🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️
💠 معرفی مجلات علمیپژوهشی
2⃣ فصلنامهی علمیپژوهشی شیعهپژوهی
▫️نشریه شیعهپژوهی از مقالههای تحقیقی و تحلیلی اصیلی استقبال میکند که در آن مطلب یا نظریه بدیعی در زمینههای تخصصی شیعه مطرح شده باشد؛ و از چاپ مقالات مبتنی بر گردآوری یا ترجمه معذور است.
🔹محتوای نشریه:
▫️تاریخ شیعه: بررسی و تحلیل ماهیت، ظهور، رشد و بالندگی و تطورات تاریخی شیعه در عرصههای تاریخی، معرفتی و نیز مظاهر تمدنی آن.
▫️جغرافیای تاریخی شیعه: بررسی محدوده جغرافیای شیعه در طول تاریخ و قبض و بسط آن در نواحی مختلف عالم.
▫️اعتقادات: بررسی و تحلیل آموزههای اعتقادی شیعه در گسترهی عام آن در عرصههای توحید، نبوت، امامت، جهانشناسی، انسانشناسی، فرجامشناسی و ... .
▫️شعائر، احکام، اخلاقیات و آموزههای معنوی شیعه.
▫️مطالعه تطبیقی در عرصههای ذکر شده و ارائه نظریات تحلیلی در این زمینه.
🔹سردبیر فصلنامهی شیعهپژوهی
▫️استاد محترم جناب دکتر محمدحسن نادم
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب
🌐لینک معرفی دکتر محمدحسن نادم
🔹فرآیند پذیرش مقالات:
داوری مقالات در نشریه «شیعه پژوهی» به روش داوری همتا - دو سویه ناشناس (Double blind Peer Review) است (هویت نویسنده مقاله و داور برای دو طرف مشخص نیست).
- داوران موظفند در مدت زمان مشخص شده و براساس سیاست ها و دستورالعمل نشریه «شیعه پژوهی» اقدام به داوری مقاله نمایند.
- هر مقاله حداقل توسط دو داور متخصص در حوزه موضوعی مربوطه، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
🔹مراحل ارزیابی مقالات:
۱) دریافت مقاله از طریق سامانه نشریه (مقالاتی که از طریق ایمیل یا روشهایی به جز سامانه به مجله ارسال شود، در روند بررسی مجله قرار نخواهد گرفت)
۲) ارزیابی اولیه مقاله مطابق با شاخصهای اصلی نشریه(موضوع، نویسندگان، ساختار مقاله و ...)
۳) بررسی مقاله به لحاظ سرقت علمی و مشابهتیابی(لازم به ذکر است صرفا مقالاتی که در مرحله ۲ واجد شرایط باشند، مشابهت خواهند شد، در غیر این صورت مقاله رد یا به نویسنده جهت اصلاح ارجاع خواهد شد)
۴) ارسال مقاله به حداقل ۲ داور متخصص در زمینه موضوعی مقاله
۵) اعلام نتیجه داوری به نویسنده(عدم پذیرش/ نیاز به بازنگری)
۶) پیگیری بازنگری مقالات از نویسندگان
۷) ارسال مقاله بازنگری شده به داور تطبیقی (پذیرش /عدم پذیرش)
۸) اعلام نتیجه داوری تطبیقی به نویسنده (پذیرش / عدم پذیرش)
۹) ارسال نامه پذیرش به نویسنده
۱٠) قرار دادن مقاله در بخش مقالات پذیرفته شده برای انتشار
۱۱) تعیین شمارهای که مقاله در آن منتشر خواهد شد (با نظر هیات تحریریه)
۱۲) ارسال مقاله به ویراستار
۱۳) ارسال مقاله ویراست شده به نویسنده جهت رفع ابهامات و تایید نهایی قبل از انتشار
۱۴) ارسال فایل نهایی تایید شده توسط نویسنده به صفحه آرایی
۱۵) انتشار مقاله در سامانه مجله
۱۶) ارسال ایمیل اطلاع رسانی انتشار مقاله به نویسندگان مقالات هر شماره و سایر مخاطبان
۱۷) ارسال مقالات به پایگاهها و نمایههای ملی و بینالمللی
🔹لینک دسترسی به فصلنامه👇🏻
🌐https://shia.urd.ac.ir/
🔹لینک ارسال مقاله👇🏻
🌐https://shia.urd.ac.ir/contacts?_action=loginForm
#معرفی_فصلنامه
#فصلنامهی_علمی_پژوهشی_شیعهپژوهی
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹
🔸نکات ویرایشی
▫️اصول نشانهگذاری در زبان فارسی:
منظور از نشانهگذاری به کاربردن علامتها و نشانههایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده میشود.
1⃣ ویرگول (،)
ویرگول نشانهی مکثی کوتاه است.
موارد استفاده:
الف: در بین عبارتهای غیرمستقل که باهم در حکم یک جمله کامل است:
آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.
ب: برای توضیح در مورد یک کلمه:
فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد.
ج: در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد:
علی، حسن و احمد پسران او بودند.
د: در آدرس دادن:
تهران، شهریار، میدان امام.
2⃣ نقطه ویرگول (؛)
الف: برای جدا کردن جملهها و عبارتهای متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل اما در معنا به یکدیگر وابسته و مربوط هستند:
فریب دشمن مخور و غرور مداح مخر؛ که این، دام زرق نهاده است.
ب: در جملههای توضیحی، پیش از کلماتی چون اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند آنها؛ به شرط آنکه جمله پیش از آن طولانی باشد.
مال و جاه هیچگاه نمیتوانند آرامش بخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دلها آرامش مییابند.
3⃣ نقطه (.)
الف: در پایان جملههای کامل خبری:
عین القضاه، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد.
ب: بعد از حروف اختصاری:
سال ۳۲۲ ق.م.
ج: بعد از شماره ردیف:
۱. رضایت ۲. هدف
4⃣ دو نقطه (:)
الف: پی از نقل و قول مستقیم:
فرزاد گفت:«دیگر هیچ وقت به آن خانه برنمیگردم.»
ب: پیش از بیان تفصیل مطلبی که قبلا خلاصهای از آن گفته شده است:
آن سال برای من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاهها پذیرفته شده بودم.
ج: بعد از واژهای که معنایش در برابرش نوشته شده باشد:
صیف: تابستان
د: بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب:
الف: مورد یک
ب: مورد دو
5⃣ گیومه («»)
ابن نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخصتر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار میرود.
6⃣ نشانه سوال (؟)
الف: برای نشان دادن پرسش.
به چه می اندیشی؟
ب: برای نشان داد تردید و ابهام، در داخل پرانتز به کار میرود:
طبق آمار غیررسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است.
7⃣ نشان تعجب (!)
در پایان جملههایی میآید که بیان کننده یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل:«تعجب»،«تهدید»،«حسرت»،«آرزو» و ...
چه عجب! عجب آدم ریاکاری!
وای بر من!
آهسته!
8⃣ خط فاصله (-)
الف: برای جدا کردن عبارتهای توضیحی.
فردوسی _ حماسهسرای بزرگ ایران _ در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد.
ب: برای نشان مکالمه:
_ الو!
_ بله، بفرمایید!
_ سلام
ج: به جای حرف اضافه تا و به بین تاریخها، اعداد و کلمات:
دهه ۱۳۵۰ _ ۱۳۴۰
قطار تهران _ مشهد
9⃣ سه نقطه (...)
برای نشان دادن کلمات و یا عبارات جملههای محذوف و یا افتادگیها به کار میرود.
... به این دلیل بود که از ادامه این شیوه صرفنظر کردم.
میازار موری که ...
🔟 ستاره (*)
از این نشانه برای: ارجاع دادن به زیرنویس استفاده میشود.
🔘 منبع: خلاصهای از صفحات ۳۶ تا ۴۸ کتاب زبان و نگارش فارسی به قلم دکتر احمد گیوی، انتشارات: مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی آموزش نور محمدی علوم و فنون ادبی.
#نکات_ویرایشی
#دانشکدهی_تاریخ
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
@HistorySociety
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی تاریخی از زائران در عرفات در سال ۱۳۱۷
🔹فیلمی تاریخی از حضور زائران خانه خدا در صحرای عرفات منتشر شده است. این ویدئو در سال ۱۳۱۷ شمسی (۱۹۳۸ میلادی) فیلمبرداری و تولید شده است. شما به سختی خودرویی مشاهده میکنید و فقط شتر، الاغ و قاطر دیده میشود.
#عرفه
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
🔅پیام تبریک🔅
بسمالله الرحمن الرحیم
وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ «۱۰۷» وَ تَرَكْنا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ «۱۰۸»
▫️عید سعید قربان، یادآور باشکوهترین جلوهی ایثار و تعبد در برابر خالق یکتاست و این عید خجسته درحالی فرا میرسد که عالیترین صحنهی خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و امام حسین(ع) قرب الیالله را به منصهی ظهور رساند و این چه زیباست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان میدهد.
اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع ضمن تبریک و تهنیت این عید بزرگ خدمت عموم مسلمانان جهان و بهویژه اساتید معزز، کارکنان گرامی و دانشجویان بزرگوار دانشکدهی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب و تمام انسانهای حقیقتطلبی که در آستان پروردگارشان سر تسلیم و سپاس فرود آوردهاند و جز به رضای او نمیاندیشند تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ، سلامتی و رستگاری را برای همگان مسئلت مینماییم.
و من الله التوفیق
💠 اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع دانشکدهی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب
#پیام_تبریک
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety