eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.1هزار دنبال‌کننده
170 عکس
46 ویدیو
145 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 سری مقالات «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» در روزنامه همشهری ❇️ انتشار مقاله حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) در شماره 8620 روزنامه همشهری مورخ 2 آبان 1401 با عنوان: «مشروطه غیر مشروعه؛ مصداق تسلط کفر» 🗞آدرس مقاله 🔽 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/174916/%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%B7-%DA%A9%D9%81%D8%B1.htmlhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️دومین نشست علمی با موضوع: اقتصاد در بیانیه گام دوم با حضور: حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) دکتر حمید رضا مقصودی دکتر طه رمضانی 🔸جمعه ۲۰ آبان، ساعت ۸:۳۰ 🔸پخش زنده از طریق پیام رسان روبیکا با آدرس🔽 @soudeh_hamdanihttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟ ✔️ چالش محوری امروز جامعه زنان: از یک سو بعضی‌ هویت زن در اسلام را منحصر به مادری و همسری تعریف می‌کنند و هیچ وظیفه اجتماعی برای او قائل نیستند و از سویی دیگر تمدن مدرن هویت زن را به تحصیل و اشتغال مادی معرفی می‌کند... ☑️ تبیین الگوی سوم زن مسلمان (نه شرقی و نه غربی) با تکیه به ابعاد اساسی و گمنام زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و بعضی از زنان تاریخ‌ساز ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت دوم) ☑️ در الگوی سوم زن مسلمان، هویت زن نه (همانند تمدن غربی) به «مرد واره شدن» تبدیل می‌شود و نه (همانند زن در فرهنگ سنی و شرقی) منحصر به وظایف درون خانه؛ بلکه بر اساس فطرت اصلی خود (عطوفت و محبت) سرپرستی هدایت عواطف جامعه و خانواده را بعهده می‌گیرد. ☑️نباید عاطفه و محبت زن فقط شکل فردی داشته باشد بلکه باید ظهور و بروز اجتماعی عفیفانه نیز داشته باشد یعنی باید هویت اجتماعی دینی زنان بر محور «سرپرستی و ولایت بر عواطف جامعه» شکل بگیرد؛ هم هماهنگی عواطف درون جامعه زنان و هم تاثیرگذاری بر عواطف کل جامعه. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این سطح از ولایت زنان تصریح دارد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه/71) ❇️ در این صورت است که هم زنانگی زن به رسمیت شناخته می‌شود و هم تاثیرگذاری زن بر هدایت جامعه... ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت سوم) ☑️ محوری‌ترین بُعد شخصیت زن «عاطفه» است، که با ترکیب با «اقتدار» به‌عنوان محوری‌ترین بُعد شخصیت مرد، می‌تواند یک ترکیب متعادل در خانواده و در جامعه ایجاد کند. اساسا اقتدار بدون عاطفه منجر به «ظلم» می‌گردد و عاطفه بدون اقتدار باعث «ضعف» می‌شود. ☑️ بر این اساس به نظر می‌رسد وصف «سیدة نساء العالمین» به معنای «سرپرست و سرور تاریخی عواطف زنان» است. از جمله مصادیق سرپرستی عواطف جامعه توسط حضرت زهرا سلام‌الله علیها را می‌توان در حوادث بعد از خطبه ایشان برای زنان مدینه (که برای عیادت، خدمت ایشان آمده بودند) ملاحظه کرد... ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟ 📣 شبکه «مبلغان و عملیات‌های تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری علمی «حسینیه اندیشه» کتاب «قدرت پنهان» را جهت محتوای پیشنهادی برای سخنرانی ۱۴۴۴ تدوین و منتشر نمود. ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کتاب کامل قدرت پنهان.pdf
3M
🏴 ۱۴۴۴🏴 📂فایل کامل کتاب «قدرت پنهان» ❇️ سرفصل‌های اصلی: ☑️ مجلس اول از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان» (نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در رهبری جامعه زنان) ☑️ مجلس دوم رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب (بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی) ☑️ مجلس سوم از «پرده‌نشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی» (بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه) ☑️ مجلس چهارم انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی» (بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان) ☑️ مجلس پنجم مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداق‌یابی» تا «نهادسازی» (راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی») ❗️توجه: مبلغین محترم جهت استفاده بهتر از این محتوای تبلیغی می‌توانند به سامانه شبکه شمع به آدرس زیر مراجعه کنند: ShabakeTabligh.ir ـ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟) 🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «قدرت پنهان» (قسمت چهارم) ☑️ «رهبری عواطف اجتماعی» به صورت فطری و ذاتی به کسی داده نمی‌شود؛ بلکه اکتسابی است و همیشه در جوامع این منصب صاحبانی دارد. حضرت زهرا سلام‌الله ‌علیها با حادثه‌سازی‌ها و عرف‌شکنی‌ها توانست منصب رهبری عواطف جامعه را در راستای پشتیبانی از نهضت نبوی بدست آورد. ☑️ امروزه نیز اگر زنان مؤمنه و انقلابی، منصب «سرپرستی اجتماعی عواطف الهی» را بعهده نگیرند، قطعا عواطفِ مادی بر جامعه و خانواده مؤمنین غلبه خواهد کرد... 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت عواطف اجتماعی»🏴 «در قرآن، آنجا که ظهور و بروز در دفاع از ایمان در مقابل کفر و نفاق است برای زنان، منزلت اجتماعی برشمرده است؛ اما از جنس زنانگی، عواطف، دلسوزی و محبت! نه منزلتی از جنس تحصیل و اشتغالی مادی که نظام سرمایه‌داری امروزه برای زنان تعریف کرده است. بر این اساس در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی امروز نظام کفر مُدرن نیز باید برای منزلت زنان تعیین وظیفه‌ کرد تا برای بانوان، «هویت اجتماعی» از موضع دین ایجاد شود.» ☑️برشی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه اول 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️تمدن غرب، گرچه مدّعی ایجاد هویت اجتماعی برای زن است اما در واقع باعث «مردوارگی» در بانوان می‌شود، زیرا همان تحصیل و اشتغال مردانه را برای زنان تجویز می‌کند و به فطرت رقیق آن‌ها ضربه‌ای اساسی وارد می‌کند. ▪️توجه به سیره مخدراتی همچون حضرت هاجر (که با عاطفه خود، مبدأ شکل‌گیری شهر مکه به‌عنوان مرکز عبادت در کرۀ زمین شد) نشان می‌دهد که برای نقش‌آفرینی زن در جامعه، نیازی به تحصیل و اشتغال متداول در غرب نیست و «سرپرستی عواطف اجتماعی» می‌تواند جایگزین این مردسالاریِ مدرن شود. ▪️رفتارهای موج‌آفرین و حادثه‌ساز حضرت صدیقه طاهره (س) در حمایت از نهضت نبوی، عاملی مهم در مدیریت ایشان بر جامعه زنان مدینه بود که یک نمونه از آن، موجب هدیه بزرگ الهی به ایشان در قالب «تسبیحات حضرت زهرا س» شد. ▪️امروزه نیز زنان مومن می‌توانند هویت محله‌ها و شهرها را بر محور دفاع از کلمه توحید بازآرایی کنند و با مدیریت عاطفه در اقوام و همسایگان و محله، مرکزی برای جهاد تبیین در منطقه خود باشند. ☑️برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه دوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️خطبه فدکیه، نمونه بارزی از تسلط صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بر روابط اجتماعی جامعه مدینه است؛ جامعه‌ای که در برابر فداکاری‌های عظیم آن بانوی بزرگوار در دوران نهضت نبوی سر تعظیم فرود می‌آورند و پیامبر اکرم (ص) در واکنش به این رفتارها، ندای «فداها ابوها» سر می‌دهد. ▪️البته تفکر سنتی با استناد به روایاتی مانند «ان تلزم قعر بیتها»، نقش اجتماعی زن را به موارد اضطرار محدود می‌کند. اما اولا این نگرانی از حضور اجتماعی زن، ناشی از هویت اجتماعی زنِ غربی است و الا مدیریت عواطف همراه با بروز حیاء و عفت است و نه تبرج به شهوات. ▪️ثانیا امروزه دشمن پس از قرن‌ها تحقیر زن، او را به میدان آورده و با تمام نیروی انسانی به کلمه توحید حمله‌ور است. در چنین شرایطی نمی‌توان مقابله با دشمن و دفاع از کلمه توحید را فقط به نیمی از جامعه (مردان) محدود کرد؛ لذا بر فرض پذیرش نظریه اضطرار، حضور زنان مومنه (قدرت پنهان عواطف) برای دفاع از اسلام در جنگ فرهنگی و اقتصادی، از اهم مصادیق اضطرار است. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه سوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️حضرت فاطمه سلام‌الله علیها با شکستن الگوی مصرفِ اهل‌دنیا، فضا را برای درگیری با قطب تجاری حجاز فراهم کرد و جامعه را در مسیر نهضت پیامبر اکرم (ص) بسیج نمود. ▪️مواجهه انقلاب اسلامی با طواغیت زمان در ایران و جهان نیز بستری برای رشد زنان در جهت مدیریت عواطف ایجاد کرد که نمونه آن در رفتار مادران و همسران شهدا به خوبی قابل مشاهده است. ▪️امروز نیز زنان متدین ما باید در عرصه جنگ اقتصادی دست به قیام عاطفی بزنند و با شکستن الگوی مصرف غربی که گریبان ارزش پول ملی را گرفته، صحنه‌های جدیدی از فداکاری رقم بزنند و با پویش‌هایی از قبیل خرید نکردن و استفاده از کالاهای خارجی، کالاهای ارزبَر و حتی تبدیل تجمعات زنانه به فضاهای تولیدی متناسب با روحیات بانوان و مطالبه تغییر الگوی تولید بر این اساس، قدم در راه امتداد نهضت فاطمی بگذارند. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه چهارم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutnhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️فرزندان کوچکی که سه روز روزه باشند و اندک افطاری خود را به مسکین و یتیم و اسیر کافر ببخشند، تکیه به عواطف و تربیت مادری دارند که امکانات دنیوی را تحقیر کرده و آخرت را تعظیم نموده. این حادثه‌سازی و عرف‌شکنی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، فقط رهبری جامعه زنان مدینه نیست بلکه رهبری زنان در سطح تاریخ (سیدة نساء العالمین) است. ▪️شناخت مصادیق امروزین سرپرستی عواطف (که بر محور مقابله با فشارهای جاهلیت مُدرن معیّن می‌شود)، فتح‌بابی خواهد بود برای شکل‌گیری نهاد «مدیریت عواطف اجتماعی» تا با طراحی الگوی سوم زن ، تعادل را در همه تصمیم‌گیری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تمدن نوین اسلامی رقم ‌بزند. ▪️دنیای غرب به قدرت پنهان زن، یعنی عاطفه‌ پی نبرده است؛ غرب از زن، به جنسیت آن تکیه کرده است. اگر عاطفه وسط میدان بیاید و «قدرت پنهان» خود را آشکار کند، آن‌وقت به‌گونه‌ای در جهان می‌پیچد که مثل «محور مقاومت» تأثیرگذار خواهد بود. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه پنجم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutnhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓جمعه، ۲ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 شنبه، ۳ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 یکشنبه، ۴ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 دوشنبه، ۵ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی 🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی» ☑️ حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 سه‌شنبه، ۶ دی ۱۴۰۱ 🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی ✔️ تبیینی نو از مأموریت زنانه حضرت مریم و تطبیق آن به مأموریت زنانه امروز بانوان ✔️ تعریف عقلانی و انسانی از معنای آزادی و اسارت زن ✔️«دغدغه‌ی مادرانه نسبت به تربیت اجتماعی مردم» توسط بانوان، شاخصه اصلیِ تربیت فرزندان در خانواده؛‌ با تکیه به الگوی تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها ◾️حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 🗓 پنجشنبه، ۸ دی ۱۴۰۱ 🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی ـ حسینیه اندیشه.pdf
314.9K
🏴 به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی 📜 تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه با عنوان: «تحلیلی نوین از و موانع انتقام سخت»https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره درست است که اعمال زیادی برای ماه رجب وارد شده، ولی ما بیشتر با «یا من أرجوه» انس گرفته‌ایم و به عطر عطا و احسانی که از این دعا به مشام می‌رسد، خو کرده‌ایم. با این حال، وسط خواندن آن فقره‌هایی که فقر ما را فریاد می‌زد، خوددرگیری‌های ذهنم ول نمی‌کرد که: «حالا قبول! خدا خیلی مهربونه و به کسایی هم که چیزی ازش نمی‌خوان و حتی قبولش ندارن، عطا می‌کنه. ولی مگه می‌شه جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره رو خواست؟! همه‌ی خیرها؟! چه خبره؟ می‌دونی چقدر خیر و خوبی و اوصاف حمیده و درجات قرب وجود داره؟! واقعا ممکنه که آدم همه‌ی این‌ها رو بخواد؟! این‌همه رو صاحب بشه؟!» آن اول‌ها بی‌خیال این سوال می‌شدم و خودم را به تضرع زیبایی که در آخر دعا تعبیه شده بود، مشغول می‌کردم و دست به محاسن می‌شدم.  بعدها «جامعه‌ی کبیره» بود که به کمکم آمد. آن‌جا که حضرت هادی داشت رابطه‌ی پدران و پسرانش را با «خیر» توضیح می‌داد: «إن ذُکِر *الخیر* کنتم اوله و اصله و فرعه و معدنه و مأواه و منتهاه، اگر یادی از خیر و خوبی به میان آید، شما اول و ریشه و شاخه و سرچشمه و جای‌گاه و پایان آن هستید.» انگار کلماتِ این زیارت، انگشت اشاره‌شان را به سمت شما گرفته بودند تا معلوم شود «جمیع خیر دنیا و آخرت» در کجا جمع شده. حقش هم همین است که این همه کثرت به وحدت برسد اما نه در ذهن و انتزاع ما؛ که در واقعیت و عینیت. یعنی نظم و نظام حکم می‌کند که همه‌ی خوبی‌ها به یک محور و یک نقطه‌ی واحد بازگردند... ما هر روزِ ماه رجب و هر روزِ هر ماهِ دیگری، باید شما را بخواهیم که «جمیع خیر» هستید و مظهر اراده‌ی خدا. اما اراده‌ی خدا در یک فضای رها و بی‌بلا جاری نمی‌شود، چون ائمّه‌ی کفر و سران نفاق هم اراده‌ی خودشان را در این عالَم جریان داده‌اند و میلیاردها انسان و دهها امّت را دور خودشان جمع کرده‌اند و «جمیع شر الدنیا و الآخره» را حول یک محور، به وحدت رسانده‌اند. به همین خاطر، برنامه‌ی اصلیِ «دعائم الاخیار» این است که به «محور شرارت» ضربه بزنند؛ یعنی موج خیری که از دریای وجود شما بر می‌خیزد، کاری ندارد جز این‌که هر چند وقت یکبار، اردوگاه الحاد و التقاط را یک قدم عقب براند تا دستگاه ایمان یک گام به جلو بردارد و مومنین بزرگ‌تر و بالغ‌تر شوند. این وسط، هر کس خودش را در مسیر این موج قرار بدهد، در حمله به «مراکز تولیدِ شرور» با شما همراه شده و رنگِ «جمیع خیر» گرفته. بنا به: « *خیرک* مبذول للطالبین» که در دعاهای ماه آمده،  کسانی به این مقام می‌رسند که طالبِ شما باشند و نترسند و بخواهند که در این درگیری سهمی داشته باشند و بلا و مصیبت‌های آن را به جان بخرند.  ولی ما که طالب نبوده‌ایم، باید فکر کنیم به همه‌ی رجب‌ها و شعبان‌ها و رمضان‌هایی که هدر داده‌ایم و تمام ادعیه‌ی این ماه‌ها که حفظ‌شان بوده‌ایم اما حیف‌شان کرده‌ایم و به شب قدری که نزدیک است؛ شبی که شما در آن، دست اهل طلب را می‌گیرید... ✔️پی‌نوشت: "جاهلیّتِ امروز، در روح و معنا، همان جاهلیّت دوران پیغمبر است؛ البتّه با ابزارهای جدید، با شاکله‌ی جدید، با تدابیر جدید. این [وضعیّت‌] یک وظیفه‌ای را بر عهده‌ی همه‌ی مسلمانها و بر همه‌ی امّت اسلامی مسلّم می‌کند و متحتّم می‌کند؛ وظیفه وظیفه‌ی *مقابله* است...  و این حرکت امّت اسلامی... با تشکیل نظام جمهوری اسلامی در دنیا آغاز شده است ... نصرت اسلام و نصرت مسلمین در نهایت قطعی است، منتها ما وظیفه‌ای داریم... هرکدام به وظیفه‌ی خودشان عمل کردند، پیش خدای متعال مأجورند، عمل هم نکنند «فَسَوفَ یَأتِی اللهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَ یُحِبُّونَه»، بار خدا زمین نخواهد ماند، این راه ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم ان‌شاءالله ما جزو کسانی باشیم که این بار را هرگز بر زمین نگذاریم". (سید علی خامنه‌ای ۱۳۹۵/۲/۱۶) ✍ حجت الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️مکاتبه با قطب قدرت▪️ ☑️ نسخه‌ای از نامه متوكل به امام هادى عليه السلام: «امير المؤمنين عقيده دارد «عبد اللَّه بن محمد» را از توليت جنگ و نماز در مدينه پيغمبر عزل كند، زيرا چنان كه تذكر داده بودى، حق شما را نشناخته و ارزشت را سبك گرفته و امير المؤمنين منصب عبد اللَّه را به «محمد بن فضل» داد و او را به احترام و تعظيم و شنوائى از شما دستور داد. امير المؤمنين مشتاق ديدار با شماست. شما هم اگر ديدار و اقامت نزد او را تا هر مدتى كه خواهى، حركت كن و هر كس را كه دوستدارى از خانواده و اطرافيانت همراه بياور، و مسافرتت با مهلت و آرامش باشد، هر زمان خواهى كوچ كن و هر زمان خواهى بار انداز و هر گونه خواهى راه بپيما. و اگر دوست دارى «يحيى بن هرثمه»، پيشكار امير المؤمنين و سربازان، پشت سرت بيايند، باختيار و دستور شماست، هر گونه خواهى حركت كنيد تا نزد امير المؤمنين برسيد. كه هيچ يك از برادران و فرزندان و اهل بيت و ويژگانش منزلتى پرمهرتر و حسب و شرافتى پسنديده‌‏تر از تو ندارند و اميرالمؤمنين نسبت بايشان دل‌سوزتر و مهربان‌تر و خوش رفتارتر و خاطرجمع‌‏تر از تو نيست.» 🔹در حدیث دیگری در کافی هم نقل شده که متوکل به اطرافیانش گفت: «لقد اعیانی امر ابن الرضا...؛ مساله‌ی ابن الرضا [امام هادی] مرا درمانده کرده است!» معلوم است که ائمه معصومین در طول زمان و برآیند تاریخ، پیروز بوده‌اند اما مهم این است که گزارشهای تاریخی را بر این اساس تحلیل کنیم که در وهله و در زمان حیات خودشان هم، بزرگترین ضربه‌ها را به نقاط ثقل قدرت ِ ائمه‌ی نفاق وارد کرده‌اند و بارها و بارها در مقابل چشم همه، آنان را به افتضاح و انفعال کشانده‌اند و با موضع‌گیری‌های رسوا کننده، اتمام حجت کرده‌اند برای همه. چنین قدرتی را که در مقابل داشته باشی، باید هم در مقابل افکار عمومی، اینطور نامه بنویسی؛ حتی اگر به یک خطش هم ایمان نداشته باشی و سرتاسرش را دروغ گفته باشی! اگر این نگاه بعنوان یک اصل قرار گیرد باید گزارشهای تاریخی از زندگی ائمه را دوباره و بسیار دقیق‌تر از اینها معنا کرد... پ.ن: راستی چقدر عبارات نامه‌های جدیدشان به ادبیات پر از استیصال و درماندگیِ متوکل شبیه است: «امریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد؛ آماده‌ی مذاکرات صادقانه با ایران است و مذاکره با آمریکا موجب پیشرفت ایران خواهد شد.» سپاسگزار ساحت مقدس حضرت هادی که نور قدرت و هدایتش از فراز زمان و مکان و فراتر از تاریخ، بر قلب نوّاب عام‌ش می‌تابد و اسلام و شیعه را به قطب قدرتی تبدیل می‌کند که سلاطین مدرن در برابر ِ «من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم» ‌ش، زانوی عجز به خاک می‌سایند. ✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران، آیه‌ی الهی در قرن بیستم است؛ همانند ناقه‌ی حضرت صالح‌ که با قدرت خدای متعال و به دعای آن پیامبر بزرگوار از میان کوه زاییده شد. 🇮🇷 این آیه و معجزه در قرن بیستم محقق گردید تا کفار را به حقایق دینی دعوت کند و برای آنان اتمام حجت نماید؛ با جهان اسلام به گفتگو نشسته و از آنان دست‌گیری کند و موجب ارتقاء ظرفیت شیعیان شود. 🇮🇷 از مسائلی که معجزه بودن انقلاب اسلامی را نمایان می‌کند، توجه به رفتار بی‌نظیر امام خمینی در نحوه‌ی قیام و راهبری نهضت است زیرا انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که قیام و مبارزه برای کسب قدرت، فرمول‌ها و روش‌های علمی، تجربه‌شده و عینی داشت. 🇮🇷 بلوک شرق از یک سو، قیام را در قالب تئوری «مبارزه‌ی مسلحانه» و تربیت چریک به منصه‌ی ظهور رسانده بود و از سوی دیگر، بلوک غرب با تکیه به «مبارزه‌ی پارلمانتاریستی» و استفاده از احزاب و رسانه‌ها و قدرت‌های بین‌المللی، روش دیگری را برای قیام و کسب قدرت در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته بود. 🇮🇷اما حضرت امام با بصیرت الهی خود، به هیچ‌یک از این روش‌های مادّی و معادلات علمی برای مبارزه تن نداد و علی‌رغم سیل انکارها و تردیدهایی که از سوی نخبگان جامعه و مبارزین مطرح می‌گشت، بر اساس منهج انبیاء الهی عمل کرد. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷هنگامی که از انقلاب اسلامی به عنوان یک آیه و معجزه‌ی الهی یاد شود، این پرسش را به همراه خواهد داشت که مگر تحقق معجزات، حاصل ارتباط بین پیامبر یا امام معصوم با خدای متعال نیست؟! پس چگونه می‌توان انقلاب اسلامی را ــ که در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر به پیروزی رسیده و توسط انسان‌های غیرمعصوم پدید آمده ــ یک معجزه دانست؟ 🇮🇷بنابر فرهنگ قرآن، ایمان و اعتقاد به خدا و تسلیم‌شدن در برابر اراده‌ی او نه از طریق ارتباط مستقیم با خدا بلکه به واسطه‌ی «آیات الهی» محقق می‌شود. در واقع امّت‌ها و جوامع هنگامی می‌توانند ایمان بیاورند که جریان مشیت الهی و تصرف او را مشاهده کنند و از این آثار عینی، به وجود خدای متعال پی ببرند. 🇮🇷در واقع تحقق عینیِ خداپرستی، وابسته به آیات است و لذا همان‌طور که خداپرستی تعطیل‌بَردار نیست، جریان آیات الهی نیز توقف‌پذیر نخواهد بود و همان‌گونه که حیله‌های دستگاه ابلیس چه در دوران حضور و چه در دوران غیبت ادامه دارد و تنوّع می‌یابد، افشاء این حیله‌ها و نجات بندگان از گمراهی و نشان‌دادن قدرت الهی در به عجز رساندنِ اهل طغیان باید امروز نیز تداوم داشته باشد که سنّت خدای متعال برای انجام این مهمّ، جریان آیات و معجزات است. 🇮🇷در دوران غیبت، این علمای شیعه هستند که با رهبری امّت محمّد و آل‌محمّد و حفاظت از اعتقادات آنان، ظرفی برای نزول آیات الهی قرار می‌گیرند. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷 🇮🇷از زمان آغاز نهضت مشروطه، جامعه‌ی ایران تحت تأثیر تحوّلاتی بود که از فرهنگ مدرنیته نشأت می‌گرفت. لذا چه برخی روشنفکران و چه علماء و طیف مذهبی جامعه، به فعالیت‌های مختلفی دست زدند تا در برابر تمدّن مدرن، عکس‌العملی نشان دهند. 🇮🇷در بُعد اقتصادی، سرتاسر ایران از فقر رنج می‌برد و ثروت کشور به شاه و اعوان او اختصاص می‌یافت. به همین دلیل، روحانیت و متدینین برای کمک به محرومین و مستضعفین، خیریه‌های متعددی را تأسیس کردند. 🇮🇷 در بُعد فرهنگی، چه غرب به سردمداری شاه و چه شرق به پیشتازی کمونیست‌ها و حزب توده، بر فرهنگ مذهب حمله‌ور بودند. روحانیت در برابر این خطر نیز به پا خاست. البته جریان فرهنگی غالباً اعتقاد داشت تا زمانی که مردم بصیرت پیدا نکنند، تکلیفی برای قیام وجود ندارد. ازاین‌رو، روحانیت با مشارکت در مراکزی مانند حسینیه‌ی ارشاد و ورود به دانشگاه‌ها و با سخنرانی و نشر جزوات و کتب دینی موجی در کشور به راه انداختند. 🇮🇷بخش دیگری از روحانیت نیز از فرهنگ مبارزات مسلحانه بهره می‌بردند و برای ضربه زدن به رژیم دست به ترور و حرکت‌های مسلحانه می‌زدند. 🇮🇷در مقابل، امام خمینی بدون مقابله‌ی علنی با روش‌های فوق، راه جدیدی به وجود آورند که به فرهنگ قرآن و سیره‌ی انبیاء الهی منتسب بود. راه حضرت امام، یک مسیر کاملاً سیاسی‌ ـ اعتقادی و مبتنی بر موضع‌گیری علنی در مقابل مظالم شاه و افشاء رفتار کفرآمیز رژیم با اتّکال به قدرت غیبی و الهی بود. 📘 بخش‌هایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh