فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓روز یکشنبه متعلق است به امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا سلاماللهعلیها.
✨زیارت امام علی و حضرت زهرا در روز یکشنبه با صدای مهدی صدقی
@hamyanquran
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
( معما ) ⁉️
آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود؟
پاسخ های خود را تا فردا به آیدی کانال
ارسال نمایید...
@Ramazanian7
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
@hamyanquran
🎙 #نادر_طالب_زاده:
💬 امروز، یمنیها از ما ایرانیها میپرسند که چطور ما جرأت میکنیم از اقیانوس اطلس رد شویم و به ونزوئلا، سوخت و کالا برسانیم، [و] از کنار یمنی رد می شویم که شصت درصد از مردم آن گرسنه هستند [ اما به آنها سوخت و مواد غذایی نمیرسانیم؟]
💬 چرا باید اینقدر ملاحظه عربستان را بکنیم؟ این چه خطایی است که ما داریم مرتکب میشویم؟ امروز ۴۰۰ بیمارستان در یمن سوخت ندارند و از کار افتادهاند. چه کسی باید روز قیامت به این سوال پاسخ دهد؟
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌸روزتون عالی و بینظیر
🌿🌸برای امروزتون..
🌿🌸یک سبد محبت
🌿🌸یک دنیا عشق
🌿🌸یک عالم خوشبختی
🌿🌸یک دشت لاله
🌿🌸یک کوه دوستی
🌿🌸یک آسمان ستاره
🌿🌸یک جهان زیبایی
🌿🌸یک دامن نیک نامی
🌿🌸و یک عمر سرفرازی
🌿🌸از خداوند براتون خواهانم
🌿🌸تقدیم به شما خوبان
Join➥ @ghaseedak
🌸🍃
💠✨آیت الله بهجت ره :
چه خوب است انسان، عبادت و کار خیر که انجام می دهد، بگوید: کاری نکردم. اما کار نیک و خوبی که از دیگران دید، بگوید: کار بزرگی انجام داده است..
🍃@hamyanquran
#خلقت_بندگان_برای_بهشت_یا_جهنم
🤔#پرسش
❔الله در آیه ۱۳ از سوره سجده، نیت و تصمیم خود را برای پر کردن جهنم نشان داده است:
وَلَو شِئنا لَآتَینا کُلَّ نَفسٍ هُداها وَلٰکِن حَقَّ القَولُ مِنّی لَأَملَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الجِنَّةِ وَالنّاسِ أَجمَعینَ.
و اگر میخواستیم به هر انسانی هدایت لازمش را میدادیم؛ ولی سخن و وعدهام حق است که دوزخ را از جن و انس پر کنم!
✍️این آیه، نیت و تصمیم خدای قرآن برای پر ساختن جهنم است. الله برای پر کردن جهنم نیت و تصمیمی به این قاطعیت دارد ولی حتی یک آیه در قرآن نیست که حاکی از تصمیم خداوند برای پر کردن بهشت باشد. به عبارت بهتر اولویت خدای قرآن پر کردن جهنم است تا پر کردن بهشت، چنانچه در آیه ۱۷۹ سوره اعراف میگوید:
وَلَقَد ذَرَأنا لِجَهَنَّمَ كَثيرًا مِنَ الجِنِّ وَالإِنسِ.
به یقین، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم؛
⚠️دقیقا مشخصههای سادیسم در الله نمایان است؛ الله خود جن و انسان خلق میکند تا در جهنم عذابشان دهد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
❕از آیات و روایات متعددی استفاده می شود که خداوند بندگان را برای به کمال و سعادت رسیدن و بهره مندی از رحمات الهی و رسیدن به بهشت آفریده است ، چرا که خداوند چشمه اى است فياض و مبدئى است نعمت آفرين كه موجودات را در كنف حمايت خود مى گيرد، و آنها را پرورش داده، از نقص به كمال مى برد، و اساسا همین است هدف واقعى عبوديت و بندگى ما، و همین است فلسفه عبادات و نيايشهاى ما كه همگى كلاسهاى تربيت براى تكامل ما است ، به اين ترتيب نتيجه مى گيريم كه هدف آفرينش ما پيشرفت و تكامل هستى ما است.
📚تفسیر نمونه ج 22 ص 392
👌 در روایتی آمده است که خداوند در صحف حضرت موسی چنین فرمود ؛
« ای بندگان من شما را نیافریدم ( و تکلیف نکردم) تا بدین وسیله از تنهایی وکمی در آمده و صاحب یاور و جماعت زیادی شوم و نه با شما انس گرفته تا به واسطه آن وحشت نکنم و نه به کمک شما عجز خود را ترمیم نمایم همین قدر بدانید که اگر تمام مخلوقات من در آسمان و زمین پشت به هم داده و اطاعت و عبادت من کنند و شب و روز مرا پرستش کنند به سلطنت و قدرتم چیزی اضافه نمی شود چه آن که ساحت من والاتر از آن بوده و از این نواقص مبرا است»
📚علل الشرایع ج1 ص13
👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« خداوند از روی بازی و بازیچه بندگان را نیافریده ( وتکلیف نکرده است) بلکه آنان را آفریده و تکلیف به طاعت کرده تا از این طریق ( به تکامل رسیده) و مستوجب بهشت و رضایت او شوند و آنان را خلق ( و تکلیف) نکرده است تا به واسطه آنان منفعتی بدست اورده یا ضرری را از خود دفع کند بلکه آنان را خلق کرد( و تکلیفشان کرد) تا به آنان نفع برساند و آنان را در جایگاه نعمت های ابدی قرار دهد »
📚بحار الانوار ج 5 ص 313
❕لذا می بینیم که خداوند می فرماید ؛
« إِلاَّ مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ وَ لِذلِكَ خَلَقَهُم » « مگر آنچه پروردگارت رحم كند و براى همين (پذيرش رحمت و در سايه آن تكامل و رسیدن به بهشت) آنها را آفريد » ( هود 119)
❕به بیان دیگر ؛
👌در باره هدف آفرينش در آيات قرآن بيانات مختلفى آمده است كه در حقيقت هر كدام به يكى از ابعاد اين هدف اشاره مى كند، از جمله و ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ؛ « من جن و انس را نيافريديم مگر اينكه مرا پرستش كنند » (ذاريات- 56) يعنى در مكتب بندگى و عبادت تكامل يا بند، و به عاليترين مقام انسانيت در اين مكتب برسند. در جاى ديگر مى خوانيم الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا « آن خدايى كه مرگ و زندگى را آفريد تا شما را بيازمايد تا كدامين بهتر عمل مى کنيد » (يعنى آزمايشى آميخته با پرورش و در نتيجه تكامل)- سوره ملك آيه 2.
❕ در آيه مورد اشاره مى فرمايد « وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ » «براى پذيرش رحمت، رحمتى آميخته با هدايت و قدرت بر تصميم گيرى، مردم را آفريد »
👌همانگونه كه ملاحظه مى كنيد، همه اين خطوط به يك نقطه منتهى مىشود و آن پرورش و هدايت و پيشرفت و تكامل انسانها و رسیدن به بهشت است كه هدف نهايى آفرينش محسوب مى شود.
❕حال ملحد می گوید که اگر غرض خداوند از خلقت بندگان ، رسیدن آنان به بهشت و سعادت است ، چگونه خداوند می گوید جهنم را از جن و انس پر می کنم ، چنان که می فرماید ؛
« اگر ما مى خواستيم به هر انسانى (از روى اجبار) هدايت لازمش را مى داديم، ولى (من آنها را آزاد گذارده ام) و مقرر كرده ام كه دوزخ را (از انسانهاى بى ايمان و گنهكار) از جن و انس همگى پر كنم » ( سجده 13)
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕در حالی که توجه ندارد که خداوند می گوید آنانی که جهنمی می شوند ، با سوء اختيار خود اين راه را طى كرده اند و مستحق مجازاتند، و ما هم اراده قاطع داريم بر اينكه دوزخ را از آنان پر كنيم ، روشن است که در این صورت خداوند ظلمی در حق آنان نکرده است ، بلکه آنان خودشان هستند که با اعمالشان خود را دوزخی می کنند .
❕جمله قاطع و كوبنده فوق اشاره به اين است كه مبادا تصور كنيد، رحمانيت و رحيميت خداوند، مانع از مجازات مجرمان آلوده و ستمگر است، مبادا به آيات رحمت مغرور شويد و خود را از مجازات الهى معاف بشمريد كه رحمت او جايى دارد و غضب او جايى. او مسلما- مخصوصا با توجه به لام قسم در جمله" لأملأن" و نون تاكيد در آخر آن- به اين وعده خود وفا خواهد كرد، و دوزخ را از اين دوزخيان پر مى كند، كه اگر نكند بر خلاف حكمت است.
📚تفسیر نمونه ج 17 ص 138
❕ملحد در ادامه می گوید که اگر غرض از خلقت ، تکامل و سعادت بندگان است ، چگونه است که خداوند می گوید بسیاری از جن و انس برای دوزخ آفریده شده اند ، چنان که می فرماید ؛
« به طور مسلم گروه بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم، آنها دلها (عقلها) يى دارند كه با آن (انديشه نمى كنند و) نمى فهمند و چشمانى دارند كه با آن نمى بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى شنوند، آنها همچون چهار پايانند، بلكه گمراه تر اينان همانا غافلانند (زيرا با اينكه همه گونه امكانات هدايت دارند باز هم گمراهند). » ( اعراف 179)
👌در حالی که ما خواندیم که هدف خلقت تکامل و سعادت و بهشتی شدن بندگان است ، بر این اساس در مورد آیه مورد اشکال که می گوید بسیاری از جن و انس برای دوزخ آفریده شده اند می گوییم ؛
1⃣ اين تعبير درست به آن مى ماند كه شخص نجار بگويد قسمت زيادى از اين چوبهايى را كه فراهم ساخته ام براى تهيه درهاى زيبا است و قسمت زياد ديگرى براى سوزاندن و افروختن آتش، چوبهايى كه صاف و محكم و سالمند در قسمت اول مصرف مى كنم، و چوبهاى ناصاف و بد قواره و سست و تكه پاره را در قسمت دوم، در حقيقت نجار دو گونه هدف دارد ؛
❕يكى هدف اصلى و ديگرى هدف تبعى، هدف اصلى او ساختن در و پيكر و ابزار خوب است و تمام كوشش و تلاش او در همين راه مصرف مى شود، ولى هنگامى كه ببيند چوبى به درد اين كار نمى خورد، ناچار آن را براى سوزاندن كنار مى گذارد، اين هدف تبعى است نه اصلى (دقت كنيد).
👌خداوند نیز هدف اصلیش از خلقت بندگان ، سعادت و بهشتی شدن آنان است ، اما زمانی که ببیند ، بندگان با اعمال ناشایست در مسیر انحراف قدم بر می دارند ، آنان را به جهنم اختصاص می دهد ، تنها تفاوتى كه اين مثال با مورد بحث ما دارد اين است كه تفاوت چوبها با يكديگر اختيارى نيست، ولى تفاوت انسانها بستگى به اعمال خودشان دارد و در اختيار خود آنها است.
❕بهترين گواه براى اين سخن صفاتى است كه براى گروه جهنميان و بهشتيان در آيات فوق مى خوانيم كه نشان مى دهد اعمال خودشان سرچشمه اين گروه بندى مى باشد.
2⃣و به تعبير ديگر خداوند طبق صريح آيات مختلف قرآن همه را پاك آفريده و اسباب سعادت و تكامل را در اختيار همگى گذاشته است ولى گروهى با اعمال خويش خود را نامزد دوزخ مى كنند و سرانجامشان شوم و تاريك است و گروهى با اعمال خود، خود را نامزد بهشت مى سازند و عاقبت كارشان خوشبختى و سعادت است ، هدف اصلی خداوند از خلقت بندگان ، سعادت و تکامل آنان است ، اما ناگزیر زمانی که آنان قدم در مسیر انحراف بگذارند ، در مسیر دوزخ قدم گذاشته و خداوند نیز آنان را وارد دوزخ می کند که این به هدف فرعی و تبعی خداوند است .
📚تفسیر نمونه ج 7 ص 18
❕بنابراین ، هدف اصلى آفرينش، خداپرستى و عبوديّت است، ولى نتيجه ى كار بسيارى از انسانها در اثر عصيان، طغيان و پايدارى در كفر و لجاجت، دوزخ است، گويا كه در اصل براى جهنّم خلق شده اند. حرف «لام» در «لِجَهَنَّمَ»، براى بيان عاقبت است . مانند نجّار كه هدف اصلى او از تهيه كردن چوب، ساختن در و پنجره هاى زيباست، ولى كار به سوزاندن چوبهاى بى فايده در بخارى مى انجامد كه آن هدف فرعى است.
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا قرائتی
🎬موضوع: «طنز قلیون و چایی»
😁😂
@hamyanquran
سلام علیکم 🍃
روز بخیر دوستان 🌞
سپاس فراوان از افرادی که پاسخ صحیح را به معمای دیروز داده اند 🌹
همراهی شما عزیزان باعث دلگرمی ما است 💐💐
کانال ما را دنبال کنید🙏🙏
@hamyanquran
روسیه: اقدامات آمریکا علیه ایران غیرقانونی است
نماینده روسیه در سازمان ملل در نامهای خطاب به آنتونیو گوترش:
🔹ادعای آمریکا درباره بازگشت به تحریمهای شورای امنیت علیه ایران غیرقانونی و غیر قابل قبول است.
🔹واشنگتن از برجام خارج شده و حق استفاده از ابزارهای آن را از دست داده است.
🆔 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸الهی..
✨ای نفست هم نفس ِ"بیکسان"
🌸جز تو کسی نیست کَس ِ"بیکَسان"
✨بیکسَم و هم نفس من"تویی"
🌸رو به که آرم که کَس ِ من "تویی"
🌸با توکل به اسم اعظمت
✨روزمان را آغاز میکنیم
الهی به امید تو 🌸
Join➥ @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زیبای استاد محمود شحات انور
@hamyanquran
شعری بسیار زیبا و پر معنا با تمام حروف الفبا برای خدا👌👌
(ا) الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم
(ب) برای عاشقی کردن به نامت اقتدا کردم
(پ) پشیمانم پریشانم که بر خالق جفا کردم
(ت) توکل بر شما کردم بسویت التجا کردم
(ث) ثنا کردم دعا کردم صفا کردم
(ج) جوانی را خطا کردم زمهرت امتناع کردم
(چ) چرایش را نمیدانم ببخشا که خطا کردم
(ح) حصارم شد گناهانی که آنجا در خفا کردم
(خ) خداوندا تو میدانی سر غفلت چه هاکردم
(د) دلم پر مهر تو اما چه بی پروا گناه کردم
(ذ) ذلالم داده ای اکنون که بر تو اقتدا کردم
(ر) رهت گم کرده بودم من که گفتم اشتباه کردم
(ز) زبانم قاصر از مدح و کمی با حق صفاکردم
(س) سرم شوریده میخواهی سرم از تن جدا کردم
(ش) شدی شافی برای دل تقاضای شفا کردم
(ص) صدا کردی که ادعونی خدایا من صدا کردم
(ض) ضعیف و ناتوانم من به در گاهت ندا کردم
(ط) طلسم از دل شکستم من که جادو بی بها کرد
(ظ) ظلمت نفس اماره که شکوه بر صبا کردم
(ع) علیمی عالمی بر من ببخشا که خطا کردم
(غ) غمی غمگین به دل دارم که نجوا با خدا کردم
(ف) فقیرم بر سر کویت غنی را من صدا کردم
(ق) قلم را من به قرآن کریمت مقتدا کردم
(ک) کتابت ساقی دلها قرائت والضحی کردم
(گ) گرم از درگهت رانی نمی رنجم خطا کردم
(ل) لبم خاموش و دل را با تکاثر آشنا کردم
(م) مرا سوی خود آوردی از این رو من صفا کردم
(ن) نرانی از درگهت یا رب که الله راصدا کردم
(و) ولی را من تو می دانم تورا هم مقتدا کردم
(ه) همین شعرم به درگاهت قبول افتد دلم را مبتلا کردم
(ی) یکی عبد گنهکارم اگرعفوم کنی یارب غزل را انتها کردم
🍃
🌺🍃 @hamyanquran
اهل یقین.mp3
3.89M
#تلنگری 💌
فقط یک گروه از مؤمنانند که نمازشان، مایهی فلاح (اوجِ خوشبختی) است!
فقط یک گروهند که آنقدر قدرت دارند که برای نمازشان، پایانی تعیین نمیکنند،
و لحظاتی که به نماز ایستادهاند؛ بقدری از شوق سرشارند، که سالها عبادت انسانهای دیگر را در چند رکعت نماز، جذب میکنند!
💢 کدام گروه؟
#استاد_شجاعی 🎤
🍃
🌺@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمال سرخ گل 🌹
در غنچه پنهان است ای بلبل🕊
سرودی خوش بخوان 🌹
کز مژدهی صبحش بخندانیم .. 🕊
#هوشنگ_ابتهاج
سلام صبحتون بخیر و زیبایی🌹
امروزتون سراسر خوشی وخوشبختی🕊
Join➥ @hamyanquran