کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ص - ادامه رفتار مزورانه لیبرالها در این بود که برای پنهان کردن #فلاکت_دیپلماتیک دولت در ماجرای
✅ ض - البته هیچگاه به این پرسش پاسخ ندادند که «نظام بانکی ایران که از سازوکار #یو_ترن برخوردار نیست، با پیوستن به #اف_ای_تی_اف چگونه میتواند مراودات مالی خارجی را تضمین کند؟ مگر پیوستن به افایتیاف، خود به خود یوترن را تضمین میکند؟!!»
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ض - البته هیچگاه به این پرسش پاسخ ندادند که «نظام بانکی ایران که از سازوکار #یو_ترن برخوردار نی
✅ ط - در یک بازه چهار ساله، برای پوشش #فلاکت_دیپلماتیک دولت، همواره دو کلمه ورد زبان لیبرالها بود؛ عامل خارجی تحریمها #ترامپ است و عامل داخلی نیز تندروها در عدم تصویب #اف_ای_تی_اف . اما مشکل لاینحل مثلث #یو_ترن_ایسا_کاتسا بود نه ادعای لیبرالها.
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ط - در یک بازه چهار ساله، برای پوشش #فلاکت_دیپلماتیک دولت، همواره دو کلمه ورد زبان لیبرالها بود
✅ ظ - در این سالها #فلاکت_دیپلماتیک دولت پشت برجامستیزی ترامپ پنهان ماند و هر صبح و شام، روحانی و مجموعه لیبرالها برای مذاکره مداحی کردند و در گوش مردم خواندند که باید مانند #مذاکرات_خدا_با_ابلیس ، ما هم با ترامپ مذاکره کنیم؛ قرآن را ببینید!!
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ظ - در این سالها #فلاکت_دیپلماتیک دولت پشت برجامستیزی ترامپ پنهان ماند و هر صبح و شام، روحانی
✅ ع - مردم که به روحانی و آمریکا بیاعتماد شده بودند، دریافتند که #شهوت_مذاکره همه وجود لیبرالها را پر کرده است، لذا به حکم قرآن که فرمود: «تبعیت از هوای نفس اینان نکنید»، مردم زیر بار #هوس_های_دیپلماتیک_لیبرال_ها نرفتند، تا ترامپ رفت.
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ع - مردم که به روحانی و آمریکا بیاعتماد شده بودند، دریافتند که #شهوت_مذاکره همه وجود لیبرالها
✅ غ - ترامپ رفت و معاون اوباما یعنی #بایدن آمد. اژدهای خفته #هوس_های_دیپلماتیک_لیبرال_ها دوباره بیدار گشت و فضای رسانهای لیبرالها آکنده از #شهوت_مذاکره شد. عجله گام به گام.
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ غ - ترامپ رفت و معاون اوباما یعنی #بایدن آمد. اژدهای خفته #هوس_های_دیپلماتیک_لیبرال_ها دوباره ب
✅ ف - دوباره #وین و دوباره #مذاکره ؛ در دو اتاق مجزا، مانند عروس و داماد قهر کرده، که مجددا رجوع کردهاند؛ با وساطت پنج منهای یک؛ شترسواری دولا دولا.
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ف - دوباره #وین و دوباره #مذاکره ؛ در دو اتاق مجزا، مانند عروس و داماد قهر کرده، که مجددا رجوع
✅ ق - اما به سرعت معلوم شد که هدف آمریکا #بازگشت_به_مذاکره است نه #بازگشت_به_برجام ، و البته در بلاتکلیفی محض #یو_ترن و #ایسا . اما قوز بالای قوز تحریمهای دوره ترامپ، به ویژه #کاتسا است که بایدن نمیتواند آنها را لغو کند، زیرا در چنبره جمهوریخواهان کنگره است.
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ ق - اما به سرعت معلوم شد که هدف آمریکا #بازگشت_به_مذاکره است نه #بازگشت_به_برجام ، و البته در ب
✅ ک - روحانی در حالی به روزهای پایانی دولت برجامی خود نزدیک میشود که نسبت به سال آغازین دولت خود، نتوانست تحریمهای #یو_ترن یا #ایسا را رفع کند و همه تحریمها را برای دولت بعد میگذارد، به اضافه میراث تحریمی خود: یعنی تحریمهای #کاتسا .
✍ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ملت مقدس
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 شما نهج البلاغه را كه تورّق می كنید می بینید در یكی از نامه های پر فراز و پر فروغ علوی وجود مبارك امیر المؤمنین می فرماید: من مكرر از پیغمبر شنیدم «فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) یقُولُ فِی غَیرِ مَوْطِنٍ» این حرف علی است! فرمود مردم من مكرر شنیدم كه پیغمبر در چندین جا فرمود: «لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ یؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقَّهَ مِنَ الْقَوِی غَیرَ مُتَتَعْتِعٍ»؛[1] آن ملتی كه حق ضعیف در آن ملت گرفته نمی شود آن ملت هرگز به #قداست نمی رسد، آن مظلومی كه با لكنت حرف می زند و حق ندارد كه حرف خود را #صریح بگوید یا قدرت ندارد كه صریح انتقاد كند چنین ملتی از قداست سهمی ندارد «لَنْ تُقَدَّسَ»؛ فرمود ملتی كه یقیناً و قطعاً #مظلوم در آن ملت به سر می برد و نمی تواند با زبان باز #انتقاد كند #حق خود را استیفا كند و بگیرد و دیگران او را كمك كنند چنین ملتی مقدس نیست، قداست ندارد، طهارت ندارد که می شود ملت آلوده! اگر طهارت نداشت می شود غیر طاهر! پس اگر نهج البلاغه علوی است از پیغمبر این چنین نقل می كند.
🔸 در اولین خطبه نهج البلاغه آمده انبیا آمدند «وَ یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ»؛ انبیا آمدند كه عقل را «اثاره» كنند بگویند ایران حرف اول را بزند، اما در ماهواره، شما هم در ره یافته و ره یاب مریخ سفر كنید اگر این #جام_جهان_نما را روزی به شما دادند شما چرا تماشاگر دیگرانید؟! این كار را می گویند #انقلاب_فرهنگی كه به عهده انبیا بود «وَ یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ». بعد همین علی (علیه آلاف التحیة و الثناء) فرمود انقلاب كردن، مبارزه كردن كه با #تك_اندیشی جمع نمی شود همه باید حضور پیدا كنند، وقتی همه حضور پیدا كردند باید در #میدان_انقلاب جمع شوند، میدان انقلاب كجاست؟ خدا رحمت كند استاد ما الهی قمشه ای را این حكیم الهی و متألهه نامور فرمود بعضی از ما آدرس منزل خواستند ما در جواب آنها این شعر را گفتیم، گفتیم آدرس منزل ما این است:
یار اگر پرسد نشانه منزل ما گو بیا ٭٭٭ كوچه مهر و خیابان وفا و میدان عشق
🔸 حالا اگر كسی اهل انقلاب شد آدرس #میدان_ انقلاب كجاست؟ وجود مبارك امیرالمؤمنین #میدان_انقلاب را در نهج البلاغه ترسیم كرد فرمود خاندان پیغمبر «مُسْتَثَارِ الْعِلْمِ»[2] هستند؛ یعنی میدان انقلاب آنجا كه «ثوره» می شود، «اثاره» می كنند، آنجا كه «دَفَائِنَ الْعُقُولِ» را بالا میآورد آنجا كه حسّ تعدیل شده را پایین می برند، خیال تعدیل شده را پایین می برند، وهم تعدیل شده را پایین می برند بدون اینكه ورزش را تعطیل كنند #تعدیل می كنند، بدون اینكه آن لذت خیالی را تعطیل كنند تعدیل می كنند، فرمود «مستثار»؛ یعنی میدان «ثوره» میدان انقلاب خاندان پیغمبر هستند.
[1]. نهج البلاغه، نامه53.
[2]. نهج البلاغه، خطبه105.
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1377/02/20
🆔 @a_javadiamoli_esra
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نظر حاج قاسم در آخرین سخنرانی خود درباره هویت اصلی سپاه در آغاز تاسیس چه بود؟
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ تاریخچه ادبیات «تندرو -میانهرو» پس از انقلاب
🔸 «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم.
🔸 میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة؛(۲) این نهجالبلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳) جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🔸 در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانهرو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانهرو کسی است که در مقابل خواستههای آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانهرو نداریم، همه تندروند.
🔸 این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچکس طرفدار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش بهوجود میآید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبهی ملّت ایران طرفدار انقلابند، دنبالهروِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.»
• بیانات امام خامنهای در دیدار با مردم نجفآباد، ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
۱) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۱۴۳؛ «و بدینگونه شما را امّتی میانه قرار دادیم ...»
۲) نهجالبلاغه، خطبهی ۱۶
۳) سورهی حدید، بخشی از آیهی ۲۱؛ «[برای رسیدن] به آمرزشی از پروردگارتان، بر یکدیگر سبقت جویید ...»
https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=32479
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام
🔸 سلسله وبینارهای پیش از انتخابات
🗓 یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/edalatkhahi_kashan
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
صنعت یا اصطناعت؟ مسئله این است.mp3
44.78M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: صنعت یا اصطناعت؟ مساله این است
📌 ویژه برنامه روز ملی فناوری هستهای
📍 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
🗓 ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🎞️ سینمای ترور 1
🎥 فیلم سینمایی "خارجی"
🔹 محصول 2017
🔹 با بازی جکی چان و پیرس برازنان
🔻 داستان این فیلم سینمایی، درباره عملیات تروریستی اعضای گروه ایرلندی " ایرا " در لندن است.
🔻 بیش از چهارصد سال از آغاز مبارزات استقلال مردم ایرلند در برابر اشغالگران انگلیس میگذرد. بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که تحت سلطه بریتانیا قرار دارد و از ایرلند جنوبی که مرکز آن دوبلین است جدا شده است.
"ارتش جمهوریخواه" (IRA) ، نام گروه مقاومت ایرلند در برابر نیروهای اشغالگر است. "ایرا" و "شین فین" نامهای شناخته شدهای در بریتانیا هستند. ایرا در يک صد سال گذشته برخی از عملیات خود را به خارج از ایرلند و به درون انگلیس منتقل کرد، اما نیروهای ضد تروریست انگلیس به ایرا نفوذ کردند و کوشیدند که ایرا را استحاله کنند. برخی از نیروهای ایرا از مبارزات مسلحانه منصرف شدند و به مسئولیتهای سیاسی در دولت رسیدند.
🔻 در فیلم سینمایی "خارجی"، عملیات خرابکاری در لندن توسط برخی اعضای ایرا نمایش داده شده که در سایه فساد سیاسی سران ایرا رخ داده و موجب مظلومنمایی اشغالگران بریتانیایی میشود.
🔻 فیلمهای سینمایی عملیات ایرا یا همان #ارتش_جمهوری_خواه_ایرلند، بخشی از دستهبندی #سینمای_ترور را تشکیل میدهد، که عمدتاً محصول مشترک بریتانیا و دیگران، علیه جنبش مقاومت ایرلند است.
https://t.me/CTU_ir/375
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ادواردو
📌 بیستمین سالگرد شهادت ادواردو (مهدی) آنیلی
🗓 ۲۷ آبان ۱۳۹۹
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/DyGQ89yq0x4
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/Hasanabbasi_ir
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/549
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir/1036
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مردم اگر بخواهند #طعم_شیرین_ولایت و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر میبرند; در بخش انگیزه با میل.
🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می كند، می فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل».
🔸 این #حكمت_متعالیه سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن كه به میل حركت می كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن كه با اراده حركت می كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل».
🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در #عصر_ظهور هم این مظنّه رخت بر می بندد، علم و قطع جای او می نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی بندد و «ما تهوی العقول» می نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است.
[1]. سوره نجم، آیه23.
[2]. سوره نجم، آیه23.
[3]. سوره فرقان، آیه44.
📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مردم اگر بخواهند #طعم_شیرین_ولایت و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر میبرند; در بخش انگیزه با میل.
🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می كند، می فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل».
🔸 این #حكمت_متعالیه سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن كه به میل حركت می كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن كه با اراده حركت می كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل».
🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در #عصر_ظهور هم این مظنّه رخت بر می بندد، علم و قطع جای او می نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی بندد و «ما تهوی العقول» می نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است.
[1]. سوره نجم، آیه23.
[2]. سوره نجم، آیه23.
[3]. سوره فرقان، آیه44.
📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
@a_javadiamoli_esra
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: باز هم یک انتخابات پرشور
📍 بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز
🗓 سهشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/ofogh_put
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
بازگشت کاسبان برجام.mp3
27M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام
📌 مجمع دانشجویی عدالتخواهان دانشگاه کاشان
🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🗓 دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۳۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/Hasanabbasi.live
Instagram.com/jabbarpur_m
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بازگشت کاسبان برجام
🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/zsfNIxMkx9k
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/v/chOJy
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/553
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
معیارهای رئیس جمهورمطلوب مبتنی برحرکت تمدنی انقلاب.mp3
32.14M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🔸 انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
🗓 ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
✅ فرهنگ عقلانی
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 این عصر، #عصر_جاهلیت است که فرهنگ، #فرهنگ_تقلید است، دلالی است، نه تحقیق و نه استدلال. در چنین عصری خدیجه کبریٰ عالمه، عابده، زاهده، موحده ای بود، مادرمان این است. ما فخر می کنیم که چنین مادری داریم! درست است او دوازده معصوم و معصومه به بار آورد؛ اما مادر ما هم هست، فرمود ﴿وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم﴾، قدر این مادرها را بدانیم! چه کسی آن روز او را موحّد کرد؟ در کدام مکتب درس خواند؟ این «حنفاء» قبلاً این طور بودند، این بخش فرهنگی که وجود مبارک مادر ما خدیجه کبریٰ(عَلَیها آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) آمده، #فرهنگ_عقلانیت را در فضای جاهلی پیاده کرد. چون آن فرهنگ فرهنگ جاهلی بود، اقتصاد جاهلی هم داشتند و اقتصاد جاهلی در محدوده #ربا دور می زند.
🔸 در جاهلیت کهن که دین در سوره «احزاب» به ما گفت، نه جاهلیت کهنه، نه جاهلیت تازه ﴿لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیةِ الْأُولى﴾،[1] در آن جاهلیت که ربا یک پیمان تجاری و اقتصادی رسمی بود، از یک سو؛ دامنفروشی یک تجارت رسمی بود که فرمود: ﴿لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا﴾،[2] از سوی دیگر؛ هر دو را خدیجه خط بطلان بست، مال فراوان داشت، هم ربا را تحریم کرده بود، هم بغاء را. این کار مادر ماست. آن ثروت کلان، نیازی نداشت که انسان کالای مال التجاره را در آن راه ناامن از شام به مکه و از حجاز به مکه ببرد، این با #ربا می توانست آسوده زندگی کند، هم جلوی ربا را گرفت که تجارتِ رسمی عده ای بود، امروز هم در فضای مجازی #تجارت_رسمی یک عده است، همان جاهلیت کهن است، جلوی آن را گرفته است، این کار مادر ماست، پس فرهنگ را عوض کرده، اقتصاد را عوض کرده، طهارت را عوض کرده، ربا را تحریم کرده و عمل کرده، این کار مادر ما بوده است.
🔸 بنابراین ما اگر بخواهیم ببینیم آن ره آوردش در اسلام چیست؟ الآن امروز ما باید همین کار را بکنیم، [یعنی] تبدیل فرهنگ جاهلیت به فرهنگ عقلانی، یک؛ تحریم بانکهای ربوی، دو؛ تحریم مراکز فساد، در فضای مجازی و غیر مجازی، سه.
[1]. سوره احزاب، آیه33.
[2]. سوره نور، آیه33.
📚 سخنرانی در همایش ملی ام المؤمنین خدیجه کبری (سلام الله علیها)
تاریخ: 1395/10/02
@a_javadiamoli_esra
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ The game is over, Zarif.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir