✅ وعده صادق حاج قاسم باز هم محقق شد / خوشآمدی فرمانده!
🔸 شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدارش با خانواده شهدا وعده داد که پیکرهای آنها بازخواهد گشت، این جمله سردار وعده صادقی بود که امروز در روزهایی که حاج قاسم نیست باز هم به وقوع پیوست.
💬 همسر شهید کمالی از شهدای خانطومان گفت در دیداری که با حاج قاسم داشتیم به او گفتم: «ببخشید سردار میتونم یک سوال بپرسم؟ گفت: بله. پرسیدم: از شهدای خانطومان خبری نیست، پیکر همسرم و چند شهید دیگر هنوز برنگشته، و با حالت مستأصل گفتم: بالاخره برمیگردند؟! حاجی چند لحظه سکوت کرد و بعد سه مرتبه گفت: میان، میان، میان.
🔸 ایستادگی این شهدای عزیز موجب شد تا تروریستها خواب تصرف کامل حلب را به گور ببرند. بهاری از رزمندگان مازندرانی حاضر در منطقه خان طومان میگوید: «شهیدان سید طاهر و حسین مشتاقی در این مرحله شهید شدند و شهید قنبری دیدهبان ما هم، چون در همان ساعت اول به شهادت رسید، توانستند پیکرش را به پشت جبهه برگردانند، اما بقیه ساعت ۴ به بعد شهید شدند و پیکرشان در دست نیروهای داعش ماند.
▫️ snn.ir/003hWq
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اذان گفتن رهبر معظم انقلاب در گوش فرزند سوم شهید مدافع حرم محمد بلباسی
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضور پرشور مردم شهید پرور قائمشهر در شب وداع با شهید مدافع حرم محمد بلباسی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ کربلای خانطومان
💬 شهید سید مرتضی آوینی:
قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینهساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نظر استاد حسن عباسی درباره مستند #قمار
🔺 مستند قمار، پیرامون مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا در دهه شصت، و کارشکنی برخی از مقامات ایرانی و اسرائیلی برای شکست مذاکرات است.
مستند قمار:
▫️ filmgardi.com/p/3f23
کتاب قمار:
▫️ lish.ir/1BHR
🌐 t.me/Ghomar_Doc
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ #پندانه
🔸روزی بهلول در حالی که داشت از کوچهای میگذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید:
🔹من در سه مورد با امام صادق کاملا مخالفم!
🔸یک اینکه می گوید: خداوند دیده نمیشود، پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد.
🔹دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم میسوزاند، در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد.
🔸سوم هم میگوید: انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد.
🔹بهلول تا این سخنان را از استاد شنید فورا کلوخ بزرگی به دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد، اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد و آنرا شکافت !
🔸استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند.
🔹خلیفه گفت: ماجرا چیست؟
🔸استاد گفت: داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و آنرا شکست !
🔹بهلول پرسید: آیا تو درد را می بینی؟
🔸گفت: نه
🔹بهلول گفت: پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد.
🔹ثالثا: مگر نمیگویی انسانها از خود اختیار ندارند؟
🔹پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم
🔺استاد دلایل بهلول را شنید و خجل شد و از جای برخاست و از جای رفت.
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
🏴 مراسم عزاداری روز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. ۹۹/۷/۲۵
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ تفاوت تأويل با تعبیر در سورهٴ «يوسف» بسياري از موارد با تأويل ياد شده است در آغاز قصه يوسف (سلام
✅ تفاوت تاویل با تفسیر قرآن؛
➖ قرآن فراتر از تفسیر، تاویل دارد
اينكه ميگويد ﴿إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْراً﴾ و آنكه ميگويد من ميبينم كه طبقي نان بر بالاي سر دارم و پرندهها از اين نان استفاده ميكنند اين شخصي كه گفت من خواب ديدم طبقي نان بر بالاي سر من است كه ﴿تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ﴾ اين نه به دلالت مطابقه، نه به دلالت ذم، نه به دلالت التزام، نه به دلالت ايمان، نه به دلالت اشاره به هيچ دلالتي از دلالات، دلالت بر اعدام ندارد اين از سنخ لفظ و مفهوم و استدلال و استنباط ميگذرد.
معنايي است كه به هيچ وجه نميشود از اين لفظ استفاده کرد. آن معوّل و آن معبّر كه ميگويد تو را اعدام ميكنند او از اين لفظ استفاده نكرد چون لفظ به هيچ وجه دلالت بر آن معنا ندارد. رابطه اين چيزي كه داراي تعبير يا تأويل است با آن شيئي كه تأويل اين است رابطه مثال و ممثّل است، رابطه صورت و معنا است نه لفظ و معنا، مثل كسيكه علم نصيبش ميشود در عالم رؤيا خواب ميبيند كه در استخر زلال شنا ميكند اگر بگويد من در استخر زلال شنا كردم اين كلمه و اين جمله به هيچ دلالتي از دلالات دلالت ندارد كه او عالم خواهد شد اين كار لفظ نيست، كار لغت نيست، كار المعجم و المنجد نيست، كار محاورات عرفي نيست اين راهي است كه انسان از مثال به ممثّل بگذرد اين را ميگويند تعبير رؤيا، تأويل رؤيا و قرآن گذشته از اينكه تفسير دارد، گذشته از اينكه تطبيق دارد تأويل هم دارد يعني قرآن گذشته از اينكه لفظ است و طبق محاورات عرفي با مردم سخن گفته است اديب از او استفاده ادبي ميكند، فقيه اصولي از او استفاده فقهي و اصولي ميكند، حكيم و عارف از او استفاده فلسفي و عرفاني ميكند گذشته از اينكه همه اين علوم مدرسه را تامين و تحصيل ميكند يك چيز ديگري هم دارد و آن تأويل است، آن را با درس خواندن نميشود فهميد ، آن كار فلسفه و عرفان نيست، كار فقه و اصول نيست، كار ادبيات نيست و كار لغت نيست و امثال ذلك.
چون اگر كسي بخواهد از اين آيه عبور بكند بايد راه بلد باشد كه اين آيه از چه حقيقتي حكايت ميكند اين تأويل است، اين را خدا ميداند و راسخين در علم، اين با درس و بحث حل نميشود چه حالا كسي فيلسوف باشد يا عارف باشد بخواهد قرآن بفهمد اين نيست، كسي فقيه يا اصولي باشد بخواهد قرآن بفهمد اين نيست.
مفسّر قرآن شدن آسان است اما معبّر قرآن شدن و معوّل قرآن شدن كار آساني نيست اين را ميگويند تأويل كه لفظ به هيچ وجه دلالت ندارد، از لفظ به هيچ وجه نميشود فهميد اما اين صورت، صورت همان معنا است آن معنا به اين صورت ظهور كرده است. فرمود قرآن تاويلي دارد و تأويل قرآن در قيامت ظهور ميكند و تأويل قرآن پيش خداست، در روايات هم آمده است كه ائمه(عليهم السلام) كه راسخين راستين قرآن كريماند عالم به تأويل قرآناند.
💬 آیتالله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آلعمران، آیه ۷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir