هدایت شده از روشنایی_مومنی
پیامبر اسلام در "خطبه #غدیر" درباره حضرت مهدی عجل الله فرجه چه گفتند؟
◽️بشارت آمدن امام زمان
اوست که گذشتگان به او بشارت دادهاند و حجت باقیمانده خداوند و ولیِّ او در زمین و امانتدارش بر پنهان و آشکار است.
◽️ختم امامت توسط امام زمان
خاتم امامان، مهدی از ماست. امامت در امامانِ تعیین شده، قطع نمیشود تا زمانیکه به دست آخرین آنان که حضرت مهدی است، برسد.
◽️مقام و منزلت صاحب الزمان
او منتخب و هدایتیافته خداوند است. او ولیّ خدا در زمین است. کارها به او سپرده شده و امین خداست.
◽️مقام علمی امام زمان
او وارث هر علمیست و علمش به همه چیز احاطه دارد.
◽️چگونگی قیام امام زمان
اوست غالب بر ادیان، منتقم از ظالمین، غالب بر مشرکین، منتقم خونهای به ناحق ریخته و کمککننده دین خدا.
◽️انتقام گرفتن #امام_زمان
او حق خداوند و هر حقی را که به اهل بیت علیهم السلام مرتبط شود و انتقام هر خون به ناحق ریختۀ اولیاءِ خدا را میگیرد.
◽️اختیار مطلق زمین به دست حضرت مهدی
خداوند همه آبادیها و شهرهای جهان را تحت تصرف حضرت مهدی در میآورد.
حضرتسهساله🖤
ازعرشبلندویکصدامیگفتند؛ الحقکهامیرمومناناستعلیع!
تمامدلخوشیزندگیمنایناست؛
کهوقتِمرگمیآئیومرگشیریناست..
#غدیر
هدایت شده از | مَـهجـور |
کربلا نتیـجه جـاماندن از غـدیر اسـت ،
آنهـا که از غـدیر جا ماندند به کربلا هـم نرسیدند !
مـا اهـلِ غـدیریـم و غـدیر هـویتمـان . . .
هدایت شده از پیچک|🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرتسهساله🖤
_
-حالایهذرهآروممکنیجایدورینمیره
واسهتوفقطکاریهلحظهاستکهبگی
میشنومصدایترا:). .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
26.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱🤍🌱🤍🌱🤍🌱🤍🌱🤍🌱
غدیر یعنی:
کسانی که عقب ماندهاند برسند و کسانی که جلو رفتهاند برگردند.
*"غدیر یعنی با ولایت حرکت کردن"*
عید ولایت مبارک🤍🌱
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌸بِسم الله الرحمن الرحیم 🌸
قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام):
مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّهِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ.
از گنجهای بهشت; نیکی کردن و پنهان نمودن کار[نیک] و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنی عدم شکایت از آنها) است.
˹➜@Ho3einjanm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همراهان ودوستان عزیز عیدتون مبارک ✨🌱
💠امام رضا علیه السلام فرمودند:
لا یَجتَمِعُ المالُ اِلاّ بِخصِالٍ خَمسٍ: بِبُخلٍ شَدیدٍ، وَ اَمَلٍ طَویلٍ، وَ حِرصٍ غاِلبٍ، وَ قَطیَعةِ الرَّحمِ، وَ ایثارِ الدنُّیا علَی الآخِرُةِ؛
هرگز مال و ثروت، جمع و اندوخته نمی گردد مگر با پنج خصلت: بخل شدید، آرزوی دور و دراز، حرص غالب، قطع رحم و برگزیدن دنیا بر آخرت.
📚کشف الغمّه، ج 3، ص 84
شرح حدیث:
مال، برای آن است که انسان خودش استفاده ی خوب کند و به دیگران هم فایده و خیری برساند.
برخی می پندارند که عمر، برای گردآوردن مال است!
ثروت اندوزی و خرج نکردن، «خصلت قارونی» است. قارون آن همه گنج داشت، ولی به کسی چیزی نمی داد و اهل انفاق نبود، عاقبت هم خودش و خانه و قصرش در کام زمین رفت و نابود شد(1).
انباشته شدن ثروت، نتیجه ی خصلتهای ناپسندی است که در این حدیث به پنج تا از آنها اشاره شده است.
نباید اسیر مال شد و بنده ی ثروت گشت.
✅بخل، که صفتی ناپسند است، مانع بذل و بخشش می شود.
✅آرزوهای دور و دراز، انسان را در عالم خیالات می برد.
✅حرص و آز، سبب می شود انسان خرج نکند.
✅قطع رحم و گسستن از بستگان، خیرات و کمکهای انسان را از آنان می کاهد.
✅دنیاطلبی، سبب می شود انسان همه چیز را در این دنیا خلاصه کند و افقهای دورتر را نبیند و از صدقه و انفاق و احسان که پاداشهای عظیم اخروی دارد، پرهیز کند و نتیجه ی همه ی اینها جمع شدن ثروت است. ولی... آیا می ارزد که انسان با این خصلتهای ناپسند، ثروتمند شود؟
پی نوشت:
1. قصص(28)، آیه 81.
منبع: حکمت های رضوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام رضا علیه السّلام)، جواد محدثی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم (1391).