5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️کلیپی زیبا از آثار #میرزا_غلامرضا
⭕️قطعهای #مرکب و زیبا از استاد امیرخانی
▫️حروف، کلمات و ترکیب طبق شیوه است.
▫️قطعه شامل موارد زیر است:
_ دو قطعه چلیپا
_ یک قطعه چهار سطری
_ یک قطعه ترکیبی مستطیل شکل در وسط صفحه
_ سه سطری پایین قطعه
_ در قطعه مزبور تقریبا از کلیهی دانگهای قلم استفاده شده است، یعنی استاد، از قلمهای کتابت، جادو، چلیپا، مشقی و کتیبه بهره بردهاند.
▫️پینوشت: قطعه با مبانی و ترکیب هنر ایرانی مغایرت دارد، چشم مخاطب برای مطالعه قطعه بِلاتکلیف است و در واقع این قبیل قطعات مرکب که داری قرینه هستند، میتوانند هر کدام تابلویی جداگانه باشند.
در خوشنویسی ایرانی یک قطعه چلیپا هیچ کمبودی از لحاظ بصری ندارد، برای ایجاد تقارن در چنین قطعاتی میتوان از قطعات دارای وزن بصری نامتوازن نیز استفاده نمود.
#غلامحسین_امیرخانی
هدایت شده از شعر و ادبیات چامه
همه میدانند
همه میدانند
که من و تو
از آن روزنهی سرد عبوس
باغ را دیدیم
و از آن شاخهی بازیگرِ دور از دست
سیب را چیدیم
همه میترسند
همه میترسند،
اما من و تو
به چراغ و آب و آینه پیوستیم
و نترسیدیم.
#روزنگار، ٨ دی، زادروز
#فروغ_فرخزاد
@chaame ☯️ | شعر کامل
هدایت شده از انجمن خوشنویسان ایران دفتر مرکزی
رونمایی از اتاق موزه استاد علی راهجیری
(اولین اتاق موزه خوشنویسی کشور )
با پیگیری استاد احمد شفیعی ها
و چیدمان سرکار خانم آزاده زند
(مشاور هنری شعبه تهران)
در ساختمان انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ
(خ نجات الهی شمالی کوچه زبرجد)
گفتنی است اساتید عزیز در سطح کشور بهمراه هنرجویان عزیز، میتوانند جهت تعیین وقت بازدید از این اتاق موزه با مسول روابط عمومی انجمن خوشنویسان شعبه تهران
(آقای جان فدا)
در تماس باشند…
۰۲۱-۶۶۷۵۰۶۰۱