eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
18.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
103 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهیدسلیمانی 🗓 ۲۰ آذر ماه ۹۹ 📍برنامه زنده 🔹 سلسله نشست های اولین کنگره بین المللی مکتب شهیدسلیمانی ۹۹ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
✍ هوالحکیم 🖋 کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت 🔹 «اندیشکده» مرکز تولید و فراوری اندیشه است. کرسی نظریه‌پردازی اصلی‌ترین مؤلفه یک اندیشکده است تا وجه تسمیه آن صحیح باشد. 🔹 کرسی نظریه‌پردازی اندیشکده یقین به معلمی استاد حسن عباسی مرکز تولید فکر این اندیشکده است. این کرسی با عنوان عمومی «کلبه کرامت» دوره جدید خود را از ۵ بهمن ۱۳۸۵ آغاز کرد، که به توفیق الهی بیش از ۹۰۰ جلسه برگزار شده است که در نوع خود بی‌نظیر و یک رکورد است. ✔️ موضوع این کرسی، قاعده‌شناسی (قاعدة القواعد یا دکترینولوژی) است. خلق الهی و جعل‌های صورت گرفته در آن بر پایه قواعدی هستند که شناخت این قواعد و بازشناسی قواعد اساسی حاکم بر آن، جامعه‌سازی دینی را محقق می‌کند. ❇️ محتوا و روش این کرسی در تقابل با هر آن چیزی است که بر پایه‌ی قواعد حاکم بر خلقت نباشد و کرامت انسانی را آماج خود کند. «کلبه کرامت» تلاشی است فکری و عملی برای نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی پیرامون «علم مبارزه در اسلام». 📖 نقشه راه مطالعاتی کلبه کرامت در ماتریس متقاطع سه حوزه دکترین غرب، دکترین شرق، و دکترین اسلام با سه حوزه تاریخ طرح‌ریزی استراتژیک، روی‌کردهای طرح‌ریزی استراتژیک، و طرح‌ریزی استراتژیک تعریف می‌شود. 🎥 تمام جلسات این کرسی فیلم‌برداری شده و پس از تدوین حرفه‌ای و درج پلت‌ها و اسناد مربوطه در آن، در سایت بارگذاری شده که نسخه دی‌وی‌دی آن از طریق انتشارات اندیشکده یقین نیز در دسترس است. 💽 اندیشه‌جویان و علاقمندان می‌توانند با ارسال یک هارد اکسترنال به انتشارات اندیشکده، کل جلسات را به صورت یک‌جا دریافت کرده و سیر مطالعاتی کلبه کرامت را طی کنند. Kolbeh-keramat.ir Instagram.com/kolbehkeramat 🗓 به مناسبت ۵ بهمن (برگزاری اولین جلسه کلبه کرامت در سال ۱۳۸۵) اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سخنرانی قابل تامل حاج قاسم سلیمانی: وجوب جمهوری اسلامی، کمتر از حرم امام حسین(ع) نیست استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهیدسلیمانی 🗓 ۲۰ آذر ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/56kRDQ1qGt8 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/eDKtJ 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/502 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💚 مراسم ختم مجازی مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن علوی سبزواری 🔰 حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن علوی، از روحانیون برجسته دوران انقلاب دارفانی را وداع گفتند. 🔸تواضع و ساده زیستی از ویژگی های برجسته آن مرحوم بود که سالیان متمادی در ترویج و نشر معارف نورانی اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) سعی و تلاش فراوان نمود و با اخلاق حسنه خود، تبلیغ دین و تربیت شاگردان و خدمات عام المنفعه، ذخیره جاودانی برای خویش فراهم نمود. 🔸 ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، مجلس ختم مجازی با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یک صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۱۲۹ قرآن کریم 💠 قرائت سوره مبارکه انعام از آیه ۹ تا آخر آیه ۱۸ 🔸 نثار روح مرحوم مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن علوی سبزواری 🌹 🕋🧎@masjed_ammar
✅ تمدّن ناب الهی ✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔸 تبلیغ از بهترین و رساترین برنامه‌ های انبیای الهی است، منتها عناصر محوری تبلیغ را باید ارزیابی كرد كه انسان چه چیزی را برساند و تا كجا برساند و چگونه برساند كه اثر تبلیغ بشود تعلیم و اثر تعلیم بشود تزكیه! آن تبلیغی كارآمد است كه تعلیم را به همراه داشته باشد و آن تعلیمی سودمند است كه تزكیه را به همراه داشته باشد، پایان این امور علمی طهارت روح است و اگر روح طاهر شد جامعه به تمدّن ناب الهی بار می ‌یابد. 🔸 در جریان تبلیغ به ما گفتند حرف را به جان مردم برسانید: ﴿قُلْ لَهُمْ فی‏ أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغاً﴾،[1] به گوش رسانیدن با تألیف كتاب و به چشم رسانیدن كار خوبی است، اما كافی نیست! به ما نگفتند مطالب را تا گوش مردم برسانید یا كتابی تألیف كنید كه در مرئا و منظر چشم مطالعه ‌كننده ‌ها باشد، گفتند حرف را به جان آنها برسانید! تا كسی اهل جان نباشد و جانان نباشد و جانانه فكر نكند حرفِ او به عمق جان مردم نمی ‌رسد. 🔸 مستحضرید مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) از اهل بیت نقل كرد از وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) نقل كرد كه علم راستین آیه محكمه است و فریضه عادله و سنّت قائمه است[2] و امثال آن. فرمود حرف مُتقن در معارف عقلی, علوم عقلی, علوم نقلی, حدیث, تفسیر, فقه, روایت, درایت به صورت «آیه محكمه» گفته شود. 🔸 كسی كه مسجد می ‌رود و اهل مسجد است، روح امید باید در او زنده شود، امیدوار رحمت الهی باشد, امیدوار «تألیف قلوب» باشد، منتظر فرج باشد. درست است كه از بارزترین مصادیق انتظار فرج همان است كه همه ما منتظر آن هستیم، ولی انتظار فرج اختصاصی به زمان حضور و ظهور ندارد، ما هر كاری كه مشكل داریم منتظر باشیم گشایشی در راه هست! آن توجه به ذات اقدس الهی كه تمام فُرجه ‌ها به دست اوست، خودش عبادت است، انتظار فرج است! پس آن حدیث معروف كه «أَفْضَلُ‏ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ‏»[3] حصر نیست، البته مصداق كامل همان است كه ما منتظر آن هستیم. [1]. سوره نساء، آیه63. [2]. الكافی (ط ـ اسلامی)، ج1، ص32. [3]. كمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص278. 📚 پیام به همایش روحانیون طرح هجرت تاریخ: 1394/05/05 t.me/esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: همیشه پای یک صهیونیست در میان است 🗓 ۱۴ دی ماه ۹۹ 📍برنامه زنده ۹۹ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
✅ جامع بین معقول و مشهود و منقول ✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔸 مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله علیه) جهان را بر اساس ﴿أَحْسَنَ كُلَّ شَی‏ءٍ خَلَقَهُ﴾[1] تفسیر می ‌كند، قرآن را بر اساس ﴿اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ﴾[2] تنظیم می ‌كند انسان را, تمدن انسان را, فرهنگ و مدنیت انسان را بر اساس ﴿خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ﴾[3] تنظیم می ‌كند؛ چنین انسانی حكمت را جامع بین معقول و مشهود و منقول می ‌داند و خود می ‌شود جامع این امور. اگر جناب مولوی هنر را در مشاهده عالَم قیامت می‌ داند این بزرگوار مصداق آن است. اگر مولوی گفت: خود هنر دان دیدن آتش عیان ٭٭٭ نی گپ دلّ علی النار الدخان[4] یعنی آن حكیمی كه عارف نیست او گپ می‌ زند، او كه برهان حكمت و برهان عدل اقامه می ‌كند تا بگوید دوزخی هست او گپ می ‌زند و آن ‌كه اینجا نشسته دوزخ را می ‌بیند و از برزخ می ‌گذرد او هنرمند است. 🔸 مستحضرید كه با مفاهیم محض با ذهنیات محض با انتزاعیات صِرف، با صغرا و كبرای محض هرگز انسان به واقعیت نمی‌ رسد، اگر بخواهد به واقعیت برسد همان است كه جناب سنایی گفت که «از علم به عین آمد و از گوش به آغوش»، وقتی بخواهد از گوش به آغوش برسد و از علم به عین بیاید چاره جز این نیست كه انسان, هنرمندانه هجرت كند. یك حمله مردانه مستانه بكردیم ٭٭٭ تا علم بدادیم و به معلوم رسیدیم[5] 🔸 هنر در این است كه انسان مثل حكیم مفاهیم خوب را ارزیابی كند، بعد از مفهوم به مصداق هجرت كند و طوری كه در دیوان شمس آمده مردانه هجرت كند بگوید: یك حمله مردانه مستانه بكردیم ٭٭٭ تا علم بدادیم و به معلوم رسیدیم آن‌گاه می ‌تواند واقعیت را درك كند و اگر در فضای مفهوم ذهنی ماند، گرچه از حس و تجربه حسّی به در آمده ولی در گودال مفهوم، در گودال فلسفه و در گودال حكمت مفهومی مانده است؛ این شخص باید به تعبیر لطیف و ظریف جناب عطار در منطق ‌الطیر كه تعبیر فراز و فرود از اوست، از این فرودِ مفهومی به فراز شهودی برسد اینكه جناب مولوی گفت: آفت ادراك آن قال است و حال ٭٭٭ خون به خون شستن محال است و محال[6] همین است. ما مفاهیم نظری را با مفهوم بدیهی حل ‌كنیم، صفا و مروه ما همین است! و الفكر حركة الی المبادی ٭٭٭ و مِن مبادی الی المراد[7] ما از معنای نظری به معنای بدیهی, از معنای بدیهی به معنای نظری می ‌رسیم صفا و مروه ما در فضای ذهن و بین مفهومات ماست, مفهوم نظری را با مفهوم بدیهی می‌ خواهیم حل كنیم، حرف این بزرگوار این است اگر این كار را كردید: آفت ادراك آن قال است و حال ٭٭٭ خون به خون شستن محال است و محال 🔸 مفهوم خون است، مفهوم را باید با مصداق شست، فلسفه را با عرفان باید حل كرد و ذهن را با عین باید تطهیر كرد. حكمای بزرگوار كم نبودند كه به این مقام بار یافتند! برخی از اساتید علامه طباطبایی این‌چنین بودند، خود علامه طباطبایی این‌چنین بود كه از علم هجرت كرد به معلوم رسید، از ذهن هجرت كرد به عین رسید؛ این قوس نزول و صعودش از فضای ذهن به در آمد و به فضای خارج رسید كه امیدواریم حشر او با انبیا و اولیای الهی باشد، امام راحل از همین قبیل بود كه جامع بین معقول و مشهود و منقول بود آن آثار عرفانی امام را اگر كسی ببیند و بداند, چنین نظری را تأیید می ‌كند. [1] . سورهٴ سجده, آیهٴ 7. [2] . سورهٴ زمر, آیهٴ 23. [3] . سورهٴ تین, آیهٴ 4. [4] . مثنوی معنوی, دفتر ششم، بخش 83. [5] . دیوان شمس تبریزی, غزل 1481. [6] . مثنوی معنوی, دفتر سوم, بخش 226. [7] . شرح المنظومه, ج1, ص57. 📚 پیام به کنگره هنر ـ بزرگداشت علامه طباطبایی تاریخ: 1392/03/07 🆔 t.me/esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رونمایی از تابلوی شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان 📹 بخش اول 💬 به همراه توضیحات استاد عبدالحمید قدیریان اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رونمایی از تابلوی شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان #همیشه_سرباز با نگارگری استاد عبدالحمید قدیریان 📹 بخش دوم 🔹 نگاه توحیدی، گمشده ما اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students