eitaa logo
اندیشکده راهبردی جهاد تبیین شیخ قمی | محسن مجتهدزاده
29.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.8هزار ویدیو
618 فایل
💥محتوای این کانال #رصد_اخبار برای اساتید جهادتبیین است. ➖➖ 💠 کانال اصلی شیخ قمی: 🆔 @TablighGharb 📨ارسال پیام به شیخ قمی: @SheijQomi_tablighgharb 09383676609 فقط پیامک 🔴کانال آپارات www.aparat.com/sheijqomi 💠حمایت مالی 💳↙️ @SheijQomi2
مشاهده در ایتا
دانلود
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ مثالی جالب و ملموس برای درک بهتر شرایط جنگ بدر/ اگر میان «رفع کامل تحریم ها» و «شکست هژمونی آمریکا با جنگ» مخیّر می شدیم، کدام را انتخاب می کردیم؟ 📽 فیلم کامل برنامه را از لینک زیر ببینید: https://share.google/kaljVzYIh6lJZB7VL 📺 ویژه برنامه «سوره» را در ماه محرم، هرشب حوالی ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه ۴ ببینید
🔎 مروری بر ۷ شرط گفته شده در تفاهم‌نامه اسلام‌آباد 🖼 در انتظار تحقق شروط 🗯 رهبر انقلاب: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 1️⃣ خاتمه عملیات نظامی 2️⃣ رفع محاصره دریایی ایران 3️⃣ تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز 4️⃣ تأمین خسارت و بازسازی 5️⃣ لغو جامع تمامی تحریم‌ها 6️⃣ خاتمه موضوعات هسته‌ای 7️⃣ در دسترس قرار گرفتن دارایی‌های مسدود 📲 @rahbar_enghelab_ir
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️بازخوانی فرمایشات رهبر شهید 🔹 امام رحمت الله علیه مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد بنده هم ممنوع میکنم 📌 علی الاصل مذاکره با شیطان ممنوعه علی الاصل نتایج جنگ در میدان حاصل میشه با مبارزه و مقاومت نه با دیپلماسی برجام زده...
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش حجت‌الاسلام قمی به بخشی از سخنانِ نامتناسب با وحدتِ پزشکیان در میانه‌ی جنگ، پیرامون نیروهای جان‌برکف هوافضا 🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: توقع نداریم نکاتی گفته شود که خالی از دقت است! ✅@Rajanews_com
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدف روایت ضعف دشمن چیه؟ چه کسانی در داخل دارند در پازل دشمن کار میکنند؟
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خطر بسیار بسیار جدی به رهبری بگو چشم امّا کار خودت را بکن❗ 🔺️به مردم هم بگو همه چی با آقا هماهنگه
مطالبه مردم امنیت جان امام انقلاب و انتقام امام شهید
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑محمودی نماینده مجلسقطعاً تمام کسانی که درتعطیلی ۴ماهه ‌ نقش داشته اند، باید در پیشگاه خداوند و مردم عزیز ایران پاسخگو باشند.
▪️ تحلیل حقوقی یادداشت تفاهم اسلام‌آباد: گذار از «دکترین مقاومت» به «عادی‌سازی روابط»👈 شیفت پارادایم جواد ظریف ▪️متن کامل توافقنامه اینجا مقدمه یادداشت تفاهم (MOU) اسلام‌آباد میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، فراتر از یک سند فنی، واجد بار حقوقی است که در صورت اجرا، دکترین سیاست خارجی ایران را به‌صورت ساختاری تغییر می‌دهد. این تحلیل با استناد به متن سند، آثار حقوقیِ تعهداتِ پذیرفته‌شده را بررسی می‌کند. ⭕️### ۱. توقف شعار «مرگ بر آمریکا» و الزام به رعایت موازین دیپلماتیک در حقوق بین‌الملل، توافقات میان دولت‌ها مبتنی بر اصل «حسن نیت» (Good Faith) است. پاراگراف‌های ۱ و ۲ این سند، صراحتاً طرفین را به «احترام به حاکمیت یکدیگر» و «خودداری از تهدید به زور» متعهد می‌سازد. ❌ * تحلیل: از منظر حقوقی، تداوم سیاست‌های رسمی که حاوی پیام‌های تهاجمی (مانند شعار «مرگ بر آمریکا») است، با تعهد به «احترام به حاکمیت» و «عدم مداخله در امور داخلی» (پاراگراف ۲) در تضاد است. لذا، پذیرش این متن، به‌طور ضمنی متضمنِ الزام به توقف سیاست‌های کلامی تهاجمی در سطح حکومتی است تا از نقض عهد جلوگیری شود. ⭕️▪️### ۲. ممنوعیت اقدامات تلافی‌جویانه (انتقام) پاراگراف ۱ سند، هرگونه اقدام نظامی یا قهرآمیز را «به‌طور دائم» خاتمه‌یافته تلقی می‌کند. ❌ * تحلیل: این عبارت «توقف دائمی عملیات نظامی»، شمول عام دارد. در رویه حقوقی، پیگیریِ «انتقام» از مقامات آمریکایی (به‌عنوان عاملان ترور رهبران نظامی ایران)، به‌دلیل مغایرت با اصلِ «تعهد به عدم توسل به زور»، فاقد وجاهت حقوقی در چارچوب این توافق خواهد بود. اجرای این بند، عملاً هرگونه اقدام تلافی‌جویانه مسلحانه یا عملیات مستقیم علیه منافع و مقامات آمریکایی را مصداق نقض قرارداد (Breach of Contract) و برهم‌زننده وضعیت حقوقی ایجاد شده می‌سازد. ⭕️### ۳. تقابل با «جبهه مقاومت» و نفی ماهیت نیابتی تأکید پاراگراف ۱ بر شمول تعهدات نسبت به «متحدان در جنگ جاری»، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های سند است. ❌ * تحلیل: ایران با امضای این بند، مسئولیت حقوقی رفتارِ متحدان منطقه‌ای خود را پذیرفته است. به‌عبارت دیگر، ایران متعهد شده است که «جبهه مقاومت» را به توقفِ «عملیات نظامی» وادار کند. این امر به معنای خلع سلاح عملی و پایانِ کارکرد «بازدارندگی نیابتی» است. از منظر حقوقی، هرگونه کنش نظامی از سوی گروه‌های همسو، به‌عنوان قصور دولت ایران در اجرای تعهدات بین‌المللیِ ناشی از این یادداشت تفاهم تلقی خواهد شد. ⚠️### ۴. تغییر جایگاه تنگه هرمز و اهرم‌های راهبردی پاراگراف ۵ سند، مدیریت تنگه هرمز را از حالت انحصاری خارج کرده و به یک چارچوب «چندجانبه» و «مبتنی بر حقوق بین‌الملل» سوق می‌دهد. * تحلیل: این بند به‌معنای اسقاط حقِ استفاده از تنگه هرمز به‌عنوان اهرم فشار سیاسی یا نظامی است. در این چارچوب، «احقاق حقوق ملت ایران» دیگر از مسیرِ تقابل و تهدیدِ گلوگاه‌های استراتژیک نمی‌گذرد، بلکه منوط به مذاکرات چندجانبه‌ و پذیرش ساختارهای مدیریتیِ مورد تأییدِ نظم بین‌المللی شده است. ⚠️⚠️⚠️ ▪️### ۵. نتیجه‌گیری: از «حقوق ملت» تا «عادی‌سازی روابط» با بررسی مجموعِ بندها (به‌ویژه پاراگراف ۱۳ و ۱۴ که توافق نهایی را به اجرای دقیق این تعهدات گره زده)، می‌توان نتیجه گرفت که این سند، نه ابزاری برای بازپس‌گیری حقوق با حفظ وضعیتِ انقلابی، بلکه نقشه راهی برای «عادی‌سازی روابط» است. * ارزیابی نهایی: این متن با جایگزین کردن «تعهد به عدم مداخله» و «پذیرش نظارت‌های بین‌المللی»، چارچوبی را بنا نهاده که در آن، استقلالِ عملِ نظامی و هسته‌ایِ ایران به‌نفع ادغام در سیستم مالی و امنیتی تحت نظارت آمریکا، تعدیل شده است. ❌❌❌❌ این سند در صورت اجرا، به معنای پایانِ دوره «تقابلِ ایدئولوژیک» و آغازِ مرحله‌ای است که در آن «توافقِ حقوقی با آمریکا» به اولویتِ نخستِ سیاست خارجی تبدیل می‌شود. ▪️▪️▪️ نکته حقوقی: این سند به‌دلیل ارجاع به «قطعنامه شورای امنیت» (پاراگراف ۱۴)، ماهیتی بسیار مستحکم داشته و پس از تصویب، خروج از آن برای ایران هزینه‌های سنگین بین‌المللی به همراه خواهد داشت. البته آمریکا با داشتن حق وتو‌ در شورای امنیت میتواند با آزادی بیشتری مواد این توافق را نقض نماید. ➖➖➖ البته خیالمون راحت هست که ترامپ ملعون به هیچ توافقی پایدار نیست لذا خیلی نگران نیستیم😂😂 این ملعون دوباره خدعه میکنه کارش زدن زیر توافق هاست باید با جنگ کارشون را ساخت
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌♨️ ️‌قالیباف: اگر به سوئیس نمی‌رفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد ‌🔹 ‌دیدم در برنامه به وقت ایران اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را می‌بستند تا تیم مذاکره‌کننده به سوئیس نرود. به آن عزیزان می‌گویم اگر به سوئیس نمی‌رفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد. 👈خطای تحلیلی و محاسباتی