هدایت شده از دانشگاه حجاب
✍انحرافات مکتب تصوف:
این طریقه داراى آسیب ها و انحرافات جدّی و روشنی است که با محک «عقل» و «نقل» (نقل : کتاب قرآن و سنّت ـ قولی، فعلی و تقریری ـ اهل بیت) قابل تشخیص می باشند.
⭕️ ذکر این نکته در شناخت ماهیت صوفیه ضروری است که از اولین اصول این طایفه «تفرّس» است. صوفیه بر مبنای این اصل، ابتدا اشخاص ساده و زودباور را به دام میاندازند. افراد سطحی نگر و زودباور خریداران همیشگی سخنان اعجاب آور آنها هستند؛
صوفى نهاد دام و سر حقه باز کرد/
بنیاد مکر با فلک حقه باز کرد(حافظ)
🔰انحرافات مشترک فرقه های متصوفه:
1⃣ ولایت گریزی و پیروی از مکتب خلفاء؛ همه بزرگان و سلسله داران متقدم صوفیه به گواهی تاریخ، از پیروان مکتب فقهی، اعتقادی و سیاسی اهل تسنن بوده اند.
2⃣ جعل عنوان «قطب» در مقابل «امام معصوم»؛
3⃣ عدم تقیّد به شریعت و آداب دینی و بى توجهى و یا کم مهرى نسبت به احکام و تکالیف الهی.
4⃣ تقید به آداب و رسوم خرافى و اختراعات غیر دینی و ذکرها و وردهایى که نه تنها فاقد اسناد معتبرند بلکه یا بدعت بزرگان هر فرقه اند و یا برداشت های التقاطی از سنّت های غیر اسلامی می باشند.
5⃣ جعل «خانقاه» در مقابل «مسجد»؛ بنا بر گزارش عبدالرحمن جامی در «نفحات الانس»، اولین خانقاه توسط امیری ترسایی (مسیحی) در منطقه شامات (مرکز فرماندهی دشمنان اهل بیت) ساخته و تقدیم دراویش شد! به ویژه از قرن هفتم به بعد «خانقاه سازى» و فاصله گرفتن از مسجد رواج یافت (مقالات تاریخى، رسول جعفریان، ج 7، صص 272)
6⃣اعتقاد به سه رکن: شریعت و طریقت و حقیقت در طول هم؛ به گونه ای که برخی از فرقه های آنها معتقدند که اگر سالکی به حقیقت و یقین رسید دیگر نیازی به شریعت ندارد و می تواند اعمال عبادی و وظایف شرعی خود را انجام ندهد! در صورتی که بنای اهلبیت (ع) تأکید بر حفظ شعائر و ظواهر شریعت محمدی (ص) در همه احوال بوده است.
7⃣ اعتقاد به مهدویت نوعیه قطب فرقه، در تقابل با مهدویت شخصیه امام زمان(ع)؛ آنها به نوع کلی موعود معتقدند نه شخصی مشخص به نام «حجت ابن الحسن العسکری(ع)»؛ پس در هر زمان اقطاب صوفیه می توانند موعود و نجات دهنده آنها باشند!
⏪ در تاریخ تصوف کم نبوده اند کسانی که ادعای «مهدویت نوعیه» کرده و با توّهم امام زمان بودن خروج کرده اند! به عنوان مثال، در قرن هشتم درویش محمد نوربخش ـ سر سلسله نوربخشیه و ذهبیه از سلاسل معرفیه ـ به نام مهدی موعود خروج کرد اما به دست امیر تیمور گورکانی گرفتار و تأدیب گردید!.
8⃣ اعتقاد به عشق مجازی(عشق زمینی) به عنوان پل عبور به عشق حقیقی(محبت خدا)!
9⃣ ابراز شطح یا همان کلمات متناقض نمایی که گاه به کفرگویی و یا خلاف منطق شریعت و عقل کشانده میشود.
قسمت دوم
لینک کوتاه : https://www.porseman.com/!6833
هدایت شده از دانشگاه حجاب
0⃣1⃣ انجام سماع یا همان رقص و حرکات موزونی که نه تنها مستندی در دین ندارد بلکه در تقابل با احکام شرعی می باشد.
1⃣1⃣ عزلت گزینی و جامعه گریزی و دوری از وظایف اجتماعی، انقلابى و سیاسى به بهانه مذمت دنیا. صوفیه در طول تاریخ با برداشت افراطى از آیات مذمت دنیا و نیز آیاتى که در تشویق بر زهد و تقوا است، بخش عمده اى از فقه را که دانش اجتماعى زیستن اسلام می باشد، بى اعتبار ساختند.
2⃣1⃣ نزدیکی به حکومت های استکباری و همپیالگی با قدرت های استعماری؛ مانند سرسپردگی فرقه های صوفیه به رژیم پهلوی و یا تحت الحمایه بودن بیشتر اقطاب و بزرگان آنها از جانب دولت های انگلیس و آمریکا؛ کسانی چون قطب نعمت اللهیه (جواد نوربخش که مدتی پیش در انگلستان مرد)، قطب ذهبیه احمدیه(عبدالحمید گنجویان در انگلستان)، قطب اویسیه (نادر عنقا در آمریکا)، قطب ذهبیه گمنامیه(منشی زادگان در آمریکاا).
نتیجه:
باید روشن شده باشد که «چرا علما و دانشمندان دینی نه تنها از تصوف و صوفی گری استقبال نمی کنند، بلکه به صراحت از آنان اعلام انزجار کرده و حکم بر بطلانشان می دهند؟»
⁉️ آیا اگر علمای دینی که اغلب خود نیز در زمره عارفان الهی هستند و بنا بر فرموده پیامبر اکرم (ص) خلفاء و جانشینان آن حضرت در امّتش می باشند، حکم و نظری غیر از این نوشته ها نسبت به صوفیه ابراز می داشتند، روا بود که آنان را حافظان و مفسران حقیقی دین و آموزه های اسلامی و جانشینان برحق رسول گرامی (ص) بدانیم؟
✅پس بدیهی است اگر مشاهده کنیم در طول تاریخ تشیع چه بسیار عارفانی بوده اند که نه تنها داخل هیچ یک از سلسله هاى صوفیه نشدند، بلکه هم در عرفان نظری و عملی گوی سبقت را از مدعیان ربوده و هم در مقابل آموزه های تصوف بپا خاستند و در رد صوفیه و عقاید باطل آنان کتاب ها نوشته اند؛
♻️ مانند مقدس اردبیلی و صدرالمتألهین شیرازى (صاحب کسر اصنام الجاهلیه فی الرّد علی الصوفیه) و شیخ حرّ عاملی (صاحب الاثنی عشریه فی الرّد علی الصوفیه).
این نگاه علماء و دانشمندان دینی، برگرفته از نگاه قرآن و مکتب اهل بیت به این گونه گروه هاست؛ گروه ها و جریاناتی که برخی از آنها را با تسامح و اغماز نیز نمی توان در دایره وسیع اسلام جای داد؛ چنانکه برخی از مراجع عظام تقلید نیز بر این نکته تأکید کرده اند، مانند:
⚠️حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جواب استفتایی می فرماید:
بسمه تعالی..
صوفیه با فرقه ها و انشعابات بسیاری که دارند اگر چه در انحراف در یک سطح نیستند و چه بسا که برخی از آنان از ربقه اسلام شمرده نشوند، در مجموع منحرف اند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است، بنابر این مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنان و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.
چون روش گروه مذکور برخلاف روش رسول اکرم (ص ) و ائمه هدی (ع ) است و در اسلام محلی بنام خانقاه وجود ندارد و بالاخره این روش انحراف از طریقه متشرعه که متلقاه از ائمه هدی (ع ) است و موجب اضلال می باشد. مباشرت در ساختن خانقاه و کمک مالی برای ساختن آن و همکاری با این گروه و موافقت با ساختن آن به هر شکلی حرام است. خداوند مومنین را از فتن مضله محفوظ بدارد. والله العالم، لطف الله صافی، 19 محرم الحرام 1420
در زمینه، این چند کتاب پیشنهاد می شود⏬
1.تاریخ تصوف، عباسعلی عمید زنجانی 2.عرفان و تصوف، داود الهامی 3.در کوی صوفیان، سید تقی واحدی صالح علیشاه 4.آن سوی صوفیگری، احمد باقریان ساروی 5.فرقه صوفیان، سید محمد محدث 6.رویشگاه تصوف، سید محمد حسین فقیه ایمانی، 7.نگرشی دیگر بر تصوف، شهاب الدین کاکویی 8. جلوه حق، آیت الله العظمی مکارم شیرازی 9. مناظرات و مکاتبات، محمد مردانی 10. رهبران ضلالت، امیر علی مستوفیان.
قسمت سوم..
لینک کوتاه : https://www.porseman.com/!6833
هدایت شده از دانشگاه حجاب
Part01_نمایش آن بیست و سه نفر.mp3
16.05M
📚کتاب "آن بیست و سه نفر " بر اساس خاطرات آزاده ی از اسارت احمد یوسف زاده سرگذشت بیست و سه نفر از نوجوانان ایران است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و اکثراً از یک گردان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی اعزام شده بودند که در عملیات بیتالمقدس اسیر شدند
📌این کتاب، از آنجا که در برگیرنده خاطرات و رشادت های نوجوانان رزمنده و مقاومت آنان در اردوگاه های ارتش بعث است، ناگفته های بسیاری از دوران اسارت دارد.
#آن_بیست_و_سه_نفر
#احمد_یوسف_زاده
#دفاع_مقدس
🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
هدایت شده از دانشگاه حجاب
•°|🔹💠🔹|°•
شعارشان #زن است و تایملاینشان پر از فحش به همسر و خواهر و مادر طرف مقابل‼️
شعارشان #زندگی است و از بالا رفتن آمار کشتهها قند در دلشان آب میشود‼️
شعارشان #آزادی است و پشت تروریستهای جیش الظلم در میآیند‼️
🗣Sarbaz Roohulla Rezvi
اینها نه آزادی حقیقی رو میشناسن ، نه از شٵن و جایگاه و حقوق واقعی زن خبر دارند❗️
🚫 یک مشت انساننمای پر از تناقض و طرفدار هرجومرج و هرزگی ...
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
هدایت شده از دانشگاه حجاب
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 بمناسبت سالروز وفات حضرت سکینه سلام الله علیها
📹 تا حالا عاشورا رو از این زاویه دیده اید⁉️♥️
♡سکینه دختر با نشاط کربلا بود که ...
#سکینه #حجاب
#استادپناهیان
🏴 @hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
هدایت شده از دانشگاه حجاب
#درسهای_یک_فتنه
بخش دوم
✅ یکی از مهم ترین درسهای فتنه اینه که ما آگاه بشیم که دشمن داریم. ما مثل سایر کشورها نیستیم که آمریکایی ها و صهیونیست ها زیاد با ما کاری نداشته باشند.
⭕️ باور دشمن و نگاه به دشمن میتونه تمام محاسبات ما رو اصلاح کنه. ما دشمنی داریم که هر لحظه منتظر فرصتی هست که به ما ضربه بزنه.
💢 در کشورهای دیگه ممکنه هزاران اتفاق بیفته و هزاران نفر به روش های مختلف به قتل برسند ولی اگه توی ایران کوچک ترین اتفاقی که بتونه به دشمن بهانه بده صورت بگیره بلافاصله تبدیل میشه به بزرگترین و پر خبر ترین تیتر جهان.
🔸 در عرض یک روز میلیون ها خبر بابت اون اتفاق تولید میشه و خیلی سریع تمام عناصر و پیاده نظام دشمن به خط میشن و به طور هماهنگ و مشترک علیه جمهوری اسلامی تولید محتوا میکنند...
پس درس اول اینه که ما بدونیم دشمنی داریم بی نهایت فرصت طلب و پلید که قدرت زیادی در ساماندهی پیاده نظام خودش داره...
📌ادامه دارد۔۔۔
🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
هدایت شده از دانشگاه حجاب
S01101402.mp3
388.8K
🏴🎧🎤
گزیده سخنرانی آیت الله جوادی آملی در مورد عظمت حضرت سكینه (س)در بیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) (1:36)
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓