🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: ثواب زیارت امام رضا علیه السلام
🗓 تاریخ: چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
پاداش 1000 حج و عمره
1- بحار الانوار مجلد 102 صفحه 31 حدیث 2 و در حریم طوس صفحه 195: عن ابی الحسن علی بن موسی الرضا(ع): ان بخراسان لبقعة یاتی علیها زمان تطیر مختلف الملائکه فلا یزال فوج ینزل من السماء و فوج یصعد الی ان ینفخ فی الصور فقیل له یابن رسول الله و ایه بقعه هذه؟ قال: هی بارض طوس و هی والله روضة من ریاض الجنة من زارنی فی تلک البقعه کانکمن زار رسول الله(ص) و کتب الله تبارک و تعالی له بذلک ثواب الف حجة مبرورة و الف عمرة مقبولة و کنت اتاو آبائی آبائی شفعائه یوم القیامة
حضرت رضا فرمودند : در خراسان جایی است که بسیار پر ارزش است و زمانی بر آن میرسد که محل رفت و آمد فرشتگان میشود تا هنگام دمیدن در صور / گروهی می آیند و گروهی میروند گفته شد ای محل در کجا است حضرت فرمودند در سرزمین طوس است و به خدا سوگند آنجا روضه ای از روضه های بهشت است هر کس مرا در آنجا آگاهانه زیارت کند همچنان است که رسول خدا را زیارت کرده است و خداوند پاداش هزار حج و هزار عمره را به او میدهد و من و پدرانم در قیامت شفاعت او میکنیم
2- بحارالانوار مجاد 102 صفحه 41 حدیث 46 و صفحه 35 حدیث 16 و حریم طوس صفحه 195 و صفحه 196
عن ابی الحسن موسی بن جعفر (ع): مَنْ زَارَ قَبْرَ وَلَدِي عَلِيٍّ كَانَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ كَسَبْعِينَ حَجَّةً مَبْرُورَةً قَالَ قُلْتُ سَبْعِينَ حَجَّةً قَالَ نَعَمْ وَ سَبْعِينَ أَلْفَ حَجَّةٍ قَالَ قُلْتُ سَبْعِينَ أَلْفَ حَجَّةٍ قَالَ رُبَّ حَجَّةٍ لَا تُقْبَلُ
امام هفتم فرمودند هر کس قبر فرزند مرا زیارت کند در نامه عملش هفتاد حج نوشته میشود راوی میگوید 70 حج، حضرت میفرمایند هفتصد حج
راوی میگوید 700 حج حضرت میفرمایند هفتصد هزار حج مینویسند (چه بسا حجی که پذیرفته شود)
3- بحار الانوار مجلد 2 صفحه 31:ان بخراسان لبقعة یاتی علیها زمان یصیر المختلف الملائکه... من زارنی فی تلک البقعة کان کمن زار رسول الله (ص)
حضرت رضا (ع) فرمودند: هر کس در آنجا مرا زیارت کند همچون کسی که پیامبر خدا را زیارت کرده است
4- بحار الانوار مجلذ 102 صفحه 38 عن موسی بن جعفر (ع): إِنَّ اِبْنِي [عَلِيّاً] مَقْتُولٌ بِالسَّمِّ ظُلْماً وَ مَدْفُونٌ إِلَى جَنْبِ هَارُونَ بِطُوسَ مَنْ زَارَهُ كَمَنْ زَارَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
5- بحار الانوار مجلد 102 صفحه 38 عبدالله بن فضل گوید: در محضر منور امام صادق (ع) بودم شخصی اط طوس از حضرت درباره فضیلت زیارت سیدالشهداء سوال کردند حضرت فرمودند: وانه سیجرج من صلبه رجل یکون رضی الله عز و جل فی سمائه و بعباده فی روضه تقل فی ارضکم باسم ظلما و عددا تاوید فن بها غریبا الا فمن زاره فی غربته و هو یعلم انه امام بعد ابیه مفترض الطاعة من الله عز و جل کان کمن زار رسول الله (ص)
ثواب زیارت حضرت رضا علیه السلام
یکی از فرزندان آن حضرت که خدا در آسمان
بردن غم
6- فقیه صفحه 298، بحارالانوار مجلد 102 صفحه 33 امیرالمونین(ع) از رسول خدا(ص) فرمودند: عن امیرالمونین(ع) قال رسول الله(ص): سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مکروب الَّا نَفَّسَ اللَّهُ کربته
نهمین پاره ای از تن من در خراسان مدفون خواهد شد هر غمدیده ای او را زیارت کند غمش زدوده خواهد شد (و برطرف میگردد)
استجابت دعا
عیون الاخبار الرضا باب 65، بحارالانوار مجلد 102 صفحه 36: قال علی بن موسی الرضا(ع): اَ تُشَدُّ اَلرِّحَالُ إِلَى شَيْءٍ مِنَ اَلْقُبُورِ إِلاَّ إِلَى قُبُورِنَا أَلاَ وَ إِنِّي لَمَقْتُولٌ بِالسَّمِّ ظُلْماً وَ مَدْفُونٌ فِي مَوْضِعِ غُرْبَةٍ فَمَنْ شَدَّ رَحْلَهُ إِلَى زِيَارَتِي اُسْتُجِيبَ دُعَاؤُهُ وَ غُفِرَ لَهُ ذَنْبُهُ
امام هشتم(ع) فرمودند: به جز برای زیارت قبر های ما بار سفر مبندید من به زهر ظالمانه شهید خواهم شد و در سرزمین غریب مدفون خواهم میشوم هر کس به قصد زیارت من بار سفر ببندد دعایش مستجاب و گناهانش آمرزیده میشود
2023-06-01 15-24-47_08062023.mp3
21.11M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: تفسیر قرآن
🗓 تاریخ: پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#پنجشنبه #تفسیر_قرآن
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: تفسیر قرآن
🗓 تاریخ: پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
قال امیرالمومنین(ع): الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا
مردم خوابند وقتی بمیرند بیدار میشوند
قال رسول الله(ص): موتو قبل ان تموتو
بمیرید قبل آنکه بمیرانند شما را
نهج الدعوات سیدبن طاووس در دعای احتجاب
یا من احتجب به شعاع نوره عن نواظر خلقه
ای کسی که محجوب شده به شعاع نورش از نظر های خلقش
ولله المثل الاعلاء
و فی کل شیء له آیة تدل علی انه واحد
انتم الفقراء الی الله و الله هو الغنی الحمید
ان الله سمیع العلیم ان الله علی کل شیء قدیر
وقتی میگوییم الله یعنی متوجه و متذکر باشید به آن مقدسی که او را بالفطره میشناسند و در آن غیر و وله داری او از من دور نیست به من نزدیک اما نه از این نزدیکی ها او در درون من موجودی از درون به من نزدیک تر است او رحیم است او بصیر است
الم یعلم بان الله یری
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي ( آل عمران 26)
او رحیم است او بصیر است او نسبت به من محبت دارد او انیس است او مونس است
لذا در دعای جوشن کبیر میخوانیم یا رفیق من لا رفیق له یا انیس من لا انیس له
در دعای مشلول ما میخوانیم یا شفیق من لا شفیق له
2023-06-01 22-38-52_08062023.mp3
16.91M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: آیات الکریم فی ما نزلت فی بقیه الله فی العرضین
🗓 تاریخ: پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#پنجشنبه #آیات_الکریم
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: آیات الکریم فی ما نزلت فی بقیه الله فی العرضین
🗓 تاریخ: پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
. در سنن ترمذی، مجلد 5، صفحه 265، حدیث 3072 و مصابیح السنة نوشته بغوی، مجلد 3، صفحه 494، حدیث 4221
عن ابی¬هریرة قال رسول الله ثلاث إذا خرجن لا ینفع نفساً ایمانها لم تکن آمنت مِن قبل: طلوع الشمس من مغربها و الدخان و الدابة
ابوهریره می¬گوید: رسول خدا فرمودند: سه چیز است اگر خروج کند دیگر ایمان کسی که قبل از آن ایمان نیاورده است برایش نفعی ندارد طلوع خورشید از مغرب و آمدن آتش (در آسمان) و خروج دابةالارض.
این علائم، هرسه از نشانه¬های قبل از ظهور حضرت بقیة الله الاعظم است.
10. در تفسیر عیاشی، مجلد 1، صفحه 384، حدیث 128، کافی، مجلد 5، صفحه 10، حدیث 2، تفسیر صافی، مجلد 2، صفحه 173، تفسیر برهان، مجلد 1، صفحه 565، حدیث 6، بحار الانوار، مجلد 6، صفحه 312، باب 1، حدیث 13 و تفسیر نورالثقلین، مجلد 1، صفحه 781، حدیث 351 آمده است:
(الامامان الباقر و الصادق) عن زرارة و حمران و محمد بن مسلم عن أبي جعفر و أبي عبد الله في قوله: «يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ- لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها» قال: طلوع الشمس من المغرب، و خروج الدابة و الدجال، و الرجل يكون مصرا و لم يعمل على الإيمان ثم تجيء الآيات فلا ينفعه إيمانه
حضرت امام محمد باقر و حضرت جعفربن محمد الصادق فرمودند: آیه یعنی طلوع خورشید از طرف مغرب و خارج شدن دابة الارض و خروج دجال و دودو آتش و مردم اصرار و پافشاری دارند درحالیکه هیچ کار ایمانی انجام نمی¬دهند. آن-گاه است که آیات الهی ظاهر می¬شود و می¬آید و دیگر ایمان مردم به حالشان نفع و خیری ندارد.
11. در کتاب کمال الدین، مجلد 4، صفحه 18 (در مقدمه) و مجلد 1، صفحه 30 و ثواب الاعمال و تفسیر صافی، مجلد 2، صفحه 173، حلیة الابرار، مجلد 5، صفحه 420، باب 51، حدیث 3، تفسیر برهان، مجلد 1، صفحه 564، حدیث 3، المحجة، صفحه 69، بحار الانوار، مجلد 51، صفحه 51، حدیث 25، نورالثقلین، مجلد1، صفحه 781، حدیث356، منتخب الاثر، صفحه 302، فصل 2، باب 39، حدیث 1 و ینابیع المودة، صفحه 238 آمده است:
حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ أَنَّهُ قَالَ: فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ فَقَالَ الْآيَاتُ هُمُ الْأَئِمَّةُ وَ الْآيَةُ الْمُنْتَظَرَةُ هُوَ الْقَائِمُ ع فَيَوْمَئِذٍ لَا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلِ قِيَامِهِ بِالسَّيْفِ وَ إِنْ آمَنَتْ بِمَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ آبَائِهِ
حضرت امام صادق فرمودند: آیات، ائمه¬ی طاهرین و امامان معصوم هستند و منظور از آیه حضرت مهدی منتظر قائم آل محمد است که در آن روز ایمان هیچ کس نفع و سودی نخواهد بخشید.
12. در کتاب تفسیر قمی، مجلد 2، صفحه 320 و چاپ جدید مؤسسه الاعلمی، مجلد 1، صفحه 209 و بحارالانوار، مجلد 78، صفحه 166 آمده است:
فإنه حدثنی أَبِي عَنْ صَفْوَانَ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ فِي قَوْلِهِ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً قَالَ نَزَلَ أَوِ اكْتَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ قَالَ إِذَا طَلَعَتِ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا فَكُلُّ مَنْ آمَنَ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ لَا يَنْفَعُهُ إِيمَانُهُ.
ابی¬هریره می¬گوید: حضرت امام صادق درباره¬ی این آیه روزی که می¬آید بعضی آیات و نشانه¬های الهی دیگر ایمان آوردن آن¬ها برایشان نفعی نخواهد داشت و اگر آن¬ها قبل از این نشانهها ایمان نداشته باشند دیگر ایمان آوردن برای آن¬ها نفعی ندارد. فرمودند: ... هنگامی که خورشید طلوع کند از مغرب دیگر ایمان آوردن در آن روز برایشان خیری ندارد و خداوند میفرمایند: منتظر باشید، ما هم از منتظران هستیم.
13. المستدرک علی الصحیحین، مجلد 4، صفحه 545 و کتاب الامام المهدی فی القرآن و السنة، صفحه 120 آمده است:
روی ابن حماد باسناده عن ابی¬هریرة، قال رسول الله: خمساً إذا خرجن لا ینفع نفساً ایمانها لم تکن آمنت من قبل او کسبت فی ایمانها خیراً طلوع الشمس من مغربها و الدجال و یأجوج و مأجوج و الدخان و الدابّة.
حماد روایت می¬کند با سند خودش از ابی¬هریره که رسول خدا فرمودند: پنج چیز است زمانی که خارج گردند دیگر ایمان کسانی که قبلاً بی ایمان باشند و بخواهند ایمان بیاورند، نفعی ندارد. اول طلوع
خورشید از مغرب. دوم خروج دجال سوم یأجوج و مأجوج چهارم ظاهر شدن آتش پنجم خروج دابة الارض.
14. در تفسیر قمی، مجلد 2، صفحه 320،کافی، مجلد 5، صفحه 10، حدیث 2، خصال شیخ صدوق، مجلد 1، صفحه 274، باب 5، حدیث 18، تحف العقول، صفحه 388، تهذیب الاحکام، مجلد 4، صفحه 114، باب 31، وسائل الشیعه، مجلد 11، صفحه 16، باب 5، حدیث 2، بحار الانوار، مجلد 19، صفحه 181، باب 8، حدیث 30، تفسیر عیاشی، مجلد 1، صفحه 414، حدیث 128 آمده است:
عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ عَنْ جعفربن محمد قَالَ سَأَلَ رَجُلٌ عَنْ حُرُوبِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ كَانَ السَّائِلُ مِنْ مُحِبِّينَا قال: فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع: بَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً ص بِخَمْسَةِ أَسْيَافٍ، ثَلَاثَةٌ مِنْهَا شَاهِرَةٌ لَا تُغْمَدُ إِلَى أَنْ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها وَ لَنْ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا فَإِذَا طَلَعَتِ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا آمَنَ النَّاسُ كُلُّهُمْ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ، فَيَوْمَئِذٍ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً، وَ سَيْفٌ مِنْهَا مَلْفُوفٌ وَ سَيْفٌ مِنْهَا مَغْمُودٌ- سَلُّهُ إِلَى غَيْرِنَا وَ حُكْمُهُ إِلَيْنَا
15. الفتن¬بن حماد، مجلد 2، صفحه 653، حدیث 1839 (به نقل از ابوهریره) و کتاب مصنّف نوشته¬ی ابن ابی-شیبه، مجلد 15، صفحه 65، حدیث 19130، تفسیر طبری، مجلد 8، صفحه 74 به روایت ابن مسعود، مستدرک الحاکم، مجلد 4، صفحه 545 و کتاب القناعة، صفحه 14 آمده است:
حدثنا سویدبن عبدالعزیز، عن اسحاق¬بن ابی فروه عن یزیدبن أبی عتاب سمع اباهریره یقول قال رسول الله: خمساً (کذا) لا أدری اَیَّتُهُنَّ اوّل مِن الایات وَ أَیَّتُهُنَّ (إذا) جاءَت لَم یَنفَع نفساً ایمانها لَم تکن آمنت مِن قَبلُ أو کَسَبَت فی ایمانها خیراً طُلوع الشمس مِن مغربها و الدّجال و یأجوج و مأجوج و الدّجال و الدّابة.
ابوهریره می¬گوید: رسول خدا فرمودند: پنج چیز است هنگامی که بیاید دیگر ایمان کسی که قبلاً ایمان نداشت برایش نفعی ندارد: اول طلوع خورشید از مغرب دوم خروج دجال سوم یأجوج و مأجوج چهارم ظاهر شدن آتش در آسمان پنجم خروج دابة الارض.
16. در کتاب عقد الدرر فی علامات امام المنتظر، صفحه 402، باب 12، فصل 7 و ملحقات احقاق الحق، مجلد 9، صفحه 580 آمده است:
عَن امیرالمؤمنین: ألا تکونُ النّاسُ بَعد طُلوع الشمس مِن مَغربها کَیَومِهِم هذا یَطلُبون النَّسلَ و الوَلَدَ یَلقی الرَّجُلُ الرَّجُلَ فَیقُولُ: مَتی وُلِدت؟ فَیَقُولُ: مِن طُلوعِ الشّمس مِن المَغرِبِ و ترفَعُ التّوبَةُ، فلا یَنفَعُ نَفساً ایمانُها لَم تَکُن آمَنتَ مِن قَبلُ أو کَسَبَت فی ایمانها خیراً هو التوبة
2023-06-03 17-59-58_08062023.mp3
23.35M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: نهج البلاغه
🗓 تاریخ: شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#شنبه #نهج_البلاغه
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: نهج البلاغه
🗓 تاریخ: شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
وتو اعمالش را به وسیله این مطعلقات انجاکپم میدهد اگر ما بتوانیم روح را پرورش دهیم جسم پرورش میابد
1- در نهج البلاغه خطبه 176 حضرت امیر المومنین میفرمایند رحم الله امرا نذعن شهوت هی و غما هوا نفسه وان هاذ هن نفس ان اب ادئ شیعا مذعا و انها لا تذال تنزع الی معصیتهی فی هوی
خدا رحمت کند کسی را که شهوت خود را در ختیار قرار گرفته است {یعنی به نفسش قلاده زده است }
و هواهای نفاسنیش را در اختیار گرفته است که این نفس خیلی دیر مهار میشود و همواره مشتاق نافرمانی و هوس است
درباره ایمه طاهرین میخوانیم :وجعلنا ایمته یهدونه با امرنا لما صبرو قرار دادیم امانی که هدایت میکنن به امر ما
صبر یعنی ایستادگی صبر یعنی مقاومت صبر یعنی حبس نفس صبر یعنی ریاضت شرعی صبر یعنی در فشار عاقلانه قرار دادن روح در اثر صب رو مقاومت حبس نفس روح در اختیار انسان قرار میگیرد و ابتدا از چشم است دوم به گوش میرسد که گوش را د ر اختیار میگیرد که هر حرفی را نشنود سوم از بینی و هر کدام از اینها در اختیار انسان قرار میگیرد
هماکنون انسان مالک خودش شده است چشم و... اگر ادامه بدهد به خارج خودش ولایت پیدا میکند و اگر ادامه پیدا کند و شرعی باشد نئبت به عالم ملکوت میرسد که هم برزخ را میبیند هم عالم ذر انسان در توجه نفس نفس را میسازد
2در سازندگی نفس انسان باید تلاش کند و بداند چه چیز هایی برای نفس مفید است و فضایل نفس است و چه چیزهایی برای نفس مفید است و انسانی موفق است که به مفس خود مشغول باشد و عیوب ان را از خود دور کند و فقط به عیوب رزایل مردم کار نداشته باشد
حضرت امیر در خطبه 976 میفرمایند طوبی لمن شقل هو عیب هو ان عیوب اناس و... کان من نفس فی شغل
خوشا به حال کسی که که پرداختن به عیوب و رزایق اخلاقی خودش را از پرداختن به عیوب و رزایل مردم باز دارد یعنی خوشا به حال کسی که تمام تلاش کوشش رفع عیب و نقص نفسانی خودش باشد
3-خطبه 157 شغل نفسه بغیر نفسه تحیر فی الظلمات ربک فی اللکات و مدت به شیاطین فی و زیت له اعماله
هر کس به جای اینکه به خود مشغول باشد اولیت دیگری برگزینید و مشغول امور دیگران شود و نفس خود را به غیر نفس خود مشغول دارد در تاریکی ها و ظلمات برگردان گردد و در مهلکه آشفته مشوش شود و شیاطین مسلط بر او، او را در طغیانگری ها (یاری نماید) و زشتی اعمال او را برای او
4- چه کسی میتواند معلم نفسانی دیگران شود
حکمت 73
من نصب نفسه للناس اماما فعلیه یبدا فلیبد ا بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره ولیکن تاویل بسیرته قبل تاویله بلسانه و معلم نفسه و مودبه احق بالاجلال ین معلم الناس و مودبهم
کسی که خود را پیشوای مردم قرار داده پیش از تعلیم دیگران به ادب کردن خویش بپردازد
2023-06-03 22-44-28_09062023.mp3
15.75M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: آیات الولایه الامامه الخلافه
🗓 تاریخ: شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#شنبه #آیات_الولایه
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥ظهور مدعی جدید مهدویــــــــــــــت
🔹فردی که ادعا می کرد من امام زمان هستم که ألان ظهور کردم، دستگیر شد.
♦️از زمان غیبت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تا به حال أفراد زیادی برای کسب شهرت مدّعی مهدویت شدند که با بی توجهی مردم روبرو شده رسوای خلائق گردیدند.
@Islam66
2023-06-07 22-53-22_10062023.mp3
15.7M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: روانشناسی اسلامی
🗓 تاریخ: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#چهارشنبه #روانشناسی_اسلامی
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: روانشناسی اسلامی
🗓 تاریخ: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
تقلید
لقد کان لکم فی رسول الله اسوة الحسنه
1- روانشناسان اسلامی میگویند: انسان برای تکامل خویش بطور فکری مرجعی برای تقلید خویش می¬گزیند و این حمله در اینها عالم مشهود است (سرمشق از پند و اندرز بهتر است)
2- انواع تقلید
الف) تقلید عمدی: که این نوع تقلید متضمن منظور و شهود است
ب) تقلید غیر عمدی
ج) تقلید احساسات: با القای احساسات و عواطف از راه همدلی یا بگوییم همدلی غیر فعال
د) تقلید افکار و اندیشه: یا تلقین و تلقین پذیری
3- والن-تاین در کتاب کودک عادی صفحه 221 میگوید همه کسی دیده است چگونه پسران از قهرمانان سینما دختران از طرز ستارگان سینما تعمدا تقلید میکنند
4- اولین ظهورات تقلید عمدی، کودک عادی صفحه 228
اولین ظهورات تقلید وقتی است که بچه در تقابل قوقو کردن والدین قوقو میکند و مشاهده شده است که بچه این کار را در دوماهگی میتواند انجام بدهد البته تمایل خود به خودی این کار در بچه موجود است و قوقو کردن وادلین فقط کمکی است به بروز آن...
تقلید تکان دادن است در بچه های من از شش نه ماهگی شروع شد جالبترین مورد تقلید وقتی بود که از پیش کشیدن من میکردند (و این در حدود یکسالگی بود) بچه با کمال دقت به بیرون دادن (پف کردن) دور از دهان من نگاه میکرد سپس سرش را همان طوریکه من میکردم آهسته به طرف عقب میبرد و صدای پوف را زا دهان بیرون می¬آورد هر پنج بچخ من پیپ کشیدن و مرا به این طریق تقلید کردند
ی) یکی که مستعد به تقلید بود در یک سال در سه ماهگی خواندن را با صدای بلند تقلید میکرد صورتش را روی کتاب میگذاشت و آهسته زمزمه میکرد
پ) هم در یک سال و هشت ماهگی ایم کار را میکرد کتاب را روی زمین میگذاشت صورتش را روی زمین میگذاشت صورتش را نزدیک آن میبرد و سرش را تکان میداد چیزی که باعث حیرت من شد این بود که دیدم (ی) در یک سال و یک ماهگی چشم بر هم زدن پرستارش را تقلید کرد چند بار شد و شکی در این امر باقی نماند این تقلید های اولیه (دود کشیدن، کتاب خواندن، چشم برهم زدن) مرا مسلما نمیتوان عمدی کرد