زندگی نامه حاج شیخ احمد کافی نسخه متنی👇
https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/86315/0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️گاهی انسان بخاطر یک گناه جهنمی میشود و گاهی یک انسان با هزار گناه بهشتی میشود...
___
➬http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
🔴 مال حرام توشه آتش جهنم
جهنم و عذابهای جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! بهعبارتدیگر هر چه در دنیا کشت میشود در آخرت درو میگردد. حضرت محمد (صلیالله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند:
کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱
در روایت دیگری حضرت فرمودند:
خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی به دست میآورد، برای من هم مهم نخواهد بود که او را از کدام در جهنم وارد آتش دوزخ بکنم.۲
📚منابع:
۱-بحارالانوار ج۱۰۳ ص ۱۰
۲-بحارالانوار ج۱۰۳ ص۵
#امام_زمان
➥ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
💢 #برشی_از_کتاب | ارزشگذاری زندگی زناشویی در اسلام
💠 اسلام التذاذ و کامجویی زن و شوهر از یکدیگر را نهتنها تقبیح نکرده است، ثوابهایی هم برای آن قائل شده است.
🌿 شاید برای یک نفر فرنگی شگفتانگیز باشد اگر بشنود اسلام مزاح و ملاعبه زن و شوهر، آرایش کردن زن برای شوهر، پاکیزه کردن شوهر خود را برای زن مستحب میداند.
⭕️ در قدیم که به پیروی از کلیسا همهگونه التذاذات شهوانی را تقبیح میکردند، این حرفها را تخطئه کرده و حتی مسخره میدانستند.
📚 شهید مطهری، مسئله حجاب، ص40.
⭕️سوال
❓نقش دیگران در تدبیر عالم با وجود توحید در ربوبیّت چیست؟
🔷توحید در ربوبیت یکی از باورهایی است که هر خداباوری باید داشته باشد. توحید در ربوبیّت بدین معناست که پروردگار جهان را یک خدا بدانیم و کسی را در این تدبیر شریک نکنیم.
🔷از طرفی ما مشاهده میکنیم که امور متعدد دیگری نیز در تدبیر عالم و انسان نقش دارند. از باب نمونه پیامبران الهی گاهی قوانینی را برای بشر وضع نمودهاند. پس در تدبیر امور بندگان نقش دارند. ممکن است این شبهه ایجاد شود که این مسأله با توحید در ربوبیّت سازگار نیست.
🔸پاسخ این است که در توحید ربوبی، منظورمان این نیست که هیچ موجودی دیگری نقش تدبیری ندارد و غیر خدا هیچ تأثیری ندارند؛ بلکه منظور این است که تنها رب مستقل، خدای متعال است و تدبیرگری ديگر موجودات، در طول تدبیر الهی قرار دارند.
🔸در ربوبیّت تشریعی نیز منظور این است که هیچ قانونگذاری مستقل از خداوند نیست و حق تشریع استقلالی فقط برای خداوند متعال است و اگر کسی بخواهد برای دیگران قانونی وضع کند، با اجازه و اذن پروردگار است.
🟩در نتیجه وضع قوانین توسط انبیا با اذن پروردگار بوده است و منافاتی با توحید در ربوبیّت ندارد
💢#نکته_نگاشت | تأمّلی در آیات حجاب
🌿 کنار هم گذاردن #آیات_حجاب و درنگ بر روی آنها و توجّه به آغاز و پایان نشانههای پیوسته و ناپیوسته هر یک از آیات، روشنگر این است که حکم #حجاب یکباره اعلام نشده؛ بلکه كمكم و با گذشت زمان و آماده شدن زمینه و... بر قلب مبارک پیامبر صلّیاللهعلیه و اله و سلم نازل گشته است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه : اگه فاطمیه حقه پس امیر المومنین خیلی ترسو بودند که ایستادند کتک خوردن همسرشون رو دیدند؟؟؟
یا میگه: مگه اون زمان در بوده که در خونه رو آتشی زدند؟
یا میگه: اصلا فاطمیه سند نداره
❌️همه ی اینها رو در این کلیپ کوتاه جواب دادم✅️
با انتشار این کلیپ از مادر غریب و مظلوم دفاع کنید
لبیک یازهرا🖤
#نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
#پاسخ_شبهات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری
🎙سخنرانی حاج آقا قرائتی
✍️موضوع: وقتی خدا حالتو میگیره!
📚سوره #اعراف - 99
(آيه ٥٥)
-در اين آيه مىگويد:
«جمعى از مردم آن زمان به كتاب آسمانى كه بر آل ابراهيم نازل شده بود ايمان آوردند و بعضى ديگر (نه تنها ايمان نياوردند بلكه) در راه پيشرفت آن ايجاد مانع كردند و شعلۀ فروزان آتش دوزخ براى آنها كافى است» (فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَ كَفى بِجَهَنَّمَ سَعِيراً) .
همچنين كسانى كه به اين كتاب آسمانى كه بر پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله نازل گرديده كفر مىورزند به همان سرنوشت گرفتار خواهند شد.
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 411
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹 #تفسیر_قرآن #جلسه_530
🌹 #آیه_55 #سوره_نساء
🌸 فَمِنْهُم مَّنْ ءَامَنَ بِهِ وَمِنْهُم مَّن صَدَّ عَنْهُ و کفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيراً (55)
ً
🍀 ترجمه: پس بعضى از آنها (یهودیان ) به او (پیامبر اسلام) ایمان آوردند و بعضى از ایمان آوردن مردم جلوگیرى كردند که آتش افروخته جهنم، براى آنها کافی است.
🌷 #فمنهم: پس بعضی از آنها
🌷 #صد: به معنی اعراض ، منع کردن و برگردان است
🌷 #کفی: کافی است
🌷 #سعیر: آتش افروخته شده
🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. موضوع اين آیه در ادامه آیات قبلی است. جمعی از مردم گذشته به کتاب آسمانی که بر خاندان حضرت ابراهیم علیه السلام نازل شده بود #ایمان آوردند و بعضی دیگر نه تنها خودشان ایمان نیاوردند بلکه در راه پیشرفت آن ایجاد مانع کردند برای عذاب آنها آتش شعله ور جهنم کافی است.
🌸 همچنین بعضی از افراد مانند بعضی از #یهود به قرآن که بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد ایمان می آورند و بعضی کفر می ورزند و به #قرآن و #پیامبر ایمان نمی آورند و دیگران را از ایمان آوردن به آن جلوگیری می کنند اینگونه افراد به همان سرنوشت گرفتار خواهند شد. که آیه 55 سوره نساء مى فرمايد: فمنهم من ءامن به و منهم من صد عنه و كفى بجهنم سعيرا: پس بعضی از آنها به او ایمان آوردند و بعضی از ایمان آوردن مردم جلوگیری کردند که آتش افروخته #جهنم برای آنها کافی است.
🔹 پيام های آیه 55 سوره نساء 🔹
✅ بعضی افراد ایمان می آورند و بعضی کفر می ورزند.
✅ افرادی که #کفر می ورزند و از ایمان مردم جلوگیری می کنند آتش شعله ور جهنم برای آنان کافی است.
(آيه ٥٦)
-در اين آيه و آيۀ بعد سرنوشت افراد با ايمان و بىايمان تشريح شده است، در اين آيه مىگويد: «كسانى كه به آيات ما كافر شدند به زودى آنها را در آتشى وارد مىكنيم كه هر گاه پوستهاى تنشان (در آن) بريان گردد (و بسوزد) پوستهاى ديگرى را به جاى آن قرار مىدهيم تا كيفر (الهى) را بچشند» (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآياتِنا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ ناراً كُلَّما نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْناهُمْ جُلُوداً غَيْرَها لِيَذُوقُوا الْعَذابَ) .
البته پوستهاى جديد از همان مواد پوستهاى پيشين تشكيل مىگردد، و اين نتيجۀ اصرار در زير پا گذاشتن حق و عدالت و انحراف از فرمان خداست.
و در پايان آيه مىفرمايد: «خداوند (نسبت به انجام اين گونه مجازاتها) هم قادر و توانا و هم حكيم است» و روى حساب كيفر مىدهد (إِنَّ اللّهَ كانَ عَزِيزاً حَكِيماً) .
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 411
(آيه ٥٧)
-در آيات گذشته سخن از مجازات كافران بود، در اين آيه به پاداش مؤمنان اشاره كرده، مىفرمايد:
«و كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند به زودى آنها را در باغهايى از بهشت وارد مىكنيم كه نهرها از زير درختانش جارى است، هميشه در آن خواهند ماند، و همسرانى پاكيزه براى آنها خواهد بود، و آنان را در سايههاى گسترده (و فرحبخش) جاى مىدهد» (وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها أَبَداً لَهُمْ فِيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ نُدْخِلُهُمْ ظِلاًّ ظَلِيلاً) .
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 412