❓بیشترین سوال تون درباره این استیکرهای جذاب بود که بین اقلام روی میز پرفروش ترین شد:
_چی هستن؟ اصالتا استیکر موبایل اما دیده شده روی لب تاب و آیینه ماشین یا اتاق هم استفاده شدن
کاربردشون درگیر کردن بصری مخاطب با قضیه فلسطین هست و هر کدوم شون جریان دارن چندتاشو امشب باهم رمزگشایی میکنیم
_جنس شون چیه؟ چقدر دوام داره؟ دقیقا اطلاعی از مواد اولیه شون نداریم اما لمینت شده و ضد آب هستن اگه دور از دسترس اطفال باشه تا سالها در مسیر حمایت از فلسطین همراه شما خواهد بود
_قیمتش چنده؟ تکی ده تومن ولی خرید به تعداد تخفیف هزارتومنی داره
_از کجا گرفتین؟ ما از پیج (تی شین) گرفتیم ولی چندتا پیج دیگه هم تو جستجوهامون درباره اقلام مرتبط با موضوع فلسطین پیدا کردیم که در پست جداگونه همه رو باهاتون به اشتراک میذاریم که در برنامه هایی که قراره طراحی کنید، استفاده کنید و دعاگومون باشید که بزودی همسفر کاروان (الی بیت المقدس) بشیم.
البته یادتون باشه خیلی از این پیج ها سفارش محور تولید میکنن یعنی شاید بعد از ثبت سفارش شما و واریز هزینه تازه برن خرید مواد اولیه. پس ممکنه تا مراحل تولید طی بشه و بعد از قصه پرغصه پست، محصول به دست تون برسه چندین بار از صبر حضرت ایوب و عمر حضرت نوح یاد کنید.
پس اگر قصد طراحی و اجرای برنامه دارید و خواستید از این جور اقلام سفارش بدید حداقل از یکی دو ماه قبلش برای سفارش دست به کار بشید.
جا داره اول بریم سراغ رمزگشایی این استیکر که زودتر از همه تموم شد:
جناب حنظله یک شخصیت کارتونی برساخته ناجی علی کاریکاتوریست نامی فلسطینی است که نمادِ مصور مردم فلسطین است.
او یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ در روزنامه کویتی السیاسة به تصویر کشیدهشد. ناجی علی از سال ۱۹۷۳ به این سو حنظله را همواره پشت به بیننده و با دستان قلاب شده در پشت ترسیم کردهاست. دهسالگی سنیست که او مجبور به ترک فلسطین شد و دهساله ماندنش ناشی از آن است که جز در سرزمین خودش نمیتواند رشد کند. حنظله همیشه پیراهن ژنده و پابرهنه است و در کاریکاتورهای بعدی او گاه در حال سنگپرانی یا شعارنویسی هم دیده شده است.
✅حنظله رو از زبون خالقش ناجی علی بشناسیم یک حلاوت دیگه داره:
ناجی علی در باره حنظله میگوید:
حنظله امضای من است. هر کجا میروم یا در هر ملاقاتم همه از او میپرسند. من در یک گرداب این کودک را متولد کردم و بعد به مردم تقدیمش کردم. اسم او حنظله است و به مردم قول داده تا جز حقیقت نبیند و نگوید. من او را به شکل کودک نازیبایی رسم کردم، موهایش شبیه جوجهتیغی است. حنظله چاق نیست، شاد نیست، آرام نیست و هرگز شبیه کودکان نازپرورده هم نمیباشد. او پابرهنه است، مانند تمامی کودکان مهاجر به اردوگاهها. او برای من یک نشانه است که مرا از ارتکاب هر اشتباهی باز میدارد. دستان او در پشت سرش به هم جفت شدهاند که شاید نشانی از عدم پذیرش باشد در زمانی که راهحلها به شیوه آمریکایی آماده و در اختیار ما هستند.
لازمه خدمت همه بزرگواران مخصوصا اونهایی که با دیدن نماد کلید روی میز یک حالی میشدن توضیح بدیم که: مفهوم نماد کلید تو ایران با مفهوم این نماد تو فلسطین زمین تا آسمون فرق داره!!!
کلید یکی از شاخص ترین نمادها برای فلسطینی هاست که مشخصاً به عنوان نماد روز نکبت شناخته شده است.
ماجرای روز نکبت رو که امروز کامل متوجه شدین؟
این نماد اعتراضی است به تصاحب زورمدارانه سرزمین و مایملک فلسطینیان که سالها قبل توسط صهیونیستها به تاراج رفته است.
این کلیدها نسل به نسل چرخیده تا برسد به دست کلید داران نسل امروز.
کلید خانه، مغازه، زمین، باغ و کشتزاری بوده که روزگاری در تملک خودشان بوده و حالا اما غصب شده است.
فلسطینی ها نزدیک یک قرن و دست کم ۷۵ سال است که این کلیدها را پیش خودشان نگه داشته اند؛ آن هم با یک شعار و به قول امروزی ها با یک هشتک؛ #عائدون...
یعنی یک روز این کلید را در قفل در می چرخانیم، به خانه و کاشانه مان بر می گردیم و آن را پس می گیریم...
در فلسطین کلید نماد مقاومت و امید است.
طرح داخل این استیکرهای کلیدمون هم برگرفته از طرح های لباس وپارچه های سنتی فلسطین هست و یک جور ظرفیت ملی براشون محسوب میشه
آخرین رمزگشایی امشب درباره این استیکر هست
کوفیه یاهمون چفیه خودمون که از قدیمی ترین نمادهای مبارزه هست
اما معنای ( علی الکوفیه )یعنی چفیه ات رو بالا بیار
اصطلاحا به معنای تاکید روی مقاومت و تشویق به استقامت هست مثل همون شعار قدیمی خودمون تو صف های طویل نفت تو هوای برفی که همه میگفتن به کوری چشم شاه زمستونم بهاره!
علی الکوفیه یک جمله پرتکرار از یک ترانه شاد فلسطینی هست که محمد عساف خواننده محبوب فلسطینی ها خونده و خیلی مورداستقبال مخاطبین هست.
و ما ادراک تاثیر موسیقی حماسی در مبارزه...
ایشون همون خواننده محبوبی هستن که عرض کردیم، جناب محمد عساف که نماد و اصطلاح (علی الکوفیه) از ترانه ایشون متولد شده
البته خب ایشون هنرمندن و کلا به مبارزه شادانه و موزیکال علاقه دارن
شما سرچ کنین ممکنه عکس های دیگه هم ازشون ببینین
ولی این عکس شون بیشتر با فضای دوره ما متناسب بود
و البته تر که در مباحث جریان شناسی امروز هم متوجه شدیم بدیهی است مبارز ها و حامیان مقاومت همه از یک تیپ و یک فکر نیستن، خداروشکر آرمان فلسطین از اقشار و سلایق مختلف طرفدار داره
سوال پرتکرار بعدی به این کبوتر زیبا تعلق میگیره:
اینو از کجا خریدین؟
چند خریدین؟
خب تولد این کبوتر با این طرح ونقش به پویش مقلوبه رمضان پارسال برمیگرده
که به ما یاد داد وقتی تو این مسیر چیزی لازم داریم یا جایی خواهیم یافت یا خودمون خواهیم ساخت!
در حقیقت ما سفره های مقلوبه یا برنامه های حمایتی جهان رو که میدیدیم حس کردیم تو فضاسازی و انتقال پیام با اقلام گوناگون و هنرهای مختلف خیلی جلو هستن
ما هم ظرفیت های بالقوه کم نداریم ولی کمتر بهش فکر کردیم
وقتی از یافتن اقلام مناسب و خوش قیمت ناامید شدیم به ساختن فکر کردیم
خانم سلطانی دبیر پویش مقلوبه کبوتر رو از گلدون فروشی های قصردشت گرفتن و به خانم پوریزدان پرست از هنرمندان دغدغهمند دادن ایشون هم زحمت نقاشی رو کشیدن و این کبوتر ها از اون روز تو خیلی برنامه های شهر عکس یادگاری دارن...
ایشونم جفت شون هستن که یک اصلاح مفهومی لازم دارن برای همین به برنامه دعوت نشدن!
اگه تونسین حدس بزنین؟
به تولید و فروشش فکر نکرده بودیم چون فقط برای رفع احتیاج خودمون خلق شدن
ولی با استقبال شما برای خرید متوجه شدیم این مراسم ها بستر خوبی برای رسوندن این اقلام به دست اهلش هست
اطمینان داریم شما هم به ظرفیت های اطرافتون فکر کنید خیلی از این محصولات رو میتونید خودتون تولید کنید و به دست بقیه هم برسونید
در ديماه سال 1387، بعد از آنکه رژيم صهيونيستي به غزه حملهور ميشود، گروهي از دانشجويان عدالتخواه در فرودگاه «مهرآباد»، تحصن ميکنند و خواستار اعزام به غزه ميشوند تا عليه رژيم اشغالگر قدس بجنگند. اين تحصن 6 روزه، با حمايت و پيام رهبر انقلاب به پايان ميرسد و در نهايت، دانشجويان براي تجديد بيعت با مقام معظم رهبري، از محل ترمينال شمارة يك فرودگاه بهسمت بيت رهبري راهپيمايي ميکنند. فيلم، در پي روايت اين ماجرا است.
درباره ما
اکران مردمی جشنواره عمار، جنبشی متکی بر مردم است که در آن با نمایش عمومی فیلمهای مفید و مهم، از یکسو شرایط فرهنگی جامعه ارتقا پیدا میکند و از سوی دیگر چرخهی تولید تا مصرف سینمای انقلاب تقویت میشود. مهمترین ویژگی این جنبش آن است که هر شخص متناسب با شرایط خود میتواند در آن مشارکت داشته اشد و فیلمها را در محل کار یا مکانها و اجتماعات در دسترس یا حتی منزل اکران کند.
اکران مستند بی قرارگاه مهرآباد باکیفیت عالی | اکران مردمی آنلاین
https://ekranmardomi.ir/movie/%D8%A8%D9%8A-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"واژگونی"
روایت مجاهدت بانوان شیرازی
در برگزاری پویش مقلوبه در آستانه روز جهانی قدس
فروردین ۱۴۰۲
✅چند جمله کلیدی از جمع بندی نشست انتقال تجربیات
استاد علیرضا کمیلی:
💠یک جمله از قرآن یادگاری داشته باشید:
قُلۡ إِنَّمَآ أَعِظُكُم بِوَٰحِدَةٍۖ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثۡنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ ...
البته این جلسات را حرکت نمیدانم این ها نشست است، قیام نیست.
اینها اگر به حرکت منجر شود ثمر میدهد.
_اثربخشی به همایش بزرگ و کارهای پرسروصدا نیست.
_بعضی همایش ها ویو و سروصدای خوبی دارند ولی اثر بخشی ندارند.
شاخص های ذهنی خودمان را درباره اثر بخشی درست تنظیم کنیم که نا امید نشویم.
قطعا کار جمعی و باهم کار کردن بهتر است اما اگر جمع نبود کار تعطیل نمیشود و تکلیف ساقط نخواهد شد، لازم است فرادی اقدام کنیم.
_روایت فلسطین باید اجتماعی شود.
_از روایت جنگ باید به روایت زندگی برسیم.
⬅️یک قدم مانده به بوم نویسی
خاطرات جذابی از تجربیات مسافران شیرازی کاروان الی بیت المقدس :
آقای پوریزدانپرست فعال بین الملل و مستندساز:
_ارتباطات با حلقه های دغدغه مند جهان اعتماد به نفس فعالان بینالملل را بالا میبرد. برای این ارتباط تلاش کنید.
ما زمانی که شروع کردیم حتی زبان هم خیلی مسلط نبودیم.
✌️شوخی شوخی تابلو سفارت انگلیس را در حمایت از فلسطین کندیم و تو دستشویی مجموعه ازش عکس گرفتیم. بعدها دیدیم مسئولین انگلیس بعنوان تحقیر بزرگ از آن کار یادکردند.
✅کتاب خاطرات کاروان الی بیت المقدس بزودی منتشر میشود.
_کشتی ماوی مرمره بیاد بیاورید از ترکیه حرکت کرد. رهبری گفتند این مدل باید به اشکال مختلف و با تعدد تکرارشود.
کاروان آزادی فلسطین بعد از آن از هند راه افتاد آن را در ایران تا آخرین نقطه همراهی کردم. بت پرست، مارکسیست ،مسلمان همه در کنار هم تا غزه رفتند. درکمال تحیر
مرز غزه باز شد. بعد از آن هم کاروان آسیایی و اروپایی ادامه داشت.
اسرائیل فنس های مرزی را سه برابر کرد هزینه زیادی متحمل شد چون تحت فشار بود از این کاروان ها.
❌متاسفانه بعد از ظهور داعش فلسطین تاحدی به حاشیه رفت.
❓بنظرتان چرا اسرائیل به کشتی آسیایی حمله نکرد؟چون با این کارها میتوانیم افکار عمومی را همراه کنیم با اینکه از لحاظ رسانه ضعفهایی داریم
چندملیت با این کاروان گره خورده بود.
یک دوره ای با هزینه شخصی برای زیرنویس فیلمهایی مثل فاوردهم النار درباره حوثی های یمن و کتائب حزب الله عراق وانقلاب تونس سعی داشتیم حلقه های مقاومت سراسر جهان از هم شناخت بهتری پیدا کنند. تجربه موثری بود، برد خوبی پیدا کرد.