✅ مزایا:
⚜️• امکان حضور به عنوان مبلغه نهاد در دانشگاههای سراسر کشور
⚜️• بهره مندی از اساتید مجرب عرصه تبلیغ در طول دوره آموزشی تخصصی
⚜️• معرفی و عضویت در شبکه مبلغههای رسمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
✅ شرایط ثبت نام:
⚜️• اشتغال به سطح ۳ حوزه یـــا سطح ۲ + مدرک دانشگاهی
⚜️• دارا بودن حسن خلق و زی طلبگی
⚜️• دارا بودن انگیزه بالا جهت فعالیت تبلیغی در دانشگاه
⚜️• داشتن حداکثر ۴۰
⚜️• سکونت در تهران
اطلاعات تکمیلی در کانال پیام رسان ایتا به آدرس:
⚜️@tarbiyat99
لینک ثبت نام:
http://mkoy.ir/index.php/2020-07-15-03-12-07/47-2020-07-15-03-23-04
در ساعات اداری جهت پاسخ به سوالات با شماره
09137320847
تماس بگیرید.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
حجت الاسلام چراغی کوتیانی جلسه اول.mp3
28.94M
🔊صوت
🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
👤حجت الاسلام #چراغی_کوتیانی
1️⃣ #جلسه_اول
✅ موضوع "خانواده در نگاه فمینیسم "
🗓 چهارشنبه 99/5/1
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استد
◀️ پاسخ نصیری به مهدیان به ترتیب شماره:
🔸1. بنده از تعبیر اجبار استفاده نکردم بلکه از الزام قانونی سخن گفتم و در دموکراتیک بودن تصویب چنین قانونی از نظر من بحثی نیست. بحث در باره کارآمد و یا ناکار آمد بودن یک قانون است که نفس چنین بحثی نه تنها خلاف دموکراسی و مردم سالاری نیست بلکه از لوازم آن است و البته یکی از ادله ناکارآمدبودن آن عدم موافقت اکثریت مردم با آن بر اساس برخی آمارهای رسمی است.
🔸 2. قانون الزام به حجاب در جمهوری اسلامی با قانون کشف حجاب رضا خان از این جهت که یکی در پی محو یک امر اعتقادی و اخلاقی با الزام بود و شکست خورد و دیگری در پی حفظ آن با الزام است و توفیقی نداشته، مماثلت دارد و قانونی بودن یا نبودن چندان تاثیری در ناکارآمدی چنین الزامی ندارد.
🔸 3. شما از کجا فهمیده اید که ثمر داشته است؟ آنچه عیان است افت وضعیت رعایت حجاب حداقل در دو دهه اخیر است و این که 60 تا 70 درصد زنان ایرانی حجاب کامل شرعی را رعایت نمی کنند، هر چند به نظرم بیش از این مقدار به وجوب شرعی حجاب باور دارند. یک دیدگاه مدعی است که اگر از آغاز و یا در همین دو دهه الزام رفع شده بود، الان وضع حجاب در ایران نرمال تر بود. البته باید بر سر دو دیدگاه بحث کرد و برای آن استدلال آورد.
🔸 4. من بالاتر از شما معتقدم حتی بسیاری از کسانی که اصلا پوشش اسلامی نداشته باشند، می توانند در زمره متدینین باشند و در عین حال شکاف عاطفی یا سیاسی با جمهوری اسلامی بر سر الزام به حجاب هم نداشته باشند.
ضمنا جناب عالی با این دید بازتان بفرمایید اگر زنان ایرانی حتی کسانی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند دیندارند و مشکل از هجمه فرهنگی غرب است پس این همه دو قطبی سازی و پمپاژ تنفر از برخی تریبونها نسبت به این زنان، ناشی از چیست و بیمارستان های متعلق به فلان ارگان انقلابی چرا حتی زنان با حجاب کامل اسلامی (مانتو) را وادار و ملزم به پوشیدن چادر می کند؟
🔸 5. من هم اگر این قانون به تثبیت درونی و اعتقادی حجاب می انجامید و نتیجه اش صیانت اخلاقی بیشتر جامعه بود، با آن موافق بودم اما همه بحث بر سر این است که این قانون نه تنها نتوانسته چنین مقصودی را در حد انتظار تامین کند بلکه نتایج سوء دیگری را نیز به دنبال داشته است. ظاهر جامعه ما از حیث حجاب و پوشش و آرایش زنان برای بسیاری از مسلمانان و شیعیان و غیر مسلمانان خارج از ایران و حتی غربی ها بهت آور است.
🔸 6. اگر سازمان ثبت به وظابفش عمل نکرد حتما نباید شهرداری هم به وظایفش عمل نکند اما اگر قوه قضاییه و مقننه و مجریه سرشار از ناکارآمدی و برخی از فسادهای شرم آور و اعتماد و ایمان سوز باشند و استقرار عدالت را که به گفته امام صادق علیه السلام : «العدل اساس الاحکام» به فراموشی یا حاشیه رانده باشند، حتما نباید رسانه ملی و تریبون های نماز جمعه و علمای اعلام و نهادهای تبلیغی نظام به حجاب زنان گیر بدهند و تلاش کنند ویترین دینی نظام را با آن آرایش دهند. این امری خلاف عقل و عدل و ارتکاز عقلا و طبعا خلاف شرع است.
🔸 7. برخی از امور مانند برخورد با خشونت و سرقت و جنایت و بی نظمی (قوانین رانندگی) و اعمال آشکار خلاف عفت عمومی حتما الزام بردار است و مقابله با آن از بدیهی ترین وظایف اولیه یک حکومت است و البته باید در باره آنها فرهنگ سازی هم کرد اما در این که آیا حجاب هم در زمره این امور است، شدیدا تردید وجود دارد و لااقل بین کارشناسان دینی و اجتماعی و فرهنگی در مورد موثر ومفید بودن آن احتلاف نظر جدی وجود دارد و باید در باره آن همچنان به بحث و گفتگو بنشینیم.
🔸 8. به چه دلیل مردم در انتخاب اصل دین آزادند اما در انتخاب برخی از احکام دین آزاد نیستند؟ چطور مردم در انتخاب فرم و محتوای حکومت آزادند و به تعبیر امام خمینی (ره) می توانند حتی یک نظام دیکتاتوری را برگزینند اما در این که می توانند بر سر برخی احکام و قوانین هم در بستر مردم سالاری وارد گفتگو وچانه زنی شوند، به خصوص اگر دارای اکثریت باشند، آزاد و محق نیستند؟ لابد روشن است که منظور امام و بنده طلبه از این حرف این نیست که مردم می توانند حق و باطل را در حیطه شریعت تعیین کنند بلکه منظور این است که خداوند انتخاب هدایت و ضلالت و بهشت و جهنم را به خود انسانها سپرده است و نه به شمشیر و زور حاکمان.
🔸 9. قیاس مع الفارق است. نسبت وجوب شرعی حجاب با الزام قانونی آن مانند نسبت حرمت شرعی دروغ با حرمت آن نیست. حجاب واجب شرعی است اما این که قانونا می تواند الزامی باشد، مورد نقد و رد بسیاری از صاحب نظران است و در زمره اجتهادیات است و نه مسلمات مانند حرمت دروغ، به خصوص اگر الزام بی نتیجه یا اثر معکوس داشته باشد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
◀️ پاسخ نصیری به مهدیان به ترتیب شماره: 🔸1. بنده از تعبیر اجبار استفاده نکردم بلکه از الزام قانو
✅نقد دوم به پاسخ آقای نصیری درباره حجاب
جناب آقای نصیری در پاسخ به نقد قبلی توضیحی دادند که ضمن تشکر، متن ذیل نقد دوم به پاسخ ایشان است.
1️⃣1/می گویند من نگفتم الزام حجاب قانونی نیست. گفتم کارامد نیست. بسیار خب. مساله اینست که از کجا فهمیدید کارامد نیست؟ میگویند نظر مردم. میگوییم شما نظر اکثریت را کجا پیدا کردید؟ نظرسنجی تان که تکذیب شد. بعد چطورست که قانون مردمی از نهادهای مردمی از فرآیند های مردمی نشانه کارآمدی نیست ولی یک نظرسنجی معیار است؟
طبق توضیح خودتان نظرسنجی مرکز پژوهش ها و مجمع تشخیص مصلحت دو عدد متفاوت دیگر می گویند. گزارش سازمان تبلیغات که نقطه مقابل این آمار است. الان چه کنیم؟ بالاخره کدام آمار؟ به آمار شما که متولی اش تکذیب کرد بسنده کنیم یا فرآیند های مردمی تصویب یک قانون؟
2️⃣2/ میگویند شباهت اقدام رضاخان و جمهوری اسلامی در اجرای یک تصمیم ناکارآمد است. بعیداست به لوازم حرف شان پایبند باشند. برادر اشکال اقدام رضاخان فقط در تصمیم غیرکارشناسی نبود. در دیکتاتوری بود. چه بسا تصمیم یک دیکتاتور اگر کارامد هم باشد باز طاغوت محض و عین ظلم است چون پشتوانه مردم ندارد. سوال اینست که چطور تصمیم دموکراتیک در جمهوری اسلامی را با تصمیم رضا دیکتاتور مقایسه می کنید؟
3️⃣3/ می گویند حجاب افت داشته است. ریشه این ادعا در نگاه ظاهرگرایانه به دین است. دین را نباید صرفا در ظواهر خلاصه کرد. باطن دین رشد دینداری مردم است که نتیجه مبارزه آنها با ظواهر تمدنی غرب و هجمه های فرهنگی است. اساسا تقوا یعنی همین مبارزه. دینداری مردم را باید در ایستادگی شان دید نه ظواهر. این دین عربستانی است که با آمریکا می بندد ولی سرساعت نماز جماعتش بپاست.
4️⃣4/ میگویند چرا فلان خطیب و فلان ارگان چنین و چنان کردند. الان از اشتباه یک خطیب نمازجمعه و بدسلیقگی یک ارگان نتیجه گرفتید که فلان قانون ایراد دارد؟ خودتان را راضی میکند این استدلال؟
5️⃣5/ مجدد می گویند من هم اگر این قانون منجر به تثبیت حجاب می شد موافق بودم. اولا اجرای غلط یک قانون دخلی به درستی و نادرستی یک قانون ندارد. مهمتر اینکه توضیح دادیم که الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست. برای مراقبت و صیانت از یک جامعه دینی است. برای حفظ حقوق اکثریت است. شما باید اول ثابت کنید اگر الزام حجاب نبود وضع بهتر بود. بسم الله.
6️⃣6/ نوشته اند در جامعه ای که عدالت اجرا نمی شود نباید حجاب تبلیغ شود. اولا از کجا رسیدید به اینکه عدالت اجرا نمی شود؟ ضعف در اجرای عدالت یعنی اجرا نشدن؟ بعد هم الان انتظار عصمت از حکومت داشتید؟ یعنی ابتدا باید حکومت نبوی و مهدوی تشکیل شود بعد سراغ حجاب رویم؟
7️⃣7/ می گویند برخی قوانین الزام آورست ولی حجاب نیاز به فرهنگی سازی دارد و نه الزام. اولا چه کسی گفته ایجاد نظم رانندگی الزام می خواهد و ایجاد نظم و امنیت روانی الزام نمی خواهد؟ مگر غیر اینست که حکومت وظیفه دارد بستر را برای متشرعین و اکثریت جامعه مهیا سازد؟ بعد هم اشتباه بزرگ جناب نصیری اینست که الزام حجاب را تنها در گشت ارشاد می بینند. خیر. 26 نهاد در این حوزه مسوولند.
8️⃣8/ مردم در انتخاب دین و حکومت آزادند. اما در انتخاب اجزای دین آزاد نیستند به حکم عقل و شرع. دین یک کل است. نمیشود انتخاب کرد و به لوازمش پایبند نبود. در انتخاب دین آزادیم نه در عمل نکردن بدان. دقت کنیم درباره دین اجتماعی حرف میزنیم نه دین فردی. این لوازم جمهوریت و حقوق اکثریت است. این قانون جهانشمول همه زمانی و همه مکانی است. نمی شود اکثریت مردم اسلام بخواهند وآنگاه بگویند نمازش را نمی خواهیم. این دیگر اسلام نیست.
9️⃣9/ الزام حجاب درون حجاب است به حکم مشهور همه فقها. حکومت دینی هم تشکیل می شود برای اجرای همین احکام شرعی. قانون یعنی بستر تحقق احکام. بعد چطور می شود با حجاب موافق بود ولی با الزامش نه؟ مثل اینکه بگوئیم نماز خوب است ولی وجوبش خیر. خمس خوبست ولی الزامش نه. می شود؟
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
حجت الاسلام چراغی کوتیانی جلسه دوم.mp3
29.11M
🔊صوت
🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
👤حجت الاسلام #چراغی_کوتیانی
2️⃣ #جلسه_دوم
✅ موضوع "خانواده در نگاه فمینیسم "
🗓 پنجشنبه 99/5/2
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
هدایت شده از اندیشکده رهیافت
📣 قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی برگزار میکند:
💫 سلسله نشستهای تخصصی فرهنگ و تربیت اسلامی
🎓ویژه مخاطبان حوزههای فرهنگ و تربیت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سراسر کشور
🗓شروع دوره: ۲ مهرماه ۱۳۹۹
🗺 خواهران(به صورت مجازی) و برادران(به صورت حضوری و مجازی)
🌐 لینک ثبتنام:
http://reg.baqeri.rafda.ir
🔻اخبار قرارگاه شهید باقری را دنبال کنید🔻
🆔 @bq_network
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ دکتر غلامی به ادعای مهدی نصیری در مورد حجاب
#ترویج_بی_حجابی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
هدایت شده از اندیشکده رهیافت
📣 قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی برگزار میکند:
💫 سلسله نشستهای تخصصی #خانواده_اسلامی
🎓ویژه مخاطبان حوزه خانواده مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سراسر کشور
🗓شروع دوره: ۱ مهرماه ۱۳۹۹
🗺 خواهران(به صورت مجازی) و برادران(به صورت حضوری و مجازی)
🔖 به شرکتکنندگان در نشستهای تخصصی، گواهی اعطا خواهد شد.
🌐 لینک ثبتنام:
Baqeri.rafda.ir
شماره تماس: ۰۹۱۹۵۴۴۳۰۱۲
🔻اخبار قرارگاه شهید باقری را دنبال کنید🔻
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1665466390Cd47e119fda
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر #م
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀
🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده
👤 سرکار خانم دکتر #مریم_رفعت_جاه
9️⃣ #قسمت_نهم
🔻آلیسون جگر نیز همچون دوبوار مادری را یک تجربه بیگانه ساز می داند زیرا مادر از محصول کار خود، تولید مثل بیگانه می شود زیرا شخص دیگری برای او تصمیم می گیرد. از نظر او تربیت کودک هم بیگانه ساز است زیرا باعث می شود مادران به سبب عدم تطابق با الگوی آرمانی مادری همواره مقصر و گناهکار جلوه کنند. جگر بیگانگی را در زنان در سه بخش مورد بررسی قرار داده است : روابط جنسی، مادری و توان خردورزی. به اعتقاد آلیسون مادری برای زنان تجربه ای بیگانه ساز است چون نه خود آنها بلکه شخص دیگری است که تصمیم می گیرد چه تعداد فرزند بیاورند. در جوامعی که نیروی کار کودکان هستند زنان مجبور می شوند تا جایی که ممکن است فرزند به دنیا بیاورند. در جوامع دیگری که کودکان به عنوان محدودیت اقتصادی تلقی می شود به زنان اجازه داده نمی شود که آن تعداد فرزندی که می خواهند به دنیا بیاورند به همین سبب زنان ناگزیر می شوند که سقط جنین کنند.
🔻دیدگاه های فوق نه خود مادری بلکه حاکمیت تفکر مردانه و مرد محور را عامل سرکوب زنان می دانند.حاکمیت تفکر مردانه و مرد محور را عامل اصلی سرکوب زنان می دانند. لذا راه حل را حذف خانواده بیولوژیکی و خارج کردن توانایی باروری از زیر کنترل قدرت مذکر می دانند. از این رو مخالف خانواده و مادری بوده و حذف مادری را برای رهایی از فشار نقشی و از خودبیگانگی لازم می دانند.
🔻و باید توجه داشت که آنچه در این رویکردها محوریت دارد نوعی فردگرایی، زن محوری و مادیگرایی و آرمانی کردن زندگی و تفکر مردانه در عرصه اجتماع و عدم توجه به علایق خود زنان و پیچیدن نسخه های یکسان و روشنفکرانه برای تمامی زنان جهان است.بدیهی است که برای زنان به عنوان موجودات انسانی نیل به آگاهی، خودباوری و کنشگری و رشد شخصیتی در همه ابعاد زندگی ضروری است اما این که این مهم مستلزم کناره گیری از خانواده و طرد نقش مادری است همواره محل مناقشه و چون و چرا بوده است.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🇮🇷🏴🇮🇷 برگزاری سومین مراسم مجازی روایتگری دفاع مقدس به صورت پخش زنده
👤 با روایتگری حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسن علیجانزاده
🔻 همراه با مداحی و مرثیه سرایی جناب آقای آبیار.
🗓 چهارشنبه 2 مهر، مصادف با روز شهادت ریحانۀ امام حسین علیهالسلام حضرت رقیه سلاماللهعلیها ساعت 10
🔗 لینک ورود به مراسم:
http://jz.ac.ir/post/6901
⚡️در صورت بروز مشکل احتمالی با شماره تلفن 32112593-025 ارتباط بگیرید.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
♦️کاهش طلاق در کشور/ انصراف ۲۵۰ هزار خانواده از طلاق
🔹دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: برای نخستین بار در ۲ سال گذشته میزان طلاق کاهش یافته و افزایش پایداری خانواده از هفت سال به ۹ سال رسیده است؛ ۲۵۰ هزار خانواده نیز از طلاق منصرف شدهاند./ایرناٌٌ
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 برگزاری نهمین جلسه از سلسله جلسات آنلاین اخلاق اسلامی به زبان انگلیسی
🎋 موضوع جلسات: اخلاق بندگی
🔻 با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر شمالی
🔗 لینک ورود به جلسه:
http://online.jz.ac.ir/r8pta967w3w6
🗓 پنجشنبه ۳ مهر ساعت 17 به وقت ایران
🌹 منتظر حضور سبزتان هستیم
✳️ مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
دکتر داورپناه جلسه اول.mp3
28M
🔊صوت
🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
👤سرکار خانم دکتر #داورپناه
1️⃣ #جلسه_اول
✅ موضوع "گرهها در منازعات چندفرهنگیگرایی و فمینیسم با تأکید بر زن مسلمان "
🗓 یکشنبه 99/5/5
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔻 در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم؛
🎋 و به همت کارگروه علمی پژوهشی کمیته امور بانوان کنگره واقع در جامعه الزهرا علیهاالسلام:
🔰 همایش «الگوسازی و گفتمانسازی زن و خانواده تراز اسلامی» برگزار میشود
✅ این همایش در 6 محور کلی و بیش از 40 موضوع فراخوان شده است
♦️ محورهای کلی همایش:
▫️ مبانی، اصول، اهداف و کارکردهای ایثار و مقاومت
▫️ بانوان و فرهنگ ایثار
▫️ بانوان و انقلاب اسلامی
▫️ بانوان و گفتمانسازی الگوی تربیتی و مدیریت راهبردی انقلابی
▫️ سبک زندگی و خانواده تراز اسلامی
▫️ ایثار، مقاومت، جهاد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
#حرف_قطعی
🗓 مهلت ارسال مقاله: 30 مهر
http://www.jz.ac.ir/post/7099
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🛑انتشار کتاب «خانواده و مسائل نوپدید»
⏺مجموعه گفت و گوهای علمی با اساتید و کارشناسان محترم خانواده
📝مؤلف:زهرا ابراهیمی آزاد
❇️موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم»
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت دینی فرزندان
🔻پدر و مادر موظف هستند در مسیر تربیت، بندگی کنند و اصول و مبانی تربیتیِ الهی را اجرا کنند. اما باید بدانند فرزندشان نیز همان بنده ای است که خداوند به او هم گفته انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا. بنابراین در عین اینکه باید وظیفه خود را برای تربیت انجام دهند، باید بدانند که روشهای تربیتی الزاما به نتیجهای که میخواهند نمیرسد.
استاد عباسی ولدی- تربیت در محیط خانواده- کرامت4
#تربیت_در_محیط_خانواده
#استاد_عباسی_ولدی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
💢معاونت فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران با همکاری اداره کل روابط عمومی برگزار میکند...
💢بررسی جایگاه و نقش زنان در استمرار حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در ویژه برنامه زنده اینترنتی
"مسیر عاشقی"
💢همراه با مسابقه و اهدای جوایز
هر روز یک مسابقه و دو برنده
💢از شنبه ۱۲ مهرماه به مدت ۵ روز
ساعت ۹ تا ۱۰ صبح
💢پخش از live.whc.ir
✅ شنبه دوازده مهرماه - کارشناس خانم دکتر صادقی – موضوع برنامه: تاثیر اربعین در تعالی روحی زنان
✅ یکشنبه سیزده مهرماه - کارشناس خانم دکتر طباطبایی – موضوع برنامه: ضرورت نگرش فرصت محور به حضور زنان در اربعین
✅ دوشنبه - چهارده مهرماه - کارشناس دکتر خانم ظهیری – موضوع برنامه: نقش زنان در جهانی سازی پیام اربعین
✅ سه شنبه - پانزده مهرماه - کارشناس خانم دکتر فخر روحانی – موضوع برنامه: نقش اربعین در سبک زندگی زینبی زنان
✅ چهارشنبه - شانزده مهرماه - کارشناس خانم دکتر علاسوند – موضوع برنامه: تاثیر اربعین در کشف هویت حقیقی زنان
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽ویدئو
📚 کتاب #لینالونا
📝 فلسفه حجاب برای کودکان
📌 زن با حجاب زیباتر است...؟!
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 فیلم کوتاه | شِکوه
#یا_ابا_عبدالله
دریافت با کیفیت بالا aparat.com/v/Qxh73
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📙رمان دختران آفتاب
نویسنده امیرحسین بانکی
رمان «دختران آفتاب» به برخی از پرسش های مطرح در حوزه نقش اجتماعی زنان با بیانی روان و داستانی پاسخ می دهد. نویسندگان این رمان می کوشند تا منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه اش همان گونه که شایسته و بایسته وی است بشناسانند. در این رمان به زیبایی و در سبک و شیوه داستانی به بسیاری از پرسش های مطرح درباره نقش اجتماعی زن و لوازم و پیامدهای آن اشاره شده است.
خواننده در لابه لای رمان پاسخ شبهات و پرسش های خود را در مسایلی چون کنوانسیون زنان (ص 99) , زن در غرب (103) , فمینسیم و جنبش زنان (112), زن در اسلام (130) , قضاوت و حکومت زن (170) , ارث (174) , شهادت و دیه (177), نقصان عقل (180), تعدد زوجات (217) , تنبیه زنان (237) , کار در منزل (240), طلاق (243), اشتغال (270), همسران نمونه(293) , تفاوت های زن و مرد(330)، حجاب ( 246)، حیا (363)، ارتباط دختر و پسر(375)، عرف برخورد (391)، اقسام ارتباط (400) و نمونه های راستین زنان (428) را می یابد بدون آن که از اصل داستان و قصه دور و به آهنگ آن آسیبی برسد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📌ازدواج مقولهای حساس و مهم در تشکیل خانواده بهعنوان بنیاد هر جامعهای است. توجه به حساسیتها و نیازمندیهای دوره پیش از ازدواج، مستلزم داشتن آگاهی کافی در آن است. بیتردید اقدام آگاهانه و سنجیده به تشکیل خانواده موفق میانجامد و از آسیبهای بسیاری پیشگیری میکند.
🔻وجود آموزههای دینی که بر "انتخاب هم کفو" تأکید دارند و تأثیر آموزشهای پیش از ازدواج در کاهش نارضایتی از زندگی و طلاق، نشان از اهمیت این موضوع دارد؛ لذا معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزههای علمیه اقدام به برگزاری دورههای آموزش پیش از ازدواج (PME) با مشارکت مرکز مدیریت حوزههای علمیه برادران و خواهران نموده است.
🔻جامعه هدف این برنامه طلاب مجرد، ایرانی، شیعه، دارای پرونده پذیرشی فعال و در محدوده سنی برادران 20 الی30 سال و خواهران 17 الی 30 سال است. کارگاهها در 5 جلسه 2 ساعته با بیان مباحثی درباره آمادگیهای ازدواج و ملاکهای همسرگزینی برگزار میگردد، که لازم است فرد در همه جلسات شرکت کند.
🔸کارگاهها در حال حاضر به شیوه مجازی آنلاین برگزار میشود و ظرفیت هر کارگاه 40 نفر است. طلاب واجد شرایط میتوانند با مراجعه به پنل شخصی در سامانه سخای مرکز خدمات - بخش خانواده و امور فرهنگی - کارگاه مشاوره - کارگاه آموزش پیش از ازدواج، کارگاههای فعال را مشاهده نموده و ضمن مطالعه ضوابط و شرایط شرکت در کارگاهها، با توجه به زمان برگزاری و اساتید و ظرفیت، ثبتنام کنند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
دکتر داورپناه جلسه دوم.mp3
27.93M
🔊صوت
🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
👤سرکار خانم دکتر #داورپناه
2️⃣ #جلسه_دوم
✅ موضوع "گرهها در منازعات چندفرهنگیگرایی و فمینیسم با تأکید بر زن مسلمان "
🗓 دوشنبه 99/5/6
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
⚡️آیا مسئول شبکه ایران زنان، یک فمینیسم اسلامی است.
🔹چند روز گذشته خانم ولیمراد مدیر شبکه ایران زنان در گروه اندیشکده زن و خانواده برنامه لایوی داشت با عنوان راه طی شده در حوزه زن و خانواده و گفتمان انقلاب اسلامی به نکات قابل تاملی اشاره می کند، که بدرستی معلوم نیست وی چه اهدافی را در حوزه زنان و خانواده در کشور دنبال میکند.
🔹وی ابتدا به جریان شناسی دو گفتمان مطرح در کشور در حوزه زنان می پردازد که یکی جریان اصلاح طلب است این جریان را در نگرش و طرح موضوعات زنان همسو با جریان های سکولار و ضد انقلاب خارج از کشور می داند چرا که مرزبندی دقیقی با این نیروها ندارند.
🔹اما جریان دیگر که غیر اصلاح طلب می داند و موافق نامیدن آن ها با لفظ اصولگرا نیست را طی سال های اخیر جریانی منفعل در حوزه زنان و در مقابل فعالیت های جریان اصلاح طلب می داند و علت این انفعال را حضور مردانی با امکانات، قدرت و اقتدار می داند که عرصه را از زنان گرفته اند و دوم فقدان گفتمان.
🔹در ادامه خانم ولیمراد عدم توجه به فقه پویا و زمان و مکان برای پذیرش مسائل زنان را عامل انفعال جریان غیر اصلاح طلب می داند و به ذکر نمونه ای می پردازد و می گوید: افزایش سهم الارث زن در مقام همسری را ما دنبال کردیم آیت الله سبحانی اجازه تصویب آن را در مجلس ندادند و رای نیاورد.
همچنین آیت الله یزدی با تشکل ما برخورد کرد و نسبت به این مساله اعتراض داشت. این تفکرات مانع برداشتن قدم ها می شود.
ما طرح دیه برابر را مطرح کردیم که با چالش روبرو بودیم که بالاخره مصوب شد از بیمه، نصف دیه زنان جبران شود.
درخصوص ماده 23که اگر مردی ثروتمند شود چند زن می تواند بگیرد ما تلاش کردیم این ماده را از لایحه حمایت از خانواده بیرون بکشیم. یا مساله اجازه خروج زن از کشور و مساله حضانت فرزند برای مادر، یا مساله سهم اقتصادی زن در داخل خانه هر موضوعی که از طرف فعالین مدنی وابسته به جریان اصلاح طلب هم نیستند با چالش روبرو بوده است.
🔹تاملی در این صحبت ها نشان می دهد که معلوم نیست این اقداماتی که وی جزء فعالیت های تشکلش می داند و طی این سال ها دنبال شده، در کدام زمین بوده که خانم ولیمراد در آن بازی کرده است. منظور از ما و تلاش هایش به نفع زنان و ممانعت های مردان جریان غیر اصلاح طلب با کدام هدف بوده تلاش به نفع برابری با مردان یا تلاش به نفع زنان.
❌خانم ولیمراد آیا یک فمینیسم اسلامی است که بدون روشن کردن موضع خود همان اهدافی را دنبال می کند که سال هاست در بستر دفاع از حقوق زنان پدید آمده است.
کانال طلبه بانو/
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📌سقط جنین ۳۲ برابر بیشتر از کرونا منجر به مرگ شده است!
🔹بر اساس آمار سازمانهای جهانی، آمار مرگ و میر بر اثر عوامل مختلف از دی ماه ۹۸ تا نیمه اول مهر ماه سال جاری بهصورت زیر است:
🔺در اثر کرونا: یک میلیون و ۴ هزار و ۵۰۶ نفر
🔺در اثر ایدز: یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۲۱ نفر
🔺در اثر مصرف الکل: یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۶۰۲ نفر
🔺در اثر سیگار کشیدن: ۳ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۵۸ نفر
🔺در اثر سرطان: ۶ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۹۴ نفر
سقط جنین: ۳۲ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۱۴ نفر
🔸این آمار جهانی در حالی است که براساس آمارهای وزارت بهداشت، سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام میشود یعنی در کشور روزانه ۱۰۰۰ جنین توسط والدین کشته میشوند! که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam