eitaa logo
« جهاد تبیین » شیخ قمی | درسنامه تخصصی مبلغین | محسن مجتهدزاده
25هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
363 فایل
اسرائیل☠️ شیطان666👹 است= israel666@ 📨ارسال پیام به شیخ قمی: @SheijQomi_tablighgharb 09383676609 فقط پیامک 🚫تماس= بلاک🚫 🟢 تلگرام: https://t.me/SheikhQomi 🔴کانال آپارات www.aparat.com/sheijqomi 💠حمایت مالی 💳↙️ @SheijQomi2
مشاهده در ایتا
دانلود
مارادونا را رها کنید این دوستان محترم را بگیرید! 🔴تخریب جایگاه حرم مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام جزو سوابق این دوستان بزرگوار هست 🔴 برای اینکه تاکید داشتند لازم هست پروتکلهای بهداشتی رعایت شود! آخه چقدر کج سلیقگی و کج فهمی برای طرح یک‌مساله! 🔺رعایت پروتکلها چون قانون بوده واجب بوده شرعا والسلام دیگه سیاه نمایی اماکن مقدس لازم نبوده!! این کج سلیقگی در گذشته! و امروز حمله به ائمه محترم جمعه. بعدش به کجا!؟ ➖➖➖ داداش نزن! داری خودی هارا میزنی! امام حسین علیه السلام خودیه! امام جمعه ها خودی هستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌مسئولین یه بار دیگه تعریف رهبر انقلاب از رو بشنوند خوبه این مسیری که شما رفتید و اسمش رو گذاشتید «جذب حداکثری» تهش شد امثال رضا کیانیان و کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام و افسانه بایگان و...... 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
🔴«تبری از گناهکار متهتک در سیره اهل بیت ع»🔴 ✅دفاع از عملکرد امام جمعه محترم رشت 📝شیخ قمی زيدبن‌موسى برادر حضرت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا عليه‌آلاف‌التّحيّة‌والثّناء در بصره يا مدينه خروج كرد و خانه‌هاى بنى‌العبّاس را به آتش كشيد و به سبب اين امر، به زيدالنّار مشهور شد. زيد را به بند كشيده و نزد مأمون آوردند و او زيد را نزد امام رضا عليه‌السّلام فرستاد و گفت: براى خاطر شما، از جرمش گذشتم. وقتى زيدالنّار را نزد حضرت آوردند، امام عليه‌السّلام شديدا او را توبيخ كرده و فرمودند: اى زيد! چه چيز تو را فريب داد؟ آيا گفتار فرومايه‌گان كوفه كه مى‌گويند: چون فاطمه سلام‌اللـه‌عليها پاك‌دامن بود، خدا آتش جهنّم را بر ذرّيه و فرزندان او حرام كرد؟! اين منقبت تنها براى حسنين عليهماالسّلام مى‌باشد. پدرمان حضرت موسى‌بن‌جعفر با اطاعت خدا و عبوديّت به بهشت راه يافت و اگر مى‌پندارى خدا تو را با معصيت به بهشت راه دهد پس بايد نزد خدا از موسى‌بن‌جعفر گرامى‌تر باشى! تنها با اطاعت مى‌توان به ثو اب و پاداش خدا رسيد و پندار تو اينستكه تو با معصيت نيز به ثواب مى‌رسى. پس چه بد پندار و انديشه‌اى دارى! زيد گفت: (اين چنين مرا سرزنش مكن) من برادر تو و پسر پدر تو هستم. امام رضا عليه السّلام فرمودند: أَنتَ أَخى ما أَطَعْتَ اللَهَ عزَّ وَجلَّ. «تا زمانى كه اطاعت خدا را دارى برادر من هستى!» نوح به پيشگاه خدا عرض كرد: رَبِّ إِنَّ ابْنِى مِنْ أَهلِى وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنتَ أَحْكَمُ الْحَـكِمِينَ.]1] خداوند عزّوجلّ فرمود: يَـنُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَـلِحٍ.[2] خداوند پسر نوح را بر أثر معصيتش از اينكه جزء أهل آن پيامبر باشد، خارج كرد! و حضرت قسم ياد كردند كه ديگر با زيد تكلّم نكنند.[3] ابن‌شهرآشوب در مناقب روايت ميكند: زيدبن‌موسى به مجلس مأمون درآمد و امام رضا عليه‌السّلام نيز حضور داشتند. زيد بر امام رضا عليه‌السّلام سلام كرد، أمّا حضرت جواب او را ندادند! زيد گفت: من پسر پدر تو هستم و جواب سلام مرا نمى‌دهى؟! امام عليه‌السّلام فرمودند: أَنتَ أَخى ما أَطَعْتَ اللَهَ، فَإذا عَصَيْتَ اللَهَ فَلا إخآءَ بَيْنى وَ بَيْنَكَ.[4] «تو تا زمانى كه طاعت خدا را دارى برادر منى، أمّا اگر معصيت خدا كنى ديگر هيچ برادرى و أخوّتى بين ما نيست.» حسن‌بن‌جَهم ميگويد: نزد امام رضا عليه‌السّلام بودم كه به زيد ميفرمود: يَا زَيْدُ، اتَّقِ اللَهَ فَإنّا بَلَغْنا ما بَلَغْنا بِالتَّقْوَى، فَمَنْ لَمْ‌يَتَّقِ وَ لَمْ‌يُراقِبْهُ فَلَيْسَ مِنّا وَ لَسْنا مِنْهُ. «اى زيد، تقواى إلهى پيشه كن، چرا كه ما به هر جا كه رسيديم به‌واسطه تقوى بود؛ پس هركس تقوا پيشه نكند و خدا را در نظر نگيرد، از ما نيست و ما نيز از او نيستيم. پس رو كردند به من و فرمودند: يَابْنَ‌الجَهْمِ! مَن خَالَفَ دينَ اللَهِ فَابْرَأْ مِنْهُ كَآئِنًا مَنْ كانَ، مِن أَىِّ قَبيلَةٍ كانَ. وَ مَنْ عادَى اللَهَ فَلا تُوالِهِ كآئِنًا مَنْ كانَ، مِنْ أَىِّ قَبيلَةٍ كانَ. فَقُلْتُ لَهُ: يَابنَ‌رَسولِ‌اللَهِ! وَ مَنْ ذاالَّذى يُعادى اللَهَ؟ قالَ: مَنْ يَعْصيهِ. «اى پسر جَهم! هركس با دين خدا مخالفت ورزد، از او تبرّى كن و بيزارى بجوى، هركس كه باشد و از هر قبيله و گروهى كه باشد. و هركس با خداوند دشمنى نمود، با او موالات و دوستى منما، هر كس كه باشد و از هر قبيله‌اى كه باشد. عرض كردم: اى فرزند رسول خدا! منظور از كسى كه با خداوند دشمنى مى‌نمايد كيست؟ حضرت فرمودند: كسى كه معصيت را پيشه خود ساخته است.» سند این روایت [4]. [1]. آيه ۴۶ هود۱۱ [2]. بحارالأنوار، ج ۴۹، باب أحوال أزواجه (أبى‌الحسن‌الرضا عليه‌السّلام) و أولاده، ص ۲۱۶ تا ص ۲۱۸، ح ۱ و ۲. [3]. المناقب، ج ۴، ص ۳۶۱. [4]. سند این روایت: بحارالأنوار، ج ۴۹، باب أحوال أزواجه (أبى‌الحسن‌الرضا عليه‌السّلام) و أولاده، ص ۲۱۹، ح ۴. ➖➖➖ 👈🏻🔴جمع بندی وجود نازنین امام رضا ع از کسی که فاسق بود و در جامعه فساد می کرد در حالیکه ادعای اسلام داشت تبری جستند. ملاک دوستی و دشمنی تقوا و بی تقوایی هست. پس یکی از وظایف مومنان دشمن داشتن گناه و بغض گناهکار هست به عنوان یک تکلیف شرعی و بخشی از نهی از منکر قلبی. افهم ای انقلابی نمایی که فکر می کنی باید با افراد متجاهر به فسق رفاقت کرد!!! قطعا از آنها تبری می جوئیم ولی درست نهی از منکر می کنیم. 📝 شیخ قمی سلسله جلسات پاسخ به شبهات اغتشاشات ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
⭕️🔞ساخت اولین قرص با مدفوع انسان در آمریکا 🤢🤢این پیام برای افراد حساس مناسب نیست🤢🤢 قبلا درباره ترویج گهخواری در غرب توضیح داده بودیم دوستان مقاومت می کردند که اسمش را اصلاح کنیم بذاریم مدفوعخواری که باز همونه لینک در ویکیپدیا اینجا زندگی در غرب آلوده به همه نجاسات است ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ضرورت تبری و‌انزجار از منکرات و‌افراد بیحجاب🔴 🎥 سخنان قابل تامل در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟ آنچه در نهی از منکر واجب کفایی‌ست، تذکر لسانی‌ست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینی‌ست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شکد؟؟ شخصی با پوشش زننده به مغازه ما می‌آید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود. @TablighGharb
هدایت شده از محمد جوانی
♨️نخاله‌های گاری سوار... ✍ویراست محمد جوانی virasty.com/mjavani 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی @Cwarfare
برائت جستن از افراد فاسق و‌گناهکار در قرآن قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ ... ‎﴿الممتحنة: ٤﴾‏ براى شما سرمشق نيكويى در زندگى ابراهيم و كسانى كه با او بودند وجود داشت، درآن‌هنگامى‌كه به قوم [مشرك] خود گفتند: «ما از شما و آنچه غير از خدا مى‌پرستيد بيزاريم؛ ما نسبت به شما كافريم و ميان ما و شما دشمنى و كينه‌ی آشكار شده است، تا آن‌زمان‌كه به خداى يگانه ايمان بياوريد. آدرس👇 سوره ممتحنه آیه ۴ 🔻🔻🔻 📝خداوند ابراهیم و پیروانش را الگوی مومنین قرار داده ایشان خطاب به افراد گناهکار و‌بت پرست می گفتند: ما از خود شما تبری می جوییم و از بتهای شما که سلبریتی های کشف حجاب همون بتها هستند. 🔻کشف حجاب یک‌حرام سیاسی و اعلام برائت از حکومت دینی و شریعت هست و با افراد کم حجاب که حاج قاسم میفرمودند دختران خودمون هستند فرق دارد. اینها رسماً علم مخالفت با دین را برداشته اند. 📝شیخ‌قمی
روایات تکمیلی ضرورت بغض داشتن نسبت به فرد گناهکار الباقر (علیه السلام)- وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا أَبْغَضَ رَجُلًا لِلَّهِ لَأَثَابَهُ اللَّهُ عَلَی بُغْضِهِ إِیَّاهُ وَ إِنْ کَانَ الْمُبْغَضُ فِی عِلْمِ اللَّهِ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهًْ. امام باقر (علیه السلام)- اگر شخص دیگری را دشمن بدارد و با او به خاطر کارهای زشت وی ارتباط نداشته باشد خداوند او را به خاطر بغض وی پاداش می‌دهد اگرچه آن مرد در علم خداوند از اهل به بهشت باشد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۱۹۲ الکافی، ج۲، ص۱۲۷/ نورالثقلین الصّادق (علیه السلام)- کُلُ مَنْ لَمْ یُحِبَ عَلَی الدِّینِ وَ لَمْ یُبْغِضْ عَلَی الدِّینِ فَلَا دِینَ لَهُ. امام صادق (علیه السلام)- هرکس محبّت و یا بغض او برای دین نباشد او دین ندارد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۱۹۴ الکافی، ج۲، ص۱۲۷/ نورالثقلین
آسیب ترک تبرّی در برابر فاسقان آثار زیانبار و پیامدهای غفلت از تبرّی نسبت به اهل فسق و مفسدان نیز کمتر از مورد کفّار نیست. ترک تبرّی در برابر اهل فسق در حقیقت، تعطیل نمودن فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» است و با ترک این فریضه، انحطاط و آلوده شدن زندگی فردی و اجتماعی به انواع مفاسد، امری ضروری و حتمی است و جامعه‌ای که آلوده به مفاسد شد، بی‌تردید دچار هلاکت و محکوم به نابود شدن است. قرآن کریم هلاکت و نابودی جامعه در اثر آلوده شدن به مفاسد و گناهان را به عنوان یک ضابطه و سنّت مستمر بیان نموده است: ﴿وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِکَ قَرْیَه أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُواْ فِیهَا فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا﴾ و هنگامى که بخواهیم شهر و دیارى را هلاک کنیم، نخست اوامر خود را براى «مترفین» (و ثروتمندان مستِ شهوت) آنجا بیان مى داریم، سپس هنگامى که به مخالفت برخاستند و استحقاق مجازات یافتند، آنها را به شدّت در هم مى کوبیم. (الإسراء/ 16).
ضرورت تبری از اهل گناه در قرآن در آیاتی از قرآن کریم خداوند وظیفه مؤمنان را نسبت به مفسدان و تبهکاران بیان نموده است؛ از جمله اینکه در قبال کارها و رفتار فاسد و ناشایسته آنان بی‌تفاوت نباشند و متناسب با کارهای آنان موضع و عکس‌العمل و برخورد خداپسندانه داشته باشند: ﴿وَإِذَا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُواْ فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَإِمَّا یُنسِیَنَّکَ الشَّیْطَانُ فَلاَ تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرَى مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ: هرگاه کسانى را دیدى که آیات ما را استهزا مى کنند، از آنها روى بگردان تا به سخن دیگرى بپردازند و اگر شیطان از یاد تو ببرد، هرگز پس از یاد آمدن با این جمعیّت ستمگر منشین﴾ (الأنعام/ 68). در قرآن کریم همین مسئله با تأکید بیشتر یاد شده است (النّساء/ 140). شایان ذکر است که در آیه فوق مخاطب اگرچه پیامبر(ص)است، امّا مراد و مقصود (پیامبر نیست، بلکه) مسلمانان است (ر.ک؛ طباطبائی، 1393ق.، ج7: 145). در قسم سوم از آیات، نتایج و پیامدهای زیانبار بی‌تفاوت بودن و ترک وظیفه تبرّی در برابر مفسدان را نیز بیان نموده است: ﴿وَقَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللّهِ یُکَفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُواْ فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ إِنَّکُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِینَ وَالْکَافِرِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعًا: و خداوند (این حکم را) در قرآن بر شما نازل کرده که هرگاه بشنوید افرادى آیات خدا را انکار و استهزا مى کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگرى بپردازند وگرنه شما هم مثل آنان خواهید بود. خداوند همه منافقان و کافران را در دوزخ جمع مى کند﴾ (النّساء/140).
📃 یادداشتی از ابوی معظم: سلام علیکم. امام جمعه رشت برخورد درستی کرد. جمله بیزارم از ارتکاب فعل حرام کشف حجاب در برنامه تئاتر قرآنی بود که مستقیم از شبکه باران استان گیلان پخش می شد. 🔻 متاسفانه عده‌ای برای تقدس زدایی احادیثی بی ربط به موضوع منتشر می کنند تا امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان را منکوب کنند. همان کاری که با جناب علم الهدای مشهد کردند. 🔻چرا کسی به کشف حجاب در برنامه زنده تلویزیونی اعتراض نمیکنه؟ 🔻چرا به ادامه برنامه توسط صدا وسیما اعتراض نمیکنه؟ ➖چرا به پخش چهره بی حجاب ها از تلویزیون اعتراض نمیشه؟ ➖تقدس زدایی و راه باز کردن برای محرمات الهی از نیروهای حزب اللهی شروع شده است. ➖ در آخرالزمان (برخی) علماء اهل دنیا روبروی امام زمان عج می ایستند. امام عج اسلام را معرفی می کند، مردم می گویند، دین تازه ای آورده است. خیر، دین و راه مسقیم را ما کج می کنیم. مراقب مکر دشمنان باشیم. ➖➖➖ 🔖حجه الاسلام علی اصغر مجتهدزاده «ابوی معظم شیخ قمی» ➖➖➖