eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ ✅ احکام عده 👈 زنی که شوهرش فوت کرده است ، باید از زمانی که از مطلع می شود به مدت «چهار ماه و ده روز» نگه دارد ؛ اما اگر باردار باشد ــ و در مدت چهار ماه و ده روز نکند ــ ، عده او تا زمان وضع حمل ادامه دارد . 👈 حکم در مورد هر زنی که شوهرش فوت کرده ، جاری است ، بنابراین ازدواج دائم باشد یا موقت ، زن یائسه باشد یا خیر ، با شوهر آمیزش داشته است یا خیر ، تفاوت نمی کند . 👈 در مدتی که زن در عده وفات است ، و ــ به گونه ای که برای شوهر یا در وقت های خاص مانند عید و عروسی زینت می کنند ــ ، جایز نیست ، ولی نظافت بدن و لباس و شانه كردن مو ، اشكال ندارد . 👈 از زمان وقوع طلاق شروع می شود و مدت آن (پاکی بین دو حیض) است ؛ پاکی که در آن طلاق واقع می شود ، يك پاکی حساب مى‏ شود ، بنابر این به مجرد شروع پس از طلاق ، عدۀ طلاق تمام می شود . 👈 اگر زن مطلقه ــ با وجود اینکه در سِنی است که باید ببیند ــ حیض نمی بیند یا فاصله بین دو حیض او ، سه ماه یا بیشتر است ، عده ‏اش سه ماه است . 👈 مطلقه ای که باردار است ، مدت حمل اوست و با وضع حمل یا سقط جنین ، عده او تمام می شود ؛ هر چند لحظاتی پس از طلاق ، وضع حمل کند . 👈 اگر زن پیش از آمیزش با شوهر ، طلاق داده شود ، عده ندارد . 👈 اگر زن ، طلاق داده شود ، عده ندارد . 👈 در ازدواج موقت ، پس از پایان مدت عقد یا بخشش باقیماندۀ مدت توسط شوهر ، در صورتی که آمیزش ــ هر چند از پشت ــ انجام شده باشد ، زن باید به مدت کامل ، عده نگه دارد ؛ یعنی پس از طلاق ، بگذرد ؛ بنابر این ، اگر در حال حیض ، مدت عقد موقت تمام شود یا شوهر باقیماندۀ مدت را ببخشد ، باید ــ علاوه بر این حیض ــ به مدت دو حیض کامل:، عده نگهدارد . 👈 اگر زن ــ با وجود اینکه در سِنی است که باید حیض ببیند ــ حيض نمى ‏بيند ، عده ‏اش 45 روز است . 👈 عده زنی که است پس از وضع حمل یا سقط جنین ، تمام می شود . 👈 زن یائسه ، عده ندارد . ‏ 👈 اگر زن و مردی با اعتقاد به این که زن و شوهر هستند با هم آمیزش کنند و بعد معلوم شود زن و شوهر نبوده اند ، زن باید نگه دارد ؛ مدت وطی به شبهه مانند عده طلاق است . 👈 در وجوب این عده ، تفاوت نمی کند که زن شوهر داشته است یا خیر و نیز تفاوت ندارد که اشتباه از دو طرف بوده يا فقط از طرف مرد باشد ؛ بلكه اگر اشتباه فقط از طرف زن باشد نیز – بنا بر احتیاط واجب – زن باید عده نگه دارد . 👈 از زمان آخرین آمیزش _ در صورت تعدد آمیزش _ شروع می شود . اگر چه احتیاط این است که از زمان معلوم شدن اشتباه ، را محاسبه کند . 👈 زن یائسه ، عده ندارد . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ ✳️ زنى كه ــ نعوذ بالله ــ داده است ــ هر چند باردار شده باشد ــ عده ندارد . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🔎💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🔍
﷽؛ 💕 دلیل مستجاب نشدن دعا (( چرا دعایم مستجاب نمی‌شود ؟ منشأ گرفتاری‌ها کجاست ؟ پدر و مادرم از من ناراضی هستند ، لقمهٔ حرام در شکمم است ، کسی از من دل‌گیر است ، امام زمان "عج الله تعالی فرجه الشریف" از من رنجیده است ؟ دلت باید به بدی‌ها پشت کند .  دل را رو به پروردگار کن ، اگر دعایت مستجاب نشد ؟)).
﷽؛ 💕 دلایلی که از امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) دور هستیم " از دلایلی که از امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) دور هستیم و ایشان را نمی‌بینیم ، ، و است ".
﷽؛ 💕 امام مهربان " امام زمان طبیبی است که بی هیچ واسطه و هماهنگی قبلی و در هر کجا او را صدا بزنیم کریمانه نگاه مهربانش را به ما معطوف می دارد . وقتی دشمنان او به یُمن وجود او روزی می خورند و ادامه حیات می دهند ، هیهات که محبان و شیعیان خود را واگذارد ".
﷽؛ 💕 امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) مشتاق دیدار شما (عج الله تعالی فرجه الشریف) به علی بن مهزیار فرمودند : " سلام مرا به شیعیان برسان و بگو شما را دعا می‌کنم و شما هم برای من دعا کنید ؛ دلم برای شما تنگ است ، می‌خواهم شما مرا ببینید و من هم مشتاق دیدار شما هستم ".
﷽؛ 💕 زهرا (سلام الله علیها) سرمشق من است ! (عج الله تعالی فرجه الشریف) درباره صدیقهٔ کبری (سلام الله علیها) می‌فرمایند : " در تمام امور زندگی‌ام زهرا (سلام الله علیها) سرمشق من است . یعنی به ما می‌گویند آنچه خوبان همه داشتند ، خدا همه را در بانوی دو عالم جمع کرده است ".
﷽؛ ✅ تجارت بی‌خسارت " اگر عمرمان را با گناه معامله کنیم ، هزینه جهنم را پرداخت کردیم . باید عمر را با خدا و ائمه (علیهماالسلام) به خصوص در این روزگار با امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) معامله کنیم که دائما تمام اعمال و حرکات ما را می‌بینند ، تا عمرمان ، تجارت بی‌خسارت باشد ".
﷽؛ ✅ دشمن امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) عج الله تعالی فرجه الشریف فرمودند : " عده‌ای وارد قیامت می‌شوند که ما دشمن آنها هستیم . کسانی که اهل فساد ، رشوه ، اختلاس و دزدی ، پایمال کردن حقوق دیگران هستند ، دائماً در قلب امام زمان برای خودشان دشمنی تولید می‌کنند ".
﷽؛ ✅ خواندن نماز با صورت آرایش شده 📝 سؤال : اگر خانم بعد از گرفتن ، صورت و دست های خود را کند ، آیا با این آرایش ها اشکال دارد ؟ 📖 جواب : اشکال ندارد ولی اگر در محل قرار گرفتن بر ، مواد آرایشی را پوشانده و از تماس مهر با پیشانی جلوگیری کند باید برای نماز ، را از پیشانی برطرف نماید .
﷽؛ 💕 برکت وجود امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) " از برکت وجود امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) هست که آسمان‌ها و زمین به‌هم نمی‌ریزد ؛ چون خدا در این عالم ، مهمانی مثل ولی‌الله‌الاعظم دارد که به برکت ایشان مردم دنیا روزی می‌خورند ".
﷽؛ 💕 وارثان زمین " طبق آیه قرآن ، کل کره زمین به دست بندگان شایسته می‌افتد که رهبری و کارگردانی آن با امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است و تمام فرستادگان امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) ، غیر از عدالت رفتار نمی‌کنند ".
‌﷽؛ ⛅️ اگر بشر می‌خواهد نجات پیدا کند و به منزل مقصود برسد ، جز از طريق عجل‌الله‌تعالی‌فرجه محال و ممتنع است ! ... شایسته است از تا ، همگان دست به دامان آن یگانه‌ی دوران و آن منجی بشریت زده و خالصانه و با تضرع از پروردگار عالم را طلب کنند .
﷽؛ 🌧 نماز حضرت صاحب الزمان (عج) و دعای آن حضرت ☄نماز آن حضرت دو ركعت است كه در هر ركعت در سوره «حمد» آيه «إِيّاكَ نَعْبُدُ و إِيّاكَ نَسْتَعينُ» را صد مرتبه بخوان و پس از آن سوره «حمد» را تا «وَ لَا الْضَّالينَ» ادامه بده ، آنگاه سوره «توحيد» را يك مرتبه قرائت كن و پس از فراغت از نماز اين دعا را بخوان : اللّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ، وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ، وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ بِمَا وَسِعَتِ الْسَّمَاءُ، وَ إِلَيْكَ يَا رَبِّ الْمُشْتَكَى، وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الَّذِينَ أَمَرْتَنَا بِطَاعَتِهِمْ، وَ عَجِّلِ اللّهُمَّ فَرَجَهُمْ بِقَائِمِهِمْ، وَ أَظْهِرْ إِعْزَازَهُ، يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ، يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ، إِكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَ، يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ، يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ، اُنْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَايَ، يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ، يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ، احْفَظَانِي فَإِنَّكُمَا حَافِظَايَ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي، الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ. http://www.erfan.ir/mafatih26
🚨 💠 نماز امام زمان (علیه السلام ) در شب جمعه برای برآورده شدن حاجات 🔸در كتاب « نجم ثاقب » از كتاب « كنوز النّجاح » شيخ طبرسى نقل كرده كه از ناحيه مقدّسه حضرت صاحب الزمان عليه السّلام بيرون آمد كه : " هركس را به خداى تعالى حاجتى پيش آيد بايد بعد از نيمه شب جمعه غسل كند ، و به جايگاه نماز خود برود ، و دو ركعت نماز بخواند ، در ركعت اول وقتى كه به آيه «اياك نعبد و اياك نستعين» رسيد صد مرتبه آن را بگويد ، سپس سوره (حمد) را به پايان ببرد و يك مرتبه «توحيد» بخواند ، و ركوع و دو سجده را بجا آورد ، «و سبحان ربّى العظيم و بحمده» را در ركوع هفت مرتبه «و سبحان ربّى الاعلى و بحمده» را در هر سجده هفت مرتبه بخواند و ركعت دوم را نيز به همين كيفيت بجا آورد . 🔻و پس از تمام شدن نماز اين دعا را بخواند، به درستى كه حق تعالى حاجت او را برآورده مى سازد هر حاجتى كه باشد بجز آن كه حاجت او در قطع كردن پيوند خويشان باشد. و دعا اين است : 🔹اللّهُمَّ اِنْ اَطْعَتُكَ فَالْمَحْمِدَةُ لَكَ وَ اِنْ عَصَيْتُكَ فَالْحُجَّةُ لَكَ مِنْكَ الرَّوْحُ وَ مِنْكَ الْفَرَجُ سُبْحانَ مَنْ اَنْعَمَ وَ شَكَرَ سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَ غَفَرَ ... ( این نماز و دعای کامل پس از آن در باب دوم کتاب باقیات و صالحات ( که در حاشیه مفاتیح الجنان است ) درج شده است. ) 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 http://www.erfan.ir/farsi/mafatih442
﷽؛ ✅ نماز مسجد جمکران در قم در که در یک فرسخی شهر مقدّس قم قرار دارد 👈 شیخ مرحوم در کتاب کیفیت بنای این مسجد شریف را به امر صاحب الزمان به این صورت در حکایت اول از باب هفتم نقل کرده : علیه‌السلام به فرمود : به بگو به این‌جایگاه کنند و آن را بدارند و در این‌جا بجا آورند ، ، در هر رکعتی سوره حمد و  توحید و تسبیح رکوع و سجود را بگویند ؛ و به این صورت که : چون سوره حمد به «إِیّٰاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّٰاکَ نَسْتَعِینُ ؛ برسد آن را بگوید و بعد سوره حمد را به برساند و در نیز به همین طریق عمل کند و تسبیح رکوع و سجود را بگوید و چون نماز به رسید «لا إله إلّا اللّه ؛ بگوید و تسبیح حضرت زهرا بجای آورد و پس از تسبیح فاطمه سر به سجده گذارد و بر محمّد و آلش صلوات‌الله‌علیهم صلوات فرستد ؛ و این جمله عیناً از آن حضرت روایت شده : فَمَنْ صَلَّاهُما فَكَأَنَّمَا صَلَّىٰ فِي الْبَيْتِ الْعَتِيقِ کسی که این را بجا آورد ، گویا در نماز خوانده است . http://www.erfan.ir/farsi/mafatih441 ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
esteghase_farahmand.mp3
2.14M
﷽؛ (عج الله تعالی فرجه الشریف) (الکامل التام) 👈 سید علی خان شیرازی در کتاب «کلم طیب» فرموده است : " این دعا ، دعای استغاثه به حضرت صاحب الزّمان (صلوات الله علیه) است ، هرکجا که باشی دو رکعت نماز بجای آر و سپس زیر آسمان رو به قبله بایست و بگو : ( سَلامُ اللّٰهِ الْكامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعامُّ ، وَصَلَواتُهُ الدَّائِمَةُ وَبَرَكاتُهُ الْقائِمَةُ التَّامَّةُ عَلىٰ حُجَّةِ اللّٰهِ وَوَ لِيِّهِ فِى أَرْضِهِ وَبِلادِهِ ، وَخَلِيفَتِهِ عَلىٰ خَلْقِهِ وَعِبادِهِ ، وَسُلالَةِ النُّبُوَّةِ وَبَقِيَّةِ الْعِتْرَةِ وَالصَّفْوَةِ ، صاحِبِ الزَّمانِ ، وَمُظْهِرِ الْإِيمانِ ، وَمُلَقِّنِ أَحْكامِ الْقُرْآنِ ، وَمُطَهِّرِ الْأَرْضِ ، وَناشِرِ الْعَدْلِ فِى الطُّولِ وَالْعَرْضِ ، وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمَهْدِيِّ ، الْإِمامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِيِّ ، وَابْنِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ ، الْوَصِيِّ ابْنِ الْأَوْصِياءِ الْمَرْضِيِّينَ ، الْهادِي الْمَعْصُومِ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الْهُداةِ الْمَعْصُومِينَ . السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِينَ الْمُسْتَضْعَفِينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْكافِرِينَ الْمُتَكَبِّرِينَ الظَّالِمِينَ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ يَا صاحِبَ الزَّمانِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ،.... " بهتر آن است که در این نماز پس از سوره «حمد» سوره «إِنّٰا فَتَحْنٰا» و در پس از سوره «حمد» سوره «إِذٰا جٰاءَ نَصْرُ اللّٰهِ» خوانده شود ". http://www.erfan.ir/farsi/mafatih65
﷽؛ « هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ » ⛅️ از علیه‌السلام از برترى سؤال شد . 🌙 حضرت در جواب فرمودند : " آن پس از شب قدر است . در آن شب خداوند را به بندگان بى‌دريغ عطا مى‌كند و آنان را با لطف خود ؛ پس در آن شب براى تلاش كنيد . به درستى كه آن شبى است كه خداوند به خود سوگند خورده است كه هيچ درخواست کننده‌ای را تا زمانى كه گناهى را نطلبيده است ، باز نگرداند ". ؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ✅ تعریف و حکم واقولی 📝 پرسش : منظور از واقولی چیست و جایگاه آن در شرع چگونه است ؟ 📖 پاسخ : واقولى به اين معناست كه طرفين عقد شرط كنند اگر كسى از معامله پشيمان شد مى ‏تواند با پرداخت مبلغ معيّنى معامله را فسخ كند . توضيح و حكم : «واقولى» در واقع همان «شرط فسخ» است ، يعنى هر كس پشيمان شود مى ‏تواند معامله را فسخ كند به شرط پرداخت مبلغى معيّن . بايد توجه داشت «اسقاط كافه خيارات» كه اكنون مرسوم است و در مبايعه نامه‏ ها قيد مى‏ شود شامل اين مورد نمى‏ گردد .
﷽؛ گاهی در قراردادهای ، شرط مي شود که اگر يکی از طرفين ، اقدام به نمود بايد فلان مبلغ را به عنوان به طرف ديگر بپردازد ، آيا اين قبيل شروط ، صحيح هستند ؟ اشکال ندارد .
Doaye Komeyl Haj Agha Ansariyan - [Www.FarsiMode.Com].mp3
11.25M
﷽؛ 🌧☄از دعاهاى بسيار معروف است ، 📝 علاّمه مجلسى (رحمه اللّه) فرموده : " اين دعا از بهترين دعاهاست و دعاى خضر پيغمبر است ". 📝 امير المؤمنين (عليه السّلام) آن را به كميل كه از خواصّ اصحاب آن حضرت بود آموخت و نيز فرموده : " در شب‌هاى نيمه شعبان و در هر شب جمعه خوانده مي‌شود ، و براي كفايت از گزند دشمنان و گشوده شدن درهاى روزى و آمرزش گناهان سودمند است ". ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💕 ما راهی نداريم جز اين كه همه‌ی مؤمنين دعا کنند و همه‌ی توجه به او باشد : « إِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الْأَوْلِيَاء » ⛅️ این از قطعیات است که هر کسی بیچاره شد و راه گم کرد و از همه جا منقطع شد ، اگر او را صدا بزند ، او توجه می‌کند . در این قضیه ، یهودی و نصرانی و مسلمان ، چه شیعه و چه سنی ، فرقی ندارد . 🔆 همه او را صدا بزنند : « یا اباصالح المهدی »
🗞 📚 ويژگى زمان ظهور امام زمان عليه السلام 📚 🔸روزى كه حكومت عدل جهانى برپا شود، يك وجب كوير بر روى زمين نخواهد ماند: 💠«يَجْعَل لَّكُمْ جَنتٍ وَ يَجْعَل لَّكُمْ أَنْهرًا»💠 🔸تمام كويرها باغ مى شود و نهر آب هم در آن جارى مى شود. در آن روز جمعيت هم به اندازه امروز نيست، چون قبل از آمدن ايشان، ستمگران دنيا به جان هم مى افتند و دو سوم جمعيت كره زمين به دست خود مردم زمين نابود مى شوند. و يك سوم جمعيت مى ماند، كه آنها هم طولى نمى كشد كه تسليم ايشان مى شوند. 🔸در روايات آمده است كه تنها جنگى كه با امام زمان عليه السلام مى شود، از طرف سه قوم يهود، لاييك و اعراب است كه هم زمان با ظهور حضرت، براى نابودى ايشان دست به دست هم مى دهند. اولين دولتى هم كه وارد جنگ با ايشان مى شود، وهابيّت است. بعد هم اسرائيل، بعد هم لاييك. ولى همگى به هلاكت مى رسند. وقتى شرّ آنها از زمين كنده مى شود، آن وقت جهان رو به گلستان شدن مى رود. 🔸مسيحيان واقعى عالم هم با ايشان نمى جنگند، چون مسيحى ها عيسى عليه السلام را مى بينند كه در نماز به امام عليه السلام اقتدا مى كند. 🔸در معيشت مادى، هر كاسبى به مشترى التماس مى كند. همه جا نعمت و بركت به وفور يافت مى شود. اين ها از بركت ايمان و عدالت است. اگر دولت ها حاضر شوند كه اين عدالت را امتحان كنند، آن وقت مى بينند كه كشور چگونه متحوّل مى شود. چنان امنيّت برقرار مى شود كه امام باقر عليه السلام مى فرمايند: 🔸اگر زنى، شترى را كه يك طرفش طلا و طرف ديگر آن را نقره بار كرده است، از بازار بغداد تا شام برود، يك چشم نامحرمى به او دوخته نمى شود، يا دستى به بار شتر او دست دراز نخواهد شد. 💠«الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَلَمْ يَلْبِسُواْ إِيمنَهُم بِظُلْمٍ أُوْلئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ» 💠 📎 برگرفته از کتاب آثار مثبت عمل اثر استاد حسین انصاریان @Javanmardi_langarudi