eitaa logo
شبکه جهانی بقیع
1.2هزار دنبال‌کننده
747 عکس
663 ویدیو
17 فایل
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹 ⭕️‌خبر های سیاسی ⭕️اجتماعی ⭕️اقتصادی ⭕️مذهبی را در کانال ما دنبال کنید! جهت ارتباط با مدیر👇 @edoardo_abedi تبلیغات 👇 @bano_shia313 🚨 به شبکه جهانی بقیع بپیوندید 👉https://eitaa.com/joinchat/1017250555C66805b3168
مشاهده در ایتا
دانلود
تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند، حدود ۱۰۰ سال پیش لشکر جهل و ضلالت، در هشتم شوال، با بیل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند؛ بار دیگر عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی را در تخریب گنبد و بارگاه حسینی و شخم زدن زمین آن را تکرار کردند. این سنت گنبد و بارگاه سابقه قدیم دارد. از زمان نبی اکرم (پیامبرصلی الله علیه و آله) و صحابه و تابعین، بنا و ساختمان داشته است. داعش همان حکومت آل سعود است. کارهایی که امروز داعش انجام می دهد، دیروز آل سعود انجام داده بود. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
💢تخریب قبور از چه زمانی شروع شد؟ در دوران عبدالعزیز بود که تخریب گنبدها و اماکن متبرکه شروع شد؛ در جده، قبر حضرت حوا(سلام الله علیها) و گنبد و بارگاهش را تخریب کردند و الآن متأسفانه مخروبه است. در مکه گنبدهای حضرت عبدالمطلب، ابوطالب و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) همه تخریب و ویران شد. در مدینه اولش تست کردند و شروعش با قبر حضرت حمزه(سلام الله علیه) و مسجدش بود. اما برای جسارت به بقیع عصا به دست حرکت کردند. در سال 1344 (ه.ق) یکی از علماء به نام شیخ عبدالله بن بُلَیهد وارد مدینه شد و مأموریت او این بود که از علما فتوا برای تخریب بقیع را بگیرد،  با استفتائی از مفتیان مدینه، حکم تخریب قبور را دریافت کرد. این شخص مرموزانه سؤال می کند و جوابش را در سؤالش دیکته کرده است. او می گوید: « نظر علماء در ساختن قبور و اتخاذ آن به عنوان مسجد چیست؟ اگر جایز نیست و ممنوع است و از آن نهی شده، آیا تخریب آن واجب است؟ نماز خواندن در آن ممنوع است؟ ساختن این موقوفات چون بقیع، غصب شمرده نمی شود؟ حق مردم غصب نشده است؟» و بالأخره با شمشیر، تهدید و ترساندن علماء، آن چیزی که خودشان می خواستند را گرفتند که جایز نیست و نهی شده و باید تخریب صورت بگیرد. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را... @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻تفکر تخریب قبور ائمه بقیع ادامه راه خوارج است حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی‌قمی،اظهار کرد: حرورا دهکده‌ای نزدیک کوفه بود که دو هزار نفر در آنجا جمع شدند و اعلام مخالفت با امیرالمؤمنین(ع) کردند و نطفه جنگ نهروان در این منطقه ایجاد شد و تفکری که خوارج نهروان را به‌وجود آورد همان تفکری است که تا امروز هم ادامه دارد و وهابیان با همین تفکر به تخریب قبور ائمه بقیع پرداختند. وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم این تفکر را معرفی کنیم باید بگوییم پیروان این تفکر رحمت الهی را محدود و خشم الهی را گسترده می‌دانند، اینان مرتکب گناه کبیره را کافر می‌دانند و مخالف مسائل عقلی هستند، به ظاهر آیات قرآن تمسک می‌جویند و جمع زیادی از اینها می‌گویند که خدا جسم است و امیرالمؤمنین(ع) با این طرز تفکر به شدت مبارزه کردند. یکی از باورهای بسیار خطرناک و غلط این تفکر این بود که می‌گفتند هر کسی مرتکب گناه کبیره شود کافر است و به همین خاطر امیرالمؤمنین(ع) را به خاطر پذیرفتن حکمیتی که خودشان به ایشان تحمیل کرده بودند مرتکب گناه کبیره می‌دانستند و می‌گفتند باید توبه کنید و چون امیرالمؤمنین(ع) توبه نکردند ایشان را کافر دانستند و حکم قتل ایشان را صادر کردند. مسئله تنها تخریب قبور چهار امام شیعیان نیست بلکه این گروه اصل اسلام را زیر سؤال می‌برند. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
17.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 تحول در بقیع آنکه نمیگذارد انسان حرف ائمه را بشنود کیست؟ شیطان درون؟! @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
مرقد مطهر حضرت خدیجه (س) قبل از تخریب @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
مرقد مطهر حضرت خدیجه (س) بعد از تخریب @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
واکنش جهان اسلام به تخریب قبور ائمه بقیع @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻 غیرت دینی مرجع بزرگ شیعه مرحوم آقای آسید ابوالحسن اصفهانی اصلاً به حجّ مشرف نشد. درباره علتش می‌فرموده: اگر مشرف شوم، باید بتوانم قبور ائمّه بقیع علیهم السلام را احیا کنم و اگر نتوانم این کار را انجام دهم، ضربه بزرگی به تشیع است، چون می‌گویند: مرجع عامّ شیعه آمد و نتوانست کاری بکند. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
26.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 از حجر الاسود تا بقیع حتما کسانی که به سفر حج و مکه مکرمه مشرف شده‌اند، بر روی کعبه، سنگ حجرالاسود را مشاهده کرده‌اند. تبرک جستن به حجرالاسود، عملی مستحب و مورد تایید در تمامی مذاهب اسلامی حتی وهابیان به شمار می‌رود. سوال اینجاست ‌که آیا مزار جگر گوشه‌های پیامبر در بقیع کمتر از حجرالاسود است؟ سوال دیگر اینکه چگونه این عمل، مراتب شرک را فراهم می‌کند اما لمس حجرالاسود در نزد این جریان از اعمال مستحب حج محسوب می‌شود؟ @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻 چند مقبره‌ توسط وهابیت تخریب شد؟ در قبرستان بقیع ۱۰ بقعه قرار داشت که همگی تخریب شدند. تخریـب بقیع توهـین به جـهان اسـلام (از جمله شیعه و سنی) اسـت چــرا کــه بسیاری از بقعه‌ها مربوط به بزرگان اهل سنت است. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻دفن سوده همسر پیامبر در بقیع سوده بنت زمعه، نخستین زنی است که پیامبر(صلی الله علیه و آله) بعد از خدیجه(علیها السلام)، با وی ازدواج کردند. در منابع و متون اسلامیِ ما، سوده بنت زمعه، به‌عنوان بانویی باکرامت و فضیلت، دائم الذکر، عالمه، عابده، با تقوا و پرهیزکار و اهل زهد و درایت بود. سوده بنت زمعه، پس از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) تا سال 54 ه‍ .ق در قید حیات بود. و سرانجام در همین سال، در دوران سلطنت معاویه بدرود حیات گفت و در بقیع به خاک سپرده شد. ابن عباس هنگام وفاتش سجده کرد! گفتند: چرا سجده کردی؟ گفت: از پیامبر خدا(ص) شنیدم که فرمودند: هرگاه نشانه‌ای از نشانه‌‌های الهی را دیدی، سجده کن، چه نشانه‌ و آیتی بالاتر از وفات سوده، همسر رسول الله(ص) و این، به دلیل اهمیتی بود که سوده در نظر ابن عباس داشت. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻 اُمّ البنین همسر امام علی (ع) و از دفن شدگان در بقیع ام البنین در کربلا حضور نداشت؛ اما فرزندانش همگی در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند. عثمان با کنیه ابوعمرو در 21 سالگی، جعفر با کنیه ابوعبدالله در 29سالگی و عبدالله با کنیه ابومحمد در 25 سالگی به شهادت رسیدند.عباس که از او با لقب عباس الاکبر و با کنیه ابوالفضل یاد شده است، از دیگر برادران تنی خود بزرگ‌تر و واپسین شهید از آنان است. هنگام درگذشت وی را ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ یا 70ق. ‌گزارش کرده‌اند. برخی مدفن او را در بقیع، سمت چپِ ورودی و کنار صفیه و عاتکه، عمه‏های پیامبر(ص) دانسته‌اند. اما شماری دیگر این سخن را رد کرده‌اند؛ زیرا افزون بر فقدان شاهد تاریخی در منابع اصیل، حتی در سفرنامه‏های دو سده اخیر، از این گزارش خبری‏ در دست نیست. از این رو، می‌توان گفت قبر وی می‌بایست کنار دیگر همسران امیر مؤمنان(ع) و فرزندان ایشان در بقیع باشد؛ اما مکان دقیق آن مشخص نیست. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 باران اشک در بقیع اینجا دیگر از گام های تو؛ از زبان تو کاری ساخته نیست! @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
چند نفر از بزرگان اسلام در بقیع دفن‌اند؟! 👆👆👆 @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
محمد حنفیه، از فرزندان برومند، دلاور و وارسته امیرمؤمنان، علی(علیه السلام) است و میراث دلیری و شجاعت را از پدر دارد. او در جنگ‌‌های جمل و صفین، پرچمداری علی(علیه السلام) را بر عهده داشت و مورد علاقه آن حضرت و خاندان نبوت بود. محمد حنفیه در گفت و گیی به امام مجتبی(علیه السلام) چنین می‌گوید: تو برای من، امام و وسیله راه حقیقتی، اما بعد از تو، حسین داناترین ما و سنگین‌ترین وزنه حلمی است. و نزدیک‌ترین فرد از حیث خویشاوندی به پیامبر است. او قبل از آفرینش فقیه بوده، وحی را پیش از نطق و تکلم قرائت کرده و اگر خدا در میان خلق فرد بهتری را ‌داشت، محمد را بر نمی‌گزید و اگر محمد فردی بهتر از علی را می‌شناخت او را انتخاب نمی‌کرد و اگر علی فردی بهتر از تو را می‌شناخت، او را برمی‌گزید و حال که شما حسین را بعد از خود برگزیده‌اید، ما تسلیم امر شماییم و راضی به این امر گران هستیم. محمد حنفیه تا سال 81 ه‍ .ق در قید حیات بوده و ماجرا‌های غمبار فراوانی را دید و سرانجام در همین سال وفات یافت و در بقیع مدفون گردید. اما مکان دقیق آن در بقیع مشخص نیست. زید بن سائب گوید: از ابوهاشم عبدالله، فرزند محمد حنفیه پرسیدم: پدرت در کجا مدفون گردید؟ گفت: در بقیع، گفتم: در چه سالی؟‌ گفت: اوائل سال 81 ه‍ .ق. وی در زمان وفات، 65 سال سن داشت و در زمان خلافت عبدالملک مروان وفات یافت. مسلمانان بر جنازه‌اش نماز گزارده و بدن پاکش را در بقیع دفن کردند. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
خواندن روضه‌ات از بس که جگر می‌خواهد کار هر بی‌هنری نیست، هنر می‌خواهد یا کریمی به تمنای کریمی که تویی پرشکسته به بقیع آمده، پر می‌خواهد ابرها روی مزارت دلشان می‌گیرد باد هم از سر کوی تو خبر می‌خواهد گرچه بی‌نور و چراغ است مزار تو، ولی شب ماتم‌زدگان از تو سحر می‌خواهد ای وجودت همه اکسیر! نفهمیده تو را یارت از دشمن اگر کیسۀ زر می‌خواهد حرز بازوی پسر داشت نشان از این‌که سرفرازی همه جا اذن پدر می‌خواهد صحبت از عاشقی قاسم و عبدالله است صحبت از وادی عشق است که سر می‌خواهد روضه‌ات با جگر و تشت فقط کامل نیست روضه‌ات بی‌کسی و کوچه و در می‌خواهد این غزل نذر غریبی بقیع تو شده شاعرش از کرمت، نیم نظر می‌خواهد @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🔻 اعتراض مردم، علما و تجار دامغان درباره تخریب حرم ائمه بقیع (ع) تاریخ صدور: ۱۳۰۵/۱۲/۸ متن سند: مجلس شورای ملّی [مهر] سواد تلگراف از دامغان ۱۶ شماره ۷۴۹۲ مورخه ۸ اسفندماه ۱۳۰۵ توسط حضرت حجة الاسلام آیة الله اصفهانی مد ظله العالی مقام مقدس مجلس شورای ملی بر حسب شماره اقدام از فاجعه عظمی مدینه منوره عموم مسلمین دامغان متحزن و در مسجد جامع متحصن مستدعی از مقام محترم مجلس آنکه در صورت صدق از فرقه ضاله وهابیه ممانعت و در صورت کذب از انتشار اینگونه اخبار موحشه جلوگیری فرمایند. منتظر اقدامات مجدانه هستیم. نمایندگان تجار دامغان: غلامرضا امینان، احمدیان، آقا میرزا فتح‌الله؛ آقایان و هیئت علمیه دامغان: طاهریان، میرزا آقاخانِ ابن شیخ، شیخ رئیس، عالمی، آذری، جاری، اقل محمود حسینی، احقر محمدعلی امیری، برهانی، کرباسی، امینان، مولوی، فروغی، عالمی، شاه مرتضی؛ نمایندگان اصناف و کسبه دامغان: طاهری ترابی اقل الاحقر غلامحسین کرباسی، اقل الاحقر امیر حسینی، نصیری، کرامتی، ابراهیمی، آذری، اسمعیلی، معلم، طاهری عباسعلی. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
با گذشت نزدیک به یک قرن از تخریب بقاع قبرستان بقیع که متعلق به گستره عظیمی از مذاهب اسلامی هستند، شاهد آن هستیم این اتفاق و وضع کنونی این مکان آن گونه که انتظار می رود، اذهان مخاطبان مختلف را از هر گروه و فرقه ای که باشند، به خود معطوف نداشته است. در جهانی که به تعبیر مک لوهان دهکده کوچکی بیش نیست، پاره ای از موضوعات به گونه ای به دست فراموشی سپرده شده اند که گویی از اساس وجود نداشته و ندارند. فارغ از مجموعه عواملی که در بستر هایی مانند روابط قدرت، سیاست، تعصبات مذهبی و از این دست بر این مسئله تاثیر می گذارند، نمی توان نقش رسانه را در مقوله ای این چنین نادیده گرفت. نقش آفرینی رسانه در این میدان زمانی پررنگ تر می شود که این حقیقت مطرح شود: جهانی که در آن زندگی می کنیم و واقعیت هایی که در این جهان با آنها سروکار داریم، ساخته وپرداخته رسانه ها هستند؛ حقیقتی که اندیشمند و فیلسوف معاصر فرانسوی ژان بودریار۲ از آن به عنوان Hyper Reality یا فراواقعیت یاد می کند. رسانه ها دنیای پهناور ما را به دهکده ای کوچک بدل کرده اند که محدودیت های زمانی و مکانی بشر برای دسترسی به اطلاعات در آن شکسته شده است. سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است تصویری که از این به اصطلاح دهکده در ذهن هر یک از ما نقش بسته است، تا چه اندازه با واقعیت بیرونی مطابق است؟ آیا رسانه ها به راستی واقع نما هستند یا اساسا واقع نمایی در دنیایی این چنین دارای اهمیت است؟اینجاست که متفکری مانند بودریار پاسخی ارائه می کند که تا پیش از این کم نظیر و حتی بی نظیر بوده است! @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
سکوت نزدیک به یک قرن درباره مسئله ای که با میراث دینی و فرهنگی همه جهان اسلام پیوند خورده است، هرگز شکسته نخواهد شد مگر آنکه ذهنیت فعلی مخاطبان درباره این مسئله تغییر کند. واقعیت فعلی بقیع که در ذهن بسیاری نقش بسته است حاصل بازنمایی تصویری از این مسئله بوده که آن را نادیده گرفته و از روی عمد یا سهو، به فراموشی سپرده است. آنچه از این مسئله در بستری مانند رسانه نمایش داده می شود، واقعیت بیرونی آن را برای مخاطبان معین می کند. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
صلوات خاص ائمه بقیع بسم الله الرحمن الرحيم صلوات امام سجاد ع 🟣اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعابِدينَ الَّذىِ اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَجَعَلْتَ مِنْهُ اَئِمَّةَ الْهُدىَ الَّذينَ يَهدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ، وَاصْطَفَيْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِياً مَهْدِيّاً، اَللّـهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلى اَحَد مِنْ ذُرِّيَةِ اَنْبِيائِكَ حَتّى تَبْلُغَ بِهِ ما تَقِرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ،اِنَّكَ عَزيزٌ حَكيمٌ . 🟣صلوات بر امام باقر ( ع ) : اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ، باقِرِ الْعِلْمِ وَاِمامِ الْهُدى، وَقائِدِ اَهْلِ التَّقْوى وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبادِكَ، اَللّـهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبادِكَ وَمَناراً لِبِلادِكَ، وَمُسْتَوْدَعاً لِحِكْمَتِكَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْيِكَ، وَاَمَرْتَ بِطاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ، فَصَلِّ عَلَيْهِ يا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلى اَحَد مِنْ ذُرِّيَةِ اَنْبِيائِكَ وَاَصْفِيائِكَ وَرُسُلِكَ وَاُمَنائِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ . 🟣صلوات بر امام صادق (ع ) : اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد الصّادِقِ، خازِنِ الْعِلْمِ، الدّاعى اِلَيْكَ بِالْحَقِّ، النُّورِ الْمُبينِ، اَللّـهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِكَ وَوَحْيِكَ وَخازِنَ عِلْمِكَ وَلِسانَ تَوْحيدِكَ، وَوَلِىَّ اَمْرِكَ وَمُسْتَحْفِظَ دينِكَ، فَصَلِّ عَلَيْهِ اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَصْفِيائِكَ وَحُجَجِكَ اِنَّكَ حَميدٌ مَجيدٌ . @Jannatul_Baqi
بقیع در گذرزمان 01_01.mp3
1.75M
کتاب صوتی بقیع در گذر زمان ( قسمت اول) ۷ روز مانده به سالروز فاجعه ویران کردن قبور مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در قبرستان مقدس بقیع در شهر مدینه منوره به دست وهابیان ملعون ، به این مناسبت کتاب صوتی بقیع درگذر زمان را به دلسوختگان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام تقدیم مینماییم. @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. «به‌طرف حرم مطهر امام حسن» آرزویم این‌ست ببینم روزی در بقیع حرمت را . @Jannatul_Baqi ꧂ ‌
🌹ابوحمزه ثمالی (ره)🌹 ➖➖➖➖➖ ☑️نام:ثابت ☑️لقب:ثقه ☑️کنیه:ابوحمزه ☑️نام پدر:دینار ☑️تاریخ ولادت: حدود سال ۶۵ هجری قمری ☑️مدت عمر: به روایتی ۸۵ سال ☑️تاریخ وفات: سال ۱۵۰ هجری قمری ☑️محل دفن: مدینه (بقیع) ☑️تعداد فرزندان:۵ پسر. (نوح،حمزه،منصور،علی،حسین) ➖➖➖➖➖ ✍🏻قسمتی از شرح حال: ✅ابوحمزه از برجسته ترین، شایسته ترین ومطمئن ترین اصحاب ما درحدیث و روایت است. ✅ابوحمزه اهل کوفه بود. سال دقیق ولادت او معلوم نیست. ولی حدود سال۶۵ هجری قمری بود. ✅او احادیث بسیاری در موضوعات فقهی،تفسیری و عرفانی و در زمینه های آداب معاشرت، حقوق، اقتصاد اسلامی، حج، اصول دین و... را از ائمه علیهم السلام نقل کرده است. ✅دعای شریف امام سجاد(ع) که طولانی‌ترین دعای سحر ماه رمضان است، از طریق ابوحمزه روایت شده و به همین علت "دعای ابوحمزه ثمالی" نام گرفته است. ✅این دعا که دارای عبارت های عرفانی و ملکوتی و مورد توجه اهل نظر بوده و شرح های متعددی بر آن نوشته شده است از اثار ایشان است. ✅ایشان چهار تن از امامان بزرگوار را درک کرده اند از جمله: امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام موسی کاظم (ع). امام رضا(ع) در مورد ابوحمزه ثمالی می فرماید: "ابوحمزه ثمالی در روزگار خودمانند لقمان حکیم بود. او به چهار نفر از ما(ائمه علیهم السلام) خدمت کرده است: امام سجاد(ع)، محمدبن علی(ع)، جعفربن محمد(ع)و اندکی هم در عصر امامت امام موسی بن جعفر(ع). در بعضی از عبارات از ابوحمزه به عنوان "سلمان عصر" تعبیر شده است. ➖➖➖➖➖➖ ✅وفات: 🔸در تاریخ سال وفات او اختلاف است چون بنا بر روایاتی که حسن بن محبوب از این بزرگوار آورده، سال فوت او با تردید است ولی اکثر علمای رجالی و شیخ طوسی و نجاشی، سال ۱۵۰ هجری قمری، و در دوران خلافت ابوجعفر منصور، خلیفه عباسی بوده است. روایات ضیعفی هم هست که بعد از خلافت منصور و بعد از سال ۱۶۵ هجری قمری است. ➖➖➖➖➖➖ @Jannatul_Baqi ꧂ ‌