eitaa logo
‹🇮🇷شهیدجهادعمادمغنیه🇵🇸›
411 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
81 فایل
بسم‌الله‌خلق‌المهدی‌عج🦋 خودت‌را‌به‌گونه‌ای‌آماده‌کن که‌یاری‌کننده‌امام‌زمانت‌باشی‌ #شھیدجھادمغنیه فرمانده‌ارشد‌حزب‌الله‌ فرزند‌شهید‌حاج‌عماد‌مغنیه ولادت12اردیبهشت1370‌لبنان شهادت28دی‌1393سوریه @Arezooye_shahadat7631 متحد‌جـانمون:🌱 @jahadi_ansar_mahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق عليه السلام فرمود: مراد از آيه‌ «وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها» آن است كه هر كارى را از راهش وارد شود. «1» و امامان معصوم عليهم السلام فرمودند: ما آل‌محمّد باب خداوند هستيم. وپيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: من شهر علمم و على درب آن است. «2» در اين آيه جمله‌ «وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها» ميان دو «تقوى» قرار گرفته است، شايد اين رمز آن باشد كه شناخت راه كار و ورود و خروج در امور، نياز به تقواى فوق‌العاده دارد و كسانى كه تقواى كمى داشته باشند بازهم بى‌راهه مى‌روند. لَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِها وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقى‌ وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‌ صفحه29 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی 🆔@onsbaghorankarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِها وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقى‌ وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‌ اين مطلب را قرآن در اين قالب بيان فرمود كه برّ و نيكى، بيراهه رفتن نيست، بلكه بايد هركارى را از راهش وارد شد و راه شناخت تغييرات جوّى، تحصيلات در اين باره است. اسلام، با آداب و رسوم جاهلى و خرافى مبارزه مى‌كند. برّ و نيكى را نبايد از خرافات، عادات و سيره نياكان بدست آورد، بلكه راه شناخت برّ، در چارچوب فرمان وحى و رهبران معصوم عليهم‌السلام و شيوه‌هاى منطقى است. هرگاه راهى را بستيد، راه صحيحى را نشان بدهيد. 🔹 ارزش مفاهيم دينى، زمانى است كه در افراد جلوه كند. بجاى اينكه بگويد: نيكى تقواست، فرمود: نيكى، متّقى است. «وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقى‌» 🔹بيراهه رفتن تقوا نيست. اگر از سيره عقلا واولياى خدا سرپيچى كنيم ونام آنرا تقوا وخودسازى بگذاريم منحرف شده‌ايم. 🔹 بكارگيرى روشهاى نادرست و غير منطقى براى انجام امور، خلاف تقواست. 🔹رستگارى، نهايت تكامل است. بسيارى از دستورات، براى رسيدن به تقواست، ولى در اين آيه، تقوا مقدّمه‌ى رستگارى است. صفحه29 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی 🆔@onsbaghorankarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🌺 چیه الکی از خودمون راضی هستیم؟ 🔴 به علی که رسیدیم گفتیم علی که علمی نداشت، فقط جون میده واسه سینه زدن شب شهادتش و کف زدن شب تولدش... 🎙🌼حجت الاسلام 🌱مهدوی ارفع 💐محفل انس باقرآن کریم @onsbaghorankarim
🔴 دزدی که علی دست او را قطع کرد، و او ثنای علی را میگفت❗️ 🔻اصبغ نباته می گوید: 🔻در مسجد کوفه و در محضر امیرمؤمنان علی (علیه السلام)بودم که غلام سیاهی را به اتهام سرقت به محضر آن حضرت آوردند. بعد از سه بار اقرار وی به دزدی و اثبات آن در نزد علی (علیه السلام ) امام دستور داد تا دست راست او را قطع کنند. 🔻آن غلام با دست چپ، دست بریده خویش را در حالی که خون از آن می ریخت، برداشته و از محضر امام بیرون رفت. 🔻در این موقع یکی از خوارج و دشمنان حضرت به نام «ابن کوا» خواست از فرصت استفاده کند و آن غلام را که از دوستداران اهل بیت علیهم السلام بود به بدگویی بر علیه امام علی علیه السلام تحریک نماید، لذا به او گفت: 🔻«ای غلام دست تو را چه کسی قطع کرد؟! او در جواب ابن کوا چنین گفت: 🔻دست راستم را کسی برید که پیشوای متقیان و پسر عمو، برادر پیامبر صلی الله علیه و آله، شیر روی زمین، باران بیابان ها، کوبنده دشمنان و چراغ فروزان در تاریکی هاست. 🔻دست راستم را پیشوایی قطع کرد که قهرمان نبردهای بدر و احد بود. او سرور مکه و مدینه و ابطح است و از دودمان هاشم و قریش است. » 🔻بعد از این مدح و ثنای زیبا، ابن کوا با شگفتی تمام خود را به محضر علی علیه السلام رسانده و گفت: 🔻یا اباالحسنین! تو دست آن غلام سیاه را قطع کردی و او در کوچه و بازار با زیباترین عبارات و بهترین کلمات تو را مدح و ثنا می گوید. 🔻امام دستور داد غلام را حاضر کنند. سپس از او پرسید: «ای غلام! من دست تو را بریدم و تو مرا مدح و ثنا می گویی؟!» 🔻او پاسخ داد: «یا امیرالمؤمنین! تو دست مرا به حکم خداوند و رسول او بریدی و به حق بریده ای و به واجب خدا و رسول عمل کرده ای! چگونه تو را نستایم؟» 🔻امیرمؤمنان علیه السلام دست بریده او را گرفته و با عبای خود پوشانید و دو رکعت نماز خوانده و دعا کرد و بعد آن را بر جای خود قرار داد. آنگاه عبا را برداشت، دست غلام را به اذن الهی سالم یافتند. 🔻آنگاه به عبدالله بن کوا روی کرده و فرمود: ای ابن کوا! ما دوستانی داریم که اگر ایشان را قطعه قطعه کنیم جز بر دوستی و محبت آنان نسبت به ما نیفزاید و دشمنانی داریم که اگر عسل خالص در گلوی آن ها بریزیم جز بر دشمنی نسبت به ما نخواهد افزود.» 📚بحارالانوار، ج٣٤ص٢٦٧ 📚التحصین ابن طاووس، ص٦١٣ ✨✨✨✨✨✨ 🔷🔹اگر با شمشيرم بر بينی مومن بزنم، كه دشمن من باشد، با من دشمنی نخواهد كرد، و اگر تمام دنيا را بر منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد... 📚 ،حکمت ۴۵ 💐محفل انس با قرآن کریم @onsbaghorankarim
🤫ارزش سکوت در نهج البلاغه (۱) 🦋 وچه زیباست سکوت‼️ 💠 چون عقل کامل گردد، سخن اندک شود 📒 ، حکمت۷۱ با اینکه سخن به لطف آب است کم گفتن هر سخن ثواب است 💐محفل انس با قرآن کریم @onsbaghorankarim
🔺خواص بی خاصیت‼️ 💠 همانا زمامداران را خواص و نزديكانی است كه خود خواه و چپاولگرند، و در معاملات انصاف ندارند، ريشه ستمكاريشان را با بريدن اسباب آن بخشكان، و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمينی را واگذار مكن و به گونه ای با آنان رفتار كن كه قرار دادی به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند... 📜 ،بخشی از نامه ۵۳ 💐محفل انس با قرآن کریم @onsbaghorankarim
b6a143a0-335b-4585-85fb-d646dcd00689.mp3
6.09M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 /قسمت اول ⭕️ طمع ورزی 1⃣ 🔺سه عامل از عوامل خفت و خواری در نهج البلاغه 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 💐محفل انس با قرآن کریم @onsbaghorankarim
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 💠 آن كه جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست كرده، و آن كه راز سختى هاى خود را آشكار سازد خود را خوار كرده، و آن كه زبان را بر خود حاكم كند خود را بى ارزش كرده است. 📒 نهج البلاغه، حکمت2 🌹شرح (۱) امیر المومنین سه عامل از عوامل خفت و ذلت در نهج البلاغه را بیان فرمودند. اول طمع: تفاوت طمع با حرص در این است که طمع کار به آنچه که از مال و قدرت و احترام و شهرت متعلق به دیگران است چشم دوخته است اما حریص دوست دارد مال و مقام بیشتری داشته باشه ، چه در دست دیگران باشه چه نباشد. شش اثر برای طمع ورزی در نهج البلاغه بیان شده است: 1. خواری و ذلت: 1.1 در حکمت 2 1.2 درحمکت226 که فرمودند: ( طمع کار همواره زبون و خوار است.) 1.3 درانتهای بند 4 خطبه 160 که امیرالمومنین در مورد حضرت عیسی (علیه السلام) فرمودند:(آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید.) 2. بردگی که بالاترین مصداق خفت و ذلت است: در حکمت 180 میفرمایند: (طمع ورزی بردگی همیشگی است.) 3. آفت تفکر و بی اثر کردن عقلانیت :درحکمت 219 میفرمایند :( قربانگاه اندیشه ها زیربرق طمع ورزی ها است.) 4. هلاکت : 4.1 در حکمت 275 می فرمایند: (طمع به هلاكت مى كشاند و نجات نمى دهد، و به آنچه ضمانت كند، وفادار نيست، و بسا نوشنده آبى كه پيش از سيراب شدن گلو گيرش شد، و ارزش آنچه كه بر سر آن رقابت مى كنند، هر چه بيشتر باشد، مصيبت از دست دادنش اندوهبارتر خواهد بود.) 4.2 در بند 14 نامه 31خطاب به فرزند عزیزشان فرمودند: (بپرهيز از آن كه مركب طمع ورزى، تو را به سوى هلاكت به پيش راند، اگر توانستى كه بين تو و خدا هیچ صاحب نعمتى قرار نگيرد، (یعنی امید و طمع به غیر خدا نداشته باشی) چنين باش، زيرا تو، روزى خود را دريافت مى كنى، و سهم خودت را بر مى دارى، و مقدار اندكى كه از طرف خداى سبحان به دست مى آورى، بزرگتر و با ارزش تر ازمال فراوانى است كه از دست بندگان دريافت مى کنی.) 5. مقدم کردن دنیا بر آخرت یا به تعبیر قران کریم (فروختن آخرت باقی به دنیای فانی است): در بند 7 خطبه 91 در صفات والای فرشتگان می فرمایند: (طمع ها به آنان شبيخون نزده تا تلاش دنيا را بر كار آخرت مقدّم دارند.) 6. ایجاد ناامیدی و یاس : در حکمت 108 در حالات قلب می فرمایند:( پس اگر در دل اميدى پديد آيد، طمع آن را از بین خواهد برد.) 🎙🌸حجت الاسلام🌱مهدوی‌ ارفع 🌺محفل انس با قرآن کریم 🆔@onsbaghorankarim
🔺راهکاری برای افزایش مال و طول عمر @onsbaghorankarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 ‌‌امام صادق (ع): كسـى كه دوست دارد بداند نماز او پذيرفته شده است يا نه، بايد ببيند آيا نمازش او را از زشتيها و ناپاكى ها دور كرده است؟ پس به اندازه اى كه دور كرده باشد همانقدر از نمازش پذيرفته شده است... ‌ بحارالأنوار، ج ۸۲، ص۱۹۸ ‌ همونقدر که نمازمون رو با توجه و حضور قلب خونده باشیم، مورد پذیرش خداوند قرار میگیره خیلی از خواطرِ شیطانی و افکار وسوسه انگیزِ شیطانی، به خاطر پذیرفته نشدن نمازه (که اون رو بدون توجه و حضور قلب خوندیم). ‌چگونگیِ نمازمون، ارتباط کاملاً مستقیم با اعمالمون داره. و همونقدر که حواسمون بهش بوده، همونقدر دَستمون رو حین وسوسه های شیطان و نَفْسِ اماره میگیره ‌ پیامبر خدا (ص): ‌[گاهی] بنده نماز مى خواند، اما يك ششم و يك‌ دهم آن هم برايش نوشته نمى شود؛ تنها آن مقدار از نماز بنده به حساب مى آيد كه با شناخت و توجّه همراه باشد. ‌ بحار الأنوار،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَهْدِيَّ اَلْأَرْضِ وَ عَيْنَ اَلْفَرْضِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که حقیقت دین از قلب نازنین تو می تراود... سلام بر تو و بر روزی که از جانب خدا به سوی اسرار زمین هدایت می شوی! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610. تعجیل در فرج آقا صلوات⚘ ━━━━🌿♥️━━━━ ✍🏻امام خمینی ره: اگر هرروز (بعد از نماز صبح) خواندی،مقدراتت عوض میشود...
☀در شروع روزهای انتظارمان با قرائت دعای عهد، با امام زمانمان، (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تجدید بیعت می کنیم☀ آن عهد این است🤝
🦋 🗂 قسمت ۳۲ 🔶 و ما احصاه علمُهُ و احاط به کتابه؛ و آنچه را دانشش شماره کرده و کتابش به آن احاطه یافته است. «عدّ» یعنی شمردن و «احصاء» یعنی شمردن با دقت، به گونه‌ای که هیچ چیز از قلم نیفتد. خداوند متعال همه چیز را دقیق می‌داند، حتی شماره تعداد نفس‌هایی که موجودات کشیده یا می‌کشند. 🔸 امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: روزهای عمر انسان را پدر و مادر او نیز می توانند بشمارند، پس مراد از «تعدّ لهم عدا» (درآیه ٨۴ سوره مبارکه مریم، «فَلَا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ ۖ إِنَّمَا نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا») این است که ما شماره نفس‌های آنان را می‌دانیم. در سوره مریم آیه ٩۴ نیز آمده است: «قد احصاهم و عدّهم عدّا؛ قطعا خداوند همه آنان را حساب کرده و با دقت شمرده است.» بنابراین آمار دقیق همه اجزای هستی به دست اوست، و علم خداوند، تنها به کلیات احاطه ندارد، بلکه جزئیات را هم می‌داند. خداوند بر همه چیز و در همه حال آگاه است: «یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم...» منظور از کتاب خدا عبارت از آن چیزی است که کل مخلوقات او در آن جمع است؛ و در حقیقت حروف آن کتاب محسوب می شود، و حق آن است که بگوییم خلق خدا بی نهایت هستند. او بر همه چیز احاطه دارد، ولی دیگران بدون اراده او حتی به گوشه ای از علم او احاطه ندارند: «لا یحیطون بشیءٍ من علمه» 🔸امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید: او به تمام مخلوقات از نظر علم و قدرت و سلطه و حاکمیت احاطه دارد. گفتن این فراز و توجه به آن در این دعا مهم است، زیرا ایمان به احاطه علمی خداوند، هم انگیزه برای کار نیک و هم بازدارنده از کار شر است، لذا در قرآن به آن بسیار توجه داده شده است. بنابراین نتیجه آن می‌شود که در مقام صلوات بر امام زمان (علیه‌السلام)، در این دعا مقصود ما این است که: ✅ خداوندا صلواتی که در خور آن حضرت باشد به او برسان و در خور و شایسته آن حضرت، آن است که بی‌نهایت باشد. 🔸زندگی مهدوی در سایه دعای عهد 🔸شرح دعای عهد، میرزا محمد هرندی ادامه دارد... @onsbaghorankarim
🌸🍃 هرگاه خُـღــداوند تو را به لبهء پرتگاه هدایت کرد به او اعتماد کن، چون یا تو را از پشت می گیرد، یا به تو، پرواز کردن را می آموزد. خدایا کمکم کنــــــ°° •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمل توصیه شده برای شفای بیمار✅ باید خود بیمار انجام بده 👌👌👌👌 مریض ها زیادن و التماس دعا دارند برای همشون دعا کنیم 😢 @onsbaghorankarim
لبیک یامهدی: 💠 نماز روز آخر ماه ذی الحجه ◽️خواندن دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، ده مرتبه سوره توحید و ده مرتبه آیة الکرسی خوانده می‌شود و بعد از نماز این دعا خوانده میشود : 💠 دعای بعد از نماز 🔹اللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فی هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیتَنی عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنی اِلَی التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائی عَلَیکَ اَللّهُمَّ فَاِنّی اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِر لی وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یقَرِّبُنی اِلَیکَ فَاقْبَلْهُ مِنّی وَلا تَقْطَعْ رَجآئی مِنْکَ یاکَریمُ 🔸خدایا آنچه انجام دادم در این سال از اعمالی که مرا از آن نهی فرمودی و راضی بدان نبودی و من آنرا فراموش کردم ولی تو فراموشش نکردی و مرا به بازگشت بسویت خواندی پس از دلیری کردنم بر تو خدایا من از آن اعمال آمرزش می‌طلبم پس بیامرز آنها را و هر عملی که انجام دادم از اعمالی که مرا به تو نزدیک گرداند پس آنرا از من قبول کن و قطع مکن امیدم را از خودت‌ای بزرگوار. ﭘﺲ ﭼﻮﻥ ﮔﻔﺖ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ، ﺷﻴﻄﺎﻥ ﮔﻮﻳﺪ: ﻭﺍﻯ ﺑﺮ ﻣﻦ ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻦ ﺗﻌﺐ ﻛﺸﻴﺪﻡ ﺩﺭ ﺣﻖّ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺎﻝ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺏ ﻛﺮﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﻠﻤﺎﺕ، ﻭ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﻫﺪ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﻛﻪ ﺳﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻴﺮ ﺧﺘﻢ ﻧﻤﻮﺩ. 📚اقبال الاعمال مفاتیح الجنان @onsbaghorankarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚🍃«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»🍃💚 🖤آغاز اولین روز محرم الحرام١۴۴٣🖤 ا🖤═ह🏴🖤🖤🖤🖤🏴ह═─🖤ا 🏴سلام ما به محرم، به غصه و غم مهدی 🏴به چشم کاسه خون وبه شال ماتم مهدی 🏴سلام مابه محرم،به شور و حال وعیانش 🏴سلام مابه حسین و به اشک سینه زنانش ◼️عرض تسلیت و التماس دعای فرج ا🖤*┄┅••❀ حدیث روز ❀••┅┄*🖤ا 🏴 *پيامبر صلي الله عليه و آله*🏴 🖤يافاطِمَةُ! كُلُّ عَينٍ باكِيَةٌ يَومَ القِيامَةِ 🖤 إلاّ عَينٌ بَكَت عَلى مُصابِ الحُسَينِ ؛ 💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔ا 💟اى فاطمه!همه چشمهادرروزقيامت 💟گريان است جزچشمى كه برمصيبتهاى 💟حسين بگريد 🏴📚بحارالأنوار،ج 44،ص 293📚🏴 🖤✋🏻 *هرروزبه رسم ادب* 🤚🏻🖤 🏴 *اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ 🏴عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ 🏴 عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما 🏴 بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا 🏴جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ 🏴اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🏴 وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🏴وَعلے اولاد الحسين 🏴 وَ عَلى اصحاب الحسین * الحسین یجمعنا 🚩🏴🚩
🦋 🗂 قسمت ۳۳ ☀️بخش چهارم: عهد مهدوی عهد و پیمان و میثاق با امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از دیگر مضامین این دعا است. عهد در زندگی منتظر، باید همیشگی باشد. وقتی زندگی بر مبنای انتظار شکل گرفت، قرائت صبحگاهی این دعا موجب می‌شود که فراموش نکنیم پیش از هرکس با امام خود عهد بسته‌ایم و اولویت عهد با امام را بر همه پیمان‌ها حفظ کنیم، چرا که: رسم عا‌شق نیست با یک دل دو دلبر داشتن یا ز جانان یا ز جان، باید که دل برداشتن کسی که دست بیعت با امام خود می‌دهد، فقط رضایت حضرت را در نظر می‌گیرد، بنابراین باید که اولویت منتظران، عمل براساس دغدغه و خواسته امام باشد. در این قسمت، منتظران امام مهدی (علیه‌السلام) عهد نامه خود را در چند مقام بیان می‌کنند: ۱- اَلّلهُمَّ إنّی اُجَدِدُ لَهُ فی صَبیحَةِ یَوْمی هذا؛ خدایا من تجدید بیعت می‌کنم با او در صبح امروزم. میثاق با امام از هدایای ارزشمند غدیر است. وقتی پیامبر، امیرالمؤمنین را در غدیر معرفی فرمود، مسلمانان وظیفه یافتند با آن حضرت بیعت کنند. همچنین هنگامی که هر کدام از ائمه به امامت می‌رسیدند، مردم با حضرتش بیعت می‌کردند، بیعت با امام مهدی نیز در نهم ربیع‌الاول سال دویست و شصت صورت گرفته است، ولی در این قسمت، صحبت از تجدید عهد و پیمان است و منتظران راستین هر روز با امام زمانشان تجدید عهد و پیمان می‌کنند. اینکه این دعا باید هر روز صبح خوانده شود به این دلیل است که صبح، اول روز است و مطلوب است که انسان چیزی و جزئی از روز را به بطالت نگذراند، بلکه از اول تا آخر روز، باید متعهد به عهد امام بوده و ریسمان عقد و بیعت او را در گردن داشته باشد. زمان صبح و حفظ و مراقبت از احوال آن از اهمیت خاصی برخوردار است که تا وقتی که آفتاب عالم تاب، حضرت ولی عصر ارواحنافداه ظاهر می‌شود، انسان در خواب غفلت نباشد و مشغول به ذکر خدا و انتظار فرج باشد. و این کار سبب سرعت اجابت (در ایمان به امام و تصدیق او) می‌شود. و البته زمانی که آن حضرت (علیه‌السلام)، ظهور کند و انسان در خواب باشد، تا بیدار نشود، هیچ فرقی بین او و اموات نخواهد بود، اگر چه از اول شب تا وقت سحر هم مشغول عبادت باشد. 🔸زندگی مهدوی در سایه دعای عهد 🔸شرح دعای عهد، میرزا محمد هرندی ادامه دارد...
scj0070001.mp3
10.52M
🔖منبر کامل 🔖 💠ویژگی ها و فضائل یاران و اصحاب سید الشهدا علیه السلام 💠 📌جلسه اول 📌 🔻مباحث مقدماتی و فرهنگ اشک و عزاداری امام حسین علیه السلام 🔻 @onsbaghorankarim