eitaa logo
« جهاد تبیین » شیخ قمی | درسنامه تخصصی مبلغین | محسن مجتهدزاده
25.6هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.8هزار ویدیو
278 فایل
ارسال پیام به شیخ قمی جهت دعوت برای سخنرانی: @SheijQomi_tablighgharb 09383676609 فقط پیامک 🚫تماس= بلاک🚫 🟢 کانال «جهادتبیین» در تلگرام: https://t.me/SheikhQomi 🔴کانال آپارات www.aparat.com/sheijqomi 💠حمایت مالی 💳↙️ @SheijQomi2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد علی آهنگران در کلابهوس اینها معتقدند می‌توانند جریان انقلابی را از داخل نظام حذف کنند و اسم آن را بلوغ رسیدن جمهوری اسلامی میدانند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه کار اصلاح طلبان حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان تضعیف انتخابات از همین الان آغاز شده مومنین بهوش‌باشید دشمن داره خیلی کار میکنه: استحاله نظام از درون با حذف نهادهای انقلابی و‌ما معتقدیم جریان افسادطلب داخلی ادامه جریان برانداز خارجی است...
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش اول ✅ تحلیل لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛ ⚪️ مقدمه امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود. بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد. در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند. عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی. زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت. ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت. به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت. در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید. بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساخت‌های ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است. ✳️ بررسی لایحه عفاف و حجاب با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است. انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد. در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضای اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
هدایت شده از ابوذر
🔰تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش دوم ✳️ بررسی مواد این لایحه: در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد. در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....» در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است. ❓تعریف جرم اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد. این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد. در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو آن گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود. تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید. ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید. البته مسأله ای که در جای خود باید به آن پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
هدایت شده از ابوذر
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش سوم ❇️ ثانیا هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که در این گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف، مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. 🖋علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچوقت یک ایرانی کم نمیاره وقتی ورزشکار الاغ اوکراینی محل ورزشکار شجاع ایرانی را نمیده ورزشکار ایرانی با شجاعت حقش را میذاره کف دستش😂 چقدر شجاعت چقدر صراحت چقدر اصالت ایران ای مرز پر کهن...😁 @Israel666
اگر انسان دنبال تکلیف خدا بگردد و آنجا که تکلیف می‌آید بایستد وعمل کند همهٔ رشدها را خداو برای او رقم می‌زند اما اگر با تدبیر خود دنبال رشد خودش باشد به هیچ‌کجا نمی‌رسد خدا متناسب با شخص و ظرفیت هر کس زمینهٔ رشدی برای او فراهم کرده است و زمینهٔ رشدش انجام تکلیفی است که موجه اوست . ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
فرهاد فتحی که مدتهاست رد داده عملکرد سوءش درکلابهوس از روم نقد رهبری در روز ۸ محرم که عملا خیلی شبهات علیه رهبرانقلاب بی پاسخ ماند وروم شیطنت آمیز با ادعای پاسخ به شبهه تفخیذ رضیعه که چطور باعث سخره گرفته شدن تحریر الوسیله شد ... تا روم های مشترک با طلاگلزار و بقیه اقداماتش که آبروی روحانیت را در کلابهوس برد... تا تخریب منظم نسبت به مجموعه دولت انقلابی از آغاز دولت رئیسی پس از ایشون توقعی نیست. ولی این کلیپ نگران کننده نشون میده حاج محمود کریمی هم نیاز به جهاد تبیین داره... دقیقا وقتی رهبری مجلس و دولت انقلابی را تایید می فرمایند چنین حملاتی منطقی نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر داریم شاهد بهشون میدهیم یقیین بدون چهارنسل بعدش را تو زیزمینمون داریم 😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام خمینی(ره) در دیدار معلّمين و اساتید: 🔹 بچه‌هامون رو غربی تربیت نکنید. ما مخالف صنعت غربی و تمدن نیستیم، ما مخالف غربی شدن تفکر هستیم. ما با تمدّن صادراتی مخالف هستیم 🌐 @aminkarimipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سریال اشباح بیروت، سریال جدید صهیونیست‌ها درباره سردار سلیمانی! 🔻دشمن داره قهرمان ما رو اونطور که خودش میخواد به جهان معرفی میکنه؛ از مسئولین متولی تو ایران چه خبر؟ ساخت جوکر و شب‌های مافیا و ناتو که تموم شد یه نگاهی‌ام به موارد مهم‌تر بندازید 🔰 بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
هدایت شده از فتنه مدیا✓
نقد سبک زندگی جنسی در غرب دانشگاه دولتی زنجان 2305065 بخش اول.MP3
45.76M
🔞 سبک زندگی جنسی در غرب 🚨حرفایی که هیچ کجا نمیشنوید ➖در مورد تجاوز،پلیس،سلبریتی @Fetnemedia
💢 از پیروزی‌های بزرگ این روزهای کشور غافل نشویم! 🇮🇷 💠 این روزها اتفاقات خوبی روی داده، که متأسفانه در فضای رسانه‌ای کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است👇 خروج امارات از ائتلاف دریایی ضدایرانی و اعلام رسمی آن توسط این کشور، که یک پیروزی برای جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید. انتخاب ایران به‌عنوان یکی از نواب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، که این امر خود نتیجۀ تعاملات جدید میان ایران و عربستان است. انتخاب ایران به‌عنوان گزارشگر کمیتۀ خلع سلاح سازمان ملل است که با واکنش منفی و ناراحتی شدید رژیم صهیونیستی مواجه شده است. ریاست ایران بر کمیتۀ اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل است که ضدانقلاب را به‌شدت پریشان و خشمگین کرده است! حل‌ّوفصل اختلافات چندسالۀ ایران و ترکمنستان در حوزۀ انرژی، پرداخت بدهی ایران به این کشور و انعقاد قرارداد جدید واردات گاز از این همسایۀ شمالی است؛ آن‌هم پس از خراب‌کاری فاجعه‌بار دولت روحانی و وزارت زنگنه. حضور رسمی ایران در نشست بریکس و دوستان است که به‌زودی زمینۀ آغاز مراحل عضویت جمهوری اسلامی در این اتحادیه را فراهم خواهد ساخت. سفر مهم و راهبردی آقای رئیسی به سوریه، انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی و... با این کشور و شتاب گرفتن حضور اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی پس از سال‌ها کارشکنی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و ضررهای جبران‌ناپذیر این کارشکنی‌ها برای کشور بود. سفر بسیار مهم آقای رئیسی به اندونزی و انعقاد قراردادهای بسیار مهم اقتصادی با این کشور است. بازگشت مقتدرانۀ سوریه به اتحادیۀ عرب بعد از دوازده سال و اعلام رسمی شکست توطئۀ ضدایرانی در جنگ بر ضد این کشور است. شدت گرفتن روند دلارزدایی از ارتباطات تجاری ایران با چندین کشور طی دو ماه گذشته، و کند شدن هرچه‌بیشتر ابزارهای تحریمی امریکای جنایت‌کار بر ضد ایران است. تکمیل روند عضویت ایران در شانگهای و فرصت‌های بزرگ اقتصادی این عضویت است. 📌پ.ن: حواسمان باشد که دیپلماسی مقتدرانۀ جمهوری اسلامی به‌رغم برخی از ضعف‌های موجود و انتقادهای بجا، با اتکا به قدرت مقاومت، به نقطۀ پیروزی‌های بزرگ رسیده و نباید اجازه داد که رسانه‌های جریان مفسدان اقتصادی سیاسی اصلاحاتی و اعتدالی کشور در همراهی با ضدانقلاب، این دستاوردهای مهم را از مقابل چشمان افکار عمومی کشور دور کنند.
یک سامانه دارد حوزه علمیه که نخبگان را ثبت می کند خواستم به اطلاع دوستان عزیز برسانم که بنده جزو نخبگان حوزه نیستم🤣🤣🤣 عزیزی پرسیده بود که آیا حوزه از «جهاد تبیین» حمایتی هم دارد؟ ملت فکر کرده اند که همه بسیج شدند که از جهاد تبیین حمایت کنند!! ➖نه جانم جهاد هست یعنی موانع زیاد هست! و طبیعی هست که خیلی از طلاب به علت فشردگی درسها براشون ممکن نیست که در سطح کشور بخواهند حضور داشته باشند برای جهاد تبیین ما هم که می بینید استان به استان می چرخیم این هست وضعمون 🤣 ➖خواستم مومنین بدانند که اگر لطف دوستان نبود داشتند پرونده مرکز خدمات ما را هم غیرفعال می کردند به علت اینکه بنده وقت ندارم در درسهای خارج حوزه شرکت کنم🤣 ➖ اگر پرونده مرکز خدمات بسته بشه بیمه و کلیه خدماتی_ که خیلی هم مفصل هست_ بسته میشه از جمله این خدمات مثلا سال 1401 در مجموع مبلغ 3.5 میلیون تومان به بنده طرح معیشت کمک کرده اند... ➖اگر طلبه ای غیر فعال در درسهای رسمی یا سایر فعالیت ها باشد در مرحله بعد شهریه هم کسر می شه!! (البته من خودم با این مساله موافقم که طلبه های بیکار که نه درس میخونن نه تبلیغ می کنن نباید بهشون شهریه داد) 🧨ولی اینکه فکر کنید حوزه مثلا یک حساب ویژه ای برای مبلغین جهاد تبیین دارد خیر داداش از این خبرها ما که ندیدیم! 📌این هست «جهاد تبیین» آخه شما چه توقعاتی از سیستم رسمی دارید!!! دوستان همون آتیش به اختیار باید ادامه بدهیم 📌قابل توجه مسولین عزیز حوزه علمیه قم ادام الله ظلهم الوارف 🌹دعاگوی وجود مقدس مسولین حوزه عزیز هستیم. و امیدواریم برای جهاد تبیین موانع برطرف بشه!! اقل الطلاب شیخ قمی
در آینده برنامه هایی خواهند داشت(دشمن) رهبر انقلاب
طرح درس تبلیغ دانش آموزی: یکی از سوالات پر تکرار در کلاس های دانشجویی و دانش آموزی درباره دوستی دختر و پسر هست و عموما هم می گویند در ازدواج به سبک جدید باید ابتدا رابطه دوستی داشته باشیم تا به شناخت برسیم و ازدواج کنیم. صورت های مختلف را بررسی کنیم ببینیم این هدف محقق می شود یا خیر؟ حالات مطرح در دوستی و رابطه با هدف شناخت و ازدواج: رابطه باعث ایجاد محبت و علاقه به فرد مقابل می شود لذا 1-حب الشی یعمی و یصم... علاقه باعث می شود شناخت حاصل نشود و عیوب طرف را نبینیم . 2-شناخت حاصل می شود ولی علاقه باعث می شود نتوانیم رابطه را قطع کنیم(نمی تواند بیخیال شود) و می گوییم اصلاح می شود، قول داده تغییر کند و ... ۲_شناخت حاصل می شود » جمع بندی این بود که بدرد شما نمی خورد اما طرف مقابل وابسته شده است و نمی تواند دل بکند و می گوید شما مناسب من هستید و اگر بخواهید رابطه را قطع کنید با ناله و نفرین طرف مقابل مواجه می شوید. (حتی ممکن است کار به کدورت و انتقام و ... کشیده شود لذا نمی توانید تصمیم خوبی بگیرید و طرف را قانع کنید و دچار عذاب وجدان می شوید) 3- شناخت حاصل شد و نظرتان مثبت بود ولی طرف مقابل به این نتیجه رسید که شما بدرد ایشون نمی خورید حال این شما هستید که دچار شکست عشقی می شوید و کنار آمدن با شرایط جدید برایتان سخت است و تا چندین ماه و حتی چندین سال درگیر این رابطه ی عاطفی هستید و مشکلاتی را برای شما بوجود می آورد. ۵_ حتی فکر کردن به کسی هم در طولانی مدت علاقه ایجاد می کند چه برسد به ارتباط مستمر چند ماهه بنابراین خیلی کم پیش می آید که وارد رابطه ای بشویم و هیچ علاقه ای ایجاد نشود و دو نفر به شناخت کامل برسند حال یا ازدواج کنند یا اینکه به طور عادی از این رابطه را پایان دهند.(حالت منطقی) ۶_با چند نفر باید ارتباط بگیریم تا مورد مناسب را پیدا کنیم؟ اینکار باعث می شود که احساسات و عواطف ما بارها دست خورده شود و درگیر روابط عاطفی متعدد بشویم که برای سلامت روانی و اخلاقی زندگی اینده ی ما مضر است و ممکن است برای زندگی آینده ی کا چالش هائی را به هماه داشته باشد. ۷_زمانی که با یک فرد درگیر رابطه هستیم جهت شناخت آن فرد، ممکن است فرد مناسب دیگری درباره ی ما تحقیق کند و ما را در یک رابطه با فرد دیگری ببیند و بیخیال ازدواج با ما بشود و ما یک گزینه خوب برای ازدواج را از دست بدهیم(به طور خاص برای دختران بسیار مبتلا به هست) ۸_خود ارتباط با نامحرم و عبور از حدود الهی گناه است و برکت را از زندگی انسان می برد لذا باید حدود الهی را رعایت کنیم تا موقعیت های مناسب ازدواج برای ما فراهم بشود بنابراین پاسدار سنت های الهی باشیم تا خداوند پاسدار ما باشد. وعده ی خداست نیکان برای نیکان و خبیث ها برای خبیثان... الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَٰئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻟﺎﻳﻖ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺁﻟﻮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻟﺎﻳﻖ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﻟﻮﺩﻩ. ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﮎ‌ﺩﺍﻣﻦ ﻫﻢ ﻟﺎﻳﻖ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﭘﺎﮎ‌ﺩﺍﻣﻦ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﭘﺎﮎ‌ﺩﺍﻣﻦ ﻟﺎﻳﻖ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﺎﮎ‌ﺩﺍﻣﻦ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ، ﺑﺮﭼﺴﺐ‌ﻫﺎی ﺯﺷﺖ ﻧﺎﻣﻮﺳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺯﻧﻨﺪ، ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻧﻤﻲ‌ﭼﺴﺒﺪ ﻭ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﺭﻭﺯی‌ﻫﺎی ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ. (نور٢٦) @tablighdaneshamozi حالت دوم: بدون قصد ازدواج اما اگر کسی صرفا دنبال رفع نیازهای عاطفی و جنسی خود از طریق روابط آزاد باشد و به قصد ازدواج پا پیش نگذارد. باید بداند این نیازها در انسان دائمی هست و با پاسخگویی مقطعی رفع نمی شود بلکه باید انسان تلاش کند تا پاسخی دائمی و سالم به آن بدهد یعنی ازدواج کند. روابط نامشروع با جنس مخالف علاوه بر اینکه گناه است، باعث می شود انسان مسئولیت گریز و غیر متعهد بار بیاید و در آینده نتواند نسبت به خانواده ی خود به طور کامل متعهد باشد و تمام محبت و عشق خود را خرج خانواده خود کند. افرادی که قبل از ازدواج درگیر روابط عاطفی و ... با افراد مختلف نشده اند روابط خانوادگی پایدارتر و محکمتری دارند ضمن اینکه روابط گذشته مثل سایه دنبالشان نیست. بعضی از روابط در آینده گریبانگیر افراد می شود و ترس از افشای آن اسیب های دیگری را به دنبال داشته است (تهدید و باجگیری و از دست رفتن موقعیت های خوب برای ازدواج و ...) در کل روابط ازاد باعث می شود فرد تنوع طلب و تعدد طلب بشود و زندگی آرامی را نداشته باشد. @tablighdaneshamozi سوال اساسی مرحله ی بعد این است حال که از طریق رابطه شناخت حاصل نمی شود پس چطور ما طرف مقابل خود را بشناسیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦼دولت ها غلط کرده اند که نخواسته اند ! آن نخواستن هم تقصیر سکوت ساکتین است باباجون ! این « سکوت لامصب » رو بشکن ! ای ملت متدین دولت ها را نهی از منکر کنید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امیدبخش مثل مصطفی صدرزاده 🔹رهبر انقلاب امروز در حرم امام(ره): مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین این‌ها همه جوان‌های این کشورند. گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به‌وجود می‌آید. ما از این مصطفی‌های صدرزاده در کشور بسیار داریم؛ این‌ها همه امیدبخش است. برای آشنایی با صدرزاده اینجا را بخوانید @Farsna