eitaa logo
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
338 دنبال‌کننده
97 عکس
18 ویدیو
6 فایل
بِسْــمِ الله 💠 مدرســه علوم اسـلامی "هویت" 🌱 هویت، مهمترین مولفه های هویتی حوزه علمیه را در نسبت با عصر جدید مورد بازخوانی قـرار میدهد! 📞 ارتباط با ادمین؛ @Hoviat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بســـم الله الرحمـن الرحیــم 💠 نشست گفتگومحور؛ در جستجوی پزشکی اسلامی 🎤 با ارائه و سخنرانی؛ حجت الاسـلام استاد اخــوان 💠 طب منتسب به اسلام تا چه اندازه معنا دارد؟! 🏫 تهران حوزه علمیه مروی | نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی ⏱️ یکــشنبه، ۱۹ دی | ساعت ۱۵ 📣 پخش زنده در: http://www.howzehmarvi.ir/live 📞 ارتباط با مسئول برگزاری؛ @Hoviat_admin
💠 تعلیمات اسلام، تعلیمات طب نیست! ‼️این محتوا تایید یا رد نمیشود‼️ @Hoviat_howze
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
💠 بســـم الله الرحمـن الرحیــم 💠 نشست گفتگومحور؛ در جستجوی پزشکی اسلامی 🎤 با ارائه و سخنرانی؛ حج
گزارش جلسه | بَرگِ نخست ْ بســم الله 💠 نشست گفتگومحور «در جستجوی پزشکی اسلامی» بحمدلله در نوزدهم دی ماه ۱۴۰۰ با حمایت در نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در جلسه مذکور، حجت الاسلام و المسلمین استاد اخوان کارشناس طب و استاد حوزه علمیه با پاسخ به مجموعه سوالات گروه هویت و نخبگان حاضر در جلسه به نکات مهمی در سرفصل های زیر اشاره کردند: الف) طب و پزشکی ب) و بخش مغفول مانده علوم دینی ج) علم و و اشکالات وارد بر آن د) وجوه تمایز طب اسلامی با ایرانی ج) جریانات طب اسلامی و 💠 با توجه به سرفصل های مطرح شده، مجموعه گزارشات مرتبط با نشست در روزهای آتی منتشر خواهد شد. 💠 جهت دسترسی به صوت و بخش هایی از فیلم نشست در کانال گروه هویت در ایتا و تلگرام عضو باشید🙏🏻 @Hoviat_howze
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
💠 بســـم الله الرحمـن الرحیــم 💠 نشست گفتگومحور؛ در جستجوی پزشکی اسلامی 🎤 با ارائه و سخنرانی؛ حج
در جستجوی پزشکی اسلامی(هویت).m4a
25.79M
💠 صوت نشست گفتگومحور «درجستجوی پزشکی اسلامی» 🎙با ارائه؛ حجت الاسلام استاد محمدعلی اخوان 💠 برای دریافت اخبار و محتوای مرتبط با این نشست را دنبال کنید @Hoviat_howze
💠 یادداشت | بَرگِ چهارم ْ بسـم الله 💠 نباید از «آزادی‌» ترسید و از «مناظره‌» گریخت‌ و «نقد و انتقاد» را به‌ کالای‌ قاچاق‌ و یا امری‌ تشریفاتی‌، تبدیل‌ کرد چنانچه‌ نباید بجای‌ مناظره‌، به‌ «جدال‌ و مراء»، گرفتار آمد و بجای‌ آزادی‌، به‌ دام‌ هتاکی‌ و مسئولیت‌ گریزی‌ لغزید. آن‌ روز که‌ سهم‌ ، سهم‌ و سهم‌ ، همه‌ یکجا و در کنار یکدیگر اداء شود، آغاز روند خلاقیت‌ علمی‌ و تفکر بالنده‌ دینی‌ در این‌ جامعه‌ است‌ و کلید جنبش‌ «تولید نرم‌افزار علمی‌ و دینی‌» در کلیه‌ علوم‌ و معارف‌ دانشگاهی‌ و حوزوی‌ زده‌ شده‌ است‌. 💠 من‌ عمیقا متأسفم‌ که‌ برخی‌ میان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گوئی‌ و کفرگوئی‌»، طریق‌ سومی‌ نمی‌شناسند و گمان‌ می‌کنند که‌ برای‌ پرهیز از هر یک‌ از این‌ دو، باید به‌ دام‌ دیگری‌ افتاد. حال‌ آنکه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانیدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادی‌ بی‌مهار و خودخواهانه‌ غربی‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضائی‌ بسازد که‌ در آن‌، «آزادی‌ بیان‌»، مقید به‌ «منطق‌ و اخلاق‌ و حقوق‌ معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌» و نه‌ به‌ هیچ‌ چیز دیگری‌ ، تبدیل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعی‌ و حکومتی‌ گردد و حریت‌ و تعادل‌ و عقلانیت‌ و انصاف‌، سکه‌ رائج‌ شود تا همه‌ اندیشه‌ها در همه‌ حوزه‌ها فعال‌ و برانگیخته‌ گردند و «زاد و ولد فرهنگی‌» که‌ به‌ تعبیر روایات‌ پیامبر اکرم‌ و اهلبیت‌ ایشان‌ (علیهم‌ السلام‌)، محصول‌ «تضارب‌ آراء و عقول‌» است‌، عادت‌ ثانوی‌ نخبگان‌ و اندیشه‌وران‌ گردد. ✒️ مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه برخی نخبگان حوزوی و دانشگاهی | بهمن ۱۳۸۱ @Hoviat_howze
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 طب اسلامی؛ از رویا تا حقیقت! 🌱 آنچه میبینید بخش هایی از نشست گفتگومحور با ارائه استادمحمدعلی اخوان است. 📝 معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی برای مشاهده فیلم کامل نشست در کانال هویت عضو باشید: @Hoviat_howze
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
💠 یادداشت | بَرگِ چهارم ْ بسـم الله 💠 نباید از «آزادی‌» ترسید و از «مناظره‌» گریخت‌ و «نقد و انتقا
💠 یادداشت | بَرگِ پنجُـم ْ بســم الله 🌿محیــط آزادِ فکــری🌿 💠 مرحوم صاحب حدائق با مرحوم وحید بهبهانی، ؛ هر دو در كربلا زندگی می‌كردند؛ معاصر، مباحثه هم می‌كردند باهم. یك شب در حرم مطهر سیّدالشّهدا (سلام‌الله‌علیه) این‌ها سر یك مسئله‌ای شروع كردند بحث كردن، تا اذان صبح این دو نفر روحانی ایستاده- حالا وحید بهبهانی آن‌وقت نسبتاً جوان بوده، اما پیرمردی هم بوده- بحث كردند! مباحثه هم می‌كردند باهم، هم می‌كردند، اما هر دو هم بودند، هر دو هم درس می‌گفتند. من شنیدم كه شاگردان وحید- كه وحید تعصب شدیدی علیه اخباریها داشت- مثل صاحب ریاض و بعضی دیگر از شاگردان وحید، می‌رفتند درس صاحب حدائق هم شركت می‌كردند! این‌جوری بوده؛ ما تحمل را در حوزه باید بالا ببریم. خوب، یكی مشرب فلسفی دارد، یكی مشرب عرفانی دارد، یكی مشرب فقاهتی دارد، ممكن است همدیگر را هم قبول نداشته باشند. 💠 من چند ماه پیش از این، در مشهد گفتم كه مرحوم آشیخ (رضوان اللَّه تعالی علیه) مشرب ضدیت با فلسفه‌ی حكمت متعالیه، مشرب ملّا صدرا، داشت- ایشان شدید، در این جهت خیلی غلیظ بود- امام (رضوان اللَّه علیه) چكیده و زبده‌ی مكتب ملّا صدراست؛ نه فقط در زمینه‌ی فلسفی‌اش، در زمینه‌ی عرفانی هم همین‌جور است. خوب، مرحوم آشیخ مجتبی نه فقط امامرا قبول داشت، از امام ترویج می‌كرد تا وقتی زنده بود. ترویج هم از امام كرد؛ ایشان بلند شد از مشهد آمد قم، دیدن امام. مرحوم آمیرزا جواد آقای تهرانی در مشهد جزو برگزیدگان و زبدگان همان مكتب بود، اما ایشان جبهه رفت. با تفسیر حمد امام كه در تلویزیون پخش می‌شد، مخالف بودند؛ به خود من گفتند؛ هم ایشان، هم مرحوم ، اما حمایت می‌كردند. از لحاظ مشرب و ممشا مخالف، اما از لحاظ ، اجتماعی، رفاقتی، باهم مأنوس؛ همدیگر را تحمل می‌كردند. در قم باید این‌جوری باشد. ✒️ مقام معظم رهبری | آذر ۱۳۸۶ @Hoviat_howze