eitaa logo
جامعه روحانیت مبارز علی آباد کتول
109 دنبال‌کننده
218 عکس
62 ویدیو
45 فایل
در راستای غنا بخشی به امر تبلیغ ، مطالب علمی خود را جهت انعکاس در کانال به این شماره ارسال نمایید(۰۹۳۸۰۳۰۱۴۶۰)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
📝 مجموعه منبرهای مکتوب ویژه ماه محرّم و صفر ١٤٤٦(ه.ق) 1⃣ قسمت اوّل | 2⃣ قسمت دوّم | 3⃣ قسمت سوّم 🏷 گونه‌های تربيت فرزند 📥 دانلود 🏷 مدیریت بحران خانواده با الگوی مدیریتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها 📥 دانلود 🏷 امام جواد عليه‌السلام در منابع اهل سنت 📥 دانلود 🏷 امام حسين عليه‌السلام در اشعار شاعران شافعی مذهب 📥 دانلود 🏷 امام حسين عليه‌السلام در نگاه اهل سنت 📥 دانلود 🏷 بایستگی همگرایی جهان اسلام در برابر سياست خصمانه اسرائيل 📥 دانلود 🏷 بدعت نبودن عزاداری برای امام حسين عليه‌السلام در مذهب اهل سنت 📥 دانلود 🏷 بررسی دیدگاه علمای فریقين در تعيين حدود پوشش و اشتغال زنان 📥 دانلود 🏷 جایگاه امنيت در قرآن و روایات فریقين 📥 دانلود 🏷 عوامل مقاومت از منظر امامين انقلاب 📥 دانلود 🏷 عوامل وحدت و اختلاف در گفتار و سيره امام علی عليه‌السلام 📥 دانلود 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
آمرزش گناهان با گریه بر امام حسین علیه‌السلام.mp3
4.34M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• آمرزش گناهان با گریه بر امام حسین علیه‌السلام 👤 حجةالاسلام 🆔 @balagh_ir
*روضه عبدالله شباهت زیادی به روضه مادر سادات داره ۱- هردو وقتی دیدن امامشون تنهاست زدن به دل لشگر و به دل نبرد، فاطمه وقتی دید علی تنهاست بین علی و دشمن قرارگرفت، هی میگفت: والله نمیذارم علی رو ببرید ... عبدالله هم تا دید عمو‌ تنهاست دستش رو از دست عمه کشید و بین عمو و دشمن قرارگرفت... ۲-هر دو رجز داشتن، فاطمه تو‌کوچه های مدینه هی میخورد زمین بلند میشد میگفت :" و اللهِ لا أدَعُکُمْ تَجُرُّونَ ابْنَ عَمّی ظُلْماً "اجازه نمیدم به علی بی احترامی کنید، اجازه نمیدم علی رو با ریسمان ببرید... عبدالله هم هی میخورد زمین هی بلند میشد می گفت: "والله لا افارق عمی " ۳- مدینه جواب رجز فاطمه رو با تازیانه دادن ..نا نجیب صدا زد: قنفذ! دست زهرا رو کوتاه کن .. کربلا هم جواب عبدالله رو با شمشیر دادن، مدینه با غلاف شمشیر زدن، اما کربلا با خود شمشیرزدن، مدینه یه جوری زدن دیگه دست فاطمه بالا نیومد ..کربلا هم یه جوری زدن عبدالله افتاد تو بغل حسین ...* *افتاد بغل عمو‌، ابی عبدالله به سینه چسبوندش ، سینه ای که یک ساعت قبل قاسم روبغل کرده، سینه ای علی اکبر علی اصغر تیر سه شعبه خورد عبدالله رو بغل کرد، داشت باهاش حرف میزد یه مرتبه نگاه کرد دید حرمله داره نشانه میگیره، یه جوری باتیر سه شعبه گلو رو هدف قرارداد .... ای حسین .... وقتی عبدالله رو بغل کرد سینه اش هنوز زیر چکمه ها قرارنگرفته بود، هنوز زیر سُم اسبها نرفته بود، اما وقتی اسبهاشون ونعل تازه زدن بدن عبدالله با بدن ابی عبدالله
حضور سیاسی زنان در جامعه تکلیف اجتماعی یک مسلمان، مخصوص مردان نیست. زنان نیز بنا به تعهّد دینی و مسلمانی خویش، موظّفند نسبت به جریان حق و باطل در جامعه و مسألۀ ولایت و رهبری موضع داشته باشند، از رهبری حق دفاع کنند و از حکومت باطل و فسادهای مسؤولان نالایق انتقاد کنند و آنجا که پای حمایت از دین در میان است، در صحنه حضور داشته باشند. در تداوم خطّی که حضرت زهرا علیها السلام در حمایت از امام معصوم علیه السلام و افشاگری علیه رویّه‌های ناسالم حکّام داشت، حضرت زینب علیها السلام نیز در نهضت کربلا دوشادوش حسین بن علی علیه السلام مشارکت داشت. برای ایفای این نقش، در معیّت امام خویش از مدینه تا مکّه و از آنجا تا کربلا آمد و در صحنه‌های مختلف، حضوری فعّال و تأثیرگذار داشت. عمده ترین محورهایی که می‌توان از «حضور زن در نهضت عاشورا» برداشت کرد، اینهاست: ۱ - صبر و پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها و مصیبت ها، چه در طول نهضت و چه پس از حادثۀ عاشورا؛ ۲ - شهامت و دلیری در افشای حقایق و گفتن سخن حق در برابر سلطۀ جائر که در اسلام از بزرگ ترین جهادها محسوب می‌شود؛ ۳ - پیام رسانی و تبیین و روشنگری در طول سفر، حتّی پس از بازگشت از سفر کربلا به مدینه، که توسّط حضرت زینب،‌ام کلثوم و دیگر بانوان اهل بیت انجام می‌گرفت. ۴ - کارهای پرستاری، پشتیبانی، امدادگری در روز عاشورا و صحنه‌های پس از آن؛ ۵ - روحیّه بخشی و تشجیع نسبت به رزم آوران یا ترغیب مادران یا همسرانِ شهدا نسبت به دفاع از امام و فداکاری در راه حق، در عمل زنان اهل بیت و همسر زهیر، همسر مسلم بن عوسجه، امّ وهب، همسر خولی و... نمونه‌هایی از این قبیل؛ ۶ - مدیریّت در شرایط بحران، که عمدتاً نقش حضرت زینب علیها السلام بود، به عنوان قافله سالار اسیران و سرپرست کودکان و حفظ و مدیریّت آن مجموعۀ داغدار، در شرایط سخت دوران اسارت و در مقابل نیروهای دشمن و کوچ دشوار شهر به شهر تا رسیدن به شام و سپس به مدینه. ۷ - تغییر ماهیّت اسارت و تبدیل آن به آزادسازی انسان‌ها و بیدارگری اذهان جامعه. زینب و‌ام کلثوم و فاطمه دختر امام حسین علیه السلام، اسیرانِ آزادی بخش بودند و ذهنیّت مردم را نیز از اسیرانِ جنگی متحوّل ساختند. ۸ - عمق بخشیدن به بُعد تراژدیک حادثه، که حاصل نفس حضور زنان و دخترکان در یک ماجرا است و تأثیرگذاری عاطفی صحنه‌های پس از عاشورا و بسیج عواطف به نفع جبهۀ حق. گریستن و سوگواری‌های اهل بیت علیهم السلام، و گریاندن مردم کوفه و شام با سخنرانی هایشان، از عوامل این عمق بخشی به بُعد عاطفی حماسۀ عاشورا بود. ۹ - مراعات حدود الهی و عفاف و متانت یک زن مسلمان و متعهّد، حتّی در شرایط اسارت و زیر سلطۀ سربازان دشمن.