eitaa logo
نیش ها و نوش های طلبگی ▪
167 دنبال‌کننده
464 عکس
276 ویدیو
5 فایل
گاه نوشته های طلبه مشهدی_حجت گنابادی نژاد " این جوانهای طلبه مثل زنبورهای عسل رفتند بر روی گلهای معرفتی که از بیان امام روئیده بود، نشستند تغذیه شدند، بعد راه افتادند به سرتاسر کشور، به مردم عسل دادند، به دشمنان نیش زدند؛ هم عسل، هم نیش؛ نیش و نوش با هم"
مشاهده در ایتا
دانلود
تشییع باشکوه امام شهید و مسئولیت ها حجت گنابادی‌نژاد 🔹شهادت جان‌گداز، مظلومانه و اقتدارآفرین قائد عظیم‌الشان و رهبر عزیزمان، امام خامنه‌ای (قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه)، خسارتی جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای مولمه است که نه تنها امروز ملت ایران، بلکه برای سالیان سال، مسلمانان و آزادگان جهان داغدار این سوگ بزرگ خواهند بود. اکنون که پس از ماه‌ها جنگ تجاوزگرانه آمریکایی- صهیونیستی، شرایط و تدابیر برای مراسم تشییع و وداع باشکوه امت با پیکر مطهر رهبر فقید فراهم شده و مشهدالرضا نقطه کانونی تشییع و تدفین است، مهم‌ترین مسئله کشور و استان در سطحی کلان، راهبری دقیق و هدفمند این آیین تاریخی و به یادماندنی خواهد بود. نکاتی که اهمیت حیاتی دارند: 🔹 تا کنون در مشهد هیچ سابقه و تجربه‌ای در مدیریت مراسمی با جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر وجود نداشته است؛ لذا در برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت باید به این نکته توجه ویژه‌ای شود. 🔸 در برنامه‌ریزی لازم است توجه گردد که در نیازهای زیرساختی، کالبدی، تولید، تأمین و توزیع خدمات، بر اساس آمار جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر پیش‌بینی شود. 💢 مشهدالرضا به برکت مضجع منور رضوی، توفیق و تجربه میزبانی از جمعیت‌های بیش از ۱۰ میلیون نفر را داشته است، اما این حضور در بازه‌های زمانی ۱۵ یا ۲۰ روزه بوده است. بالاترین آمار تجربه‌شده در یک شب در مشهد، جمعیتی در حدود ۱ تا ۲ میلیون نفر بوده است. 🔰 اکنون انتظار می‌رود استاندار محترم، به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان و مسول اصلی از سوی معاون اول رییس جمهور ، موارد زیر را دقیقاً مشخص کرده و اطلاع‌رسانی نمایند: ۱. ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مقصد مشهد و از مشهد به سراسر کشور چیست و چگونه تدبیر شده است؟ سهم اتوبوس، قطار و هواپیما دقیقاً چقدر است و مسئولیت هر بخش بر عهده کیست؟ ۲. برای مسئله پارکینگ و حمل‌ونقل درون‌شهری چه تدبیری اندیشیده شده است؟ بر اساس سوابق، بیش از ۸۰ درصد حمل‌ونقل به‌صورت جاده‌ای و با وسایل نقلیه شخصی است؛ اگر در این مراسم همین الگو تکرار شود، مشهد به قریب ۲ میلیون ظرفیت پارکینگ نیاز خواهد داشت. آیا این نیازها پیش‌بینی شده است؟ همچنین مسئله سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز و موارد مشابه باید بررسی شود. ۳. مسئله اسکان یک نیاز جدی و فراگیر است. با توجه به اینکه بزرگ‌ترین ظرفیت اقامت رسمی کشور در مشهد است، نهایت ظرفیت هتل‌ها، هتل-آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و... حدود ۱۳۰ هزار تخت در شب است. اگر تمامی ظرفیت‌های اقامتی موقت و اضطراری فعال شوند، در نهایت به حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. الگو و طراحی اقامت برای جمعیت ۱۰ میلیونی چیست؟مسولیت با کدام دستگاه است ؟ در برنامه تدوین شده دقیقا هدفگذاری کمی و کیفی چیست؟ ۴. تأمین نان برای این جمعیت چگونه خواهد بود؟ اگر تمامی نانوایی‌های سطح شهر مشهد فعال باشند و هیچ‌کدام تعطیل نباشند، حداکثر تولید نان در ۲۴ ساعت از ۵ میلیون قرص بیشتر نخواهد شد. حتی اگر نان تولیدشده در روز قبل نیز ذخیره شود، مجموعاً به ۱۰ میلیون قرص می‌رسد. اگر جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفری در طول یک روز و در سه وعده، هر روز فقط ۲ قرص نان مصرف کنند، حداقل به ۲۰ میلیون قرص نان در روز نیاز است. برنامه برای تأمین مابقی چیست؟ مسئله تأمین آب آشامیدنی نیز مشابه این مورد است و بسیار اهمیت دارد. ۵_ الزامات بهداشتی، نیازهای درمانی، پیش بینی های امداد و نجات و مدیریت اجتماعات در طول مسیر هر کدام یک شبکه مسائل گسترده ای دارد که بایستی در برنامه ریزی به آن توجه داشت. فقط از باب اطلاع می گویم در دهه آخر صفر گاهی ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ استان در حوزه امداد و نجات و درمان بسیج می شد تا این ماموریت را راهبری نمایند، الان چه برنامه ای وجود دارد؟ با احترام و حق‌شناسی از خدمتگزاران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و انقلابی و تشکر و سپاس از تشکل‌های مردمی، اما به نظر می‌رسد اصلی‌ترین اولویت موجود، برنامه‌ریزی و طراحی این عملیات گسترده است. تا زمانی که برنامه‌ای دقیق و شفاف تدوین نشده باشد، شاید تلاش‌های صورت‌گرفته اعم از تشکیل جلسه، ایجاد ستاد و قرارگاه چه دولتی چه مردمی نمی تواند نسخه راهبری این ماموریت بزرگ باشد و چه بسا موجب تکثیر مشکلات بیشتر شود تا فرصت باقی است، باید بدون فوت وقت تلاش کرد و برنامه‌ای دقیق، هدفمند و منظم تنظیم نمود تا در لحظه خدمت، هم ادای دینی شایسته به امام شهید داشته باشیم و هم خادمی صادق و مفید برای مردم سربلند ایران باشیم https://eitaa.com/IRANkx
🔹پیشنهادی برای تأمین نان آئین تشییع امام شهید سلام واحترام بی مقدمه بر سر اصل موضوع می روم با نزدیک‌تر شدن به روز تشییع رهبر شهید در مشهد مقدس جنب وجوش ها بیشتر می شود تقریبا هر روز تماس هایی از مجموعه های دولتی و مردمی مبنی بر اینکه برای تامین نان چه کنیم را دارم به همه دوستان مسئول گفتم ولی اینجا هم نظراتم را می نویسم تا حداقل برای خودم به یادگار بماند 🔻موضوع نان اگر درست راهبری شود چالش نمی شود ان شاالله فقط مهمترین اقدام ایجاد یک اتاق وضعیت نان برای کل شهر است این کار در اتحادیه نانوایان انجام شده و هر منطقه شهری در اتحادیه یک مسئول دارد که بر نانوایان اون منطقه مشرف است بزرگترین اقدام باید ساختار سازی باشد به این معنی هر عزیزی که گفت برای فلان موکب یا فلان اسکان نان نیاز است بلافاصله محل تامین آن یا براساس موضوع و یا براساس جغرافیا مشخص و قابل ارجاع باشد 💢در قدم اول تمام ظرفیت نانوایی های سطح شهر را در روزهای ۱۷ و۱۸ و ۱۹ تیر ماه به صورت شبانه روزی کنند با بکارگیری شیفت های خاموش روزانه بیش از ۴ میلیون قرص نان تولید می شود 📌قدم بعد این مجموعه ها اگر در تامین کارگر نانوایی دچار مشکل هستند که هستند از طریق اتحادیه های شهر همجوار و استان های همجوار درخواست کمک‌رسانی و ارسال تیم های کارگری را داشته باشند قدم بعد از طریق فرمانداری های شهر های بزرگ همجوار به هر شهر برای اون روز ها سهمیه تولید و ارسال نان به مشهد داده شود مثلا کاشمر،تربت گناباد ،نیشابور و سبزوار و ... هر کدام حداقل روزی ۵۰ هزارنان یا بیشتر به مشهد ارسال کنند ♦️قدم بعد فعال کردن مساجد و حسینیه های مردمی خارج از شبکه رسمی تولید نان مواکب اربعین و گروه های جهادی و مواکب دهه آخر صفر از استان ها و شرکت های تولید دستگاه‌های نان به مثال عزیزان مشهد پخت وهمچنین مجموعه های نظامی مثل ارتش و سپاه و نیروی انتظامی در شهرها و استان های همجوار خیلی موثر است شناسایی و سازماندهی و استفاده از توان اجرایی این عزیزان می تواند از موازی کاری و حتی از اسراف جلوگیری کند بکارگیری این فرصت های مردمی ظرفیت بالایی بیش از ۵۰۰ هزار قرص نان را در هر روز برای شبکه خدمت ایجاد می کند در پایان از خداوند متعال برای تمام خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت رسانی به مردم را مسئلت دارم . ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ مشهد مقدس هاشم نبی زاده(۱) (۱)فعال در تشکل‌های انقلابی و با تجربه در نانوایی
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 من زیر بیرق اباالفضل‌العبّاسم... 🆔 @KHAMENEI_QOM
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌من سنی‌ام و با افتخار خادم اهل‌بیتم 🔹محرم در لبنان، شیعه و سنی در کنار هم به خدمت به عزاداران سیدالشهدا مشغول‌اند و این ترجمان عینی و عملی غدیر و مقاومت و عاشورا و مقاومت است 💢یعنی وقتی اهل سنت و حتی مسیحی می بیند جان فشانی و فداکاری حزب الله را می شنود و می خواند و مرور می کند زمانه ای که مقاومت و حزب الله نبود و مانعی در برابر رژیم صهیونیستی وجود نداشت و همین بود که سالها در جنوب لبنان تصرف و سلطه غیر قانونی اسرائیل را مردم لبنان مشاهده نمودند ♦️و امروز هم خواسته مشترک آمریکا_ اسرائیل و مزدوران آنها در لبنان و کشورهای منطقه همین است که مانع در مقابل رژیم صهیونیستی را بردارند ✍و این همان نکته کانونی است که جوان اهل سنت و مسیحی متوجه است و آمده است تا خودش را به کانون قدرت و انرژی حزب الله برسد یعنی عاشورایی شود https://eitaa.com/IRANkx