31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
1️⃣قسمت اول
✔️بررسی ابعاد هندسه وظایف نیروهای انقلابی و امتحانات پیشرو
✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی مطلوب
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
33.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
2️⃣قسمت دوم
✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی
✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
3️⃣قسمت سوم
✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب
✔️نقد پیشنهادات مطرح شده از سوی بعضی از اساتید برای حل مشکلات اقتصادی ایران
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تبیین_ابعاد_جنگ_اقتصادی
4️⃣قسمت پایانی
✔️پاسخ به سوالات مطرحشده نسبت به مدل مختار اقتصادی برای جنگ اقتصادی (رابطه الگوی تولید جامعه با الگوی مصرف؛ ضرورت تمرکززدایی از الگوی تولید؛ رابطه قناعت با تولید ثروت؛ چگونگی جهاد تبیین در این عرصه و...)
🎙حجتالاسلام و المسلمین روحالله صدوق
🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس
🗓18 مرداد 1402
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅کمی درباره «زخم گلوی امپراتور»🔅
🔸«خیلی اهل عبادت بودهاند و رسیدگی زیادی به فقراء داشتهاند و اخلاق خوبشان همه را تحتتاثیر قرار میداده و کلی حدیث و معارف اجدادشان را برای دیگران نقل میکردهاند و...» این توصیفی از سیره ائمه است که معمولاً میگویند و میشنویم. اما دشمنان بزرگ و حرفهای، مثل ما ساده و بسیط نیستند که آن حقیقتهای پیچیده را با همین سادگی و بساطت ما، توصیف کنند.
🔹بخاطر همین بود که «منصور دوانیقی» (امپراتوری که تثبیت «بنیعباس» با اقتدار او ممکن شد و فتوحات را تا «طبرستان» گسترش داد و قیامهای متعددی از «نهضت اسحاق» و «جنبش راوندیه» تا «خیزش سادات حسنی» را سرکوب کرد و با چند هزار صنعتگر در طول چهار سال، شهر «بغداد» را بنیان گذاشت) وقتی میخواست «جعفر بن محمد» را توصیف کند، میگفت: «هذا الشجا المعترض فی حلوق الخلفاء... این استخوان گیرکرده در گلوی خلفاء» و فقط به یاد خِرخِر نفَسهای حکومتش و زخمخوردگی گلوی خودش نمیافتاد بلکه همه خلفای همعصر با اباعبدالله را در این بیچارگی شریک میکرد.
🔸حتی وقتی غوغای سادات حسنی، حجاز و عراق را در برگرفت و خواب را از چشمان منصور گرفت، باز هم از پیچیدگیهای رفتار «جعفر بن محمد» میلرزید: «قد کنت مُصرّاً علی قتل جعفر... و کان امره ـ و ان کان ممّن لایخرج بالسیف ـ اغلظ عندی و اهمّ علیّ من امر عبدالله بن حسن و قد کنتُ اعلم هذا منه و من آبائه علی عهد بنی امیّه... من بر کشتن جعفر اصرار داشتم و قضیه او ـ گرچه از کسانی است که قیام مسلحانه نخواهد کرد ـ سختتر و بااهمیتتر از قضیه عبدالله بن حسن [رهبر قیامهای مسلحانهی سادات حسنی] در نزد من است. من این رفتار را از او و پدرانش در عهد بنی امیّه هم سراغ داشتم...»
🔹بدون لشگر و سلاح و پولپاشی بین طرفداران و در اوج تقیّه، برای یک امپراتوری خطرناکتر از اهالی قیام مسلحانه باشی و پیچیدگی و کیاستی در علم حدیث و کلام و فقه و اعتقادات و اخلاقت موج بزند که از شمشیر سختتر و برندهتر باشد و لقمهی گلوگیر ِ یکی از دو ابرقدرت جهان در آن روزگار شود. این باورنکردنیها، وقتی به آستان «جعفر بن محمد» و پدرانش میرسند، به واقعیتهای معجزگون تبدیل میشوند. البته فهم این معجزات و پیدا کردن نسخه امروزین آن، به فقاهتی نیاز دارد که گویا باید خیلی دقیقتر از تفقه در احکام نماز و روزه و حج و... باشد. فقاهتی که اگر در میان حوزههای ما پا گرفته بود، دیگر علمائی پیدا نمیشدند که به اسم دینداری خالص و ولایت و برائت و دوری از سیاست، در اخلاق خوب و عبادات فراوان و دروس خارج مفصّل خودشان غوطهور شوند اما بدون شباهت به مولایشان امام صادق، نه گلوگیر امپراتورهای مدرن شوند و نه مباحث علمیشان برندهتر از سلاح در مقابل ابرقدرتها به حساب بیاید.
♥️ تقدیم به مردی که به قول رهبری، «آیتاللهالعظمای واقعی خود او بود»؛ فقیه جعفری خالصی که مثل استخوان در گلو، خواب راحت را از بتپرستی مدرن و کاهنان معابد آن گرفته بود و گرفته است و خودش را در یکی از پیامهایش این طور روایت کرد: «قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه وتنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی در شهرک پردیسان قم
ارائه تحلیلی نوین از:
١. عدالت اقتصادی
٢. علل و عوامل تورم و گرانی
٣. علل و عوامل کاهش ارزش پول ملی
۴. خصوصیسازی اقتصاد یا مردمیسازی
۵. مکانیزم تغییر توازن اقتصادی از سرمایهسالاری به مردمیسازی
۶.لزوم تشکیل سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتی در جنگ نابرابر اقتصادی استکبار
و...
🗓شنبهها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌شهرک پردیسان، بلوار شهروند، سبلان ۱۲، مسجد چهارده معصوم علیهمالسلام
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴🏴🏴🏴
«قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ. النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ. إِذْ هُمْ عَلَيْها قُعُودٌ. وَ هُمْ عَلى ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنينَ شُهُودٌ. وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزيزِ الْحَميد»
🏴🏴🏴🏴
#غزه
#فلسطین
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه اول✦⊰━━
🔶پرده یک) دارد با خبرنگار صحبت میکند ولی گویا به جای او، «یک واقعیت ملموس» است که تمام نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی ایمانی که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از یقین. همان درجهدار ارتشی را میگویم که تلویزیون در شب و روز #سوم_خرداد، تصویر مصاحبهاش را در کنار مسجد جامع خرمشهر پخش میکند که دارد با تمام وجود میگوید: «امروز روز غلبهی ایمان بر تکنیک است...»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
انگار دانش جنگ را به خوبی در دانشکده افسری یاد گرفته و محوریتِ «سختافزار» در جنگهای امروزین را به خوبی درک کرده و خبر دارد که چطور برتری سختافزاری دشمن، موجب شکست عملیاتهای کلاسیک ما شده و علیرغم همه اینها، حالا عملیات غیرمتداول و پیروزی بزرگی را شهود کرده که در آن «انسان»، محوریتِ سختافزار را کنار زده و «ایمان»، تکنولوژی موجود را به تزلزل درآورده. آن هم نه یک ایمان فردیِ غوطهور در مجرّدات؛ که یک «شهادتطلبیِ مُرکّب و سازمانیافته» که روش جنگیدن را تغییر داده و یک واقعیت جدید و بیسابقه را پدید آورده و علیرغم استفاده از «ابزار»، تعریف و کارکرد جدیدی به آن بخشیده و تکنولوژی متناسب با خودش را طلب کرده...
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
مثل همان قایقهایی که بر محور عنصر شهادتطلب، موتورهای پرسرعت را به خود ضمیمه کرد و کارآمدی ناوهای میلیاردی امریکایی را زیرسوال برد و «نادر مهدوی»هایی را سر دست گرفت که به تعبیر رهبری «اگر متعلق به کمونیستها بود، یک چهگوارا از او درست میکردند.»
🔷پرده دو) دارد با مُجری صحبت میکند اما انگار به جای او، یک «واقعیت ملموس» است که نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی جدید که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از اضطراب. «توماس فریدمن» همان ستوننویس معروفِ روزنامه نیویورک تایمز را میگویم که متخصص سیاست خارجی است و سه بار جایزهی «پولیتزر» را برده و دارد به «فرید زکریا» میگوید: «ما نیاز داریم بفهمیم که چگونه یک گروه بسیار کوچک و مسلح به حداقل فناوری موردنیاز، توانسته یکی از پیشرفتهترین ارتشهای جهان از نظر فناوری را غافلگیر و بر آن غلبه کند.» (فیلم)
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همکارانش در «پولیتیکو» هم در گزارشی با عنوان «شکست فناوری اسرائیل» اینطور نوشتند: «روز شنبه دیوار امنیتیِ یک میلیارد دلاری اسرائیل در مرز غزه، با بولدوزرهای ساده و پاراگلایدرهای مسلح حماس شکسته شد... باعث بازنگری شگفتآور درباره یکی از بزرگترین نقاط غرور اسرائیل یعنی پیچیدگی فنی آن شد... این حمله هم چنین موجی از شوک را بر نهادها و شرکتهای دفاعی در واشنگتن و اروپا وارد کرد به ویژه به این دلیل که اسرائیل به تامین کننده کلیدی فناوری امنیتی و دفاعی در سراسر غرب تبدیل شده است... از منظر اقتصادی و امنیتی عدم تطابق تکنولوژیک بین اسرائیل و حماس خیره کننده است... اسرائیل یکی از متخصصترین و مولدترین اقتصادهای با فناوری پیشرفته در جهان است. در ماه ژوئن اینتل سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری را در یک کارخانه جدید اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۷ در اسرائیل افتتاح شود. در ماه مارس سال جاری مقامهای شهر تل آویو اعلام کردند که آن شهر رتبه پنجم را در بین شهرهای جهان در عرصه ایجاد شرکتهای استارت آپ میلیارد دلاری از آن خود ساخته است... فناوری امنیتی بالاترین بخش فناوری در اسرائیل بوده.. بخش دیگر پیچیدگی غیر منتظره عملیات حماس بود.. این حمله نشان داد که چگونه حماس توانسته است زرادخانه فناوری خود را در مرز ایجاد کند و از رصد رقیب قدرتمندتر اسرائیلی خود فرار کرده است... در حالی که سرویس تلفن همراه در غزه با اینترنت نسل دوم یا ۲G کار میکند که بسیار عقبتر از فناوری اینترنت نسل چهارم و پنچم یا ۴G و ۵G در اکثر کشورهای غربی است».
✔️ادامه در صفحه دوم...🔽🔽
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه دوم✦⊰━━
🔶پرده سه) تکنولوژیای که بر انسان حاکم شده بود و به عنوان معیار تنظیم «روابط اجتماعی» شناخته میشد و به نام «اخلاق حرفهای» حتی روحیات فردی انسان را به تبع خود تعریف میکرد، پس از انقلاب اسلامی با عصیانگریِ «انسان با ایمان» مواجه شد و در کارزار «تأمین امنیت سیاسی» از نیروی شهادتطلب شکست خورد و تحلیلگران زیادی را که با تکیه به قدرتش، همواره حذف فیزیکیِ جمهوری اسلامی را در چند ماه آینده پیشبینی میکردند، از کار بیکار کرد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
حالا دیگر یقین نورانیِ آن درجهدار ارتشی در سوم خرداد شصت و یک، به اضطراب جمعی کارشناسان مادّی در #هفت_اکتبر دو هزار و بیستوسه تبدیل شده و اسطورههای ایرانی در دفاع مقدس، بعد از قنوتهای معطر به «کثّر به قلّتنا» شان، مستجابالدعوه شدهاند و حماسه حماس رقم خورده و انسان شهادتطلب تکثیر شده و شکست فناوری تعمیم پیدا کرده و فلسطینیهای دستبسته را به مهاجمان مبسوطالید ارتقاء داده.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
یعنی در همان زمانهای که «حذف نیروی انسانی از خطوط تولید» و «حرکت جهانی به سمت اتوماسیون» و «آیندهی آکنده از هوش مصنوعی» گوش فلک را کر کرده، قدرت ایمانی که به ابزار و تکنیک جهتدهی کرده، کارشناس «پولیتیکو» را به این فکر انداخته: «شاید آن چه رخ داده این باشد که اسرائیلیها بیش از اندازه به فناوری خود متکی شدهاند و باید به برخی از تکنیکهای قبلی شان یعنی نفوذ موثر با استفاده از ابزارهای انسانی بازگردند.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همینجاست که قساوت اسرائیل در غزه موجّه میشود: خطر بزرگتر شده و انسان گستاخی بیشتری نشان داده؛ پس تقلای تکنیک برای ساکتکردن چنین انسانهایی شدت گرفته و باید در «المعمدانی» و سایر نقاط غزه از آنها انتقام کشید تا معادله بین انسان و تکنولوژی تغییر نکند.
🔷پرده چهار) تکنولوژی بیشتر از آنکه در جنگ و سیاست و امنیت بکار برود، در اقتصاد سروری میکند و دل میبَرَد و هوش از سر میپراند. اما جامعهای که «شهادتطلبی» به خود دیده، با این سروری و دلبری کنار نمیآید و اقتصادش به راه نمیافتد و دل به «رونق تولید با انگیزه مصرف مسرفانه و مترفانه» و «کنترل مصرف با فاصله طبقاتیِ سرمایهسالارانه» نمیدهد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
پس اگر «شهادتطلبی سازمانیافته» در جنگ، به «قناعتخواهی سازمانیافته» در اقتصاد عمق یابد و انگیزه دینی، «تولید شدید همزمان با مصرف محدود» را به اخلاقی ملی تبدیل کند و «امنیت سیاسی» برآمده از انقلاب، به ایجاد «امنیت اقتصادیِ» از جنس خود موفق شود، آن وقت است که حاکمیت انسان بر تکنیک به مراحل اصلیش میرسد و ناسازگاریهای درونی جایشان را به هماهنگی و انسجام میدهند. همان موقع است که شمشیر «#انتقام_سخت» تیز خواهد شد و دستها با خیال راحت به روی ماشه خواهند رفت...
فاخذهم الطوفان و هم ظالمون...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇵🇸کارخانه انسانسازی 🇮🇷
🔴 فاجعه آن قدر عظیم است که چشمها از حدقه بیرون زده و دهانها باز مانده! اشک در چشممان حلقه زده اما سرازیر نمیشود. دوربینها روشن است و روی چشمانمان زوم کردهاند. نبض ایمانمان بازتاب ثانیه به ثانیه دارد. لحظههای حساسی است. منتظر فروپاشی ارادههایمان هستند. تاریخ بنویس. فاجعه آنقدر دلخراش است که دیگر صحنههای ارسالی از آن طرف دنیا را برایمان تار میکنند و فقط تصویر مبهمی از مظلومیت نشانمان میدهند. راضی نمیشوم. خودم در فضای مجازی دنبال صحنههای حقیقی میگردم. آه! مگر میشود با تن خونینِ خیل عظیمی از کودکان روبهرو شد و قلبت رنگ خون به خود نگیرد؟!
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟡 غزه فقط طبیب نمیخواهد. غزه مادر هم میخواهد. پدر هم میخواهد. اصلاً موسی میخواهد. پشت سرشان فرعون زمان و روبهرویشان دریا به وسعت جهان! کجاست عصای موسی؟! غزه با بنیاسرائیل تفاوتها دارد موسی، برگرد! اینان جهاد میکنند. خون میدهند. کشته میشوند. خم به ابرو نمیآورند. از زیر آوار که بیرون میآیند، دست خونیشان را به نشانهی پیروزی بالا میبرند. کودکان رجز میخوانند. دختران روضه میخوانند؛ برای پدرانشان تا زنده بمانند. تا به لکنت نیفتند. تا اقتدارشان زمین نخورد و غم رفتن همسرانشان را به چهره نکشانند. برادر، شهادتین در گوش برادرش زمزمه میکند. پسرک آیات قرآن را داروی بیهوشی میخواند. لباس مردان روسری زنان میشود. غیرت موج میزند در این جماعت، موسی، برگرد! کودکان در حسرت همبازیهایشان جای آنکه اشک بریزند، روی دست و پاهایشان نام خود را حک میکنند؛ شاید زودتر شناسایی شده و به مراد دلشان برسند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟠 مادران، کی توانستهاند چنین فرزندانی پرورش دهند؟! چگونه؟! دورهی تربیت فرزند را کجا گذراندهاند؟! چه سرفصلهایی داشته؟ راست میگفتند زنان «کارخانهی انسانسازی» هستند. باور نداشتیم. گمان میکردیم میخواهند هندوانهی پلاسیده زیر بغلمان بگذارند. آن زمان که دختران در پی تحصیل، بدنبال کسب رتبه و درجه و مقام در مجامع علمی بودند، و مدیر عاملی در شرکتهای پر زرق و برق را غایت و آرزوی خود میدانستند، و پرورش انسان را به کارگاه جوجهکشی تعبیر میکردند، زنان فلسطین در پی تربیت انسانهای والا مقامی بودند که به اندازهی «بمب اتم» کارآمدی داشته باشند، که دارند. امروز به چشم میبینیم. همهی جهان میبیند. دوست و دشمن به سرافرازی این زنان اذعان دارند. زنان قوی، چه جامعهی مستحکمی خلق میکنند! وجدان به خواب رفتهی بشر را بیدار میکنند. مبادا زیادهخواهی مستکبران بر سر آنان هم باران آتش بباراند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔵 باورکردنی نیست: انسانهایی که محکوم به جبر تکنولوژی شدهاند و برای آن بیگاری میدهند و پایههای حقوق روزانهی آنان بر دوش فرومایگان بنا شده، چگونه ظلمستیزی را نعره میزنند؟! حقیقت دارد؛ مردم اروپا هم به حمایت از مردمی مظلوم، برخلاف مذاق رهبران سیاسی خود به خیابان ها آمده اند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
❤️ چقدر دلم برای #خمینی تنگ شده، آن معجزهی قرن بیستم. ای پیر جماران، برگرد! ببین چگونه فرزندانت در راه مقاومت، استقامت کردند و حماسهی حماس ابهت پوشالین صهیونیسم را به خاک ذلت نشانده است. دندان بهم ساییده، و بر سر دولتمردانِ به ظاهر مسلمانشان نعره میزنند: یا اشباه الرجال و لارجال!
اگر تمام دنیا بخواهد مظلومین را سرجای خود بنشاند، چه باک؟ که چسب بر دهان خشک میچسبد اما بر دهان خونین هرگز!
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟢 هدیه به مادر شهید #قاسم_سلیمانی که حماسه ساز دوران، پشتیبان رزمندگان غزه و سایر مجاهدان، شهید قدس را در دامن خود پرورش داد.
✍️ سرکار خانم فاطمه صدوق (از واحد خواهران حسینیه اندیشه)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عملیات رسانهای روایت طوفان
🎙کارشناس: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🔰تهیه شده در مجمع خطباء اصحاب الصاحب عليه السلام
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #روایت_طوفان قسمت دوم
✔️آیا مردم فلسطین ناصبی هستند؟
✔️اگر ناصبی هستند چرا ما شیعیان آنها را حمایت و یاری میکنیم؟
✔️ سیره ائمهاطهار علیهم السلام در این موضوع چه بوده است؟
🎙کارشناس: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴
📗بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، کتاب تبلیغی «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی) باز نشر میشود.
✔️این کتاب با پشتیبانی و حمایت شبکه «مبلغان و عملیاتهای تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان محتوای تبلیغی برگزیده برای فاطمیه ۱۴۴۴ تدوین و منتشر گردید.
🗂دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (با ویراست جدید):🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/915
📗دریافت نسخه چاپی کتاب (با ویراست جدید):
09198286964
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
قدرت پنهان.pdf
2.92M
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴
📂فایل کتاب «قدرت پنهان» (ویراست جدید)
❇️ سرفصلهای اصلی کتاب:
☑️ مجلس اول
از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان»
(نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها در رهبری جامعه زنان)
☑️ مجلس دوم
رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب
(بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی)
☑️ مجلس سوم
از «پردهنشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه)
☑️ مجلس چهارم
انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان)
☑️ مجلس پنجم
مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداقیابی» تا «نهادسازی»
(راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی»)
📗دریافت نسخه چاپی کتاب:🔽 09198286964
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه با موضوع:
ساختارهای اجتماعیِ غاصب خلافت؛ از «سقیفه» تا «توسعه»
🎙سخنران:
حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓از شنبه۴ آذر (ساعت ۱۹:۴۵) به مدت۳شب
🕌 مشهد مقدس، شهیدمدرس۴، حسینیه هنر، هیئت لبیک
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی برگزار میکند:
🔹سلسله نشست های توسعه یا پیشرفت ایرانی اسلامی؟ (در سطح مشهد)
🔸نشست اول:ضرورت و مبادی دستیابی به فلسفه تاریخ شیعی و ارتباط آن با پیشرفت ایرانی اسلامی
🎙سخنران: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه۱۴۰۲/۹/۵ ساعت ۱۲
🏢 دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن شهید سلیمانی
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴 📗بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، کتاب تبلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی)
▪️ «زنِ قرآنی» چه شاخصهای دارد؟
⚫️ گزینشی از مراسمات فاطمیه در سال 1401 ـ هیئت لبیک مشهد مقدس
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔆 معضلات امروز در ادارهٔ جامعه، قبل از هر چیز، بیانگر عجز و ناتوانی #مدل_کارشناسیِ موجود، در ادارهٔ یک جامعه مذهبی است.
🎙 آیتالله علامه سید مُنیرالدّین حسینی الهاشمی:
🔸باید برای قشر دانشجو این واقعیّت را روشن کنید که حاکمیّت #نظام_کارشناسی در دست کارشناسان است. کدام وزارتخانه است که بخش کارشناسی آن دست غیرکارشناس باشد؟
اگر میبینید که نقائصی در کار #تصمیمگیران نظام وجود دارد از باب این است که تصمیم تصمیمسازان نظام، یعنی همانهایی که با آمار و ارقام و نمودار سروکار داشته و براساس مبانی غیرالهی به ارائه طرحهای کارشناسی مبادرت میکنند، بر سبیل صواب نیست. لذا اگر امروز شاهد بروز معضلات جدّی در امر اداره جامعه هستیم قبل از هر چیز بیانگر عجز و ناتوانی «#مدل_کارشناسی» موجود در اداره یک جامعه مذهبی است؛ نه اینکه این نقص را بتوان به عجز دین در امر اداره منسوب کرد. یعنی این «مدل کارشناسی» نمیتواند جامعه متدین را اداره کند، پس به دروغ این ناتوانی را به دین نسبت میدهند.
🔹کدام یک از کارشناسهای - مثلاً- بانک مرکزی، از استفاده نمودن از «معادلات کارشناسی» خود منع شدهاند؟ وقتی که سبد قیمتها را بررسی میکنند آیا بر اساس «مدل» خودشان نمونهبرداری میکنند و یا براساس نظرات حوزه؟ پس ترسیم نمودار تصمیمسازی، به دست «کارشناس» است و «تصمیمگیران» تقصیری ندارند. البته تصمیمسازان هم دقیقاً براساس معادلات علمی و کارشناس تصمیم میگیرند، اما همه سخن اینجاست که این معادلات، با روح جامعه ما نمیسازد. ازاینرو، این واقعیّت را باید اعلام نمایند و بگویند که ناتوانی معادلات موجود، در خواندن روحیات یک ملت است که این مشکل را به وجود آورده است.
🔸البته این معادلات در جوامعی که براساس «مادهپرستی» شکل گرفته است کارآیی دارد؛ یعنی جوامعی که دارای انگیزهها، اندیشهها و ابزارهای مادی هستند با همین معادلات، گذران عمر میکنند و البته در جهت اهداف مادی خودشان حرکت میکنند.
۱۳۷۵/۷/۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی)
◾️چگونه اکثریت زنان ایرانی در ابتدای انقلاب با رغبت به سمت حجاب رفتند؟ بدون حجم زیاد کار فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف!
⚫️ گزینشی از مراسمات فاطمیه در سال 1401 ـ هیئت لبیک مشهد مقدس
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه 24-9-1402.MP3
19.4M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
✔️ حضرت زهرا سلاماللهعلیها، منشأ جریان زیبایی و حُسن در عالم
✔️تفاوت «زیباییشناسی الهی» با «زیباییشناسی مادی» و تطبیق آن به «تعریفِ عینی از زیبایی» در زندگی امروزه
✔️وظیفه امروز زنان مؤمنه برای جریان «حُسن و زیبایی الهی» در خانواده و جامعه با تمسک به سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 جمعه، ۲۴ آذر ۱۴۰۲
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه 25-9-1402.MP3
23.4M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
✔️ تبیین نو از جایگاه خاص حضرت زهرا سلاماللهعلیها در «تشریع نماز» (به عنوان عمود دین) با تکیه به دو روایت: «...قُرَّةُ عَيْنِي فِي اَلصَّلاَةِ» و «قرة عین الرسول...»
✔️ جایگاه ویژه حضرت زهرا سلاماللهعلیها در «اقامه نماز»، به دلیل همراهی و صبوری بینظیر ایشان در مجاهداتهای پیامبر و امیرالمومنین علیهماالسلام و اثر آن در سرپرستی زنان عالم (سیدة نساء العالمین)
✔️ مشاهده امتداد تاریخی مجاهدت و صبوری حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مادران و زنان رزمنده و شهدای انقلاب و مادران و زنان امروز فلسطین در غزه
✔️ اشاره به مصادیقی از «اثر صبر زنان فلسطینی در حادثه #طوفان_الاقصی برای گرایش مردم جهان به دین اسلام»
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 شنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۲
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴آجَرَکَ الله یا بَقیَّهَالله🏴
◾️آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
وقتی كه دندان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را شكسته بودند، دندان اويس قرنی هم در بيابان شكسته شد! يعنی آثار توجه و علاقه شديد اویس به حضرت، اينگونه ظاهر شد.
كسی نمیتواند بگويد معرفت و محبت وجود مبارک حضرت ولی عصر عجلالله تعالی فرجه به اهل بیت علیهمالسلام، كمتر از اويس قرنی است، تا بگویيم كه حضرت حجت كمتر متأثر میشوند!
به نظر شما يادآوری آن لحظههايی كه حضرت صديقه علیها السلام مورد صدمه شديد قرار گرفتند، روح مطهر حضرت ولیعصر(عج) را به چه انقلابی در میآورد؟
حالا هم مثل امشب توجهشان به غربت جدشان علی ابن ابیطالب علیه السلام است كه اين توجه معلوم نيست حضرت را چگونه منقلب میكند. ظاهراً حضرت حالت شخصی شكسته، خسته و مصيبتزده را دارند كه مثل امیرالمؤمنین علیهالسلام به خداوند متعال عرض میكنند كه «قلّ صبری» و اشك میريزند
خدايا به احوال ولیعصر (عج) فرجشان را نزديک و نزديکتر بفرما!
۱۳۷۲٫۸٫۲۸
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه اول 1402 ــ حجتالاسلام محمدصادق حیدری.mp3
13.26M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
🔘 ساختارهای اجتماعی غاصب خلافت؛ از «سقیفه» تا «توسعه»
✔️ مبارزه پیامبر اکرم (ص) با قبیلهمحوری به عنوان منشأ روابط سیاسی در دوران جاهلیت و نقش بیبدیل امیرالمومنین (ع) در این عرصه؛ و سوء استفاده غاصبین از این روند برای دور کردن روسای قبائل و مردم از امام علی (ع)
✔️ برنامههای توسعه به عنوان محور حرکت دولتها، مصداق امروزین ساختارهای غاصب خلافت و ولایت و تاثیر آن در ایجاد ناهنجاریهای مختص به اقتصاد ایران
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲ (فاطمیه اول)
🏴 حسینیه هنر، هیئت لبیک ــ مشهد مقدس
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔆ضرورت فلسفۀ شدن اسلامی🔆
🎙آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی؛ بنیانگذار فلسفه چگونگی (شدن) اسلامی:
🔶 ضرورتِ «فلسفه شدن اسلامی»، مبتنی بر ضرورتِ دينمحوری است؛ اگر دينمحوری ضروری نباشد فلسفۀ شدن اسلامی نیز ضرورتی ندارد و میتوان «شدن» را از دیگران به عاریت گرفت.
🔷 اما اگر دین بخواهد در ايجاد تناسبات، ساختارها، نظامات و ايجاد شرايط حضور داشته باشد، بايد فلسفۀ شدن خاص خود را داشته باشد. حتی اگر ما نیز تصمیم بگیریم که فلسفۀ شدن نداشته باشيم، قطعا اصل «شدن» در عينيت، تعطیل بردار نيست.
۱۳۷۸٫۷٫۱۱
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅در گیر و دارِ «گزینش گمانهها»🔅
🔸لقبهایی که ما به همدیگر میدهیم اگر از روی تمسخر و تحقیر نباشد، بخاطر تأثیری است که هر کداممان در تأمین نیازهای دنیایی داریم. اما لقبهایی که خدا برای عزیزترینهایش انتخاب میکند، حکایت دیگری دارد. از عمق خلقت تا روبناییترین لایههای آن، تحت سیطرهی این القاب است و از ابتدای آفرینش تا خلود در بهشت و جهنم، با این اسمها مدیریت میشود: اللهم انی اسئلک باسمک... گمانهی من این است که لقبِ «سیده نساء العالمین» هم به این قضایا مربوط است.
🔹خدا «سروری زنان جهان» را به فاطمه داده و «زن» هم به ظرافت و لطافت و احساس و عاطفه و محبت و مهربانیش شناخته میشود. انگار که هر کدام از این اوصاف در زنی پیدا شود، از زهرا نشأت گرفته و «امامتِ احساسات» و «ولایت عواطف» و «رهبری زنان» در طول تاریخ، به دردانهی پیامبر سپرده شده. این سیادت بیحکمت نیست؛ فاطمه از پیچیدهترین امتحانات عبور کرده تا ثابت شود که هیچکس جز او تاب به دوش کشیدنِ این مسئولیت را ندارد:
از زمانی که این دنیا هنوز خلق نشده بود: «یا ممتحنه امتحنک الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابره» تا دورهای که قریش، محمّد را در مکّه دوره کرده بودند و زهرا در کنار پیامبر، مقابل کل جامعه ایستاده بود و عواطفش را طوری برای پدر خرج کرده بود که سیدهالنساء، امابیها شد. حتی وقتی «لا تجعلوا دعاء الرسول کدعاء بعضکم بعضا» نازل شد و خدا دستور داد که پیامبر را مثل خودتان صدا نزنید، «یا أبتِ»های او به «یا رسولالله» تبدیل شد تا خصوصیترین محبّتهایش هم از امر و نهی الهی رنگ بگیرد اما پدرش گفت: «این آیه برای تو و نسل تو نیست؛ برای جفاکاران قریش است. تو همان یا أبت بگو که قلبم را زندهتر میکند و خدا را راضیتر.»
🔸از دورانی که حداقل بیست و چند بار، همسرش را راهی جنگ با کفار کرد و ستون خیمهی دل سپهسالار اسلام شد که علی در هیچ جنگی به دشمن پشت نکند تا وقتی که در هنگام بارداری خبردار شد که کودکش به دست امّت پیامبر کشته میشود؛ آگاهی از شهادت حسین آن هم قبل از ولادتش به حدّی سوزناک بود که خدا آیهی پانزدهم سورهی احقاف را نازل کرد و با «حملته امّه کرها و وضعته کرها» قرآن را هم از روضهی زهرا بینصیب نگذاشت اما باز هم فاطمه گفت: «رضیتُ عن الله عزّوجلّ». در آخر کار هم، گوش به فرمانِ اولمظلوم، قاتلانش را به خانهاش راه داد [یک چیزی مینویسم و یک چیزی میخوانید] و به شوهرش گفت: «البیت بیتک و الحُرّه زوجتک فافعل ما تشاء»...
🔹فاطمهای که از شدّت لطافت روح، در «مَهبط الوحی» و «مُختلَف الملائکه» زندگی میکرد و بخاطر مصاحبت با مَلک وحی «محدّثه» نام گرفته بود، در همهی این صحنهها و مصیبتها نه تنها منفعل نشد و کم نیاورد؛ که عاطفه و احساسش را به ظریفترین شکل و پیچیدهترین وجه، در راه مبارزه با کفر و نفاق خرج کرد تا به زنان دنیا نشان دهد که این سرمایهی اصلی زن، باید برای چه چیزی و در کجا و چگونه فدا شود. این حجم از مهر و محبّت زنانه آنقدر دقیق و همهجانبه در راه خدا به کار گرفته شده که روایتِ «إن الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» کتب حدیثی را پُر کرده و به «نساء العالمین» یاد میدهد که برای متعادلشدن حساسیتها و احساساتشان باید به کدام «سیّده» پناه ببرند...
🔸صبر کنید! هنوز گمانههایم تمام نشده! ولی نمیدانم چطور باید از بین آنها گزینش کرد و دقیقترینهایش را انتخاب کرد. همچین مواقعی این شعر خوشآهنگ را زمزمه میکنم که کار را به خود خدا و کلماتش میسپارد: اگر مقاماتی را که دربارهی فاطمه گفته شده، تصدیق نمیکنی از این آیات و سورههای قرآن سوال کن
فان لم تصدّق ما اقول و لا تدرى
فسل «آيه القربى» و سل «آيه الاجرِ»
و سل «آيه الوُدّ» و سل «ليله القدرِ»
و سل «آيه الكوثر» و سل «سوره الدهرِ»
🟣پ.ن:
اگر سوال این باشد که «بلوغ ایمانی زن در چه هنگامی رخ میدهد»، حدس من این است: وقتی عواطف خرج إعلای کلمهی حق و تسکین دلِ مردانی شود که زندگی را بر مبنای جهاد در راه خدا بنا کردهاند و آتشفشان الحاد و التقاط بر آنها باریدن گرفته؛ یعنی اگر معصومین در وصف امیرالمومنین گفتهاند که «ارتشهای شرک را شکست داد و لشگریان کفر را نابود کرد»، سرّش را باید در این کلام علی پیدا کرد که: «هرگاه به سیمای فاطمه نگاه میکردم، غم و اندوهم از بین میرفت.»
🧡 تقدیم به مردی که رهبری صدیقه طاهره بر درگیری با کفر امروز را هم وجدان کرده بود و میگفت:
«من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم... وقتی هم که بعثیها در کنار اروند رزمندگان را با تیر میزدند، آن زمان هم سلاح کارگر ما حضرت زهرا بود.» تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه؛ به سردار ِنائب عام حضرت ولیعصر و سپهسالار ولایتفقیه؛ حاج قاسم #سلیمانی
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh