eitaa logo
نیش ها و نوش های طلبگی ▪
165 دنبال‌کننده
464 عکس
274 ویدیو
5 فایل
گاه نوشته های طلبه مشهدی_حجت گنابادی نژاد " این جوانهای طلبه مثل زنبورهای عسل رفتند بر روی گلهای معرفتی که از بیان امام روئیده بود، نشستند تغذیه شدند، بعد راه افتادند به سرتاسر کشور، به مردم عسل دادند، به دشمنان نیش زدند؛ هم عسل، هم نیش؛ نیش و نوش با هم"
مشاهده در ایتا
دانلود
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 📄ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
♦️نظام اسلامی بن بست ندارد 🔹پیام امروز رهبر عزیز انقلاب اسلامی بازخوانی ظرفیت های مهم و موثر نظام اسلامی است،که ضرورت دارد از سوی نخبگان تبیین گردد. 📌حمله نظامی آمریکا و صهیونیستی یک جنایت قطعی و آشکار است 🔹مردم در خیابان و رزمندگان در میدان کاری کارستان کردند و پاسخ قاطع و اصلی ایران به دشمن بود 🔸رئیس جمهور قانونی به همراه مسولان ارشد کشور درخواست مذاکره و نهایتا تفاهم را داشته اند 💢به رغم نظر صریح حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای، وقتی همه مسولان ارشد تضمین داده اند که اجازه تخطی و تخلف به دشمن را نمی دهند و پافشاری بر پیگیری تفاهم داشته اند رهبری هم با تصریح بر نظرشان و تاکید بر الزامات مرتبط اجازه بر روند تعیین شده را داشته اند ✍اکنون لازم است: 🔰رئیس محترم جمهور که ریاست شورای عالی امنیت ملی را عهده دار است و دبیر محترم این شورای عالی، تمهیدات مرتبط با مطالبات مردم و تدابیر رهبری را توضیح دهند و در محضر مردم مستمرا پاسخگو باشند ♻️ضرورت دارد یک مجمع منطقه ای برای نظارت بر روند تحقق مفاد تفاهم نامه ایجاد شود تا کوچکترین تحرکات و تخلفات احتمالی دشمن رصد و ثبت گردد و در سطح بین المللی روایت و در سریع ترین زمان ممکن برای واکنش بازدارنده اقدام شود 🔻اکنون مساله مهم افزایش ضرورت تداوم حضور مردم در خیابان است تا لحظه به لحظه فرایند تفاهم و گام های مسولان و رفتار دشمن رصد و نظارت و مطالبه بشود 📍با توجه به تصریح مفاد تفاهم مبنی بر توقف جنگ در همه منطقه به ویژه لبنان جا دارد که رئیس محترم جمهور به وزارت خارجه تکلیف نمایند تا الزام کافی برای نظارت و مکانیزم آمریکا بر رژیم صهیونیستی تعیین شود تا امکان کمترین تخلف از اسرائیل که شهره عهدشکنی دارد سلب گردد.
♦️ثانیه‌های حسن نظر، دلسوزی و مسئولیت‌پذیری دکتر پزشکیان ✍تفاهم‌نامه امضاشده میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا، که در ابتدا با دیدگاه‌های علی الاصول رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم غیور مغایرت داشت، صرفاً با تکیه بر حسن نظر، دلسوزی، تعهد و مسئولیت‌پذیری جناب آقای دکتر پزشکیان و سایر اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی (شعام) در جهت پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت، توانست موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای را جلب نماید. 📌اکنون که با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مفاد بند اول این تفاهم‌نامه نقض شده است، انتظار می‌رود ریاست محترم جمهور و سایر اعضای محترم شورا، بر اساس همان تعهد و مسئولیتی که در پیشگاه رهبر معظم و مردم قهرمان پذیرفته‌اند، با فوریت به موضوع ورود کنند. 🔻ضروری است مراتب اعتراض رسمی به طرف مقابل و کشور میانجی (پاکستان) اعلام گردد 📍مذاکرات ژنو درباره سایر مفاد تفاهم‌نامه متوقف شود ❌اعتراض و مطالبه کشورهای منطقه و امت اسلامی به گوش آمریکا برسد. 💢همچنین لازم است در اسرع وقت، توضیحات لازم جهت صیانت از تعهدات داده‌شده، در محضر مردم و رهبر گرانقدر ارائه گردد.
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماشاءالله به این هیئت ماشاءالله به این سینه زنان ماشاءالله به این دَم هیئت تراز انقلاب 🇮🇷
🔰تلاش‌های دولت ستودنی است، اما حق با مردم است 🇮🇷 در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور محترم درباره نقش حمایت‌های دولتی در ایستادگی رزمندگان و تبیین شرایط دشوار اداره کشور در فضای جنگی، نکاتی است که بازخوانی آن برای همگی ما ضروری است: ✅ قدردانی از اهتمام دولت: باید صادقانه بگوییم که تلاش‌ها و دلسوزی جناب آقای دکتر پزشکیان در مسیر خدمت‌رسانی، به‌ویژه در این شرایط پیچیده و دشوار، ستودنی است و جای تحسین و قدردانی دارد. اما در کنار این قدرشناسی، باید حقیقتی را بلندتر فریاد زد: 🔻 ایمان؛ فراتر از حمایت‌های مادی: این تصور که اگر حمایت‌های مالی دولت نبود یا کمتر می‌شد، رزمندگان ما اسلحه را بر زمین می‌گذاشتند، ناشی از عدم شناخت عمیق از روحیه متعهد سپاه و ارتش است. ریشه پیروزی ما در «باور» است، نه در «بودجه». در این روزهای محرم، نگاهی به تاریخ عاشورا و حماسه‌های دفاع مقدس و وقایع دی‌ماه ۱۴۰۴ بیندازید؛ آنجا بود که فرزندان امام خمینی و شهید امام خامنه‌ای، با تکیه بر ایمان و خون و درسهای عاشورا، ژنرال‌های آهنین آمریکا و صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کردند. ایمان رزمنده‌ای که در راه خداست، با ترازوی مادیات سنجیده نمی‌شود 📍 حماسه ۱۱۰ شب؛ روایت بصیرت مردمی: آنچه در میدان تعیین‌کننده بود، حضور مقتدرانه و داوطلبانه «مردم» بود. نباید این حماسه ملی را که چشم جهان به آن بود، به حمایت‌های مالی دولت تقلیل داد. حقیقت این است که مردمی در خیابان بودند که بسیاری از آن‌ها درگیر سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی بودند؛ کسانی که ماه‌ها بود اجاره‌بهای خانه‌هایشان را پرداخت نکرده بودند و گرانی‌های لجام‌گسیخته طاقتشان را گرفته بود، اما با این حال، لحظه‌ای از خیابان عقب نزدند. این یعنی «بصیرت» و «عشق»، نه وابستگی به حمایت مالی! ❌ سرمایه مدیریت و بحران باور: در حالی که ملت با تمام سختی‌ها همراه بود، متأسفانه هنوز در لایه‌های مدیریتی (در سطح ملی و استانی)، تردید و فقدان باور دیده می‌شود. ناکارآمدی در بهره مندی از تفویض اختیارات به استان‌های مرزی، تداوم گرانی‌ها و احتکارهای گسترده در شبکه مالی و بازار، نمونه‌هایی از شکست‌های مدیریتی است که در نگاه این ملت سربلند، مردود و محکوم است ✍سخن آخر: در خط مقدم نبرد با دشمن، زمان برای درنگ نیست و تزلزل یا یاس جایز نیست. باید پذیرفت که امروز حق با مطالبات مردم و رهبری است و در ادبیات این ملت افتخارآفرین، ضعف و تردید معنا ندارد.
تشییع باشکوه امام شهید و مسئولیت ها حجت گنابادی‌نژاد 🔹شهادت جان‌گداز، مظلومانه و اقتدارآفرین قائد عظیم‌الشان و رهبر عزیزمان، امام خامنه‌ای (قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه)، خسارتی جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای مولمه است که نه تنها امروز ملت ایران، بلکه برای سالیان سال، مسلمانان و آزادگان جهان داغدار این سوگ بزرگ خواهند بود. اکنون که پس از ماه‌ها جنگ تجاوزگرانه آمریکایی- صهیونیستی، شرایط و تدابیر برای مراسم تشییع و وداع باشکوه امت با پیکر مطهر رهبر فقید فراهم شده و مشهدالرضا نقطه کانونی تشییع و تدفین است، مهم‌ترین مسئله کشور و استان در سطحی کلان، راهبری دقیق و هدفمند این آیین تاریخی و به یادماندنی خواهد بود. نکاتی که اهمیت حیاتی دارند: 🔹 تا کنون در مشهد هیچ سابقه و تجربه‌ای در مدیریت مراسمی با جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر وجود نداشته است؛ لذا در برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت باید به این نکته توجه ویژه‌ای شود. 🔸 در برنامه‌ریزی لازم است توجه گردد که در نیازهای زیرساختی، کالبدی، تولید، تأمین و توزیع خدمات، بر اساس آمار جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر پیش‌بینی شود. 💢 مشهدالرضا به برکت مضجع منور رضوی، توفیق و تجربه میزبانی از جمعیت‌های بیش از ۱۰ میلیون نفر را داشته است، اما این حضور در بازه‌های زمانی ۱۵ یا ۲۰ روزه بوده است. بالاترین آمار تجربه‌شده در یک شب در مشهد، جمعیتی در حدود ۱ تا ۲ میلیون نفر بوده است. 🔰 اکنون انتظار می‌رود استاندار محترم، به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان و مسول اصلی از سوی معاون اول رییس جمهور ، موارد زیر را دقیقاً مشخص کرده و اطلاع‌رسانی نمایند: ۱. ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مقصد مشهد و از مشهد به سراسر کشور چیست و چگونه تدبیر شده است؟ سهم اتوبوس، قطار و هواپیما دقیقاً چقدر است و مسئولیت هر بخش بر عهده کیست؟ ۲. برای مسئله پارکینگ و حمل‌ونقل درون‌شهری چه تدبیری اندیشیده شده است؟ بر اساس سوابق، بیش از ۸۰ درصد حمل‌ونقل به‌صورت جاده‌ای و با وسایل نقلیه شخصی است؛ اگر در این مراسم همین الگو تکرار شود، مشهد به قریب ۲ میلیون ظرفیت پارکینگ نیاز خواهد داشت. آیا این نیازها پیش‌بینی شده است؟ همچنین مسئله سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز و موارد مشابه باید بررسی شود. ۳. مسئله اسکان یک نیاز جدی و فراگیر است. با توجه به اینکه بزرگ‌ترین ظرفیت اقامت رسمی کشور در مشهد است، نهایت ظرفیت هتل‌ها، هتل-آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و... حدود ۱۳۰ هزار تخت در شب است. اگر تمامی ظرفیت‌های اقامتی موقت و اضطراری فعال شوند، در نهایت به حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. الگو و طراحی اقامت برای جمعیت ۱۰ میلیونی چیست؟مسولیت با کدام دستگاه است ؟ در برنامه تدوین شده دقیقا هدفگذاری کمی و کیفی چیست؟ ۴. تأمین نان برای این جمعیت چگونه خواهد بود؟ اگر تمامی نانوایی‌های سطح شهر مشهد فعال باشند و هیچ‌کدام تعطیل نباشند، حداکثر تولید نان در ۲۴ ساعت از ۵ میلیون قرص بیشتر نخواهد شد. حتی اگر نان تولیدشده در روز قبل نیز ذخیره شود، مجموعاً به ۱۰ میلیون قرص می‌رسد. اگر جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفری در طول یک روز و در سه وعده، هر روز فقط ۲ قرص نان مصرف کنند، حداقل به ۲۰ میلیون قرص نان در روز نیاز است. برنامه برای تأمین مابقی چیست؟ مسئله تأمین آب آشامیدنی نیز مشابه این مورد است و بسیار اهمیت دارد. ۵_ الزامات بهداشتی، نیازهای درمانی، پیش بینی های امداد و نجات و مدیریت اجتماعات در طول مسیر هر کدام یک شبکه مسائل گسترده ای دارد که بایستی در برنامه ریزی به آن توجه داشت. فقط از باب اطلاع می گویم در دهه آخر صفر گاهی ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ استان در حوزه امداد و نجات و درمان بسیج می شد تا این ماموریت را راهبری نمایند، الان چه برنامه ای وجود دارد؟ با احترام و حق‌شناسی از خدمتگزاران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و انقلابی و تشکر و سپاس از تشکل‌های مردمی، اما به نظر می‌رسد اصلی‌ترین اولویت موجود، برنامه‌ریزی و طراحی این عملیات گسترده است. تا زمانی که برنامه‌ای دقیق و شفاف تدوین نشده باشد، شاید تلاش‌های صورت‌گرفته اعم از تشکیل جلسه، ایجاد ستاد و قرارگاه چه دولتی چه مردمی نمی تواند نسخه راهبری این ماموریت بزرگ باشد و چه بسا موجب تکثیر مشکلات بیشتر شود تا فرصت باقی است، باید بدون فوت وقت تلاش کرد و برنامه‌ای دقیق، هدفمند و منظم تنظیم نمود تا در لحظه خدمت، هم ادای دینی شایسته به امام شهید داشته باشیم و هم خادمی صادق و مفید برای مردم سربلند ایران باشیم https://eitaa.com/IRANkx