eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
6.6هزار ویدیو
426 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
شبهات پر تکرار.. در خصوص حمایت از فلسطین
39.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام واثقی: امام صادق فرمود: وقتی روز قیامت برپا می‌شود، رحمت خدا انتشار داده می‌شود، به اندازه‌ای که شیطان هم به رحمت خدا طمع می‌کند
💠چند نکته درباره اذان و اقامه ✅۱.برنمازگزار مستحب است قبل از نمازهای یومیه،ابتدا اذان و بعد از آن اقامه بگوید. ✅۲.اذان و اقامه باید در وقت نماز گفته شود و اگر قبل از وقت بگوید باطل است. ✅۳.اقامه باید بعد از اذان گفته شود و اگر قبل از اذان بگوید،صحیح نیست. ✅۴.بین جمله های اذان و اقامه نباید زیاد فاصله شود و اگر بین آنها بیشتر از معمول فاصله بیندازد، باید دوباره آن را از سر بگیرد. ✅۵.اگر برای نماز جماعتی اذان و اقامه گفته باشند،کسی که با آن جماعت نماز می خواند ،نباید برای نماز خود اذان و اقامه بگوید. ✅۶.مستحب است کسی را که برای گفتن اذان انتخاب می کنند ،عادل،وقت شناس و صدایش بلند باشد. ✅۷.مستحب است در روزی که بچه به دنیا می آید ،در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه بگویند. ✅۸.هیچ یک از نمازهای واجب و مستحب به جز نمازهای یومیه و قضای آنها، اذان و اقامه ندارند.
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش۱ 🌸 وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَى ءَادَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَاناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ لَم ْيُتَقَبَّلْ مِنَ الْأَخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ (۲۷) لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَآ أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ ۖ إِنِّيٓ أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ (۲۸) إِنِّيٓ أُرِيدُ أَنْ تَبُوٓأَ بِإِثْمِی وَإِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ ۚ وَذَٰلِكَ جَزَآؤُ الظَّالِمِينَ (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ (۳۰) 🍀 ترجمه: و داستان (خبر مهم) واقعی دو پسر آدم را بر آنها بخوان، زمانی كه هر دو، قربانى پیش آوردند، پس از یكى پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. (برادری که عملش پذیرفته نشد) گفت: تو را خواهم كشت، (برادری که عملش پذیرفته شد) گفت: خداوند، تنها از افراد با تقوا قبول مى‌ كند. (۲۷) قطعاً اگر تو برای كشتن من دستت را به سوی من دراز كنی، من هرگز برای كشتن تو دستم را دراز نمی ‌كنم؛ زیرا من از خداوند، پروردگار جهانیان می ‌ترسم. (۲۸) قطعا من می‌خواهم به گناه من و گناه خودت (به سوی خدا) بازگردی و در نتیجه از اهل جهنم خواهی بود؛ و این کیفر ستمكاران است. (۲۹) پس نفس او، كشتن برادرش را در نظرش آسان جلوه داد، پس او را كشت و از زیانكاران شد. (۳۰) 🌷 : از تلاوت می آید یعنی بخوان 🌷 : بر آنها 🌷 : خبر مهم 🌷 : دو فرزند، دو پسر 🌷 : حضرت آدم علیه السلام 🌷 : به درستی، ماجرایی که واقعیت دارد 🌷 : پیش کش کردن 🌷 : به معنی نزدیک شدن است و هر عملی که به وسیله آن به خدا و غیر خدا نزدیک می شوند قربان می نامند. 🌷 : یکی از آنها 🌷 : گفت 🌷 : تو را خواهم کشت 🌷 : گشودی،دراز کردی 🌷 : دستت 🌷 : گشاینده، دراز کننده 🌷 : دستم 🌷 : به سوی تو 🌷 : می ترسم 🌷 : پروردگار جهانیان 🌷 : قطعا من 🌷 : می خواهم 🌷 : باز گردی 🌷 : گناهم 🌷 : گناهت 🌷 : آتش 🌷 : به تدریج برای او آسان کرد 🌷 : برادرش 🌷 : شد 🌷 : زیانکاران
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش۲ 🌸 وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَى ءَادَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَاناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ لَم ْيُتَقَبَّلْ مِنَ الْأَخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ (۲۷) لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَآ أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ ۖ إِنِّيٓ أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ (۲۸) إِنِّيٓ أُرِيدُ أَنْ تَبُوٓأَ بِإِثْمِی وَإِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ ۚ وَذَٰلِكَ جَزَآؤُ الظَّالِمِينَ (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ (۳۰) 🔴 در جلسه قبلی ترجمه آیات و کلمات بیان شد و در این جلسه به شرح آیات می پردازیم. 📚 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است و داستان دو فرزند حضرت آدم علیه السلام، و قتل يكى به وسيله ديگرى، شرح داده شده است و شايد ارتباط آن با آيات گذشته كه درباره بنى اسرائيل بود اين است كه انگيزه بسيارى از خلافكاريهاى بنى اسرائيل مسئله بود، و خداوند در اينجا به آنها گوشزد مى ‌كند كه سرانجامِ حسد چگونه ناگوار و مرگبار مى‌ باشد كه حتّى به خاطر آن برادر دست به قتل برادر خود می زند. که به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید که ماجرای دو پسر حضرت آدم علیه السلام را بر بنی اسرائیل بخواند که قرآن مى ‌فرمايد: «وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ: و داستان واقعی دو پسر آدم را بر آنها بخوان.» 🌸 ذكر كلمه «بالحقّ» ممكن است اشاره به اين می باشد كه سرگذشت این دو برادر در تورات تحریف شده با خرافاتى آميخته شده است، امّا آنچه در آمده عين واقعيّتى است كه روى داده است. سپس به شرح داستان مى ‌پردازد و مى‌ فرماید: «إِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْأخَرِ: زمانی که هر دو، قربانی پیش آوردند، پس از یکی پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد.» در روایات آمده است كه ، دامدار بود و بهترین گوسفند خود را براى قربانى آورد. و ، كشاورز بود و بدترین قسمت زراعت خود را براى انفاق در راه خدا برگزید. در آیات دیگر مى فرماید: هرگز به خیر نمى رسید، مگر آنكه از آنچه دوست دارید انفاق كنید. 🌸 علیه السلام فرمود: انگیزه قتلِ قابیل، او نسبت به پذیرش قربانى هابیل بود. همين موضوع سبب شد كه عملش قبول نشده بود برادرش هابیل را تهديد به قتل كند. «قالَ لَأَقْتُلَنَّكَ: گفت تو را خواهم کشت.» امّا او را نصيحت كرد كه اگر چنين جريانى پيش آمده گناه من نيست بلكه ايراد متوجّه خود تو است كه عملت با تقوا همراه نبوده است «و قالَ إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ: و گفت: خداوند تنها از افراد با تقوا قبول می کند.» 🌸 سپس گفت: «لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي ما أَنَا بِباسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخافُ اللّهَ رَبَّ الْعالَمِينَ: قطعا اگر تو برای کشتن من دستت را به سوی من دراز کنی، من هرگز برای کشتن تو دستم را دراز نمی کنم؛ زیرا من از خداوند، پروردگار جهانیان می ترسم.» همچنین گفت: «إِنِّي أُرِيدُ أَنْ تَبُوءَ بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ: قطعا من می خواهم به گناه من و گناه خودت (به سوی خدا) باز گردی.» امام محمد باقر علیه السلام فرمود: هر که عمدا مؤمنی را بکشد، خداوند همه گناهان مقتول را به حساب قاتل ثبت می کند و مقتول را از گناهان پاک می کند. و در اینجا هابیل به برادرش می گوید اگر من را بکشی هم گناهان من و هم گناهان خودت را به دوش خواهی کشید و اینگونه به سوی باز می گردی.‌ 🌸 «فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النّارِ وَ ذلِكَ جَزاءُ الظّالِمِينَ: و در نتیجه از اهل جهنم خواهی بود؛ و این کیفر ستمکاران است.» اما متأسفانه این نصیحت ها در نفس سرکش قابیل که پر از و بود اثر نکرد «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ: پس نفس او، کشتن برادرش را در نظرش آسان جلوه داد.» «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ: پس او را کشت و از زیانکاران شد.» چه زيانى از اين بالاتر كه و مجازات الهى و نام ننگين را تا دامنه قيامت براى خود خريد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👤 ️تلاوتی زیبا از استاد کریم منصوری 🔸 قرائت آیات تیتراژ سریال حضرت یوسف 📖 سوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر قرآن با یاد امام زمان😍 آیه شریفه《أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ 》و یاد امام زمان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۹و۳۰ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ تَبُوءَ بِإِثْمِي وَإِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ وَذَلِكَ جَزَاءُ الظَّالِمِينَ ﴿۲۹﴾ من مى‏ خواهم تو با گناه من و گناه خودت [به سوى خدا] بازگردى و در نتيجه از اهل آتش باشى و اين است‏ سزاى ستمگران (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿۳۰﴾ پس نفس [اماره]اش او را به قتل برادرش ترغيب كرد و وى را كشت و از زيانكاران شد .
🌴 ⚠️ (اسراء 38-40) 📖 🥀مفسران در شان نزول این آیات چنین نقل کرده اند که مردی از مسلمانان از یکی از مشرکان طلبی داشت ، هنگامی که از او مطالبه کرد او در پرداخت دین خود تعلل ورزید . مرد مسلمان ناراحت شد و ضمن سخنانش چنین سوگند یاد کرد : 🍃قسم به چیزی که بعد از مرگ در انتظار او هستم . (و هدفش قیامت و حساب خدا بود) مرد مشرک گفت : گمان می بری ما بعد از مرگ زنده می شویم ؟ سوگند به خدا که او هیچ مرده ای را زنده نخواهد کرد (این سخن را به این جهت گفت که آنها بازگشت مردگان را را به حیات و زندگی مجدد ، محال یا بیهوده می پنداشتند) . 🥀آیه نازل شد و به او و مانند او پاسخ گفت و مساءله معاد را با دلیل روشن بیان کرد . در حقیقت گفتگوی این دو نفر سببی بود برای طرح مجدد مساءله معاد .
؛ انگیزه های بندگی در 🎙استاد قرائتی اموری که انسان را وادار به عبادت می کند، عبارتند از: 1- توجّه به نعمت های او که خالق و رازق و مربّی ماست. 2- توجّه به فقر و نیاز خویش. 3- توجّه به اثرات خوب و برکات آن. 4- توجّه به اثرات بد و زشت ترک عبادت. 5 - توجّه به این که همه ی هستی، مطیع و در حال تسبیح او هستند، چرا ما عضو ناهماهنگ هستی باشیم؟! 6- توجّه به این که عشق ورزیدن، پاسخ به نیاز اصیل روحی ماست وبه چه کسی برتر از او عشق بورزیم؟! 📚گزیده ی تفسیر نور استاد قرائتی ج1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دعای روز بیست‌وسوم ماه رمضان 🔹أللَّهُمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ الْعُیُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ یا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین 🔸خدایا! در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان، از هر عیب و نقص پاک ساز و دلم را با رتبۀ دل‌های اهل تقوا آزمایش کن. ای پذیرندۀ عذر لغزش‌های گناه‌کاران!
💠شرح دعای روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان 🔹أللَّهُمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ الْعُیُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ یا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین 🔸خدایا! در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان، از هر عیب و نقص پاک ساز و دلم را با رتبۀ دل‌های اهل تقوا آزمایش کن. ای پذیرندۀ عذر لغزش‌های گناه‌کاران! 🔰پیام‌های دعا 1- درخواست آمرزش گناهان 2- طلب پاكی از عيوب 3- امتحان و آزمایش با تقوای قلب 4- توبه‌پذیری خداوند 🔰پیام منتخب ✍️هر كدام از اعضا و جوارح ما، برای خود شأن و منزلت و حقوقی دارند كه رعايت تقوا دربارۀ آنان لازم و ضروری است. قرآن تقوا را به دل‌ها منسوب کرده و می‌فرمايد: «ذَلِكَ وَ مَن يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ و هر كس شعائر دين خدا را بزرگ و محترم بدارد، اين از ويژگی‌های دل‌های باتقواست.» حج، آيه 32 علامه طباطبايی ذيل اين آيه می‌نويسد: «اضافه‌شدن تقوا به قلوب، اشاره است به اين‌كه حقيقت تقوا و دوری از غضب خدای متعال و تورع از محارم او، امری است معنوی كه قائم است به دل‌ها و منظور از قلب، دل و نفس است.» 📚 تفسیرالميزان، ج 14، ص 528 اگر می‌خواهيم باتقوا باشيم، بايد ابتدا دل‌ را اهل تقوا كنيم تا در پی آن، جسم نيز اهل پرهيزكاری شود.
جزء 23.mp3
4.04M
💠فایل صوتی: تند خوانی جزء بیست‌وسوم قرآن کریم 🔹 با صدای استاد معتز آقایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: فریاد قرآن 🔸آیات زندگی در جزء بیست‌وسوم قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: لحظه ها را دریاب (23) 🔸 ماه مبارک رمضان 🔺فایل با کیفیت FHD👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: بهشت برزخی 🔸 حجت الاسلام عالی 🔻فایل با کیفیت FHD 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴👈 چرا در خانه ات را محکم می بندی ! ‍ 💎اینکه می‌گوییم انسان باتقوا باشد، نه اینکه خواسته باشیم انسان را محدود بکنیم؛ بلكه منظور، محفوظ بودن انسان و در آسایش و امنیت بودن او است؛ مثلاً سر چهار راه، چراغ خطر است. یک کسی بگوید: «چرا ما را محدود کردید؟ این خلاف آزادی است. انسان باید آزاد باشد. چرا اینجا چراغ، جلوی من را گرفته و نمی‌گذارد بروم⁉️ 🔵👈 این چراغ خطر، محدودیت نیست؛ این مصونیت خون و جان شماها است و باید باشد. اگر نباشد، اوضاع به هم می‌خورد. بر اثر رعایت نكردن این قوانین، هر روز چه مقدار خسارت‌های مادی و جانی وارد می‌شود؟ تقوا، عیناً همین است. ✅ هریک از احکام الهی را که در نظر بگیرید، برای مصونیت است، نه محدودیت. 🔵👈 اگر به خواهر‌ها می‌گویند با باش، این حجاب، محدودیت نیست؛ بلكه مصونیت است. باید حفظ بشود، تا نگاه بیگانه به او نیفتد و حفظ شود. می‌گویند اسلام، محدودیت است. کدام محدودیت⁉️ 🔴👈 شما شب درِ خانه‌ات را باز بگذار، درِ گاوصندوقت را هم باز بگذار. چرا در را محکم می‌بندی؟ برای اینكه سبب مصونیت اموال تو است. هم برای حفظ و مصونیت انسان از آفات و آسیب‌ها و خطرات است. 🔊🌸 آیت الله ناصری رحمت الله علیه ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
روایت 522 کتاب جهاد.mp3
12.07M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۷۷ ✨موضوع: مدیریت ، و شاخصهای اهل ایمان . غضب از جنس آتش و جنون است. علاقه و قدرت موجب اختیار و مالکیت نیست. 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼═ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا