eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
3هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 💎 نامادری زن به داماد محرم نیست توسط استاد عزیزم حاج حسین وحیدپور (دامت برکاته) @Javanmardi_langarudi
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 ✨ آیا کاشتن ناخن اشکال شرعی دارد ؟ توسط استاد عزیزم حاج حسین وحیدپور (دامت برکاته) @Javanmardi_langarudi
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 👈 مومن تحمل دیدن غم مومن دیگر را ندارد 👈 اگر بتوانم دو نفر را از غم نجات دهم و انجام ندهم ، مسلمان نیستم @Javanmardi_langarudi
﷽؛ صلےالله‌علیه‌وآله " وقتی روز قیامت فرا رسد ، خداوند تمامی بشر از اولین و آخرین را در یک جا جمع می کند پس منادی ندا می دهد : چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه سلام‌الله‌علیها دختر محمد صلےالله‌علیه‌واله از صراط بگذرد ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ ❄️ اگر می‌خواهی به علی (علیه السلام) برسی باید از تمامی آلودگی های باطنی و ظاهری پاک شوی . کسی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) را خوب شناخت ، وجود صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بود ❄️ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💎 خمس ابزار کسب‌ و کار 📝 سؤال : آیا یک بار پرداخت خمس ابزار آلات کسب ‌و کار کفایت می‌کند یا باید هر سال خمس ارزش افزوده آن را پرداخت کنیم ؟ 📖 جواب : پس از پرداخت خمس آن ، تا زمانی که فروخته نشده خمس ندارد و پس از فروش ، ارزش افزوده آن (پس از کسر تورم ) ، جزء درآمد سال فروش است و اگر تا سررسید سال خمسی در امور زندگی مصرف نشود ، خمس دارد . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 📝 سوال : آیا به عبادات ما دارد که فرمان داده بخوانیم و رو به کعبه بایستیم ؟ 📖 پاسخ : اگر همه رو به خورشید خانه بسازند چیزی به خورشید اضافه نمی ‏شود و اگر همه مردم پشت به خورشید خانه بسازند ، چیزی از خورشید کم نمی ‏شود . نیازی به مردم ندارد که رو به او کنند ، این مردم هستند که برای دریافت نور و باید خانه های خود را رو به خورشید بسازند . به مردم نیازی ندارد که فرمان داده بخوانند . این مردم هستند که با رو کردن به او از الطاف خاص الهی برخوردار می‏ شوند و می‏ کنند . می‏ فرماید : اگر همه مردم کافر شوند ، ذره ‏ای در خداوند اثر ندارد ، زیرا او از همه بی نیاز است . " ان تکفروا انتم و من فی الارض جیمعا فان الله لغنی حمید ". (سوره ابراهیم ،آیه 8) @Javanmardi_langarudi 🔎💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🔍
،، احکام و مسائل شرعی ،،
﷽؛ 🕋 تولد #امام_علے علیه السام در کعبه از لسان #شهید_احمد_کافے ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ منزلت در بين مردم ، منزلت در قرآن كريم است قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِعَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا عَلِيُّ مَا مَثَلُكَ فِي اَلنَّاسِ إِلاَّ كَمَثَلِ قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ فِي اَلْقُرْآنِ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً فَكَأَنَّمَا قَرَأَ ثُلُثَ اَلْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ فَكَأَنَّمَا قَرَأَ ثُلُثَيِ اَلْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلاَثاً فَكَأَنَّمَا قَرَأَ اَلْقُرْآنَ كُلَّهُ كَذَا أَنْتَ يَا عَلِيُّ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ فَقَدْ أَحَبَّ ثُلُثَ اَلْإِسْلاَمِ وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَقَدْ أَحَبَّ ثُلُثَيِ اَلْإِسْلاَمِ وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدَيْهِ فَقَدْ أَحَبَّ اَلْإِسْلاَمَ كُلَّهُ وَ اَلَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً لَوْ أَحَبَّكَ أَهْلُ اَلْأَرْضِ كَحُبِّ أَهْلِ اَلسَّمَاءِ لَمَا عُذِّبَ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالنَّارِ نقل كرده است كه رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم به على عليه السّلام فرمود : منزلت تو در بين مردم ، منزلت « قُلْ‌ هُوَ اللهُ أَحَدٌ » در قرآن كريم است كه هر كس يك مرتبه آن را بخواند ، مانند قرائت يك ثلث قرآن است و هر كس دو مرتبه آن را تلاوت نمايد به منزلۀ دو ثلث قرآن است و هر كس سه مرتبه بخواند ، گويا تمام قرآن را قرائت كرده است . همچنين هر كس به زبان تو را دوست داشته باشد ، هر آينه ثلث اسلام را دوست دارد و آن كس كه با زبان و قلب خود تو را دوست داشته باشد ، دو ثلث اسلام را دوست دارد و هر كس با زبان و قلب و دستهايش تو را دوست بدارد و به فرمان تو با دشمنان اسلام بجنگد ، دوستيش نسبت به اسلام تمام و به همۀ آن دست يافته است . به آن كس كه بحق مرا به رسالت برانگيخته ، سوگند ياد مى‌كنم كه اگر اهل زمين ، همانند اهل آسمان ، تو را دوست داشته باشند ، خداوند كسى از آنها را به آتش عذاب نمى‌كند . مى‌گويد : پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) به على (عليه السّلام) فرمود : تو در ميان مردم نيستى مگر همچون« قُلْ‌ هُوَ اللهُ أَحَدٌ » در قرآن ، هر كس آن را يك بار بخواند گويى يك سوم قرآن را خوانده است ، و هر كس آن را دو بار بخواند گويى دو سوم قرآن را خوانده است و هر كس آن را سه بار بخواند گويى تمام قرآن را خوانده است . تو نيز چنينى ، هر كس به زبان ، تو را دوست بدارد يك سوم اسلام را دوست داشته است ، و هر كس با قلب و زبان تو را دوست بدارد دو سوم اسلام را دوست داشته است و هر كس با زبان و قلب و دست تو را دوست بدارد همۀ اسلام را دوست داشته است . سوگند به آن كه مرا به حقّ‌ به پيامبرى برانيگخت اگر زمينيان تو را چونان آسمانيان دوست بدارند كسى از آن‌ها به آتش ، عذاب نشود . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi ❄️ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی ❄️
﷽؛ 👈 از مستحبات مؤکد در نزد شیعیان ، گذاشتن جَریدَتَیْن و دو چوب تر به همراه میت است ، خواه میت مذکر باشد یا مؤنث ؛ و خواه نیکوکار باشد یا گناهکار ، و خواه احتمال عذاب قبر او برود یا خیر ؛ و چه بزرگ باشد و چه بچه ، البته در مورد بچه به نیت رجاء و به امید اینکه مورد قبول پروردگار قرار گیرد گذاشته می شود ( نه به قصد ورود در شرع ). 👈 در روایت آمده است : " جریده و چوب تر به حال مؤمن و کافر و نیکوکار و گناهکار سودمند است ، تا زمانی که تر باشد ، عذاب قبر از میت برداشته می شود ". 👈 در روایت دیگر آمده است که : " پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر قبری گذشتند و با چشم باطن دیدند که صاحب قبر عذاب می شود سپس جریده و چوب تری خواستند و آن را به دو نیمه شکافتند ، و یکی را بالای سر او و دیگری را در نزد پای قبر قرار دادند و فرمودند : تا مادام که این دو تَر باشند ، عذاب او را تخفیف می دهند یا به کلی عذاب از او برداشته می شود ". 👈 نیز در بعضی از روایات آمده است : " حضرت آدم علیه السلام وصیت نمود دو چوب تر و جریدتین را برای حصول انس در کفن همراه وی بگذارند ، و دیگر پیامبران علیهماالسلام نیز به این عمل می نمودند ، ولی در زمان جاهلیت ترک شد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آن را احیاء نمودند ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🔎💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🔍
12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 👈 غسل تا چه زمانی اعتبار دارد ؟ توسط استاد عزیزم دامت‌برکاته صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ✅ برخی از احكام نماز ميت 🔴 كسی كه می خواهد نماز ميت بخواند ، لازم نيست با وضو يا غسل يا تيمم باشد و بدن و لباسش پاك باشد . و اگر لباس او غصبی هم باشد، اشكال ندارد . اگر چه احتياط مستحب آن است كه تمام چيزهايی را كه در نمازهای ديگر لازم است رعايت كند . 🔴 كسی كه به ميت نماز می خواند ، بايد رو به قبله باشد و نيز واجب است ميت را مقابل او به پشت بخوابانند ، به طوری كه سر او به طرف راست نمازگزار و پای او بطرف چپ نمازگزار باشد . 🔴 مكان نمازگزار بايد از جای ميت پست يا بلندتر نباشد . ولی پستی و بلندی مختصر اشكال ندارد . 🔴 نمازگزار بايد از ميت دور نباشد . ولی كسی كه نماز ميت را به جماعت می خواند، اگر از ميت دور باشد ، چنانچه صفها به يكديگر متصل باشد، اشكال ندارد . 🔴 نمازگزار بايد مقابل ميت بايستد . ولی اگر نماز به جماعت خوانده شود و صف جماعت از دو طرف ميت بگذرد ، نماز كسانی كه مقابل ميت نيستند ، اشكال ندارد . 🔴 بين ميت و نمازگزار بايد پرده و ديوار يا چيزی مانند اينها نباشد ولی اگر ميت در تابوت و مانند آن باشد ، اشكال ندارد . 🔴 نماز ميت را بايد ايستاده و با قصد قربت بخواند . و در موقع نيت، ميت را معين كند ، مثلا نيت كند نماز می خوانم بر اين ميت قربة الی الله . 🔴 كسی كه نماز ميت را به جماعت می خواند ، بايد تكبيرها و دعاهای آن را هم بخواند . @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
﷽؛ " بستن چشم ها در نماز اشکال ندارد و نماز را باطل نمےکند ، گرچه در غیر رکوع مکروه است ". " مکروه است نمازگزار بعد از قنوت دستها را به صورت بکشد ، ولی نماز باطل نمےشود ". " دعا کردن و استغفار و طلب حاجت به زبان فارسے یا هر زبان دیگرے در قنوت جایز است ". " کسے که براے قضاے نماز میّت نایب مےشود ، باید شرایط زیر را داشته باشد : 1⃣ مسائل نماز را با اجتهاد یا تقلید صحیح بداند . 2⃣ مورد اطمینان باشد که نماز را صحیح به جا مےآورد . 3⃣ عذرے نداشته باشد ؛ مثلاً کسے که نشسته نماز مےخواند ، نمےتواند براے نمازهاے میّت اجیر شود ". " گفتن «آمین» بعد از قرائت سورة حمد جایز نیست و موجب بطلان نماز مےشود ؛ ولے اگر به خاطر تقیه باشد ، اشکال ندارد. همچنین دست به سینه ایستادن در حال نماز (روے هم گذاشتن دستها در جلوے بدن) اگر با این قصد باشد که این عمل جزء نماز است ، نماز را باطل مےکند و احتیاط واجب آن است که بدون این قصد هم آن را انجام ندهد ". " قطع نمازِ واجب بدون عذر جایز نیست ". " اگر حفظ جان یا مالے که نگه دارے آن واجب است ، بدون قطع نماز ممکن نباشد ، باید نماز را رها کرد و به طور کلے براے جلوگیرے از مخاطرات جانے و مالے که قابل توجه و اهتمام نمازگزار است ، شکستن نماز جایز است ". " کسے که نشسته نماز مےخواند ، مےتواند به کسے که نشسته نماز مےخواند ، اقتدا کند ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi ❄ کارشناس احکام و مسائل شرعے حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردے لنگرودے ❄