eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
18.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
103 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تاریخچه ادبیات «تندرو -میانه‌رو» پس از انقلاب 🔸 «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. 🔸 میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛(۲) این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳) جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🔸 در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. 🔸 این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.» • بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با مردم نجف‌آباد، ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ ۱) سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۱۴۳؛ «و بدین‌گونه شما را امّتی میانه قرار دادیم ...» ۲) نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۶ ۳) سوره‌ی حدید، بخشی از آیه‌ی ۲۱؛ «[برای رسیدن‌] به آمرزشی از پروردگارتان، بر یکدیگر سبقت جویید ...» https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=32479 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام 🔸 سلسله وبینارهای پیش از انتخابات 🗓 یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۲۱:۰۰ 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی Instagram.com/edalatkhahi_kashan فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: صنعت یا اصطناعت؟ مساله این است 📌 ویژه برنامه روز ملی فناوری هسته‌ای 📍 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر 🗓 ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
🎞️ سینمای ترور 1 🎥 فیلم سینمایی "خارجی" 🔹 محصول 2017 🔹 با بازی جکی چان و پیرس برازنان 🔻 داستان این فیلم سینمایی، درباره عملیات تروریستی اعضای گروه ایرلندی " ایرا " در لندن است. 🔻 بیش از چهارصد سال از آغاز مبارزات استقلال مردم ایرلند در برابر اشغال‌گران انگلیس می‌گذرد. بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که تحت سلطه بریتانیا قرار دارد و از ایرلند جنوبی که مرکز آن دوبلین است جدا شده است. "ارتش جمهوری‌خواه" (IRA) ، نام گروه مقاومت ایرلند در برابر نیروهای اشغال‌گر است. "ایرا" و "شین فین" نام‌های شناخته شده‌ای در بریتانیا هستند. ایرا در يک صد سال گذشته برخی از عملیات خود را به خارج از ایرلند و به درون انگلیس منتقل کرد، اما نیروهای ضد تروریست انگلیس به ایرا نفوذ کردند و کوشیدند که ایرا را استحاله کنند. برخی از نیروهای ایرا از مبارزات مسلحانه منصرف شدند و به مسئولیت‌های سیاسی در دولت رسیدند. 🔻 در فیلم سینمایی "خارجی"، عملیات خرابکاری در لندن توسط برخی اعضای ایرا نمایش داده شده که در سایه فساد سیاسی سران ایرا رخ داده و موجب مظلوم‌نمایی اشغال‌گران بریتانیایی می‌شود. 🔻 فیلم‌های سینمایی عملیات ایرا یا همان ، بخشی از دسته‌بندی را تشکیل می‌دهد، که عمدتاً محصول مشترک بریتانیا و دیگران، علیه جنبش مقاومت ایرلند است. https://t.me/CTU_ir/375 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ادواردو 📌 بیستمین سالگرد شهادت ادواردو (مهدی) آنیلی 🗓 ۲۷ آبان ۱۳۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/DyGQ89yq0x4 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/Hasanabbasi_ir 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/549 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 📹 مشاهده‌ در گپ: ▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir/1036 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 مردم اگر بخواهند و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر می‌برند; در بخش انگیزه با میل. 🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می ‌كند، می‌ فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می ‌اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می ‌كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل». 🔸 این سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می ‌گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می ‌كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می ‌كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن‌ كه به میل حركت می ‌كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن‌ كه با اراده حركت می‌ كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل». 🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن‌ ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در هم این مظنّه رخت بر می ‌بندد، علم و قطع جای او می ‌نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی ‌بندد و «ما تهوی العقول» می ‌نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است. [1]. سوره نجم، آیه23. [2]. سوره نجم، آیه23. [3]. سوره فرقان، آیه44. 📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 مردم اگر بخواهند و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر می‌برند; در بخش انگیزه با میل. 🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می ‌كند، می‌ فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می ‌اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می ‌كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل». 🔸 این سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می ‌گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می ‌كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می ‌كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن‌ كه به میل حركت می ‌كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن‌ كه با اراده حركت می‌ كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل». 🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن‌ ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در هم این مظنّه رخت بر می ‌بندد، علم و قطع جای او می ‌نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی ‌بندد و «ما تهوی العقول» می ‌نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است. [1]. سوره نجم، آیه23. [2]. سوره نجم، آیه23. [3]. سوره فرقان، آیه44. 📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ @a_javadiamoli_esra استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: باز هم یک انتخابات پرشور 📍 بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز 🗓 سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۲۱:۰۰ 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی Instagram.com/ofogh_put فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام 📌 مجمع دانشجویی عدالتخواهان دانشگاه کاشان 🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب 🗓 دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۲۱:۳۰ 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی Instagram.com/Hasanabbasi.live Instagram.com/jabbarpur_m فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بازگشت کاسبان برجام 🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/zsfNIxMkx9k 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/chOJy 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/553 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 📹 مشاهده‌ در گپ: ▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir