eitaa logo
تشکل «حوزه مردم»
4.8هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
7.6هزار ویدیو
85 فایل
⁦✔️⁩صدای انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم ⁦✔️⁩سازمان دهی لشکر مطالبه گر روحانیت جوان انقلابی ⁦✔️⁩تحقق میدانی اوامر امامین انقلاب اسلامی 🌐مجموعه طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه 📱ارتباط با ما: 🆔 @Rahyar_Nojavan
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 قیام امام حسین(ع)؛ برای مبارزه با گناه کردن، نه سنگری برای گنهکاران ! 🔰شهید مطهری ره: " به خدا قسم به اباعبدالله است . والله اگر کسی در ماه رمضان روزه داشته باشد و این حرف را به حسین‌بن‌علی‌ (ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین کاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بکند روزه‌اش باطل است ، دروغ بر حسین (ع) است . اباعبدالله‌ که برای با گناه کردن قیام کرد ، ما گفتیم قیام کرد تا سنگری برای‌ گنهکاران باشد ❗️ گفتیم حسین یک بیمه درست کرد ، یک شرکت بیمه تأسیس‌ کرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشک . شما برای من اشک بریزید ، من در عوض ، گناهان‌ شما را جبران می‌کنم . شما هر چه می‌خواهید باشید ، ابن‌زیاد باشید ، عمر سعد باشید . " (حماسه حسینی، ص77) 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔷️چند نکته درباره آرای قوه قضائیه در زمینه جرم بی حجابی 🔷️اخیراً آرای نسبتاً قاطعی از یکی از شعب (۱۰۸۸ کیفری تهران) در فضای مجازی منتشر شده تا موجب دلخوشی متدینین شود. اما این تمام ماجرا نیست: 🔷اولاً: مصدق معاون اول قوه قضائیه علیه این آرا موضع گرفت. 🔷ثانیاً: دیوان عالی کشور، راه اعاده دادرسی و نقض آرای شعبه مزبور را باز کرد که یکی از این آرای صادره از دیوان عالی به امضای مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در بالا ارسال شده است‌. 🔷ثالثاً: آرای متعددی از شعب متعدد محاکم کیفری تهران در راستای عدم مجازات بی حجابان با بهانه و عناوین حقوقی مانند صدور حکم معافیت از کیفر یا قرار تعویق صدور حکم صادر شده که آنها را هم در بالا مشاهده می‌کنید. به نظر می‌رسد با وضعیت فعلی قوه قضائیه و سرعتی که این قوه در مسیر سکولاریزه شدن گرفته است، هر قانونی در زمینه حجاب و عفاف که اجرای آن وابسته به قلم قضات این قوه باشد، محکوم به ناکامی و شکست است. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! ▪️اثر دسته بر جان ما و جامعه ما ده‌ها برابر مجالس سرپوشیده است! ▪️امام خمینی: تکلیف مردم است دسته‌های شکوهمند سینه‌زن بیرون بیاورند! ▪️اگر بروی توی اتاقی زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخوانی، این اسلام را حفظ نمی‌کند! هیاهو می‌خواهد! 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سخنرانی آیت الله شب زنده دار در باب حجاب و عفاف عضو شورای افتاء رهبری و عضو شورای نگهبان 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دین سوپرمارکت نیست! همینجوری باشیم که اهل‌بیت (علیهم السلام) دوست دارن باشیم! این خانم اولین کاری که بعد از تشرف به اسلام داشت این بود که حجابش رو فاطمی کرد! 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔴انتقادی جدی به برنامه.... خوب حسینیه معلی : اگر چند سال دیگه هیبتی دیدید که مداح و سخنران وسط بنشیند و زنان مردان عزاداران بدون هیچ حریم و پرده ای در مقابل هم نشستند و عزاداری کردند سینه زدند و شورگرفتند اصلا تعجب نکنید 🔻صدا و سیما متاسفانه بدون توجه به حریم های محرم و نامحرم مثل برنامه های خندوانه زنان و مردان را در یک برنامه خوب مداحی و حسینی اون هم به اسم حسینیه روبروی هم نشانده و مرتب هم تاکید می‌کنه که اینجا حسینیه است البته مزیت‌های بسیار مثبت و زحمات خالصانه خادمین اهلبیت در این برنامه را نمیخواهم زیر سوال ببرم ولی ای کاش دوستان عزیز وقتی در برنامه صداوسیما قرار میگیرند تسلیم تصمیم کارگردان هنری قرار نگیرند و مواظب رعایت مسایل شرعی و فرهنگ‌سازی در جامعه باشند ⚠️گاهی یک کار اشتباه تاثیر خیلی بدی می‌تونه تو جامعه بگذاره 💠کانال یازهــــــــــرا 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a