eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.8هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2هزار ویدیو
134 فایل
رئیس انديشکده يقين تلگرام t.me/hasanabbasi_ir اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار استراتژیک
22.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تاریخ استراتژیک خاورمیانه 🔻 در این ویدئو تاریخچه خاورمیانه را ببینید که هر ساله نقشه برداری می شود. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
✅ ‏روحانی ادعا کرد که در صد روز آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود. این ادعا عوام‌فریبی انتخاباتی است، زیرا محال است که تیم مذاکره‌کننده بتواند قوانین تحریمی ‎ و ‎ و ‎ را در این مذاکرات حذف کند. ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رونمایی از تیزر مستند جنجالی "فروشنده 3" 🧨 روایتی جدید و تکان دهنده از پشت صحنه آخرین تحولات داخلی و خارجی در آستانه انتخابات 📹 منتظر "فروشنده 3" باشید اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
سؤالی که ذهن حقیررا می‌آزارد این است:اگر کتابی بدست ما میرسید که گفته میشد یک دانشمند برجسته و نابغه‌ای هزار سال پیش نوشته است آیا برای فهمیدن مطالب آن بیشتر تلاش می‌کردیم یا برای فهمیدن حقایق و معارف کریم؟! امیدوارم جواب سنجیده ورفتار شایسته‌ای نسبت به این سؤال داشته باشیم 💬 علامه مصباح یزدی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ اعتصام به قرآن كریم 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 ماه مبارك رمضان فرا رسیده و این اولین ماه از دوازده ماه است هم «رَأْسُ‏ السَّنَة»[1] است و هم «غُرَّةُ الشُّهُور».[2] سالكان كوی حق سالشان از ماه مبارك رمضان شروع می ‌شود و به شعبان ختم می‌ شود؛ زیرا در این ماه مقدّرات علوم و معارف از یك سو و ارزاق و لوازم رزقی از سوی دیگر نازل می ‌شود، هم در ادعیه هم در روایات ماه مبارك رمضان به عنوان «رَأْسُ‏ السَّنَة» و «غُرَّةُ الشُّهُور» نام گرفت. ماه مبارك رمضان چه شبش و چه روزش خصوصیتی دارد كه در ماه های دیگر نیست؛ این زمان به بركت آن متزمن كه نزول قرآن كریم است نسبت به ازمنه دیگر شرفی دارد كه دیگر ماه ها آن شرف را ندارند. اینكه در دعاها می ‌خوانیم «وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ»؛[3] ناظر به همین است؛ لذا شب و روزش خصوصیتی دارد كه دیگر ماه ها فاقد این خصوصیت ‌اند و آن در اثر نزول قرآن كریم است. 🔸 نزول قرآن كریم همان طوری كه در بحث های دیگر به عرضتان رسید از سنخ آویختن قرآن است نه انداختن! قرآن در ماه مبارك رمضان انداخته نشد آن طوری كه باران را نازل می ‌كنند و به زمین می ‌اندازند كه به صورت تجافی است، بلكه قرآن را آویختند و این قرآن آویخته شده یك طرفش به دست خدای سبحان است و طرف دیگرش به دست مؤمنان و قاریان و مفسّران و عالمان قرآن اندیش. در ماه مبارك رمضان بهترین فرصت برای گرفتن این حبل متین و بالا رفتن است و اگر كسی از افق طبیعت بالا رفت و از منظر فرا طبیعی جهان را دید نه بیراهه می ‌رود نه راه كسی را می ‌بندد؛ نه تنها شیطان های او بسته‌اند، بلكه او شیطان های دیگران را هم می‌ بندد! نه تنها در جهنم به روی او بسته است، بلكه او توان آن را دارد كه درهای جهنم دیگران را هم ببندد تا كسی به دوزخ نرود! پس مهمترین عنصر این ماه اعتصام به قرآن كریم است؛ خواندن این كتاب، فراگیری این كتاب، پذیرش و این كتاب و عمل به این كتاب. 🔸 هر اندازه انسان در خدمت قرآن كریم باشد باز راه دارد، چون یك سوی قرآن عربی مبین است كه در سوره «زخرف» فرمود: ﴿إِنّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنَاً عَرَبِیاً لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ﴾[4] و سوی دیگرش منزه از عبری و عربی بودن تازی و فارسی بودن و مانند آن است، فرمود: ﴿وَ إِنَّهُ فی أُمِّ الْكِتابِ لَدَینا لَعَلِی حَكیمٌ﴾.[5] این قرآن در آغازش علیّ حكیم است و در انجامش عربی مبین، اگر كسی این عربی مبین را اعتصام كرد و فهمید و باور كرد و عمل نمود كم كم بر اساس «اقْرَأْ وَ ارْقَ»[6] همین طناب را می ‌گیرد بالا می ‌رود تا به نوبه خود به آن علیّ حكیم بار یابد، از علوّ الهی طرفی ببندد و از حكمت الهی بهره ببرد و بشود ﴿یؤْتِی الْحِكْمَةَ مَنْ یشَاءُ وَ مَنْ یؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِی خَیراً كَثیرَاً﴾.[7] [1]. تهذیب الأحکام, ج4, ص333؛ «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیه السَّلام قَالَ إِذَا سَلِمَ شَهْرُ رَمَضَانَ سَلِمَتِ السَّنَةُ وَ قَالَ رَأْسُ‏ السَّنَةِ شَهْرُ رَمَضَانَ». [2]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط ـ الحدیثة)، ج‏1، ص31؛ «أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیه السَّلام قَالَ‏ إِنَّ الشُّهُورَ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِی كِتابِ اللَّهِ یوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ‏ فَغُرَّةُ الشُّهُورِ شَهْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَلْبُ شَهْرِ رَمَضَانَ لَیلَةُ الْقَدْرِ وَ نُزِّلَ الْقُرْآنُ فِی أَوَّلِ لَیلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَاسْتَقْبِلِ الشَّهْرَ بِالْقُرْآن‏». [3] . إقبال الأعمال (ط ـ القدیمة)، ج‏1، ص24. [4]. سوره زخرف، آیه3. [5]. سوره زخرف، آیه4. [6]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج2، ص606. [7]. سوره بقره، آیه269. 📚 پیام موضوعی تاریخ: 1384/07/10 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تاریخ باستان خاورمیانه 🔻 این بخش دوره 3500 قبل از میلاد - 513 قبل از میلاد را پوشش می دهد. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
📹 ببینید | چرخه کنش سیاسی در قرآن و شاهنامه فردوسی ❇️ طرح‌ریزی استراتژیک - دکترین امت‌سالاری دینی 💢 سرفصل: مهندسی سیاسی (۳۲) معماری دکترینولوژیک ایران درآستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی (۱۴) 🔺 جهان‌بینی نجات (۲) - چرخه کنش و کنش گران سیاسی 🗓 تدریس شده در ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ 🎞 فیلم جلسه با کیفیت بالا در یوتیوب: ▫️ youtu.be/W-a09JI8ONA 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک استاد حسن عباسی 🌐 @Hasanabbasi_ir
✅ اصلاح جهان 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 ولی عصر (ارواحنا فداه) كه ظهور كرد برنامه رسمی از كجا شروع می ‌شود و حضرت چگونه جهان را پر از می ‌كند؟ وقتی ذات مباركش به دنیا آمد این آیه را تلاوت كرد[1] ﴿وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ﴾،[2] این آیه در جریان پیروزی مستضعفان بنی اسرائیل بر مستكبران آل فرعون است. حضرت در روز میلادش این آیه را هنگام تولد قرائت كرد؛ یعنی برنامه من با همراه است، من تنها رسالتم بیان احكام نیست، وضعی كه من به بار می ‌آورم مشابه وضعی است كه موسای كلیم به بار آورد، مشابه وضعی است كه جدم نبی اكرم به بار آورد و مانند آن. پس حضرت در میلادش این كریمه را قرائت كرد، شما وقتی این كریمه را تحلیل می ‌فرمایید می ‌بینید در طرفی از این كریمه موسای كلیم قرار دارد و در جبهه مقابل فرعون واقع شده است. این آیه مفادش آن است كه خدا اراده كرده است بر اساس تكوین كه مستضعفین را از شرّ مستكبرین برهاند ، و آنها را وارثان زمین قرار بدهد ، و حكومت عدل و داد را به دست اینها بسپارد ، فرعون و امثال فرعون را برای همیشه از تاریخ طرد كند ، و مانند آن. 🔸 پس برنامه اصلاحی بقیة الله (ارواحنا فداه) با قرائت همین آیه روشن شد؛ منتها این حضرت وقتی جریان حكومت مستضعفین را تشریح می ‌كند آیات دیگری كه درباره مستضعف آمده را نمی ‌خواند، بلکه جریان مبارزه موسای كلیم را ذكر می ‌كند. سخن بلندی كه عارف نامدار صاحب فتوحات می ‌فرماید این است که می‌ گوید گرچه موسای كلیم پیروز شد و آل فرعون به كام دریا غرق شدند، اما این كار رایگان نبود! این كار با صبر و مقاومت زنان و مردان نستوه بنی اسرائیل بود كه قربانی‌ های فراوانی دادند، آن خون های به ناحق ریخته شده موسی که آل فرعون را به دریا سپرد. بعد می‌ گوید این تجلّی خداست نه به نحو تناسخ! این ‌طور نیست كه آن ارواح در موسی دمیده شدند به نحو تناسخ كه مستحیل است؛ یعنی تلاش ها و كوشش های فراوانی لازم است، قربانی دادن های زیاد لازم است تا در بین این قربانی ها ذات اقدس الهی اراده كند موسای كلیمی قیام كند تا درباره صحنه مقابل خدا بفرماید ﴿فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِی الْیمِّ﴾؛[3] ما همه اینها را به دریا ریختیم. پس اگر بقیة الله (ارواحنا فداه) برنامه ‌اش را در هنگام میلاد با قرائت ﴿وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلأَرْضِ﴾ تبیین كرد، یعنی گرچه مستضعفان پیروزند و گرچه مستكبران محكومند اما قربانی های زیادی لازم است، فداكاری های فراوانی لازم است، این‌ چنین نیست كه بشود ریشه مستكبر را رایگان از جا كند! 🔸 آن كه به فكر خام است كه ولی عصر (ارواحنا فداه) ظهور كند و خودش به تنهایی جهان را اصلاح كند، او گرفتار همان فكری است كه به موسای كلیم گفتند ﴿اذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنّا هاهُنا قاعِدُونَ﴾.[4] عده‌ ای به موسی گفتند تو و خدای تو به جنگ طاغوتیان بروید ما اینجا نشسته ‌ایم منتظر خبر پیروزی شماییم. آن كه به این فكر است امام بیاید و اصلاح كند، چون امام غایب است به او معتقد است و اگر امام ظهور كرد اول كسی كه مخالف امام است همین فكر است! اینكه می ‌گوید به من چه یا به تو چه خود امام اصلاح می ‌كند این فكرش همان ﴿اذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنّا هاهُنا قاعِدُونَ﴾ است. [1] . الغیبة، شیخ طوسی، ج1، ص۲۳۶. [2] . سوره قصص، آیه5. [3] . سوره قصص، آیه40. [4] . سوره مائده، آیه24 📚 سخنرانی در نیمه شعبان تاریخ: ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ @a_javadiamoli_esra استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
‏۱- وضع رقت‌بار ‎ که رسما به هذیان‌گویی افتاده، نگران‌کننده است. همین دیروز گفت: ما در ‎ اول یعنی قبل از مذاکرات برجام، تحریم‌ها را برداشتیم، در صد روز آخر هم تحریم‌ها را برمی‌داریم. ‌‏۲- پارکینسون یا آلزایمر؟ نمی‌دانم! اما این هذیان‌گویی رقت‌بار روزانه شاید معلول ‎ و فشارهای روحی ناشی از عدم تحقق وعده‌هاست. اطرافیان مراقب استراحت وی باشند. ‏۳- اساسا وجود ‎ در جمهوری اسلامی، در بدبینانه‌ترین حالت ‎ و در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک ‎ بوده است، که نیاز به بررسی جدی دارد. ‏۴- دولت هشت ساله ‎ یک ‎ وحشتناک بود که نفس‌های مردم برای گذران روزهای پایانی آن به شماره افتاده است. ‏۵- اما علی‌أی‌حال مجبوریم ‎ های رقت‌بار وی را تحمل کنیم. مردم! لطفا در ‎ دندان بر جگر گذارده و واگویه‌های ایشان را نشنیده بگیرید و تحمل کنید، ممنون. ‏۶- وضعیت روحی ایشان مانند وضع روحی قهرمان داستان ‎ نوشته‌ی ‎ است، هنگامی که پیرمرد فقط توانست اسکلت ماهی بزرگی که صید کرده بود را به ساحل بیاورد زیرا کوسه‌ها گوشت آن را خوردند. او دل‌بسته اسکلت آن ماهی بود. ‏۷- اکنون ‎ برای روحانی کارکرد ‎ برای آن پیرمرد را دارد. دل‌خوش به اسکلت صیدی که گوشت آن را کوسه‌ها خوردند؛ اسکلتی تزیینی و نصب شده بر دیوار. ‏۸- تاسال‌ها بایدبا وضع روحی حاملان ‎ کنارآمد وآنها را درک وتحمل نمود. راه درمان التهابات روحی آلودگان به این سندرم فقط تایید آنهاست؛مدام باید موفقیت‌های برجام رابرای روحانی تایید کرد؛ بله! بله! ‎ هر سه رفع شده‌اندو هیچ تحریمی نمانده،بله صحیح می‌فرمایید. ‏۹- البته ‎ به فهرست سندرم‌های بیماری ‎ اضافه شده، و از دید متخصصان، موج افسردگی سیاسی ناشی از این سندرم، تا پنج سال آینده نیز استمرار می‌یابد. باید اینان را درمان کرد. ‏۱۰- شادخواری ‎ از یک‌سو، و سرخوردگی ناشی از عدم تحقق وعده‌ها از سوی دیگر، ‎ ها را در وضعیت دو قطبی حاد روانی قرار داده است. لطفا احوال این گروه را مراعات کنید. ✍ رشته توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir