لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر قرآن کریم سوره توبه / آیه ۳۵
ادامه بیان انحرافات علمای یهود و مسیحیت ، در ارتباط با حرام خواری و صد از راه خدا .
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر وقت گفتی تو دنیا راحت شدم بدون که میمیری!
آیت الله مجتهدی تهرانی
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صلوات خاصه حضرت صدیقه طاهره (س)
التماس دعا
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 حضرت زهرا سلاماللهعلیها مادر گناهکارا هم هست!
بخاطر خطاهات این رابطه رو قطع نکن
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸قبری که به سخن آمد!
🔹استاد عالی
🌺ظهور بسیار نزدیک است🌺
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
❤️ اخلاص
حضرت موسى عليه السلام عرض كرد: خداوندا مى خواهم آن مخلوق را كه خود را خالص براى ياد تو كرده باشد و در طاعتت بى آلايش باشد را ببينم .
خطاب رسيد: اى موسى عليه السلام برو در كنار فلان دريا تا به تو نشان بدهم آنكه را مى خواهى .
حضرت رفت تا رسيد به كنار دريا ديد درختى در كنار درياست و مرغى بر شاخه اى از آن درخت كه كج شده به طرف دريا نشسته است و مشغول به ذكر خداست .
موسى از حال آن مرغ سؤ ال كرد. در جواب گفت : از وقتى كه خدا مرا خلق كرده است
در اين شاخه درخت مشغول عبادت و ذكر او هستم و از هر ذكر من هزار ذكر منشعب مى شود.
غذاى من لذت ذكر خداست . موسى سؤال نمود: آيا از آنچه در دنيا يافت مى شود آرزو دارى ؟ عرض كرد: آرى ، آرزويم اين است كه يك قطره از آب اين دريا را بياشامم .
حضرت موسى تعجب كرد و گفت : اى مرغ ميان منقار تو و آب اين دريا چندان فاصله اى نيست ، چرا منقار را به آب نمى رسانى ؟ عرض كرد:
مى ترسم لذت آن آب مرا از لذت ياد خدايم باز دارد. پس موسى از روى تعجب دو دست خود را بر سر زد.
📙کتاب داستان دوستان جلد
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_مهدوی
🔹 امام عصرعلیه السلام غوث است در دو چیز؛
✔️ اول گناه
✔️ دوم گرفتاری
#اللهمعجللولیکالفرج
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸در اولین سه شنبه آذر ماه
💕نفستـون رو خوشبـو کنیـد
🌸با عطر گلهای بهشتی
💕بہ ذڪر شـریف
🌸 #صلوات بر حضـرت محمـد ﷺ
💕و خانـدان پـاک و مطهـرش
🌸 اَللَّهُـمَّ 💕
💕 صَـلِّ 🌸
🌸 عَـلَى 💕
💕 مُحَمَّـد🌸
🌸 وَ آلِ 💕
💕 مُحَمَّـد🌸
🌸وَ عَـجِّل💕
💕فَـرَجَهُـم🌸
#گیف
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
🔅 امام صادق (علیه السلام):
🔹 خوشا بهحال آنکه در زمان غيبت قائم ما به امر ما چنگ بزند و بعد از هدايت قلبش نلغزد.
📚 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳
#⃣ #حدیث
#امام_زمان
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیا واقعاً به دوران شیوع جادوها و سحرهای آخرالزمانی وارد شدهایم؟چگونه بدون هزینه سِحر و جادو را باطل و یا بیاثر کنیم؟
_استاد محمد شجاعی
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
ترمیم بدن عذاب شدگان در جهنم برای ورود به بهشت !
#پرسش
❓اگر کسی گناهی کرده باشد و خداوند قسمتی از بدن او را در برزخ عذاب کند و بعد بخشیده شود و به بهشت برزخی برود آیا آثار عذابی که شده در بهشت بر بدنش می ماند ؟
#پاسخ
✅️ یکی از فایده های عالم برزخ آن است که سبب پاکسازی انسان های مومن اما گناهکار می شود یعنی عذاب در برزخ برای آنان کفاره و جبران کننده گناهانی است که بابتشان توبه نکرده اند و پس از عذاب شدن و پاک شدن , در هنگام قیامت می توانند مستقیما وارد بهشت شوند .
▫️امام صادق علیه السلام فرمود :
" هنگامی که گناهان بنده ای زیاد میشود و چیزی که موجب پاک شدن آنها شود نمی یابد، خداوند او را به اندوه مبتلا میکند تا گناهانش در [همین] دنیا پاک شوند، اگر آن اندوه گناهانش را پاک بکند که هیچ، اما اگر نکند، بدنش را بیمار مینماید، تا گناهانش پاک شوند، اگر آن بیماری گناهانش را پاک بکند که هیچ، اما اگر نکند، در هنگام مرگ بر او سخت میگیرد تا آنها پاک شوند، اگر گناهانش به این وسیله پاک بشود که هیچ، اما اگر نشود، در درون قبر و عالم برزخ عذابش میکند تا هنگامی که در روز قیامت خدا را ملاقات میکند، او را بدون گناهانش ملاقات نماید. " " عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا كَثُرَتْ ذُنُوبُهُ وَ لَمْ يَجِدْ مَا يُكَفِّرُهَا بِهِ ابْتَلَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْحُزْنِ فِي الدُّنْيَا لِيُكَفِّرَهَا بِهِ فَإِنْ فَعَلَ ذَلِكَ بِهِ وَ إِلَّا أَسْقَمَ بَدَنَهُ لِيُكَفِّرَهَا بِهِ فَإِنْ فَعَلَ ذَلِكَ بِهِ وَ إِلَّا شَدَّدَ عَلَيْهِ عِنْدَ مَوْتِهِ لِيُكَفِّرَهَا بِهِ فَإِنْ فَعَلَ ذَلِكَ بِهِ وَ إِلَّا عَذَّبَهُ فِي قَبْرِهِ لِيَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ يَلْقَاهُ وَ لَيْسَ شَيْءٌ يَشْهَدُ عَلَيْهِ بِشَيْءٍ مِنْ ذُنُوبِهِ. "
📚امالی صدوق ص 294
❕از روایات دیگر استفاده می شود که افرادی که بابت گناهان در عذاب بوده اند و سپس استحقاق رفتن به بهشت را پیدا می کنند , در هنگام ورود به بهشت آثار عذاب از بدن آنان برطرف می شود .
👌امام باقر علیه السلام فرمود :
" گروهى در آتش مىسوزند و آن هنگام كه زغال شدند، شفاعت به سراغشان مىآيد. پس آنان را به سوى نهرى مىبرند كه از عرق بهشتيان جارى است. آنان خود را در آن مىشويند و بر اثر آن، گوشت و خونشان مىرويد و سوختگىهاى آتش، از آنان زدوده مىگردد. سپس وارد بهشت مىشوند. به اينان [در بهشت]،" جهنّميان" مىگويند؛ ولى همه آنها دعا مىكنند: بار خدايا! اين نام را از ما بزداى! و خداوند آن نام را از ايشان مىزدايد " "إنَّ قَوماً يُحرَقونَ فِي النّارِ، حَتّى إذا صاروا (حَميماً) حُمَماً أدرَكَتهُمُ الشَّفاعَةُ. قالَ عليه السلام: فَيُنطَلَقُ بِهِم إلى نَهرٍ يَخرُجُ مِن رَشحِ أهلِ الجَنَّةِ، فَيَغتَسِلونَ فيهِ، فَتَنبتُ لُحومُهُم ودِماؤُهُم، وتَذهَبُ عَنهُم قَشفُ النّارِ، ويُدخَلونَ الجَنَّةَ، فَيُسَمَّونَ الجَهَنَّمِيّينَ، فَيُنادونَ بِأَجمَعِهِم: اللَّهُمَّ أذهِب عَنّا هذَا الاسمَ! قالَ عليه السلام: فَيُذهِبُ عَنهُم"
📚کتاب الزهد , ص 175 ح 263 _ بحار الانوار ج 8 ص 361 ح 33
❕در نقل دیگری آمده است که راوی می گوید از از امام صادق عليه السلام در باره جهنّميان پرسيدم. فرمود: « [پدرم] باقر عليه السلام مىفرمود: آنان از جهنّم خارج مىشوند و سپس آنان را به كنار چشمهاى در نزديك دَرِ بهشت مىبرند كه به آن،" چشمه زندگانى" مىگويند. از آب آن چشمه بر آنها مىپاشند و بر اثر آن، گوشت و پوست و موهاى آنها، همانند روييدن زراعت، خواهد روييد " " سَأَلتُ أبا عَبدِاللَّهِ عليه السلام عَنِ الجَهَنَّمِيّينَ، فَقالَ:كانَ أبو جَعفَرٍ عليه السلام يَقولُ: يُخرَجونَ مِنها، فَيُنتَهى بِهِم إلى عَينٍ عِندَ بابِ الجَنَّةِ، تُسَمّى عَينَ الحَيَوانِ، فَيُنضَحُ عَلَيهِم مِن مائِها، فَيَنبُتونَ كَما يَنبُتُ الزَّرعُ؛ لُحومُهُم وجُلودُهُم وشُعورُهُم "
📚کتاب الزهد ص 174 ح 259 _ بحار الانوار ج 8 ص 360 ح 29
❕علمای اهلسنت هم نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود :
" مردمى كه در آتشْ سوخته و چون زغال شدهاند، به زودى، از آتش خارج مىشوند. آن گاه، اهل بهشت پيوسته بر آنان آب مىپاشند تا اين كه مانند بالا آمدن كف و خاشاك در سيلاب، [گوشت و پوست آنها] مىرويند. " " سَيُخرَجُ ناسٌ مِنَ النّارِ قَدِ احتَرَقوا وكانوا مِثلَ الحُمَمِ، ثُمَّ لا يَزالُ أهلُ الجَنَّةِ يَرُشّونَ عَلَيهِمُ الماءَ، حَتّى يَنبُتُونَ نَباتَ الغُثاءِ فِي السَّيل "
📚مسند احمد ج 4 ص 179 ح 11855 و ص 96 ح 11441 _ مسند أبي يعلى: ج 2 ص 86 ح 1249 _ كنز العمّال: ج 14 ص 512 ح 39441.
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
#طرح_سؤال_امتحان_بعهدهٔ_کیست ؟
✅ در #نظام_آموزش_دنیا سؤال امتحانات توسط #استاد و معلم مربوطه انجام می شود و هر گز سؤالات توسط امتحان دهندگان طراحی نخواهد شد .
✅ همچنین در #نظام_خلقت هم سؤالات #توسط_خالق هستی برای بندگانش طراحی شده است .
✅ #اصل_امتحان 👇
الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ
ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﮒ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ #ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺪﺍﻣﺘﺎﻥ #ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺗﺮﻳﺪ ، ﻭ ﺍﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
📚(الملک/٢)
✅#نمونهٔ_سؤالات_امتحان 👇
وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﻧﺪﻙ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﻭ ﮔﺮﺳﻨﮕﻲ ﻭ ﻛﺎﻫﺶ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻛﺴﺎﻥ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻟﺎﺕ [ ﻧﺒﺎﺗﻲ ﻳﺎ ﺛﻤﺮﺍﺕ ﺑﺎﻍ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺯ ﺯﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ] #ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ . ﻭ ﺻﺒﺮﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻩ .
📚 (بقره/ ۱۵۵ )
🌺 نکتهٔ ای از زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها در خصوص #امتحان الهی
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَهً
سلام بر شما اي بانوی #امتحان شده، آن كه تو را آفريد #آزمودت، پس تو را به آنچه آزمود #شكيبا يافت،
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا آن باغی که حضرت آدم عليهالسلام در آن زندگی میکردند همان بهشت اصلی است؟
📣 توضیحات حجتالاسلام رضا محمدی
https://eitaa.com/Hamian_ghoran510
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار فوق العاده نماز اول وقت🕊💐🕊💐
حجت الاسلام عالی
🇮🇷#بی_تفاوت_نباشیم
تسبیح حضرت جبرئیل علیه السلام
هر كه درعرض يك سال هر روز يك مرتبه اين دعا بخواند نميرد تا جاي خود را در بهشت ببيند
🤲سُبْحانَ الدّآئِمِ الْقآئِمِ
سُبْحانَ الْقآئِمِ الدّآئِم🤲
🤲سُبْحانَ الْواحِدِ الاَْحَدِ
سُبْحانَ الْفَرْدِ الصَّمَد🤲ِ
🤲سُبْحانَ الْحَيِّ الْقَيُّومِ
سُبْحانَ اللهِ وَ بِحَمْدِهِ🤲
🤲سُبْحانَ الْحَيِّ الَّذي لايَمُوتُ
سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ🤲
🤲سُبْحانَ رَبِّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ
سُبْحانَ الْعَلِيِّ الاَْعْلي🤲
🤲سُبْحانَهُ وَ تَعالي
منبع:
مفاتیح الجنان،الذریعه،ریحانه الادب
جلد دوم قم و روحانیت،آقای عباس فیض
ان شاالله به شرط حیات تا اول ابان۱۴۰۳بارگزاری میشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞و هـمـانـا تـوكّـلـم بـه خـداسـت
🍃 آنـكـه پروردگـار مـن و شماست
💞هيچ جنبنده نيست غير از اين
🍃كـه خـدا مـالـك حـيـات وَراسـت
💞و همانا كـه بـر سـوى ره راسـت
🍃 كردگار من استبىكموكاست
♦️«من، بر «الله» که پروردگار من و شماست، توکل کردهام! هیچ جنبندهای نیست مگر اینکه او بر آن تسلط دارد؛اما سلطهای با عدالت! چرا که پروردگار من بر راه راست است!»
✍️ پیام آیه (هود ۵۶):
۱_توجّه به ربوبيّت همهجانبه خدا، زمينه توكّل براوست.
۲_بر كسی تكيه كنيم كه علاوه بر قدرت، عدالت نيز داشته باشد.
۳_هيچ جنبندهای بدون ارادهی خداوند، قادر بر ضرررسانی به ديگری نيست.
🌺🌱 چشمه سارمعرفت🌱🌺
📖 شرح زیارت امین الله 📖
# فراز دوم :
اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّهً بِقَدَرِكَ رَاضِيَهً بِقَضَائِكَ ...
خدايا قرار ده نفسم را آرام در برابر تقديرت، خشنود به قضاوتت ...
🤲 ازاین فراز وارد بخش دوم زیارت یعنی دعا و درخواست از خداوند می شویم.
شرح :
تعریف اجمالی قضا و قدر:
قضا : اراده خداوند که وقوع آن قطعی و غیر قابل تغییر است.
قدر: اراده شناور خداوند که شکل و اندازه وقوع آن به اراده و اختیار انسان موکول گردیده است .
🪴 در این فراز از خدا میخواهیم که برای ما نفسی قرادهد که اطمینان داشته باشیم هر چیز او برای ما مقدر کند به نفع وصلاح ماست ، هرچند در ظاهر خوشایند مانباشد.
... وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ....(بفره . آیه ٢١٦)
🌱 نوع انسان اینگونه است که کمتر از وضعیت موجود راضی می باشد ، حتی گاهی از نتیجه وقایعی که خودش در وقوع آن نقش داشته راضی نیست ، حالا در این فراز از خداوندمیخواهیم که خدایا نفس مارا بگونه ای قرارده که راضی به قضایت باشیم .
آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام درواپسین لحاظات عمرش در سخت ترین شرایط که تمام مصائب او را احاطه کرده بود میفرماید الهی رضم به قضائک خداوند هم درمقابل می فرماید
يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ!(بقره آیه٢٧)
ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً.(بقره آیه٢٨)
🪻 بنابر آنچه گذشت ما از خداوند درخواست نفس مطمئنه داریم ، که مقامی است بس رفیع .