eitaa logo
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
3.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
295 فایل
✅"هور" پایگاه انتشارتولیدات دیجیتالی هنرمندان انقلاب اسلامی 🔘 @Hoor_Art ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/Hoormedia
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴جا مانده ایم و حوصله شرح قصه نیست! تربت بیاورید... که خاکی به سر کنیم... السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ طوفان توییتری بین المللی اربعین حسینی ◾️از زیارت جا مانده ایم اما همه با هم، امسال اربعین طوفان به پا میکنیم... 🔸موج اول👇 📆 چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ ⏰ ساعت ۲۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ 🔹موج دوم👇 📅 پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹ 🕰 ساعت ۱۰:۰۰ (صبح) الی ۱۲:۰۰ (ظهر) 👈 از همین الان توییت هایتان را به زبان‌های پرکاربرد جهان، با هشتگ زیر آماده کنید:👇 #⃣ 🔴 به طرز نوشتن هشتگ دقت فرمایید:👆 تمام حروف بدون فاصله، پشت سرهم و تنها حرف اول بزرگ است. 📑 «پیشنهاد میشود جهت جلوگیری از خطا هشتگ را در توییت کپی کنید» 🔻سعی کنید محتوای توییت‌های شما شامل موارد زیر باشد: 1⃣ معرفی امام حسین علیه‌السلام به جهانیان 2⃣ معرفی اجتماع بزرگ اربعین و تمامی اتفاقات انسان دوستانه‌ای که در این اجتماع بزرگ می‌افتد. 3⃣ انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها، خاطرات و دریافت های جذاب خود از اجتماع اربعین که برای مخاطب‌ خارجی هم جذاب است. 4️⃣ معرفی شیعه و تفکر انقلابی ⚫️ امام مهدی (عج) هنگام ظهور خود را با جدشان امام حسین (ع) معرفی میکند و تلاش برای معرفی امام حسین علیه السلام، تلاش برای زمینه سازی ظهور است. https://eitaa.com/abietarazdarya
38.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 16 مهر، روز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید شاخص نیروی دریایی سپاه، نادر مهدوی گرامی باد. https://eitaa.com/abietarazdarya
نمایشگاه فضای مجازی ١۶ مهر به مناسبت روز و گرامیداشت سالروز شهادت شهید شاخص نیروی دریایی سپاه، کاری از گروه طراحان مرکز فضای مجازی معاونت فرهنگی نیروی دریایی سپاه https://eitaa.com/abietarazdarya
از یاد نبریم... ⭕️ از یاد نبریم رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان: آیا روحیه انقلابی و خدمتگزارانه دهه ۶۰ را به یاد دارید؟ آیا بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به‌یاد دارید؟ ۹۷/۰۱/۲۰ https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 اربعین و تمدن اسلامی (قسمت اول) ▪️اربعین دو قسمت دارد: یک قسمت زیارت اربعین است که چیز جدیدی نیست و مربوط به گذشته است. زیارت اربعین را از گذشته داشته‌ایم. چه بسا، زیارت عاشورا و زیارت عرفه در متون اسلامی اهمیت بیشتری هم از آن داشته باشد. ▪️ قسمت دیگر، راهپیمایی است که این نیز از گذشته وجود داشته است. عکس‌های تاریخی‌ای موجود است که بزرگان و علما را در میانه‌ی راه نجف تا کربلا درحالی که پیاده می‌رفتند، نشان می‌دهد. البته این پیاده‌روی منحصر در اربعین نبوده است. امری سنتی بوده است که در اربعین پررنگ‌تر شده است. ▪️ اینکه راهپیمایی اربعین بعد از سقوط صدام گسترش می‌یابد. این امری جدید است و به این صورت، سابقه نداشته است، پیداست که نفحات انقلاب اسلامی تأثیر گذاشته است. پیداست که این تأثیر‌گذاری را در احیاگری آن سنت - به شکلی که فرهنگ، ظهور اجتماعی پیدا کرده است - داشته است. https://eitaa.com/abietarazdarya
🏴 استاد حاج شیخ حسین انصاریان: ▪️ چه ایام با عظمتی است ایام اربعین، آدم قلبش می‌شکند که چرا توفیق ندارد در ایام اربعین شرکت کند. ائمۀ ما گفتند اگر نمی‌توانی بروی زیارت بایست رو به قبله به ابی‌عبدالله (علیه السلام) سلام بده زائر حساب می‌شوی. https://eitaa.com/abietarazdarya
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
🏴 اربعین و تمدن اسلامی (قسمت اول) ▪️اربعین دو قسمت دارد: یک قسمت زیارت اربعین است که چیز جدیدی نیس
🏴 اربعین و تمدن اسلامی (قسمت دوم) ▪️حالا فرهنگ اربعین در شکل اجتماعی و سیاسی، خود را نشان می‌دهد. اول، ناقص‌تر بود ولی هر سال که گذشت، کامل‌تر شد. اربعین به عنوان امری که هنوز احیای سنت است رگه‌هایی از جنبه‌های جدید را در آن می‌توانیم ببینیم. به این نکته باید توجه داشت که تمدن اسلامی ویژگی‌ای دارد که در تمدن غربی نیست. ▪️بیان شد که تمدن‌ها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت، و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضایل اخلاقی تک بُعدی است، تمدنی مادی و ناسوتی است. بزرگترین شعار آن هم، قدسیت‌زدایی از عالم بوده است، منتهی راه‌پیمایی اربعین، قدسی است. نقطه‌ی آخر و مرکزی آن، زیارت امام حسین (علیه‌السلام) است و خودِ این زیارت، یک کانون قدسی است. ▪️ ببینید فَرق شهر اسلامی و غیر‌ اسلامی در چیست؟ همان فرق تمدن اسلامی با تمدن غیر اسلامی است. در شهر اسلامی‌ای مثل مشهد، اولین سوالی که هرکس وقتی می‌خواهد جایی را اجاره کند می‌پرسد، این است که آن محل چقدر تا حرم فاصله دارد؟ یعنی مرکز مشهد حرم امام رضا (علیه‌السلام) است. https://eitaa.com/abietarazdarya
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
🏴 اربعین و تمدن اسلامی (قسمت دوم) ▪️حالا فرهنگ اربعین در شکل اجتماعی و سیاسی، خود را نشان می‌دهد. ا
🏴اربعین و تمدن اسلامی (قسمت سوم) ▪️ اما در تهران اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خانه اجاره کند، بپرسد که مثلا تا مصلی چقدر راه است؟ چرا که تهران، شهری اسلامی نیست، مرکزش هم، مکان مقدس نیست. لکن کربلا، نجف، مکه، مدینه و قم شهرهایی هستند که یک قلبِ قدسی در آن شهر زده می‌شود و همه را با آن می‌سنجند. ▪️ ممکن است حاشیه‌ها، حاشیه‌های مدرن باشند - شاید بازار‌های مشهد حتی از بازارهای تهران هم مدرن‌تر باشد - اما یک کانون قدسی در این شهر‌ها دیده می‌شود. در شهر‌های اسلامی، این وجود دارد، در تمدن اسلامی هم همین طور است. ... . ما به ماهیت آن [راهپیمایی اربعین] که مدرن هست یا نیست، کاری نداریم. ▪️ این سبک راهپیمایی قبل از انقلاب اسلامی نبوده است. این راهپیمایی، قدسی است. خود این قدسیت نشان می‌دهد که راه‌پیمایی اربعین، فرهنگی چند ساحتی دارد. این، در مقابل تمدنِ تک‌ساحتی غرب قرار می‌گیرد و عظمتش بیش از پیش آشکار می‌شود. https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ تجلی باطن قُدسی امام خمینی (ره) در دفاع مقدس 🔹آیت‌الله قاضی در پیِ این بوده که به امام خمینی(ره) بگوید ایشان برای ایفای این نقشِ تاریخیِ عظیم، «انتخاب» شده. 🔹این «انتخاب»، یک «انتخابِ الهی» است، نه حاصلِ «تشخیصِ شخصی» یا «تصادفِ بی‌حساب» یا «معادلات و محاسباتِ زمینی و بشر ساخته». 🔹این‌بار قرار است تاریخ از جایی بیرون از قلمروِ مناسباتِ انسانی رقم بخورد و یک «پیچِ تاریخیِ قُدسی» پدید آید که جهانِ دیگری را پیشِ روی انسانِ معاصر بنشاند. 🔹ازاین‌رو، باید تحلیل را به سطحی فراتر از «ظواهر» و «مادّیّات» و «کنشگریِ آدمیان» سوق داد و باور کرد که این تاریخ، در جایی بیرون از معادلاتِ «طبیعی» و «این‌جهانی» ساخته می‌شود. (ره) https://eitaa.com/abietarazdarya
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
⭕️ تجلی باطن قُدسی امام خمینی (ره) در دفاع مقدس 🔹آیت‌الله قاضی در پیِ این بوده که به امام خمینی(ره)
⭕️ تجلی باطن قُدسی امام خمینی (ره) در دفاع مقدس 🔹ازآنجاکه اسرارِ عالَم بر «انسانِ کامل»، مخفی نیست و او به باطنِ عالَم، دسترسی دارد، آنچه را که از دیدۀ ظاهربینِ چشم‌ها و عقل‌ها دور است و دیگران، حتّی از گمانه‌زنی دربارۀ آن نیز محروم هستند، او «به‌عیان» و «به‌وضوح»، می‌بیند و می‌یابد. 🔹متعلَّقِ شهودِ وی، آنچنان آشکار است که او می‌تواند دربارۀ آینده، نظرِ «قطعی» و «حتمی» بدهد. 🔹سخنِ او، «تحلیل» نیست؛ چون در تحلیل، آن‌هم در این گسترۀ بسیار وسیع و سرشار از متغیّرهایِ متعدّد و بازیگرانِ شناور و رویدادهایِ سیّال، هرگز چنین قطعیّتی به چشم نمی‌خورد و این‌چنین قطعیّتی، سخت از وادی از تحلیل، دور است. پس پای «خبر»، در میان است؛ خبری که از چشمۀ عوالمِ باطنی و ملکوتِ الهی، جوشیده و به زبان و بیانِ آیت‌الله شاه‌آبادی درآمده است. 🔹دوّم این‌که «مسیر» و «مدارِ» حرکتِ انقلاب، برای امام خمینی(ره) روشن شده است و ایشان از سال‌ها پیش از شروعِ جریانِ نهضت و قیام، می‌دانسته که انقلاب، چه «مراحل» و «منازلی» را خواهد پیمود و با چه «دشواری‌ها» و «ابتلائاتی» مواجه خواهد شد. 🔹پس قافله‌سالارِ انقلاب، نه‌فقط راه‌بلد بوده، بلکه «مواقفِ و منازلِ انقلاب» و «احوال و اوضاعِ انقلاب در هر مرحله» و «آغاز و فرجامِ امر»، یک‌به‌یک به او گفته شده و او می‌دانسته که چه رخ خواهد داد. 🔹البتّه این دانستن و آگاه‌بودن، هر چند به‌سببِ لطفِ الهی بوده و بارِ دشوارِ وی را سبک‌تر کرده، امّا از قدرتِ «رهبری» و «تدبیرِ» وی نکاسته و او را به مجریِ محض و بی‌اراده تبدیل نکرده است؛ چراکه حتّی با وجودِ چنین علمی نیز، تدبیر و هدایتِ کاروانِ انقلاب در تندبادهای مردافکنِ حوادثِ بزرگ، کارِ ساده‌ای نیست و وقوعِ ده‌ها خطا و لغزش در آن، متحمل است. (ره) https://eitaa.com/abietarazdarya