانان به حبشه رفتند و هستۀ اصلى يك جمعيت متشكل اسلامى را كه از ٨٢ نفر مرد و عدّۀ قابل ملاحظه‌اى زن و كودك تشكيل مى‌شد بوجود آوردند. طرح اين مهاجرت براى بت‌پرستان سخت دردناك بود، و براى به هم زدن اين موقعيت دست به كار شدند، و دو نفر از جوانان با هوش و حيله‌گر و پشت هم‌انداز يعنى «عمرو عاص» و «عمارة بن وليد» را انتخاب كردند و با هداياى فراوانى به حبشه فرستادند، اين دو نفر با مقدماتى به حضور نجاشى بار يافتند. «عمرو عاص» با نجاشى چنين گفت: «ما فرستادگان بزرگان مكّه‌ايم، تعدادى از جوانان سبك مغز در ميان ما پرچم مخالفت برافراشته‌اند و از آيين نياكان خود برگشته و به بدگويى از خدايان ما پرداخته و آشوب و فتنه به پا كرده و از موقعيت سرزمين شما سوء استفاده كرده و به اينجا پناه آوردند، ما از آن مى‌ترسيم كه در اينجا نيز دست به اخلال‌گرى زنند، بهتر اين است كه آنها را به ما بسپاريد تا به محل خود بازگردانيم. . . .» اين را گفتند و هدايايى را كه با خود آورده بودند تقديم داشتند. نجاشى گفت: تا من با نمايندگان اين پناهندگان به كشورم تماس نگيرم نمى‌توانم در اين زمينه سخن بگويم! روز ديگرى در يك جلسۀ مهم كه اطرافيان نجاشى و جمعى از دانشمندان مسيحى و جعفر بن أبي طالب به عنوان نمايندگى مسلمانان، و نمايندگان قريش، حضور داشتند، نجاشى پس از استماع سخنان نمايندگان قريش رو به جعفر كرد و از او خواست كه نظر خود را در اين زمينه بيان كند. «جعفر پس از اداى احترام چنين گفت: نخست از اينها بپرسيد آيا ما جزء بردگان فرارى اين جمعيتيم؟ عمرو گفت: نه شما آزاديد. جعفر-و نيز سؤال كنيد آيا آنها دينى بر ذمۀ ما دارند كه آن را از ما مى‌طلبند؟ عمرو-نه ما هيچ گونه مطالبه‌اى از شما نداريم. جعفر-آيا خونى از شما ريخته‌ايم؟ كه آن را از ما مى‌طلبيد؟ عمرو-نه چنين چيزى در كار نيست. سپس جعفر رو به نجاشى كرد و گفت: ما جمعى نادان بوديم، بت‌پرستى مى‌كرديم، گوشت مردار مى‌خورديم، انواع كارهاى زشت و ننگين انجام مى‌داديم، قطع رحم مى‌كرديم و نسبت به همسايگان خويش بدرفتارى داشتيم، و نيرومندان ما حق ضعيفان را مى‌خوردند! ولى خداوند پيامبرى در ميان ما مبعوث كرد كه به ما دستور داده است هر گونه شبيه و شريك را از خدا دور سازيم و فحشاء و منكرات و ظلم و ستم و قمار را ترك گوييم، به ما دستور داده نماز بخوانيم، زكات بدهيم، عدالت و احسان پيشه كنيم و بستگان خود را كمك نماييم. نجاشى گفت: عيساى مسيح نيز براى همين مبعوث شده بود! سپس از جعفر پرسيد: آيا چيزى از آياتى كه بر پيامبر شما نازل شده است حفظ دارى؟ جعفر گفت: آرى! و سپس شروع به خواندن سورۀ «مريم» كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 548
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش۴ 🔹 پيام های آیات۸۲تا۸۶‌ سوره مائده ✅دشمنى با مسلمانان، تاریخى و ریشه ‏دار است. ✅ با دشمنان اسلام و غیر مسلمانان، باید با هر یک‌ برخوردى مناسب با رفتار خودشان شود. ✅ دوستان و دشمنان خود را همراه با تحلیل صحیح و عوامل روحى و اجتماعى آنان بشناسیم ✅ زمینه ‏هاى رشد در جامعه، سه چیز است: دانشمند بودن، خداترسى و نداشتن روحیّه‏ ى استكبارى ✅ عالمان دینى و عابدان خداترس در اصلاح عقاید و اخلاق جامعه، نقش مؤثر دارند. ✅ اگر علم و عبادت و اخلاق به هم پیوند خورد انسان حقّ‏گرا مى‏ شود و تعصب را كنار مى ‏گذارد. ✅ تعصّب نابجا ندارد و از علماى سایر ادیان كه خدا ترس و با انصاف باشند، منصفانه تمجید مى ‏‌كند. ✅ در بین مسیحیان مؤثّرتر است. ✅ ، اگر همراه معرفت باشد، نشانه ‏ى كمال است. ✅ روح و فطرت انسان، شیفته‏ ى حقیقت است و چون به معشوق رسید، اشک شوق مى ‏ریزد. ✅ در ، از كلمه‏ ى مقدّس «ربّنا» استمداد كنیم. ✅ ، در كنار اقرار و ایمان اثر دارد. ✅ باید براى رسیدن به مراحل بالاتر دعا كنند. ✅ بعد از شناخت حقّ، هیچ عذرى براى ردّ آن نیست. ✅ هم نشینى با ، آرمانى مقدّس است. ✅ ایمان به ، از ایمان به وحى جدا نیست. ✅ پاداش ایمان، است. ✅ یكى از راه ‏هاى ، بازگشت به وجدان خویش و سؤال از خود است. ✅ اقرار زبانى به ، رسالت پیامبر و حقّانیّت قرآن، امرى ضرورى است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه نماز جمعه✨ 🔸مشخصات آیه🔸 نام آیه ⬅️آیه نماز جمعه واقع در ⬅️سوره جمعه شماره آیه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ⬅️۹ جزء ⬅️۲۸ 🔸اطلاعات محتوایی🔸 شأن نزول ⬅️برگزاری اولین نماز جمعه مسلمانان به امامت اسعد بن زراره مکان نزول ⬅️مدینه موضوع ⬅️فقهی درباره ⬅️ نماز جمعه ✨✨✨✨✨✨ 🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ‌ اللَّـهِ وَذَرُ‌وا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ﴿۹﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چون برای نماز جمعه ندا درداده شد، به سوی ذکر خدا بشتابید، و داد و ستد را واگذارید. اگر بدانید این برای شما بهتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽رعایت در کجای آمده است؟ 👈با زبان بسیار ساده 🔊
87.1K
⭕️ سوال ❓آیا در بهشت حسرت هست؟ اگر جواب مثبت هست، آیا این نقص نیست؟ وبه چه چیزهای حسرت خورده میشه؟ 🔰 پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم ✍ نه، در بهشت، حسرت نیست، حتّی غبطه هم نیست. بله در قیامت هست. قیامت یکی از نامهایش، یوم الحسرة است. اما در بهشت، هیچ کدام از اینها نیست. 🔸 جهتش هم این است که، أهل بهشت، هر کس هرجایی که هست، خیال می کند که دیگر همان[جا و همان مرتبه ای که او هست] آخرین حدّش است. از بالایی ها خبر ندارند [یعنی] در هر درجه از درجات بهشت که باشد، خیال می کند، که همین[درجه]آخرین حد[و آخرین درجۂ] بهشت است و چیزی بالاتر از آن نیست. بنابراین نه حسرت می خورند نه غبطه می خورند. 🎙 استاد محمدی شاهرودی