فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 و در آخر ببینید ویدئویی که اخیرا از بایدن منتشر شد :
‼️به او گفتم (نتانیاهو) این را تکرار نکن! من و تو مسیح را ملاقات خواهیم کرد !
دستیار : قربان ، میکروفون شما باز است ... !
🔻تلگراف: برخی کارگاههای زیرزمینی تولید سلاح در غزه همچنان سالم هستند
🔹روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی گزارش داد که تل آویو معتقد بود که از بین بردن حماس به دلیل حمایت واشنگتن امکان پذیر است اما در حال حاضر برآوردها تغییر کرده است. این روزنامه انگلیسی به نقل از منبع اطلاعاتی خود اضافه کرد: «معتقدیم که برخی کارگاههای تولید سلاح در غزه همچنان زیر زمین بوده و سالم هستند».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای امام خمینی (س) برای ایران در ماه مبارک رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدار ۱۵ سال قبل رهبری به حوزههای علمیه درباره فضای مجازی در آینده
🔹«مسئول دینداری مردم روحانیت است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کربلای غزه
اثر تازهٔ حاج صادق آهنگران در حمایت از مردم غزه ❤️
📡 #ناب_جهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میگیم این آقا با بقیه پیرمردها فرق داره یعنی همین شعری که امروز در دیدار با شاعران خوندن:
سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم
چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برخورد دولت پاکستان با روزه خواران.
💠آدم گاهی آرزو میکنه گذر روزه خواران ایرانی به پاکستان بیفته😂.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همیشه می شنیدم خرس را به رقص آورده اند یا می شنیدم خرس را به رقص آوردیم اما نمی دانستم یعنی چه! میگفتم مگر میشود خرس را رقصاند؟! اما وقتی این فیلم را از وزیرامور خارجه سابق امریکا، مایک پمپئو دیدم که سربازان اسرائیلی چطور او را به رقص آورده اند فهمیدم وقتی میگویند خرس را به رقص آوردیم یعنی چه.
ای آشنای عبد گنهکار یا مجیر
میترسم از قیامت و از دوری حسین
برگ امان بده به من از نار یا مجیر
شهرک نشینان اسرائیلی امروز هم مانند روزهای قبل در ورودی ها مانده و جلوی کمک های بشر دوستانه را گرفته اند که کمک ها وارد غزه نشوند. گفتم هیچ وقت چرندیات روشنفکری، حقوق بشر، قطعنامه، رای دادگاه لاهه مشکل را حل نمیکند. مشکلات بزرگ با آهن حل میشوند. حق اگر سهمی از قدرت پشتش نباشد هیچ معنا و مفهومی ندارد. همین الان چهار تا راکد بزنند وسطشان مثل موش فرار میکنند و مشکل حل میشود. قدرت اسلحه از قدرت رای دادگاه لاهه و صحبت کردن و بیانیه های مزخرف حقوق بشری و حتی تظاهرات های میلیونی خیلی بیشتر است. به همین علت است که غربی ها بوسیله روشنفکران مزدور ایرانی تکرار میکنند که دنیا دنیای موشک نیست! تکرار میکنند دنیا دنیا گفتگو است! ایران موشک را میخواهد چکار! امروز قدرت در گفتگو است! و از این دست چرندیات بخاطر همین است. چون غربی ها خوب می دانند تا موشک باشد غلطی نمیتوانند بکنند. همچین که موشک نباشد آنچنان به ایران حمله خواهند کرد که به بلگراد آنچنان حمله نکرده باشند. اینکه رژیم ایران زیر بار تحریم می رود اما زیر بار خلع سلاح نمی رود علتش همین است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداروشکر شوخی میکرد😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر مشکلی راه حلی داره ..
رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺎ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﺎ ﭘﻴﺸﻲ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ ، ﻭ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﺧﻴﺎﻧﺖ ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﺪﻩ . ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ ﺭﺅﻭﻑ و مهربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع عظیم مردم لندن در حمایت از مردم مقاوم و مظلوم غزه
#طوفان_الاقصی | #فلسطین | #قدس
#غزه | #انگلستان
#همه_با_هم_برای_فلسطین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع میلیونی در صنعاء؛ «فلسطین اولویت ما است»
▫️پایتخت یمن بار دیگر شاهد تجمع بینظیر در حمایت از مردم غزه بود؛ سیل جمعیتی که به دعوت سید عبدالملک الحوثی خود را به میدان سبعین رساندند.
▫️میلیونها نفر در صنعاء و دیگر شهرهای یمن به دعوت رهبر جنبش انصارالله به خیابانها آمدند و در حمایت از مردم غزه شعار دادند.
▫️شعار مردم در این تجمعات گسترده در شهرهای یمن «در دهمین سال آمدهایم و فلسطین اولویت ماست» بود. دهمین سال اشاره به دهمین سالی است که از انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲٠۱۴ میگذرد، انقلابی که نیروهای مردمی به رهبری انصارالله وارد شهر صنعاء شدند.
▫️همزمان با صنعاء، تظاهرات گستردهای نیز در ۱۴ استان یمن برگزار شد.
▫️در بیانیه این تجمع آمده است: «آمریکا و انگلیس بدانند که دوره استکبار و سلطهگری پایان یافته، هرگونه ماجراجویی از سمت این دو کشور علیه مردم یمن، با سد صدها هزار مجاهد برخورد خواهد کرد».
#طوفان_الاقصی | #فلسطین | #قدس
#غزه | #یمن
#همه_با_هم_برای_فلسطین
✳️ در عالم دوستی و در تعاملات اجتماعی موکداً از ستم به دیگران اجتناب کنیم!
🔹 عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ الرِّضَا ص فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ إِنَّهُ كَانَ فِي زَمَنِ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَرْبَعَةُ نَفَرٍ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فَأَتَى وَاحِدٌ مِنْهُمُ الثَّلَاثَةَ وَ هُمْ مُجْتَمِعُونَ فِي مَنْزِلِ أَحَدِهِمْ فِي مُنَاظَرَةٍ بَيْنَهُمْ فَقَرَعَ الْبَابَ فَخَرَجَ إِلَيْهِ الْغُلَامُ فَقَالَ أَيْنَ مَوْلَاكَ فَقَالَ لَيْسَ هُوَ فِي الْبَيْتِ فَرَجَعَ الرَّجُلُ وَ دَخَلَ الْغُلَامُ إِلَى مَوْلَاهُ فَقَالَ لَهُ مَنْ كَانَ الَّذِي قَرَعَ الْبَابَ قَالَ كَانَ فُلَانٌ فَقُلْتُ لَهُ لَسْتَ فِي الْمَنْزِلِ فَسَكَتَ وَ لَمْ يَكْتَرِثْ وَ لَمْ يَلُمْ غُلَامَهُ وَ لَا اغْتَمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ لِرُجُوعِهِ عَنِ الْبَابِ وَ أَقْبَلُوا فِي حَدِيثِهِمْ فَلَمَّا كَانَ مِنَ الْغَدِ بَكَّرَ إِلَيْهِمُ الرَّجُلُ فَأَصَابَهُمْ وَ قَدْ خَرَجُوا يُرِيدُونَ ضَيْعَةً لِبَعْضِهِمْ فَسَلَّمَ عَلَيْهِمْ وَ قَالَ أَنَا مَعَكُمْ فَقَالُوا لَهُ نَعَمْ وَ لَمْ يَعْتَذِرُوا إِلَيْهِ وَ كَانَ الرَّجُلُ مُحْتَاجاً ضَعِيفَ الْحَالِ فَلَمَّا كَانُوا فِي بَعْضِ الطَّرِيقِ إِذَا غَمَامَةٌ قَدْ أَظَلَّتْهُمْ فَظَنُّوا أَنَّهُ مَطَرٌ فَبَادَرُوا فَلَمَّا اسْتَوَتِ الْغَمَامَةُ عَلَى رُءُوسِهِمْ إِذَا مُنَادٍ يُنَادِي مِنْ جَوْفِ الْغَمَامَةِ أَيَّتُهَا النَّارُ خُذِيهِمْ وَ أَنَا جَبْرَئِيلُ رَسُولُ اللَّهِ فَإِذَا نَارٌ مِنْ جَوْفِ الْغَمَامَةِ قَدِ اخْتَطَفَتِ الثَّلَاثَةَ النَّفَرِ وَ بَقِيَ الرَّجُلُ مَرْعُوباً يَعْجَبُ مِمَّا نَزَلَ بِالْقَوْمِ وَ لَا يَدْرِي مَا السَّبَبُ فَرَجَعَ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلَقِيَ يُوشَعَ بْنَ نُونٍ ع فَأَخْبَرَهُ الْخَبَرَ وَ مَا رَأَى وَ مَا سَمِعَ فَقَالَ يُوشَعُ بْنُ نُونٍ ع أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ اللَّهَ سَخِطَ عَلَيْهِمْ بَعْدَ أَنْ كَانَ عَنْهُمْ رَاضِياً وَ ذَلِكَ بِفِعْلِهِمْ بِكَ فَقَالَ وَ مَا فِعْلُهُمْ بِي فَحَدَّثَهُ يُوشَعُ فَقَالَ الرَّجُلُ فَأَنَا أَجْعَلُهُمْ فِي حِلٍّ وَ أَعْفُو عَنْهُمْ قَالَ لَوْ كَانَ هَذَا قَبْلُ لَنَفَعَهُمْ فَأَمَّا السَّاعَةَ فَلَا وَ عَسَى أَنْ يَنْفَعَهُمْ مِنْ بَعْدُ. (کافی شریف، ج 2، ص 364)
🔹 ترجمه:
محمد بن سنان گويد: نزد حضرت رضا عليه السلام بودم پس بمن فرمود: اى محمد بدرستى كه در زمان بنى اسرائيل چهار نفر مؤمن بودند، پس (روزى) يكى از آنان نزد آن سه نفر ديگر كه در منزل يكى از آنان براى صحبتى گرد آمده بودند رفت و در زد، غلام بيرون آمد باو گفت: آقايت كجاست؟ گفت: در خانه نيست، آن مرد برگشت و غلام نيز نزد آقايش رفت، آقايش از او پرسيد: آنكه در زد كه بود گفت: فلان كس بود و من باو گفتم: كه شما در خانه نيستيد؟ آن مرد ساكت شد و اعتنائى نكرد و غلام خود را در اين باره سرزنش نكرد و هيچ كداميك از آن سه نفر از اين پيش آمد اندوهى بخود راه ندادند و شروع بدنبالۀ سخن خود كردند، همين كه فرداى آن روز شد آن مرد مؤمن بامداد بنزد آن سه نفر رفت و بآنها برخورد كرد كه هر سه از خانه بيرون آمده بودند و ميخواستند بكشتزارى (يا باغى) كه از يكى از آنان بود بروند، پس بآنان سلام كرد و گفت: من هم با شما هستم (و بهمراه شما بيايم)؟ گفتند: آرى و از او نسبت به پيش آمد «ديروز عذر خواهى نكردند و او مردى مستمند و ناتوان بود، پس (براه افتادند) و همين طور كه در قسمتى از راه ميرفتند ناگاه قطعه ابرى بالاى سر آنها آمد و بر آنها سايه انداخت، آنان گمان كردند كه باران است، پس شتافتند (كه باران نخوردند ولى) چون ابر بالاى سرشان قرار گرفت يك منادى از ميان آن ابر فرياد زد: اى آتش، اينان را (در كام خود) بگير و من جبرئيل فرستادۀ خدايم، بناگاه آتشى از دل آن ابر بيرون آمد و آن سه نفر را در خود فرو برد، و آن مرد مؤمن تنها و هراسناك بماند و از آنچه بر سر آنها آمده بود در شگفت بود و نميدانست سبب چيست؟ پس بشهر برگشت و حضرت يوشع بن نون (وصى حضرت موسى) عليه السلام را ديدار كرد و جريان را با آنچه ديده و شنيده بود باو گفت، يوشع بن نون فرمود: آيا نميدانى كه خداوند بر آنها خشم كرد پس از آنكه از آنان خشنود و راضى بود، و اين پيش آمد براى آن كارى بود كه با تو كردند عرضكرد: مگر آنها با من چه كردند؟ يوشع جريان را گفت، آن مرد گفت: من آنها را حلال كردم و از آنها گذشتم؟ فرمود: اگر اين (گذشت تو) پيش از آمدن عذاب بود بآنها سود ميداد ولى اكنون براى آنان سودى ندارد، و شايد پس از اين به آنها سود بخشد.
تروای فرهنگی
#پرونده_ویژه_روزنه پیرامون انتشار آثار انحرافی روشنفکران دینستیز/شماره ۱
آیا عجیب نیست که در فضای نشر در جمهوری اسلامی، تقیزاده را فردی وطنپرست و با ایمان و قانونمدار و ضدبیگانه معرفی میکنند؟!
🔻هرچند بیان تمامی اغلاط کتاب مذکور در این مجال نمیگنجد ولی برخی از مهمترین ادعاهای مخدوش کتاب به شرح ذیل مطرح میشود:
«تقی زاده از عقلای قوم در مجلس بوده و رفتار سنجیده داشته و بیهوده سخن نمی گفته است»(ص140-141)
«پناهندگی تقی زاده به سفارت انگلیس در جریان استبداد صغیر نشان از وابستگی او به بیگانه نبوده و همانند سنت بست نشینی از سر استیصال بوده است»(ص151)
«هم دستی تقی زاده در ترور مرحوم بهبهانی اتهامی بی مدرک و کینه توزانه از سوی دشمنان او بوده است»(ص160)
«استخدام تقی زاده در واحد تبلیغات آلمان در جنگ جهانی اول آسیبی به روحیه ملی گرایی او نمی زند»(ص166-167)
البته نکات منفی این کتاب فقط محدود به ترویج تقی زاده نیست و در جای جای آن به ستایشگری از پهلوی و نیز هجمه به علمای بزرگ شیعه پرداختهاند!
در کتاب ادعا شده هدف واقعی از نهضت عدالتخانه در حکومت استبدادی رضا خان محقق شده است و حکومت کودتایی رضاخان که علاوه بر ننگ استبداد ننگ وابستگی به بیگانه را بر پیشانی داشت را برآورنده اهداف نهضت عدالتخانه معرفی می کند:
«مهم ترین مطالبه نهضت مشروطه ایران، یعنی تاسیس عدالتخانه، توسط رضا شاه و وزیر کاردانش میرزا علی اکبر خان داور محقق شد.»(ص8)
همچنین یکی از رویکرد های اصلی کتاب هجمه به علمای راستین است که تحت عناوین مختلف به آنان هجمه می شود، در جایی از کتاب با هجمه به مرحوم ملا علی کنی به عنوان قهرمان مبارزه با قراردادهای استعماری در دوران قاجار بالاخص قرارداد ننگین رویتر ایشان را مخالف مدرن سازی کشور معرفی می کند، و در مقابل کسی مانند حسین خان سپهسالار را که امضا کننده اصلی قرارداد استعماری رویتر بود را پرچم دار مدرن سازی کشور معرفی می کند:
«ما در کل دوران قاجار نه با به اصطلاح استبداد، بلکه کاملا برعکس با «کسری اقتدار» و در مواقعی حتی با «فقدان اقتدار» پادشاه مواجه ایم، به عنوان مثال، آنچه موجب ابتر ماندن اقدامات سپهسالار در مدرن سازی کشور شد فقدان اقتدار ناصرالدین شاه در برابر نیروهای مخالف اصلاحات سپهسالار به زعامت ملا علی کنی است.»(ص9)
در جایی دیگر نیز علما و روحانیت را ضد تجدد معرفی کرده و به عنوان شاهد به نامه مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تاریخی تنباکو استناد کرده و دغدغه ایشان بر عدم اختلاط مسلمانان با کفار را که مقدمه نفوذ استعمارگران است را این چنین تخطئه می کند:
«تجدد و راه های دستیابی بدان، در نگاه بسیاری از علمای وقت، اساسا کفر بود و این موضوع را میرزای شیرازی صریحا در تلگرافی به ناصرالدین شاه ابراز داشت. او درباره ی عواقب حضور فرنگیان در ایران و هم نشینی ملت با آنان و لمس تجدد مینویسد»(ص300)
در ادامه هم تقی زاده معلوم الحال را به عنوان فردی قانون مدار معرفی کرده و روحانیون مخالف او را قشری و متعصب معرفی می نماید:
«تقی زاده با وجودی که بنابر مصلحت گاهی قبول یا سکوت می کرد، از اساس نگاهی سیاسی بر مبنای قانون داشت؛ برای او تعصب معنایی نداشت، اما در نگاه روحانیت وقت، تعصب به معنای ایمان بود و گذر از آن کفر محسوب می شد»(ص301)
در پایان این کتاب نیز گرداورنده اصلی آن که تلاش وافری در تطهیر تقی زاده نموده است و نقش اسطوره ای برای او ترسیم کرده است؛ نسبت به روشنگری های تاریخی درباره کارنامه سیاه تقی زاده حساسیت نشان داده و صریحا این روشنگری ها را با بهانه های «واهی و مبتذل و عمدتا سیاسی»(ص352) می داند و صریحا به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تقیزاده اینچنین کنایه میزند:
«در میان تخریب های بسیاری که در تاریخ معاصر جامعه کوتاه مدت و کلنگی ایران، از صدر مشروطه تا کنون، به ویژه در چهار دهه ی اخیر، از اکابر کشور صورت گرفته است، شاید هیچ تخریبی شدیدتر، بی محاباتر، سهمگین تر و ادامه دار تر از تخریب تقی زاده نبوده است....به رغم اینکه قریب به شش دهه از زمان مرگ او در 8 بهمن 1348 گذشته است، هجمه ها به او نه تنها فروکش نکرده، بلکه در مواردی شدیدتر هم شده است؛ بطوری که حضور نمادین او در منازعات سیاسی روز، همچنان به وضوح مشهود است؛ تو گویی که از قرار بنا نیست تقی زاده به تاریخ بپیوندد.به عبارت دیگر می توان گفت که تقی زاده هنوز با ما معاصر است؛ چون حملاتی که گه گاه علیه او صورت می گیرد،نه نوعا از سنخ حملات مورخان در مجادلات بیپایان تاریخی، بدان شکل که فی المثل در آثار سید احمد کسروی و فریدون آدمیت مشاهده میکنیم، بلکه حملاتی از سوی سیاسیون اثرگذار و درگیر در معادلات روز قدرت در بالاترین سطوح است.»(ص354)
#تحلیل_فرهنگی
♦️سخنان متفاوت، عجیب و قابل تامل سید حسن نصرالله
💠 دبیرکل حزب الله درشب نوزدهم ماه رمضان:
🔹نبرداصلی،نبرد برای آزادی فلسطین است. واسرائیل بداند،درجنگ آینده به «عصر حجر» بازخواهدگشت و تمام تاسیسات،وزارتخانهها در تیررس موشکهای دقیق مقاومت است.
🔹مسجدالاقصی،خط قرمز است وتعرض به قدس، موجب جنگ منطقهای خواهد شد.
🔹هر جنگی در آینده،به منزله«پایان اسرائیل» خواهدبود.
🔹وبشارت میدهم نسل فعلی،وارد قدس خواهد شد و آن موقع،دیگر چیزی به نام اسرائیل هم وجود ندارد.
🔹ومن نیز ازجمله افرادی هستم که وارد قدس خواهم شد.
🔹جملهای نیز خطاب به بنسلمان طاغوت عربستان می گویم، هنگامی که مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد.
🔹سخنانم را ثبت و یادداشت کنید و برای آینده نگه دارید، همه این دولتها و حکومتها، سقوط خواهند کرد اما انقلاب ایران، کماکان پابرجا است.
🔹ایران،عمود خیمه «عاشورای قبل از ظهور» است
🔹حاکم و رهبر واقعی ایران، حجة بن الحسن العسکری است و میلیونها نفر آماده جانفشانی برای ایشان هستند.
🔹به مولایمان صاحبالزمان میگویم، در این عصر، شما هزاران نفر در اختیار دارید که حاضرند به دستور شما و به خاطر شما داخل تنور بروند.
🔹امام ما و مولای ما، اگر تو را به ظهور و قیام دعوت میکنیم، قول خواهیم داد تا آخرین قطره خون، در رکاب تو با دشمن، بجنگیم. همچون بیعت اصحاب حسین در شب عاشورا، همچون بیعت یاران پیامبر در جنگ بدر
🔹برادران وخواهران، مهدی ومسیح هردو خواهند آمد،ما در آخرالزمان هستیم.
#نصرالله #حزب_الله #لبنان