eitaa logo
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
324 دنبال‌کننده
436 عکس
45 ویدیو
11 فایل
✍️ شناخت نقش حقیقی زن از منظر اسلام ✍️ ازدواج و تکامل شخصیتی زن ✍️ جایگاه زن در کانون خانواده ✍️ آسیب‌شناسی اجتماعی زن و خانواده ✍️ بررسی فمینیسم در ایران و جهان ✍️ راهکار تربیت فرزند در خانواده 👤 ارتباط با ادمین: @Admin_1001
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 مجموعه پنج جلدی نقش و رسالت زن + نسخه الکترونیکی در پیامهای بعدی👇👇👇 ✍️ به كوشش: دکتر امیرحسین بانکی‌پور فرد 🌿 ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) 1️⃣ جلد اول. عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی 2️⃣ جلد دوم. الگوی زن 3️⃣ جلد سوم. زن و خانواده 4️⃣ جلد چهارم. جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد 5️⃣ جلد پنجم. عرصه‌های حضور اجتماعی زن 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
نقش و رسالت زن-جلد5.pdf
1.61M
5️⃣ جلد پنجم. عرصه‌های حضور اجتماعی زن 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
حجت الاسلام زیبایی نژاد جلسه ششم.mp3
35.4M
🔊صوت 🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 👤حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد 6️⃣ ✅ موضوع "نقد و بررسی جریان های فمینیستی در ایران پس از انقلاب " 🗓 دوشنبه 99/4/23 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
دوره مهارت های زندگی و همسرداری 🔺سرفصل و ریزموضوعات دوره: در عکس بالا موجود می باشد. 🔻مزایای دوره: 🎓گواهینامه معتبر از دانشگاه 🧔 دریافت مشاوره رایگان 📂دریافت فایل های ویدئویی و صوتی 🗂آرشیو کلاس برای افراد که غیبت دارند 📋تعدادجلسات : 29 جلسه ↙️لینک ثبت نام : https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 ورود مسئولین ممنوع 🔴 یک هشدار بسیار جدی ❗️ مثل برق می گذرد! ❗️ آن وقت دیگر خیلی دیر است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر #م
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر 6️⃣ 📌جنبش زنان ترقی خواه و مادری توانمندانه 🔻در این میان زنان ترقی خواهی نیز وجود داشتند که بخش مهمی از وظیفه خود را آگاه کردن مادران در تربیت درست کودکان می دانستند. زنان آزادی خواه به شدت اعتقاد داشتند که زنان باید برای مادر شدن آماده و آگاه باشند و معتقد بودند که « اصول بچه داری » باید مبتنی بر علم و آگاهی باشد. نسل اول زنان ترقی خواه به تقسیم جنسیتی نقش ها اعتقاد داشتند. نسل اول جنبش زنان نیز انتقاد اساسی به تقسیم جنسیتی نقش ها نداشتند و هدف جنبش از بین بردن تفاوت های بین زن و مرد نبود، بلکه دست یابی زنان به حق آموزش، تحصیلات و رای دادن بود . 🔻الن کی را می توان در زمره همین زنان به شمار آورد. کی به ضرورت مراقبت از کودک توسط مادر در منزل و تاثیر آن در رشد شخصیت کودک تاکید کرده و فعالیت مادری همزمان با کار دستمزدی خصوصاً با مشاغل و تخصص مردانه را غیرممکن دانسته است. او کار در کارخانه یا دفتر را برای زنان زیان آور، مادری را موجب خودشکوفایی زنان و زنانی را که تمام وقت به کار مادری مشغول هستند راشادمان تر می داند و در نتیجه معتقد است که باید مادری را از حالت خصوصی خارج و اجتماعی نمود و این کار از طریق اصلاحات قانونی و اجتماعی و نظارت و حمایت دولت به این مسئله امکان پذیر می‌گردد. از نظر او زنان بایستی از وابستگی اقتصادی رها شوند و به بچه داری بپردازند(زاهدی فر: 1385؛70). بر اساس دیدگاه الن کی مادری و خانه داری در زمره کارهایی است که باید به رسمیت شناخته شود و فمنیسم به جای تشویق زنان برای ورود به کار دارای دستمزد و کسب تخصص و رقابت با مردان، بایستی درصدد بهبود شرایط کار کلیه کارگران از جمله شرایط کار مادران خانه دار باشد. 🔻الشتاین با مجزا کردن حوزه های خصوصی و عمومی و دور کردن زنان از حوزه عمومی مخالفت می کند و مادری را فعالیتی پرزحمت و درعین حال لذت بخش، هم بیولوژیک و هم اجتماعی برشمرده اما آن را مختص مادر و مستلزم حضور تمام وقت او در خانه نمی‌داند و معتقد است برای امکان پذیر شدن حضور زنان در عرصه عمومی بایستی در خانه بین زن و مرد رابطه ای دموکراتیک و مشارکتی به وجود آید . ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
فمینیسم جلسه اول استاد بدره.mp3
13.32M
🔊صوت 🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 👤دکتر 1️⃣ ✅ موضوع "جریان شناسی فمینیسم اسلامی و بررسی شخصیت های آن " 🗓 چهارشنبه 99/4/25 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📌دروغی که بچه‌ها به والدینشون میگن علتش خود والدین هستند؟ 👈بخاطر ترس از پدر یا مادر سعی کنیم با بچه‌هامون دوست باشیم تا همیشه اونا جرات گفتن حقیقت رو داشته باشن، حتی اگه خرابکاری هم کرده باشن. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
✅ ✳️ دوره تربیتی مجازی کرامت 4 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: 🌐http://evnd.co/ICOJg 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر #م
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر 7️⃣ 🔻 آن اوکلی با مطرح کردن اسطوره مادری فرض پیوند میان بارداری، شیردهی با مراقبت از بچه ها را زیر سؤال برده و معتقد است که بنیان اصلی اسطوره مادری این است که زنان برای به هنجار و طبیعی بودن باید مادر باشند و برای مادر بودن باید کاملاً زنانه و حضورشان منحصر به خانه باشند و این امر از طریق جامعه پذیری مدام تقویت می‌شود. اما مادری پدیده ای بیولوژیک نیست بلکه توسط اجتماع و فرهنگ شکل می گیرد. او ضمن پذیرفتن اهمیت خانواده براین باور است که برای غلبه بر این اسطوره، و امکان رشد همه جانبه زنان و مشارکت آنان در عرصه اجتماع بایستی اصلاحات قانونی-اجتماعی صورت گیرد. 🔻بتی فریدان نیز مانند اوکلی برجریان جامعه پذیری تأکید می کند که موجب آرمانی کردن ازدواج، مادری و همسری برای همه زنان و در نتیجه ایجاد محدودیت برای حضور آنها در عرصه عمومی می شود. از نظر او راه حل، اصلاحات قانونی به علاوه توانمند سازی زنان برای مشاغل تخصصی و همچنین تعیین قوانینی به نفع زنان برای کاهش فشار مضاعف ناشی از تعدد نقش های انان است. 🔻دیدگاه های فوق (کی، الشتاین، اوکلی و فریدان) ضمن پذیرش اهمیت خانواده و مادری بر بعد اجتماعی مفهوم مادری که ساخته و پرداخته جامعه است و از طریق جریان جامعه پذیری در افراد درونی می شود، تأکید نمودند. این زنان پیشگام در طرفداری از حقوق زنان، ضمن رد اسطوره مادری که در بالا ذکر شد، به دنیا آوردن بچه را امری بیولوژیک و معنا و نقش مادری را یک برساخت اجتماعی میدانند. و با آرمانی کردن ازدواج و مادری و فروکاستن هویت زنان به مادری و همسری مخالفند، و معتقدند که نباید با توسل به اسطوره مادری حضور زنان را در عرصه عمومی محدود کرد و راه حل را در اصلاحات قانونی در جهت بهره مندسازی مادران از حمایت های اجتماعی و نیز ایجاد فرصت های برابر برای حضور زنان توانمند و متخصص در عرصه عمومی جستجو می‌کنند. 🔻این رویکردها وجود خانواده و نقش مادری را مهم می دانند اما بر بعد اجتماعی مفهوم و نقش مادری که ساخته و پرداخته جامعه است تاکید کرده و معتقدند که بایستی مورد تامل و بازنگری قرار گیرد تا از تاثیرات منفی و محدودکننده آن از جمله دورکردن زنان از حضور در عرصه عمومی و قربانی شدن سایر نقش های زنان جلوگیری شود و راه حل را در اصلاحات قانونی و اجتماعی جست و جو می کنند. ریچ معتقد است که توانایی فرزند آوری وسیله سرکوب زنان در شرایط فعلی است و زنان به مستعمره مردان تبدیل شده اند و این کار را از طریق « نهاد مادری » انجام می‌دهند. از نظر ریچ مادری را باید از کنترل قدرت مذکر رها کرد. ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
فمینیسم جلسه دوم استاد بدره.mp3
15.65M
🔊صوت 🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 👤دکتر 2️⃣ ✅ موضوع "جریان شناسی فمینیسم اسلامی و بررسی شخصیت های آن " 🗓 پنجشنبه 99/4/26 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ویژگی‌های سال‌های مختلف دوره کودکی 🔻هر قسمت از از سالیان زندگی کودکان، دارای مختصاتی است که تعلیم و تربیت در آنها تا حدودی متفاوت است. هر اندازه سن کودک کمتر باشد، وابستگیِ شخصیتِ او به پدر و مادر یا هر کسی که مدیریت او را بر عهده دارد، بیشتر است. وابستگی گروهی انسان در دوران کودکی بسیار ناپایدار است. زیرا قدرت اندیشه درباره علل و نیکی‌های عضویت در گروه را ندارد و معمولا تا سن سه سالگی، کودک روح زندگی جمعی ندارد. بنابراین بازی‌های او معمولا به تنهایی صورت می‌گیرد و از زمانی که روحیه حرکات جمعی در او بیدار می‌شود، تا مدت زمان نسبتا طولانی به احساسات و عواطف مربوط است نه اندیشه و تعقل. همچنین زمان دریافت اهمیت تعهد در انتهای کودکی و حدود نه سالگی بروز می‌کند. 👈علامه جعفری- ارکان تعلیم و تربیت- صفحه 183و 184 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🌐 معرفی مراکز، موسسات و نهادها (1) #️⃣ #پژوهشکده_زن_و_خانواده 🕠 سال تأسیس: 1377 👤 مسئول: حجت ال
🌐 معرفی مراکز، موسسات و نهادها (2) #️⃣ 🔍 وضعیت اداره: دولتي 📎 وابستگی: دانشگاه تهران 📐 نوع مرکز: اجرايي تحقيقاتي - پژوهشي ⬅️ آدرس: تهران - بلوار کشاورز- خیابان وصال - کوچه شاهد - پلاک 8 - واحد 7 و 9 شرقی - 📬 صندوق پستی: 671-13145 📮 کدپستی: 1417753991 📞 تلفن:88392320 - 88391566 ☎️ فکس: 88974270 فصلنامه : 88391980 📧 ایمیل : CWS@ut.ac.ir 🔴 سایت: www.cws.ut.ac.ir 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🏴 انا لله و انا الیه راجعون 🏴 بار دیگر دست تقدیر، یکی از بهترین الگوهای زن مسلمان در دنیای معاصر را راهی دیار ابدیت و ما را از نعمت بهره مندی از حضور ایشان،محروم ساخت. بانو طوبی کرمانی ، یکی از بهترین مصادیق الگوی سوم زن_که در همایش کشوری بانوی انقلابی در سال ۹۸ از سوی بسیج دانشجویی کشور به عنوان بانوی برگزیده سال معرفی شدند_اکنون مهمان فاطمه زهرا,زینب کبری و حضرت خدیجه سلام الله علیهم اجمعین شدند. مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای خیرین سلامت کشور، عضو شورای مرکزی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، اولین زن رایزن علمی و فرهنگی در یونان، مدیر مسئول کتاب علمی پژوهشی «زنان»، مولف و مترجم برتر بين الملل دانشگاه تهران، مدير كل سابق امور اجتماعی و ايرانيان خارج از كشور، عضو شورای سياستگذاری زنان اهل بيت(ع) و .... از جمله مسؤولیتهای نخستین بانوی فیلسوف ایرانی بود که در عین رعایت عفت،حجاب و خانواده محوری،عظمت بانوی مسلمان ایرانی را در محافل داخلی و خارجی به رخ جهانیان کشید خواهران بسیج دانشجویی کشور,ضمن تسلیت ضایعه فقدان این عزیز،به خانواده محترم،اساتید و دوستداران ایشان، امیدوار است با معرفی سیره و منش این بانوی برجسته، در این زمانه که متاسفانه با شانتاژ رسانه ای، دختران و زنان ما, در معرض معرفی الگوهای شرقی و یا غربی زن هستند،چراغ راهی به دختران دانشجو برای یافتن مسیر صحیح نقش آفرینی اجتماعی ارائه بشود. 👤گریوانی؛ مسئول معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
فمینیسم جلسه سوم استاد بدره.mp3
18.43M
🔊صوت 🖥 وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 👤دکتر 3️⃣ ✅ موضوع "جریان شناسی فمینیسم اسلامی و بررسی شخصیت های آن " 🗓 پنجشنبه 99/4/26 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔻بر اساس یک تحقیق؛ بچه‌هایی که بیشتر بابت تلاششان مورد ستایش قرار می‌گیرند -تا بابت توانایی‌هایی که دارند- شانس بیشتری برای موفقیت دارند چرا که آنها از انگیزه بالاتری برخوردا هستند. 🔻همین تحقیقات به این نکته اشاره دارد که اگرچه طبیعی‌ست که پدر و مادرها از هوش و ذکاوت فرزند خود تعریف و آن را ستایش کنند، اما ضرری که این کار می‌تواند برای بچه‌ها داشته باشد این است که این بچه‌ها برای اینکه ثابت کنند باهوش هستند و چیزی کم ندارند ممکن است به تقلب کردن برای بهتر شدن روی بیاورند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📗 شماره سیزدهم دوفصلنامه علمی- پژوهشی «مطالعات جنسیت و خانواده» منتشر شد. ✅این شماره از دوفصلنامه به موضوعاتی از قبیل: 🔸معنای فقهی تمتع در روایات باب نکاح 🔹مطالعة علم‌سنجی حوزة جنسیت، زنان و خانواده با استفاده از ترسیم نقشة هم‌رخدادی واژگان 🔸تحلیل‌ گفتمان، چارچوبی برای شناسایی ویژگی‌های خط ‌مشی‌گذاری عدالت جنسیتی در ایران 🔹قاعدة نفی غرر در نکاح در سخنان فقها و حقوق ایران 🔸سبکهای دلبستگی و صمیمیت زناشویی: نقش میانجی خودمهارگری اسلامی 🔹تحلیل نقش خانواده در پیمان برادری بر اساس نظریة همبستگی اجتماعی دورکیم ✔️بخش دیگری از این دوفصلنامه علمی پژوهشی مربوط به چکیده مقالات به زبان عربی و انگلیسی است. ✳️نوع اثر: دوفصل‌نامه علمی ـ پژوهشی 🔶سال هفتم شماره دوم پاییز و زمستان 1398 🔷تعداد صفحات: 185 🔗 لینک دریافت الکترونیکی مقالات: http://www.jgfs.ir/issue_14499_15568.html 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
✔️مناظره مناسبات حجاب و سیاست در ایران 🔻 🔹چهارشنبه 26شهریور، شبکه چهار سیم 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 لوح | خوش خط و خالِ سمّی 🔻رهبر انقلاب‌اسلامی: «فراعنه‌ عالَم اصرار دارند با مواردی مثل همین سند 2030 در آموزش و پرورش کشورها نفوذ کنند؛ چون کارهایی را که به وسیله نظامی به‌آسانی نمیتوانند انجام بدهند، با تأثیر آموزش و پرورش میتوانند انجام بدهند. متأسّفانه در کشور ما هم بعضی از اجزای 2030 به وسیله‌ آدمهای ناباب یا غافل اجرا میشود».۹۹/۶/۱۱ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر #م
🌀تحول نقش و معنای مادری در زنان جوان🌀 🔲 دوره آسیب شناسی اجتماعی زن و خانواده 👤 سرکار خانم دکتر 8️⃣ 📌 رویکرد فمنیست های رادیکال به مادری 🔻سیمون دوبوآر با اتکا بر فلسفه اگزیستانسیالیستی خود مبتنی بر آزاد و مسئول بودن انسان، معتقد است زن و هویت زنانه توسط ذهنیت مردانه قالب ریزی شده و قالب مادری که برساخته مردان است سبب اسارت زنان شده است( زاهدی فر: 1385 ؛ 89 ). دوبوآر در کتاب معروف خود، جنس دوم( 1949) جمله معروفی دارد که بخش زیادی از اندیشه خود را درآن خلاصه می کند. او می گویدکسی زن به دنیا نمی آید، بلکه زن می شود. در واقع تمامی کتاب دوبوآر تبیین همین جمله کوتاه است. او با بررسی ساختمان بیولوژیک بدن زن و همچنین بررسی اسطوره های مربوط به زن نتیجه گرفت که ساختمان جسمانی زن برای توجیه تصوری که اجتماع از زن دارد کافی نیست. از دیدگاه او مرد، زن را اختراع کرد، حوا را اغواگر و مریم را باکره مقدس آفرید. زن را یک بت یا خدمتکار ساخت؛ در واقع زن را به هرصورتی که ممکن بود برایش سود آور باشد، اختراع کرد این اختراع در ادبیات آموزش زندگی خانوادگی در مادری بازنمایی شده است . 🔻در تمامی بخش های کتاب نکته ثابتی وجود دارد، دوبوآر چه زمانی که زن را به عنوان کل درنظر می گیرد( برای مثال در نظریه روانکاوی ) و چه زمانی که او را در یک رابطه دوطرفه با مرد می سنجد، به این نتیجه می رسد که زن به ذهنیتی که فلسفه اگزیستانسیالیستی به آن معتقد است نائل نشده است. او از قلمرو آگاهی ذهنی به دور مانده و خود را در دنیایی می یابد که در آن مرد ها او را به پذیرش جایگاه مرتبه دوم وادار کرده اند . زنان به صورت یک شیء مطرح اند نه وجودی مستقل ، به عنوان یک انشعاب نه مأخذ . 🔻به اعتقاد دوبوار هویت زنان به مثابه دیگری و بیگانگی زنان تا حدودی ناشی از تن و قابلیت تولید مثل آنها و تا حدودی ناشی از تقسیم تاریخی کار است که به خاطر زایمان و بچه داری به آنها تحمیل می شود. از نظردوبوار بارداری انگیزه ای است برای زنان که تا به طور انفعالی درباره واقعیت وجود خویش بیندیشند . او با تأکید بر تفاوت های زیستی بین زنان و مردان استدلال می کند که تفاوت اساسی بین زن و مرد در تولید مثل ریشه دارد اما اینکه به این تفاوت ها چقدر ارزش بدهیم به خود ما به عنوان موجودات اجتماعی بستگی دارد. دوبوآر زنان را فرا می خواند تا با استفاده از خردورزی، استقلال و خودسالاری عاطفی از روابط کنش پذیر فرودستانه با مردان بگریزند. به نظر او مردان امکانات، زمان و توان کافی داشتند تا خود را متحول سازند. دنیای اجتماعی اطراف خود را بکاوند و ایدئولوژی های اجتماعی و فردی ابداع کنند. و زنان در صورت تمایل به انجام چنین فعالیت هایی باید زندگی مستقلی در پیش گیرند و از روابطی که رفتارها و تحرک اجتماعی شان را محدود می کند، بپرهیزند. ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam