eitaa logo
محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
5.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
113 ویدیو
8 فایل
تحلیل ها و نقد های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بله آقای مرعشی رئيسی با روحانی فرق می‌کند 🔹دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: خیلی از دوستان فکر می‌کردند هیچ فرقی نمی‌کند روحانی رئیس‌جمهور باشد یا رئيسی، اما دیدیم که فرق می‌کند. ♦️حسین مرعشی در نشست دبیران و رؤسای شوراهای استانی حزب کارگزاران اظهار داشت: خیلی از دوستان فکر می‌کردنـد هیچ فرقی نمی‌کند حسـن روحانی رئیس‌جمهور باشد یا ابراهیم رئیسی. با این حال دیدیم که فرق می‌کند و همه شئونات زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است. از طرح صیانت بگیرید تا عزل مدیران برتر در‌ بخش‌های عمومی و خصوصی. یکی یکی فشـار روی مردم را اضافه کرده است. 🔹درباره تفاوت ریاست‌جمهوری روحانی و رئيسی، ضمن تایید تفاوت این دو، باید به یاد آقای مرعشی آورد که آقای لیلاز عضو مرکزیت حزب به یورونیوز گفته بود با اختیاراتی که روحانی دارد، اگر به جای وی چوب خشک بود، بهتر از این در حوزه اقتصاد و مدیریت عمل می‌کرد. ♦️افتضاح مدیریتی در دولت روحانی موجب شد حزب کارگزاران با وجود شراکت با روحانی و حمایت از رویکرد وی، ‌در سال‌های پایانی دولت روحانی بیانیه صادر و اعتراف کند: «دولت روحانی، دولتی فاقد استراتژی اقتصادی است. اوج سرگشتگی را می‌توان در سیاست ارزی دولت دید که بستر ویژه‌خواری اخلالگران را فراهم کرد. دولت، فاقد استراتژی و مجمعی از بوروکرات‌های بی‌انگیزه است». 🔹بخشی از تفاوت‌های مدیریت رئیسی با روحانی را در موضوع تامین واکسن و واکسیناسیون کرونا، افزایش دوباره درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی، گسترش دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با همسایگان و کشورهای غیرغربی، سفرهای استانی، کاهش نرخ تورم شتابان از 60 درصد به 40/5 درصد، تامین امنیت غذایی کشور با وجود اتمام ذخایر ارزی ، مدیریت اقتصاد با وجود میراث کسری بودجه 480 هزار میلیاردی و بدهی 1500 هزار میلیارد تومانی مشاهده کرد. ♦️در زمینه وضعیت مدیریتی روحانی همچنین باید گلایه مرحوم هاشمی در یکی از جلسات کمیسیون‌های فرعی مجمع تشخیص را یادآور شد که انتقادهای جدی به مدیریت روحانی مطرح کرده بود؛ هم به این خاطر که وقت کافی روزانه برای رسیدگی به مسائل «به‌ویژه» مشکلات اقتصادی نمی‌گذارد و هم به این خاطر که از موضع بالا رفتار می‌کند و ملاقات با او حتی برای هاشمی هم آسان نیست. 💢روزنامه کیهان @IMANI_mohammad
💢 انحراف آژانس از NPT ؛ ضرورت طلبکاری و تجدید نظر ایران 🔹رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز ادعا کرد: 🔻"من تحت فشار سیاسی زندگی می کنم. ایران، اوکراین، هر چه باشد. فشار همیشه هست. مهم این است که من با آن فشار سیاسی چه می کنم؟ 🔻ما در مکان هایی که قرار نبوده، اورانیوم پیدا کردیم و از ایران خواستیم درباره آن توضیح بدهد، کجای این درخواست سیاسی است؟ 🔻به دلیل عدم همکاری ایران، هیچ‌کدام از مسائل پادمانی حل و فصل نشده است"! 🔹همزمان، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی گفته: "پرونده ايران در آژانس نبايد بسته شود". 🔹پرونده ایران به مدت بیست سال و بر اساس اغراض سیاسی مفتوح مانده و حال آن که آژانس، بازرسی های بی سابقه -فراتر از ضوابط معاهده ان پی تی- انجام داده و اذعان کرده که برنامه هسته ای ایران به سمت اهداف نظامی منحرف نشده است. 🔹غرب به همراه آژانس، چند بار با ایران توافق کرده اند پرونده مطالعات ادعایی را در ازای همکاری های ایران ببندند، اما هر بار نقض عهد کرده اند. هر قدر هم همکاری افزایش یافته، در غرض ورزی غرب برای نگاه داشتن پرونده به عنوان اسخوان لای زخم، خللی ایجاد نکرده است. 🔹مدیر کل آژانس، دعاوی رژیم صهیونیستی را که حاضر نیست عضو NPT شود و نظارت بازرسان را بپذیرد، مبنای اتهام پراکنی علیه ایران قرار می دهد؛ اما اجازه ندارد درباره برنامه اتمی نظامی اسرائیل که با کمک غرب تدارک شده، هشدار بدهد یا بازخواست بکند. 🔹شورای حکام آژانس که در قبضه آمریکا و برخی کشور های اروپایی است، به همراه گماشته خود (گروسی)، ادعای "تصمیم ایران در گذشته برای مطالعات نظامی مرتبط با برنامه هسته ای" را برجسته سازی می کند؛ اما نسبت به تسلیحات نظامی رژیم جعلی اسرائیل، کور و کر است! 🔹گروسی با بهانه جویی و برای رفع مسئولیت، ادعا می کند که اسرائیل، چون عضو ان پی تی نیست، نمی توان بر فعالیت های این رژیم نظارت کرد یا توضیح خواست! 🔹مستند به همین ادعای گروسی و رویکرد گزینشی آژانس، ضرورت دارد ایران در عضویت خود در آژانس و معاهده یکطرفه شده "ان پی تی -تا زمان عادلانه شدن نظارت ها نسبت به همه دولت ها، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی دولت های غربی- تجدید نظر کند. 🔹متن ان پی تی صراحت دارد که آژانس باید از تولید و گسترش تسلیحات اتمی جلوگیری کند و ضمنا به اعضا برای داشتن فناوری صلح آمیز یاری برساند. اما آژانس، درست مقابل این تعهد جمعی عمل کرده و بنابراین از اهداف معاهده منحرف، و از حیّز انتفاع ساقط است. @IMANI_mohammad
. 🔹نشریه نیوزویک چند سال قبل، تصویر و تیتر صفحه اول خود را به سردار سلیمانی اختصاص داده و نوشته بود: "FIRST HE FOUGHT AMERICA, NOW HE,S CRUSHINF ISIS." "او نخست با آمریکا جنگید و اکنون در حال خورد کردن داعش است". ♦️"جبهه آمریکا" (صهیونیسم مسیحی)، داعش را ساخت تا عراق و سوریه را نا امن کند؛ 🔹اما "جبهه مقاومت"، اراده کرد و بساط وحشی گری های داعش را که می خواست حرم اهل بیت (ع) را نابود کند، برچید. ♦️هرکس می خواهد درباره معادله قدرت میان این دو جبهه قضاوت کند، پیاده روی اربعین را ببیند. @IMANI_mohammad
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمی‌کند؟ -۱ 1- راحت‌طلبی و تن‌آسانی، چیز عجیبی نیست. آنچه شگفت و تحسین‌برانگیز می‌نماید، این است که انسان نه تنها از رنج نگُریزد، بلکه برای هدفی متعالی، خود را به رنج بیفکند. همین روزها، ده‌ها میلیون دلباخته امام حسین‌(ع) خود را به رنج انداخته و راهی پیاده‌روی اربعین شده‌اند. تفاوت انسان‌ها در فهمی است که از گوهر خویش پیدا می‌کنند یا نمی‌کنند. اینکه قدر آدمی به چیست و چه چیز را باید ارزشمند بشمارد و در طلب همان، تکاپو کند. اصلا مرز دانایی و نادانی، همین جاست. چنان که امیر مومنان ‌(ع) فرمود: «العالِمُ مَن عَرَفَ قَدرَهُ، و كَفى بِالمَرءِ جَهلاً ألاّ يَعرِفَ قَدرَه. عالِم، كسى است كه قدر و منزلت خود را بشناسد و در نادانی آدمى، همين بس كه قدر و اندازه خود را نشناسد». 2- قیمت آدمی به چیست؟ این تعبیر والا از امیرمومنان علیه‌السلام است که فرمود: «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ. قیمت و ارزش آدمی به قدر همت اوست». علامه محمدتقی جعفری(ره)نقل می‌کند: «برخي از جامعه‌شناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل‌نظر بپردازند؛ اینکه ارزش واقعي انسان به چيست؟ برای سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است. معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسان‌‌ها در چيست. هر کدام از جامعه‌شناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند. هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم اگر مي‌خواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و عشق می‌ورزد. کسي که عشقش يک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسي که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسي که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست. من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند. هنگامي که تشويق آنها تمام شد، دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصي به نام علی عليه‌‌السلام است. آن حضرت در نهج‌‌البلاغه مي‌فرمايند: «قِيمَهًْ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ. ارزش هر انساني به اندازه چيزی است که دوست می‌‌دارد (آن را خوب می‌‌داند)». وقتي اين را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام از جا بلند شدند». 3- نوع میل و خواسته‌ای که در دل انسان می‌جوشد و او را به جنبش درمی‌آورد، به او هویت و بها می‌بخشد یا بی‌قیمت می‌کند. انسان، همان است که در دلش می‌گذرد. در این‌باره، رهبر معظم انقلاب مهرماه 1383، در دیدار کارمندان وزارت اطلاعات گفتند: «... این دل چیز عجیبی است؛ گاهی اوقات به وسیله‌‌ای که انسان را به اوج آسمان و اوج معنویت می‌‌برد، تبدیل می‌شود، گاهی هم به عکس، به سنگ سنگینی تبدیل می‌‌شود که بسته می‌شود به پای انسان، و انسان را تا اعماق دره فرو می‌‌برد؛ غرق می‌کند؛ پدر انسان را درمی‌‌آورد. اگر دل را به پول و به شهوت جنسی و به مقام و به این چیزها دادید، این همان سنگ سنگین است، دل دیگر نیست. در آن صورت؛ دِه بود آن، نه دل که اندر وی- گاو و خر بینی و ضیاع و عقار. آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلان‌جور دارد، آن دل نیست، گاراژ است، بنگاه معاملاتی است! آن دلی که همه‌‌اش در آن میل جنسی موج می‌زند، دیگر دل نیست، عشرتخانه است. شاعر، آن زمان که ضیاع و عقار و زمین و ملک و گاو و خر در زندگی نقش داشته، از اینها نام برده و می‌گوید دلی که اینها در آن باشد، آنجا طویله است! ده است! دل نیست؛ دل جای خداست، جای نور است». 💢ادامه دارد💢 @IMANI_mohammad
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمی‌کند؟ -۲ 4- ارزش و قیمت آدمی، به اندازه همان چیزی است که دوست می‌دارد و نیک می‌شمارد. بلکه آدمی، همان است که می‌خواهد و می‌ستاید. پيامبر اعظم(ص) فرمود: «مَنْ اَحَبّنا كانَ مَعَنا يَومَ القيامَهًْ وَ لَوْ اَنَّ رَجُلاً اَحَبَّ حَجَراَ لَحَشَرَهُ اللهُ مَعَه. هر كس ما را دوست بدارد، روز قيامت با ما خواهد بود. و اگر انسان، سنگي را دوست بدارد، همانا خداوند او را با همان سنگ محشور مي‌كند». مولوی بر همین مبنا می‌گوید «تا در طلب گوهر کانی، کانی- تا در هوس لقمه نانی، نانی/ این نکته رمز اگر بدانی، دانی- هر چیز که در جستن آنی، آنی». البته مشابه این ابیات را به ابوسعید ابوالخیر نسبت داده‌اند: «گر در طلب گوهر کانی، کانی- ور زنده به بوی وصل جانی، جانی/ القصه حدیث مطلق از من بشنو- هر چیز که در جستن آنی، آنی». 5- از عارف واصل، آیت‌الله بهجت(ره) نقل است که درباره فلسفه زندگی می‌فرمود: «ما آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم». برای ارزشمند و تابناک شدن هر گوهری، باید ناخالصی آن گرفته شود. آینه زنگار گرفته، آینه نیست؛ و فلز زنگ‌زده، بُرندگی و تابندگی ندارد. جان آدمی تا صیقل نخورد، جلا و بها پیدا نمی‌کند. این توهم است که انسان در جهان انباشته از رنج، می‌تواند بی‌رنج و زحمت سپری کند. قاعده خلقت، آفرینش و پویش آدمی در متن رنج، تا زمان ملاقات آفریدگار است. همان خداوندی که فرمود: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ. همانا ما انسان را در رنج و آفریدیم»، همچنین فرمود «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ.‌ هان ‌ای انسان! همانا تو با کوشش و رنج و مشقت بسیار به حضور پروردگار خود می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد». محدوده اختیار انسان، انتخاب میان رنج یا عدم آن نیست. بلکه می‌تواند مقصد و منتهای این پویش توام با رنج را خود بسازد و با همان که ساخته و پرداخته، رو به رو شود. اقتضای فطرت، کمال‌طلبی است؛ فارغ از اینکه افق دید و دانایی‌اش تا کجا باشد. به همین دلیل هم، هر کس در همین دنیا، چیزی را ارزشمند می‌پندارد و در طلب آن حرکت می‌کند، ناچار ریاضت می‌کشد و به زحمت می‌افتد. کسی که می‌خواهد در ورزش قهرمانی سرآمد شود، باید خود را به رنج و ریاضت بیفکند تا ورزیدگی و آمادگی مصاف‌های سخت را پیدا کند. و هر کس که بخواهد در آزمونی موفق شود، ناچار است لوازم معرفتی آن را تدارک کند. 6- قیمت پیدا کردن در محضر پروردگار، ادب و آداب خود را دارد. چنان که به پیامبر خویش امر فرمود: «قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ. بگو پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست، اگر دعاى شما نباشد». و نیز فرمود «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ». مشیت الهی بر این بود که پیامبران بزرگ، بر مصیبت امام حسین‌(ع) بگریند و در گرفتاری‌ها به او متوسل شوند. اصلا محبت حسین‌(ع)، مرز ایمان با کفر و نفاق است. اگر به بیان شریف پیامبر اعظم(ص)؛ «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ. أَحَبَّ اللهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً. حسین از من است و من از حسین هستم. خدا دوست دارد كسی را كه حسین دوست بدارد» و «إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَهًْ في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً. برای شهادت حسین، حرارتی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد نمی‌شود»، بنابراین، نقطه مقابل، غیظ و خشمی است که این محبت عوام و خواص، در طول تاریخ در دل طاغوت ‌ها و مستکبران برانگیخته است. 💢ادامه دارد💢 @IMANI_mohammad
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمی‌کند؟ -۳ 7- هیچ جای تعجب نیست که عناصر وابسته به بهائیت، وهابیت، داعش، سازمان تروریستی منافقین، منافقین جدید، (بوقچی‌های انگلیس، آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی) به شکل پرحجم علیه زیارت اربعین عقده‌گشایی کنند. این اعتراف از عبدالکریم سروش است که 4 اسفند 1388 در دانشگاه دلفت هلند گفت: «تز سکولارها درباره جدایی حکومت از دین، در جهان واژگونه شده؛ به این دلیل که وجود دین را در عمق زندگی ایرانیان و بازگشت دین را در مغرب زمین می‌‌توانیم ببینیم. آنچه گمان می‌رفت رو به احتضار می‌رود یا مُرده، خوب یا بد، ظاهرا تجدید حیات کرده، برخاسته و دیگران را به نگرانی افکنده است. سکولاریسم که قرار بود نسبت به ادیان بی‌طرف باشد، اکنون‌‌ ستیزه‌گر شده و با برخی ادیان رسماً درمی‌‌آویزد و می‌‌‌ستیزد و وجود اجتماعی آنان را تحمل نمی‌کند». او همچنین 11 مرداد 1386 در جمع عناصر ضدانقلاب در پاریس تصریح کرد: «رفته رفته سکولاریسم وارد دوره‌‌ ستیزگر و میلیتانت ‌می‌‌شود و مدارا و‌‌ هاضمه قوی پیشین را از دست داده است. پیش‌‌بینی ضعیف شدن تدریجی ادیان باطل از آب درآمده. در این 20، 30 سال از جامعه‌شناسان بزرگ می‌‌شنوید که ادیان در حال قوت گرفتن هستند. سکولاریسم و لیبرالیسم‌ هاضمه‌‌‌اش برای بلعیدن ادیان ضعیف، قوی بود اما دین قوی و فربه از گلویش پایین نمی‌‌رود و لذا ‌ستیزه‌گر می‌شود». 8- پادوهای فکری، سیاسی و رسانه‌ای جبهه استکبار، در طول سال هزینه انبوه می‌کنند تا وانمود کنند ملت ایران از دین و اعتقاداتش دور شده، اما محرم و صفر و عاشورا و اربعین هر سال که می‌رسد، همه آن رشته‌ها پنبه می‌شود. هیچ جای دنیا سابقه ندارد که 25 یا 30 میلیون ارادتمند از 80 ملیت و کشور، به چنین راهپیمایی خیره‌کننده‌ای همت بگمارند. این راهپیمایی، پشت شیطان را می‌شکند. بیهوده نیست که درباره زائر امام حسین‌(ع) فرموده‌اند «هر یک قدم که با پاى پیاده بردارد، موجب هزار حسنه و آمرزش هزار گناه و بالا رفتن هزار درجه، براى زائر مى‌شود» و «هر قدم که پیاده بردارد، ثواب آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل را دارد». قدم نهادن در مسیر زیارت اربعین و به خشم در آوردن دشمنان حق، مصداق وعده و بشارت الهی است که فرمود «... لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لَا نَصَبٌ وَ لَا مَخْمَصَهًْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ لَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ... هيچ تشنگى و گرسنگی و رنجى در راه خدا به آنان نمى‌‏رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم ‏آورد، قدم نمى‌گذارند، و از دشمن غنيمتى به دست نمى‌آورند، مگر اينكه به سبب آن، عمل صالحى براى آنان نوشته مى‌‏شود؛ زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‌كند». 9- محبت حضرت سیدالشهدا‌(ع) به آب و گل مومنان سرشته است. حکایت دلدادگان با مولایشان، دو حرف بیشتر نیست: «از واقعه‌‌ای تو را خبر خواهم کرد- و آن را به دو حرف مختصر خواهم کرد/ با عشق تو در خاک نهان خواهم شد- با مِهر تو سر ز خاک بر خواهم کرد». 💢روزنامه کیهان💢 @IMANI_mohammad
مشکل حل شد؛ خبر نیست؟! ♦️ با تلاش شبانه روزی مسئولان حل شد. 🔹رسانه باید مشکلات را ببیند و بازتاب دهد. ♦️اما اگر منصف و دلسوز است، باید پس از حل مشکل، همان ضریبی را به خبر بدهد که هنگام انعکاس مشکل می داد؛ 🔹وگرنه، باید آن رسانه را به عنوان مامور جنگ روانی، سانسور خبر خوب و ناامید کردن مردم شناخت. @IMANI_mohammad
🔹سازمان تروریستی منافقین با کمک موساد و استخبارات سعودی، صدها کانال و اکانت پوششی در فضای مجازی ساخته که درباره همه چیز می نویسند و خبر می سازند؛ ♦️اما حتی یکی از این پیر پاتال های پشت اکانت ها، نه مجاز است و نه می تواند دو خط توضیح بدهد که رئیس فرقه، کدام گوری هست! انگار، موجودی به اسم مسعود رجوی، اصلا نبوده است! @IMANI_mohammad
. ♦️کسانی که قلم را قمه می پندارند و سالها به همین سیاق زیسته و گردن کلفتی کرده اند، لابد طبیعی است که با قمه کش های زورگیر همذات پنداری کنند و از برخورد قاطع با آنها سر آسیمه شوند. 🔹در غیر این صورت دلیلی ندارد یک قلم به دست سیاسی، از قمه کشی دفاع کند که قبل از زورگیری از یک زن در اتوبان نیایش، سابقه یکصد فقره زورگیری مشابه داشته و ۵۰ نفر از او شکایت کرده اند. @IMANI_mohammad
. 💢مهدور الدم، مهدور الحیثیت! 🔹افراطیون مدعی اصلاحات، معدن تناقضند: در ماجرای قتل عمد میترا استاد به دست همسرش نجفی (با شلیک پنج گلوله)، جانب قاتل را گرفتند و انواع تهمت های ناشایست را نثار زن جوان کردند؛ ♦️حتی پا را فراتر گذاشته و راسا حکم به مهدور الدم بودن مقتول دادند! و نوشتند "کُشت که کشت، میترا استاد حقش بود"! یا "کشت که کشت، دیه اش را می دهد"! 🔹همین ها اما در ماجرای فوت مهسا امینی، علیه پلیس عقده گشایی علیه کردند و حال آن که شلیک و ضرب و جرحی در کار نبوده؛ و ضمنا در همان صحنه مراجعه به پلیس، حدود بیست خانم دیگر حضور دارند. ♦️هنگام وقوع حادثه منجر به فوت، این مراجع قانونی ذی صلاح هستند که علت ماجرا را بر اساس اسناد و مدارک، بررسی و سپس قضاوت می کنند. 🔹اما مدعیان اصلاحات، در دو ماجرا، در یکی پیشاپیش، به قربانی تهمت زشتی زدند؛ چون قاتل هم قبیله ای بود؛ و در دیگری پیشاپیش و بدون اطلاع از جزئیات، علیه نیروی انتظامی عقده گشایی کردند؛ چون این نیرو مانع بسیاری از یاغیگری ها و قانون شکنی های شان بوده است. ♦️از نگاه اینان، هر کس مقابل شان باشد، مهدور الدَّم، یا دست کم، "مهدور الحیثیت" است! @IMANI_mohammad
. ♦️دغلبازی با مخاطب یعنی این که جنایت محرز هم قبیله ای سیاسی در حق همسر جوانش را توجیه کنی و حتی قربانی را مهدور الدم وانمود کنی؛ اما برای فوت یک زن جوان هنگام مراجعه به پلیس (در کنار چند زن دیگر)، یقه بدرانی! چرا این قدر دوگانه و متناقض؟! @IMANI_mohammad
. ♦️دغلبازی با مخاطب یعنی این که مرگ یک زن هنگام احضار به پلیس در کنار چند زن دیگر را مظلومیت بنامی و اصلا منتظر تحقیقات مراجع ذی صلاح قانونی نمانی؛ اما به هنگام ارتکاب قتل عمد توسط هم قبیله ای خود و با وجود اعتراف قاتل، ابهام بتراشی و دنبال عفو و تبرئه او باشی! @IMANI_mohammad