eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
137 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
4 فایل
┄┅═✧ اخبار جبهه مقاومت ✧═┅┄ #شبکه_مدیران_جبهه_حماسه_سازان_ایران @Jebhe_News1
مشاهده در ایتا
دانلود
گزاره‌هایی که چهار فرضیه اشتباه درباره تفکر انسان را هدف می‌گیرند: 1ـ مردم تصور می‌کنند که تفکر آگاهانه است. این اما خطاست زیرا اکثر افکار، تقریباً 98 درصد، کاملاً ناخودآگاه هستند. 2ـ بسیاری از ما تصور می‌کنیم که عقلانیت انسانی چیزی است که مستقل از بدن ما وجود دارد درحالی‌که استدلال فرآیندی فیزیکی است که به بدن ما و واقعیت‌های فیزیکی مغز ما بستگی دارد. 3ـ بسیاری از مردم معتقدند که استدلال، جهانی و عام است و همه افراد به یک شکل استدلال می‌کنند. ازنظر لیکاف، اما مردم درباره جهان به‌گونه‌ای متفاوت استدلال می‌کنند؛ چون ذهن آنها ساختارهای متمایزی را ازطریق تجربیات فرهنگی و فردی خود به‌دست آورده است و 4ـ مردم بر این باورند که انسان‌ها می‌توانند چیزها را همان‌طور که «به‌معنای واقعی کلمه» در جهان وجود دارند، درک کنند و به‌طور عینی درباره آنها صحبت کنند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
لیکاف با این نیز مخالف است و می‌گوید، اگرچه ما بدون توجه به استعاره استدلال می‌کنیم اما درواقع با استعاره صحبت و استدلال می‌کنیم و این امر به‌خصوص وقتی قرار است درباره ایده‌های انتزاعی صحبت کنیم، بیشتر به چشم می‌آید. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
اما شاید برای شما سوال پیش آید که چرا نام این کتاب «مغز سیاسی» نهاده شده است. دلیل این است که لیکاف بعد از این بحث‌های مقدماتی در فصل اول، در سایر فصل‌ها تاثیر تعیین‌کننده استعاره‌های مفهومی در رقابت‌های سیاسی به‌خصوص در آمریکا و میان دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات را بررسی می‌کند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
برای نمونه ازنظر لیکاف، فهم استعاری از «ملت» به‌مثابه «خانواده»، در این رقابت نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا براساس این استعاره، نوع تعامل حاکمان با شهروندان، برگرفته از الگوهای متفاوت فرزندپروری در خانواده است و بنا به الگوهای پدر سختگیر یا پدر پرورنده، می‌تواند به سیاست‌هایی متضاد نیز منجر شود. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️هم اکنون/حمله پلیس به مرکز یهودیان تورات در محله میاشیریم . 🔹علت دستگیری این یهودیان انتشار مطلب در فضای مجازی و اظهار خوشحالی از عملیات ایران بوده است. ✍️میشه یهودی باشه اما صهیونیست نباشه و شرف داشته باشه! https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
🌷موضوع: شناخت دقیق جامعه اسرائیل و نقش جامعه موزاییکی اسراییل در شکست های مکرر ساده و روان و کمی طولانی اسرائیل متشکل از مهاجران اسکان یافته ای از کشورهای مختلف با فرهنگ هایی متفاوت هست که شکاف ها و اختلافات اجتماعی، سیاسی و ساختاری بزرگی بینشون وجود داره! افرادی با ارزش ها و عقیده های مختلف، در یک سرزمین دور هم جمع شدن که هیچ حس هم وطن بودن نسبت به هم ندارن! مثال میزنم: شما وقتی در کشور بیگانه یک ایرانی می بینید یک حس نزدیکی، اعتماد، هم وطن بودن ، برادری، بهتون دست میده. اما هرگز این حس رو نسبت به یک نفر غیر ایرانی ندارید. مردم اسرائیل هم همیشه احساسشون نسبت به هم ، مثل یک غیر هم وطن و کاملا بیگانه از هم هست. نه خاطرات مشترک ، نه شرایط مشترک ، نه فرهنگ مشترک و نه تاریخی مشترکی! در اسرائیل میان یهودیان متدین و یهودیان سکولار هم ، باز شکاف عمیقی وجود داره که اولی ها فقط جمعیت دارند و دومی ها صرفا قدرت سیاسی! اختلاف میان این دو دسته به حدی بالاست، که سکولارها، مذهبی ها رو به الفاظی با اسم حشرات، و حیوانات خطاب می کنن. شکاف بین یهودیان اشکنازی ها و سفاردی ها هم ، خودش داستان دیگه ایه! اشکنازی ها یهودیان اهل اروپا و آمریکا و اصطلاحا یهودیان غربی هستن که خودشون رو موسس اسرائیل میدونن و سفاردی ها هم یهودیان اهل آسیا و آفریقا بویژه کشورهای عربی که اصطلاحا یهودیان شرقی گفته میشن که بعد از تشکیل اسرائیل به اونجا مهاجرت کردن که شهروندان درجه دو محسوب میشن! اشکنازی ها عملا فرهنگ خودشون رو بر یهودیان شرقی تحمیل میکنن و اساساً امکاناتی که در اختیار این دو دسته هست قابل مقایسه نیست. درآمد و امتیازات اعطایی به اشکنازی ها همیشه بمراتب بالاتر از سفاردی ها بوده! از کیفیت زمین هایی که به اونها اختصاص داده شده گرفته، تا کیفیت تحصیل بچه هاشون! مثلا جوانان اشکنازی، امکان دستیابی به مدرک تحصیلی دانشگاهی شون تقریبا 3.5 برابر جوانان سفاردی ها اعلام شده. این مسائل بشدت جامعه اسرائیل رو به سمت اعتراضات اجتماعی و مدنی گسترده پیش می بره. باز مسئله به همینجا هم ختم نمیشه چون این اختلافها حتی در بین گروه های مختلف اشکنازی ها هم وجود داره. مثلا خصومت های منطقه ای که از قبل بین مجارستانی ها و لهستانی ها وجود داشته به اینجا هم سرایت کرده. یا خصومت های بین چک ها و اسلواکی ها یا بین پاکستانی ها و هندی هایی که به اسرائیل منتقل شدن. خلاصه اون یکدستی و انسجام ، فرهنگ مشترک، دلسوزی و هویت مشترکی که ما و شما در کشور خودمون نسبت به هم داریم، در کشور اسرائیل دیده نمیشه! ما با یه پرچم امام حسین اشک تو چشمامون جمع میشه و حاضریم براش جونمون رو هم فدا کنیم. تاریخ و فرهنگ مشترک و یه احساس هم خونی با هم داریم، ولی در اسرائیل سفاردی ها که می بینن در کشورشون بطور رسمی ناعادلانه باهاشون برخورد میشه چه انگیزه ای برای جانفشانی برای باصطلاح ، کشورشون در اونها وجود داره؟! همه این اختلافات و شکاف ها ، کاری با اسرائیل کرده که مردم با فرهنگ و کشورهای مشترک ، جامعه ای اختصاصی و گروهی ، و جدا از هم ، برای خودشون ایجاد کنن که اصطلاحا به همچین پدیده ی اجتماعی، جامعه موزاییکی گفته میشه! یعنی جامعه ای که به دلیل نداشتن اشتراکات فرهنگی و اعتقادی یکدست نیست اما با یک شکاف محسوس در کنار هم قرار دارن. واضحه که همچین جامعه ای میتونه کاملا شکننده باشه و با کوچیکترین اتفاقی از هم بپاشه! در واقع ما عملا در اسرائیل جامعه ای یکپارچه با هویت ملی مشترک رو پیدا نمی کنیم بلکه بر عکس! طبیعیه در همچین جامعه ای وقتی جنگی رخ بده، واژه ای به نام ایثار و فدا کردن جان برای سایرین ، معنا پیدا نمیکنه و باعث میشه حتی سربازها برای رفتن به خط مقدم و حتی انتخاب مکان خط مقدم ، از طرف فرماندهان، معترض باشن! از طرفی در نقطه مقابل این نوع تفکر ، جامعه ای وجود داره مثل جامعه اعراب فلسطین مسلمان ، که افراد حول یک هدف واحد یعنی پس گرفتن سرزمینشون، و اعتقاد واحد یعنی آزادی بیت المقدس، و نگرش والای معنوی واحد یعنی دستیابی به شهادت، با یک فرهنگ و جمعیت واحد یعنی فلسطینی ، قرار داره که اعضای اون حاضرهستن هر نوع ایثار و از خود گذشتگی رو برای دستیابی به آرمان مشترکشون، انجام بدن و نتیجه این میشه که اسراییل تا دندان مسلح ، در مقابل فلسطینی های محروم ، در نبرد رودر رو دچار شکست های مفتضحانه و پی در پی بشه و عملا کاری از پیش نتونه ببره و مجبور بشه برای سرپوش گذاشتن بر شکستها، دست به حمله ناجوانمردانه از طریق بمباران خانه ها و زنها و بچه ها برای نمایش یک پیروزی احمقانه و مردود بزنه که اتفاقا چیزی غیر از ایجاد انزجار جهانی برای مشروعیت بخشیدن به مطالبه جهانی برای نابودی هرچه سریعتر این رژیم ، به ارمغان نداره. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh منبع: کانال خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟ 🔹پایگاه هوایی نواتیم چرا مهم است و قفل این گاوصندوق ارزشمندِ رژیم صهیونیستی چطور به دست ایران شکست؟ https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
. ♨️ حملات راکتی مقاومت از لبنان به کریات شمونه 🔹اصابت راکت های حزب الله به اهدافی در سرزمین های اشغالی,گنبد آهنین در دفع راکت های حزب الله لبنان ناکام ماند. #طوفان_الاقصی #وعده_صادق #حسین_مهدیزاده #تحلیل https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
کریات شمونا (به عبری: קריית שמונה) نام شهری یهودی-اسرائیلی نشین در استان شمالی اسرائیل است که جمعیت آن در سال ۲۰۱۹ ۲۲٬۵۱۲ نفر بوده‌است. این شهر در منطقه الجلیل، در شمال‌شرق سرزمین فلسطین، در دامنه شرقی جبل عامل، در دره حوله، در سال ۱۹۴۹، بر روی روستای تخریب شده عرب-فلسطینی خالصه بنا شد. این شهر در همسایگی مرز لبنان، در فاصله ۴ کیلومتری آن قرار دارد. مجاورت این شهر به مرز لبنان، این شهر را دهه‌ها به دلیل هدف قرار گرفتن مکرر توسط راکت‌های شبه نظامیان فلسطینی پیش از دهه ۱۹۸۰، و حزب‌الله لبنان پس از آن، در صدر اخبار منطقه‌ای قرار داده. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
شهر کریات‌شمونا در شمالی‌ترین شهر در اراضی تحت حاکمیت و اشغال اسرائیل، در منطقه‌ای که به آن «انگشت جلیل» می‌گویند واقع شده‌است. (سایر نقاط جمعیتی شمالی‌تر در اسرائیل، به‌طور رسمی «شهر» نیستند، بلکه «شورای محلی» هستند) اسم «انگشت جلیل» به این اشاره دارد که مرز بین لبنان و اسرائیل، منطقه‌ای به شکل انگشتی که به سمت شمال اشاره می‌کند را روی نقشه‌ها به وجود آورده. دوردستی کریات‌شمونا و فاصله حداقل ۱۷۰ کیلومتری آن تا تل آویو و سایر نقاط مرکزی و مهم اقتصادی کشور، دلیلی بر عدم رشد جمعیتی این منطقه بوده‌است. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فاصله این شهر تا مرز لبنان کمتر از ۲ کیلومتر است https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فاصله کریات‌شمونا تا بلندی‌های جولان، اراضی سوری تحت اشغال غیرقانونی اسرائیل، نیز حدود ۱۰ کیلومتر بیشتر نیست. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
موقعیت کریات‌شمونا، با وجود دوری آن، این شهر را به مرکز توریستی مهمی تبدیل کرده‌است، مخصوصاً که بلندی‌های جولان نیز دارای پیست‌های اسکی متعدد است. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
پیش از جنگ ۱۹۴۸، در این محل، روستای عرب-فلسطینی خالصه، با جمعیتی از اعراب بدویی از عشیره الغوارنه قرار داشت. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
بعد از فروپاشی دولت عثمانی، در سال ۱۹۲۰، در جنگ بین پادشاهی عربی سوریه و قوای استعماری فرانسه، میلیشیاهای ساکن این روستا به شهرکی یهودی‌نشین در نزیکی روستا حمله کردند، که در طول آن، ۸ نفر از قوای یهودی کشته شدند. اسم شهر «کریات‌شمونا» به معنی «شهر هشت تن»، برای ارج نهادین این اتفاق تاریخی انتخاب شده. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
در طول جنگ ۱۹۴۸، پس از سقوط شهر صفد در عملیات «ییفتاخ» تاریخ ۱۰ مه ۱۹۴۸، بزرگان روستان خالصه سعی در مذاکره با فرماندهان نظامیان صهیونیست برای تأمین امنیت روستا و روستاییان را داشتند. اما این پیشنهادهای صلح توسط قوای میلیشیای صهیونیست رد شد و در نتیجه، جمعیت روستا در تاریخ ۱۱ مه ۱۹۴۸ مجبور به ترک روستا و فرار به لبنان شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تاثیر عملیات روانی روی مردم بر اساس نقل قول‌ها از ایگال آلون، فرمانده اسرائیلی عملیات «ییفتاخ»، علاوه بر تأثیر منفی سقوط شهر صفد و اخراج کامل جمعیت عرب-فلسطینی آن، جنگ روانی قوای او نیز تأثیر به سزایی در ایجاد رعب بین روستاییان عرب و فرار آنها داشت. این جنگ روانی شامل پخش شایعه دروغ «قوای کمکی صهیونیستی بزرگی در راه آمدن به منطقه هستند و آن‌ها قصد تخریب و آتش زدن روستاها را دارند.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
محل روستای خالصه، به چندین دلیل به عنوان محلی مناسب برای تأسیس شهرکی یهودی-اسرائیلی نشین جدید در نظر گرفته شد. اول این که مقامات اسرائیلی می‌خواستند جلوی تمرکز جمعیت کشور در شهرها و شهرک‌ّهای مرکز کشور (غوش دان) را بگیرند. دوم این‌که آنها قصد داشتند امنیت مرزهای دولت جدید را با سکنا دادن جمعیت یهودی تأمین کنند، و سوم این‌که قصد دولت اسرائیل بر این بود که مستقیماً جلوی بازگشت پناهندگان فلسطینی به روستاهای خود را بگیرند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
اسم شهر «کریات‌شمونا»، عبری و به معنی «شهر هشت تن» می باشد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
. ♨️ حزب الله: مجاهدین مقاومت اسلامی مقر تیپ 769 شرقی در کریات شمونا را با راکت کاتیوشا بمباران کردند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ نطق طوفانی نماینده پارلمان بریتانیا پیرامون استاندارد دوگانه سیاستمداران انگلیسی 🔹جورج گالووی: در بیانیه نخست‌وزیر حتی یک کلمه نبود که تخریب کردن کنسولگری ایران در دمشق به دست اسرائیل را محکوم کند، اقدامی که علت مستقیم حمله ایران بود که همه حاضران در اینجا یک صدا محکوم کردند. 🔹ایرانی‌ها احتمالاً به حرف او (نخست وزیر) گوش نمی‌دهند، چون انگلیس در دوران حیات من ایران را اشغال، ثروتش را غارت و دولت سوسیالیست مردم سالار آن را سرنگون کرد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
بیانبه استاد سید علی اصغر موسوی، نویسنده، پژوهشگر یک نظامی سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اپراتور رادار درگیر شونده پدافند هوایی . بنده دیشب اغلب شبکه های غربی - آمریکایی را و حتی فارسی زبان را در یوتوب، تماشا کردم، حتی یک اصابت را نشان ندادند! غیر قابل تصور هم نبود! سانسور خبری و تبختر استکباری!! معمولا از آنها " کور" عمدی ساخته است! باید عرض کنم، در چندین مورد" محور مقاومت و ایران" برنده این حمله (حتی مانور) نظامی اند: 1- رساندن حتی یک موشک بالستیک از داخل ایران به آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی)، یعنی موفقیت! 2-ایجاد وحشت عمومی برای کشوری بی ثبات از نظر قومی و ملیتی مثل اسرائیل، یعنی یک قدرت نمایی بی نظیر استراتژیک! 3-فرود موفق موشک های نقطه زن و هوشمند ایرانی در عمق مناطق نظامی رژیم صهیونیستی و تحمیل خسارت (حتی جزئی) یعنی آسیب پذیری اسرائیل از لحاظ دفاعی(نکته قابل توجه و مهم تهاجم موشکی و پهبادی ایران) 4-با توجه به موارد ذکر شده، واداشتن دولت خود بزرگ بین اسرائیل به تجهیز دفاعی محکم تر یعنی: تحمیل هزینه های بیشتر( با توجه به جنگ ناکارآمد اسرائیل علیه اهالی غزه) به رژیم صهیونیستی و تکمیل همان فرضیه "پخت تدریجی غورباقه در آب جوش"!!! 5-مهمترین و اساسی ترین بحث فراسیاسی و فرانظامی این موضوع، تحقیر شدن»رژیم صهیونیستی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران باذن اللّه تعالی بود که حضور خیل پهبادها برای مشغول کردن دفاع پدافند هوایی و اصابت موشک های هوشمند، به این تهاجم ابهت و صلابت خاص بخشیده بود سید علی اصغر موسوی، نویسنده، پژوهشگر یک نظامی سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اپراتور رادار درگیر شونده پدافند هوایی https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh