eitaa logo
حکمرانی و اقتصاد|مرکز راهبری برهان
484 دنبال‌کننده
32 عکس
1 ویدیو
1 فایل
گروه حکمرانی و اقتصاد مرکز راهبری برهان ارتباط با ادمین @h_ansari
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺حجت الاسلام محسن قنبریان 🔺جلسه سوم: تقریر امام موسی صدر از اندیشه اقتصادی مارکس و نقد این نظریه 14 اسفند ۱۴۰۲ ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا | آپارات | اینستاگرام | وبگاه 💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات بله .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 راهیابی گروه اقتصاد مرکز راهبری برهان به مرحله نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری در محور بینشی و اندیشه‌ای 🔷 به گزارش دبیرخانه جایزه ملی سیاستگذاری؛ ۴۲ پروژه از ۳۰ اندیشکده به مرحله سوم و نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری راه یافتند. در محور بینشی و اندیشه‌ای از میان ۶۵ پروژه از ۲۹ اندیشکده، درنهایت ۴ پروژه از ۴ اندیشکده به مرحله سوم راه یافتند. ♨️ برای اطلاع از عناوین پروژه های برتر مرحله دوم جایزه در محور تولید و توسعه محصول، کلیپ برگزیدگان این محور را تماشا کنید. ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا 🌐 جایزه ملی سیاستگذاری در وب | بله | تلگرام
🔰 باز نشر مقاله: اقتصاد مردمی، الگوی اقتصاد قرآنی 🔸 «جهش تولید با مشارکت مردم» از اهداف و راهبردهای اصلی سال 1403 عنوان شده است. برای تحقق این هدف سوالات بسیاری وجود دارد که می بایست پاسخ داده شود. از جمله این سوالها چگونگی به میدان آوردن مردم و نقش دهی به آنها در تحقق هدف جهش تولید می باشد. نقش مردم در جهش تولید چیست؟ آیا جایگاه مردم را می بایست در مالکیت و سهام داری بنگاههای اقتصادی دید؟ اساسا اقتصاد مردمی چه تفاوتهایی با اقتصاد بخش خصوصی دارد؟ محوریت بسیج مردمی برای تحقق جهش تولید به چه معناست؟ آیا لازمه این سخن روی آوردن به بنگاههای کوچک و متوسط است؟ آیا نقش مردم را می بایست صرفا در تأمین مالی بنگاههای تولید کننده رقم زد؟ آیا اقتصاد تعاونی راه حل ماست؟ 🔸 این سوالات و پرسشهای بسیار دیگری که بر سر راه تحقق این هدف وجود دارند وظایف مجموعه های اندیشه ای را بیش از پیش سنگین میکند. به همین مناسبت گروه اقتصاد برهان مقاله «اقتصاد مردمی، الگوی اقتصاد قرآنی» را بازنشر میکند. در این مقاله سعی شده تا با نگاه منظومه ای و کلان نگر به مجموعه آیات و سیاقهای اقتصادی در قرآن ساختار اقتصاد جامعه اسلامی استنباط شود و در این ساختار جایگاه مردم روشن تر گردد. 🔸 این مقاله به همت امیرحسین صفاریان و محمد هادی انصاری پور به قلم تحریر درآمده است و در برخی کتب و مجلات دانشگاه جامع امام حسین ع در دست انتشار است. 🔸 جهت دریافت مقاله به آیدی @h_ansari پیام دهید. ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا
رویداد "نظام پولی تمدن اسلامی" گام اول : فراخوان مقاله 📝از شما اندیشمند گرامی دعوت میگردد، آثار خود را در قالب مقاله یا بسته سیاستی، تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به @ghadirololama در پیامرسان ایتا ارسال نمایید. 🔖موسسه متا
💠 مدرسه کسب و کار اسلامی حُسنا برگزار می‌کند: «دوره مقدماتی فقه کسب و کارها» ♻️ به صورت حضوری و مجازی ♻️ 🗒️ سرفصل های دوره : ✅ قواعد مرتبط با کسب و کار‌ها‌ (قرض، ربا ، بیع و...) ✅ بررسی قرارداد های بانک ها ، صندوق های پژوهش فناوری‌ ، شتاب دهنده ها ، کراود فاندینگ ها و انواع استارت آپ ها 📝 مدرس: حجت الاسلام احمد ارشاد مدیر مرکز کسب و کار اسلامی حُسنا زمان : دوشنبه تا چهارشنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ فروردین 🕑 ساعت ۱۳ تا ۱۹ 🏢مکان : خیابان آزادی ، بلوار شهید اکبری ، ابتدای کوچه اتکا ، ساختمان بن تک ، سالن آمفی تئاتر 📎 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/5zljax5 🔸 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @salar71a در پیام رسانهای ایتا و بله پیام بدهید. ----------------------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان 🖇 بله 🖇 ایتا 💠 مرکز راهبری برهان 🖇 بله 🖇 ایتا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💯 شرکت در این دوره‌ رایگان است 💯
📌 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی در سال تحصیلی ۱۴٠۴ _ ۱۴٠۳ از طلاب پایه های ۷ و ۸ و ۹ پذیرش می‌نماید. ❇️ تحت اشراف علمی اساتید معظم: 1️⃣ آیت‌الله سید یدالله یزدان پناه و حجج الاسلام و المسلمین 2️⃣ محمدرضا فلاح شیروانی 3️⃣ علی امینی‌نژاد 4️⃣ سیدعلی موسوی ❇️ ویژگی‌ها 🔺برنامه جدی تحصیل فقه و اصول با هدف تسلط بر مکاتب قم و نجف 🔺اهتمام به تحصیل حکمت و فلسفه اسلامی 🔺برنامه مستمر آشنایی با مکتب امام ره و "کلام انقلابی" 🔺ارزیابی جدی و مستمر روند پیشرفت تحصیلی 🔺بهره‌مندی از امتیازات مراکز هدایت علمی تربیتی 🔺پشتیبانی معیشتی به صورت تعریف کار طلبگی 👈 جزئیات و ثبت‌نام: www.b2n.ir/x56300 ⏰ زمان ثبت نام : ۲٠ فروردین تا ۳٠ اردیبهشت ۱۴٠۳ 🔍 پاسخ به سوالات: 🆔 @pazireshfotovat —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه چهارم - سهم هر یک از عوامل تولید(کار، سرمایه و ابزار تولید) در ارزش افزوده چه میزان است؟ - طرح نظریه ارزش از منظر مکتب اقتصادی اسلام و نقد نظریه‌های رقیب - مکتب اقتصادی اسلام حتی از مکتب اقتصادی مارکسیسم هم توجه بیشتری به کارگر دارد! 27 فروردین 1403 ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات بله | سایت .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 اندیشه اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه پنجم بررسی نظریه مالکیت - مالکیت در اسلام و مالکیت در سرمایه‌داری، دو مفهوم متفاوت! - مالک در اسلام، امین و مسئول است(استخلاف). مثلا حق اسراف و تبذیر ندارد هرچند اصطلاحا مال خودش باشد. - لازمه دوگانه مالکیت در سرمایه‌داری: 1. جنگ دائمی و درگیری مداوم انسان بر سر تملک بیشتر 2. از بین بردن و کم‌ارزش کردن تلاش افراد و طبیعت. - بررسی نقد مارکسیسم به نظریه مالکیت و الغای مالکیت خصوصی. این نقد به مفهوم اسلامی مالکیت وارد نیست مگر اینکه تقریر اشتباهی از مالکیت در اسلام ارائه شود! - کار، مهم‌ترین و اولی‌ترین چیزی که باعث ایجاد مالکیت می‌شود. 3 اردیبهشت 1403 ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات بله | سایت .
رهبر انقلاب: نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است امام خامنه‌ای: 🔹خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم. 🔹تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری. 🔹کشورهای مختلف، ملتها، فرهنگهای مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است. 🔹نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است. ✅ اخبار فوری و مهم در ایتا و‌ بله🔻 ▫️https://eitaa.com/fastnews2 ▫️https://ble.ir/fastnews2
رهبر انقلاب: ارزش کارگر در اسلام یک ارزش ذاتی است رهبر انقلاب: 🔹اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است. این تعبیرات "عمل صالح" که در قرآن هست و در روایات متعدد انواع تعبیرات و تمجیدهایی که از عمل هست، مراد فقط نماز و روزه که نیست. عمل یعنی همه‌جور عملی. هم عملی که انسان میکند برای به عنوان عبادت، هم عملی که انسان میکند برای آوردن نان حلال در سفره. 🔹«من یعمل یزداد قوةً» جامعه‌ای که در آن کار وجود داشته باشد و عمل انجام بگیرد در او، قدرت و قوّت آن جامعه افزایش پیدا خواهد کرد. «و من یقصر فی العمل یزداد فترةً» آن جامعه‌ای و آن فردی که در عمل کوتاهی بکند، سستی او روز به روز بیشتر خواهد شد. عمل قوّت ایجاد میکند، هم در فرد، هم در جامعه. عمل این است. 🔹خب پس عمل ارزش ذاتی دارد در اسلام. کی این عمل را انجام میدهد؟ شما؛ کارگر. پس کارگر ارزش ذاتی دارد. ✅ اخبار فوری و مهم در ایتا و‌ بله🔻 ▫️https://eitaa.com/fastnews2 ▫️https://ble.ir/fastnews2