eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ دیدار عجیب امام(ره) با آیت الله قاضی[۲/۳] 🔺 آقای قاضی جلوی امام بلند نشدند و هیچ هم به ایشان تعارف نکردند که جایی بنشینند. امام هم در کمال ادب دو زانو دم در اتاق ایشان نشستند... 🔸 طلاب و شاگردان امام که در آن جلسه حاضر بودند ناراحت شدند که چرا مرحوم آقای قاضی در برابر این مرد بزرگ و فاضل و وارسته حوزه قم بلند نشدند. آن دو نفری که معرف امام به آقای قاضی بودند هم وارد شدند و در جای همیشگی خودشان نشستند. بیش از یک ساعت مجلس به سکوت تام گذشت و هیچ کس هم هیچ صحبتی نکرد. امام هم در تمام این مدت سرشان پایین بود و به دستشان نگاه می‌کردند. 🔹مرحوم قاضی هم همینطور ساکت بودند و سرشان را پایین انداخته بودند. بعد از این مدت ناگهان مرحوم قاضی رو کردند به من و فرمودند آقای حاج شیخ عباس! آن کتاب را بیاور. 🔺من به تمام کتاب‌های ایشان آشنا بودم. چون بعضی از این کتاب‌ها را شاید صد مرتبه یا بیشتر خدمت آقای قاضی آورده بودم و مباحثی را که لازم بود بررسی کرده بودم. تا ایشان گفتند آن کتاب را بیاور من دستم بی‌اختیار به طرف کتابی رفت که تا آن وقت آن کتاب را در آن کتابخانه ندیده بودم حتی از آقای قاضی نپرسیدم کدام کتاب؟ مثلا کتاب دست راست، دست چپ، قفسه بال؟ همانطور بی اراده دستم به آن کتاب برخورد. 🔸 آن را آوردم و آقای قاضی فرمودند آن را باز کن. گفتم آقا چه صفحه‌ای را باز کنم؟ فرمودند هر کجایش که باشد. من هم همین‌طوری کتاب را باز کردم. دیدم که آن کتاب به زبان فارسی است و لذا بیشتر تعجب کردم. چون طی چند سالی که من در خدمت آقای قاضی بودم این کتاب را حتی یک مرتبه هم ندیده بودم. حتی جلد آن را هم ندیده بودم. کتاب را که باز کردم دیدم اول صفحه نوشته شده «حکایت». گفتم آقا نوشته شده حکایت. فرمود باشد بخوان. 🔹 مضمون آن حکایت آن بود که یک مملکتی بود که در آن مملکت سلطانی حکومت می‌کرد. این سلطان به جهت فسق و فجور و معصیتی که از ناحیه خود و خاندانش در آن مملکت رخ داد به تباهی دینی کشیده شد و فساد در آنجا رایج شد. عالم بزرگوار و مردی روحانی و الهی علیه آن سلطان قیام کرد این مرد روحانی هر چه آن سلطان را نصیحت کرد به نتیجه‌ای نرسید. لذا مجبور شد علیه سلطان اقدام شدیدتری بکند. پس از این شدت عمل، سلطان آن عالم دینی را دستگیر و پس از زندان او را به یکی از ممالک مجاور تبعید کرد. 🔺بعد از مدتی که آن عالم در مملکتی که در مجاور مملکت خودش بود در حال تبعید به سر می‌برد، آن سلطان مجددا او را به مملکت دیگری که اعتاب مقدسه قبور ائمه اطهار در آن بودند تبعید کرد. این عالم مدتی در آن شهری که اعتاب مقدسه بود زندگی کرد تا اینکه اراده خداوند بر این قرار گرفت که این عالم به مملکت خود وارد شد و آن سلطان فرار کرد و در خارج از مملکت خود از دنیا رفت و زمام آن مملکت به دست آن عالم جلیل القدر افتاد و به تدریج به مدینه فاضله‌ای تبدیل شد و دیگر فساد تا ظهور حضرت بقیة الله به آن راه نخواهد یافت. مطلب که به اینجا رسید حکایت هم تمام شد. عرض کردم آقا حکایت تمام شد. حکایت دیگر هم هست. فرمود: کفایت می‌کند. کتاب را ببند و بگذار سر جای خودش. 🔺 همه ما که هنوز از حرکت آقای قاضی ناراحت بودیم که چرا جلوی امام بلند نشدند، بیشتر متعجب شدیم... 🔻ادامه در پست بعدی... «امام حوزه» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ دیدار عجیب امام(ره) با آیت الله قاضی[۳/۳] 🔺 همه ما که هنوز از حرکت آقای قاضی ناراحت بودیم که چرا جلوی امام بلند نشدند، بیشتر متعجب شدیم و پیش خود گفتیم که چرا به جای اینکه ایشان یک مطلب عرفانی، فلسفی و علمی را مطرح کنند که آقای حاج آقا روح الله آن را برای حوزه قم به سوغات ببرند، فرمودند حکایتی خوانده شود؟! 🔸نکته مهمی که در برخورد آقای قاضی با امام خیلی مهم بود این است که آن دو نفری که امام را همراهی می‌کردند، وقتی از جلسه بیرون آمدند چون این برخورد آقای قاضی با امام برای آنها خیلی سنگین بود، به امام عرض کردند: آقای قاضی را چگونه یافتید؟ امام بی آنکه کوچکترین اظهار گله‌ای حتی با اشاره دست یا چشم بکنند سه بار فرمودند: من ایشان را فردی بسیار بزرگ یافتم بیشتر از آن مقداری که من فکر می‌کردم. 🔹این عبارت امام نشان می‌داد که کمترین اثری از هوای نفس در امام نبود. چون هر کس در مقام و موقعیت علمی ایشان در حوزه قم بود و با او این برخورد و کم توجهی می‌شد اقلا یک سر و دستی تکان می‌داد که با این حرکت می‌خواهد بگوید برای من این مهم نیست. ولی آن حرکات آقای قاضی که قطعا حساب شده و شاید برای امتحان و اطلاع از قدرت روحی امام بود، کوچکترین اثری در ایشان ایجاد نکرد که نفس امام را به حرکت وادارد و این خیلی قدرت می‌خواهد که ایشان نه تنها با آقای قاضی مقابله به مثل نکردند بلکه به او تعظیم هم نمودند و ما در تمام ابعاد و حالات امام (اعم از حالات چشم و سکنات ایشان) به حقیقت دریافتیم که این مطلب را که در مورد آقای قاضی می‌فرمایند از روی صدق و صداقت است. 🔸این قضیه مربوط به قبل از جریان پانزده خرداد است که امام به ایران بازگشتند و به قم آمدند. هر کس از فضلا و طلاب از امام در مورد آقای قاضی می‌پرسیدند ایشان بسیار از او تجلیل می‌نمود و می‌فرمود کسانی که در نجف هستند باید از وجود ایشان خیلی استفاده بکنند. 🔹بعدها مرحوم آقای قوچانی در جریان مقدمات انقلاب هر حادثه‌ای که پیش می‌آمد می‌فرمود این قضیه هم در آن حکایت بود. بعد مکرر می‌گفتند آقای حاج آقا روح الله قطعا به ایران باز می‌گردند و زمام امور ایران به دست ایشان خواهد افتاد. لاجرم بقیه چیزها هم تحقق پیدا خواهد کرد و هیچ شکی در این نیست. لذا پس از پیروزی انقلاب که امام به قم آمدند مرحوم قوچانی از اولین کسانی بود که به ایران آمد و با امام بیعت کرد. 🔺 منتشر شده در نشریه امام حوزه ص۱۷ «امام حوزه» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🎁 فروش ویژه نشریه امام حوزه 💠 برای آشنایی با شخصیت عظیم امام امت 💠 ♨️ این شماره ویژه را از دست ندهید ♨️ 📔 نسخه چاپی با ۲۰٪ تخفیف: ۵۶ت 📱نسخه الکترونیکی با ۲۰٪تخفیف: ۱۶ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «امـــام حــــوزه» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🎁 فرصت ویژه خرید 🛍اگر قصد خرید نشریات خط رو دارید، الآن بهترین فرصته. ⚠️قیمت‌های فعلی تکرار نمیشن ⚠️ 🧮 درصد تخفیفات هم کاهش پیدا میکنه. 🔰 خرید از طریق 👇 🔺فروشگاه خانه طلاب جوان 🔺 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ این فرصت ویژه را از دست ندهید ❇️ 🔺طی روزهای آینده بسیاری از قیمت‌ها افزایش خواهند داشت و تخفیفات نیز کاهش پیدا می‌کنند. ♨️ همچنین شماره‌های قبلی نشریه نیز به فروشگاه اضافه می‌شوند. 🔰 خرید از طریق 👇 🔺فروشگاه خانه طلاب جوان 🔺 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
📮 21 شماره نشریه خط در سایت بارگزاری شد. 📥 شما میتوانید تمامی نشریات را از طریق سایت سفارش بدهید. 🔻 در دو نسخه 📖 چاپی ⚪️ و 💻 مجازی 🔰 خرید از طریق 👇 🔺فروشگاه خانه طلاب جوان 🔺 🔓 مشکل درخرید: @ali4892 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🛑 دست‌اندرکاران اختلاف 🛑 🔸صادق طباطبایی از دانشجویان مسلمان مقیم اروپا که هر از گاه بـه نجف می‌آمد گفته است: یکی از شاگردان امام در مجلسی حرف‌های تندی علیه امام موسی صدر و سید محمد باقر صدر زد و گفت که اینها مروج آقای خویی هستند نه امام. وقتی حرف‌ها را به امام گفتم خیلی متأثر و ناراحت شد. جلسه ما تعطیل شد. 🔹دو سه روز بعد در جلسه درس تذکر دادند: بنده می‌خواستم امروز مباحثه بکنم لکن دیروز دو نفر از آقایان آمدند و مطالبی گفتند که موجب تأسف شد و لازم شد که من یک تذکراتی به آقایان عرض بکنم. حتی بعضی‌شان گفتند -در پرده گفتند– که اگر جلوگیری نشود ممکن است که یک اختلاف شدید و یک زد و خورد راه بیفتد در بعضی موارد و من نمیدانم که این اختلافات سر چیست؟ سر دنیا هست؟ شما که دنیا نداشته‌اید؛ ما و شما که دنیا نداریم که سر دنیا این اختلافات را داشته باشید. همه زندگی‌های ما را که روی هم بریزند به مرتبه زندگی اشخاص مرفه نیست. برای یک امر خیلی مبتذل و خیلی پیش پا افتاده آیا لازم است که آقایان قیام بکنند و با هم جبهه بندی کنند؟ و خوف این برود که سه دسته از آقایان در بعضی موارد بریزند به جان هم. 💠 شما احتمال نمی‌دهید که یک دستی در کار باشد برای اینکه این حوزه‌ها را مفتضح کند؟ از این مفتضح‌تر؟ شما احتمال نمی‌دهید که دشمن دنبال این مطلب باشد و دست داشته باشد در این مسائل به طوری که شما ملتفت نشوید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 این اختلافها ناشی از عدم رشد است 💠 🔹 در ایران حکومت از هر وسیله‌ای برای اختلاف میان مخالفان استفاده می‌کند تا آنها را به مسائلی غیر از مبارزه مشغول نماید. 🔸مدتی است بر سر کتاب شهید جاوید اختلاف‌های شدیدی درگرفته است. کتاب درباره اهداف امام حسین(علیه السلام) از قیام عاشوراست و گروهی به شدت منتقد و گروهی دیگر طرفدار و بعدها از اسناد ساواک مشخص شد که ساواک با نفوذی هایش به این اختلافات دامن می‌زند. 🔹آقا در نامه‌ای در ۵ فرودین ۱۳۵۰ش به یکی از روحانیون نوشته است: «آنچه اخیراً مورد تأسف این جانب است اختلافاتی است که نمی‌دانم با چه دستی در حوزه علمیه قم و بین اهل منبر بلکه محراب حادث شده است.» 🔸در این نامه به اختلاف علمای مسیحی در زمان فروپاشی بیزانس شرقی در ۱۴۹۲ میلادی اشاره می‌کند: همان نحو اختلافی که بین علمای مسیحی در وقتی که ممالک آنها را می‌گرفتند حاصل شده است... این اختلافها ناشی از عدم رشد جامعه است... کوشش کنید شاید موفق شوید آقایان را از این خواب گران بیدار کنید؛ قبل از اینکه همه چیز آنها به باد رفته باشد؛ اگر نرفته باشد. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ از متن جامعه جدا نشوید 🔸 مگر اتحاد کار آسانی است؟ هم از درون ما یک «أعدی عدوّ» است که ما را به اختلاف می‌خواند هم دشمنانی از بیرون صف کشیده‌اند تا ما را ارباً ارباً کنند. 🔹ذات اقدس الهی خطر اختلاف را به عنوان یک عذاب بازگو کرده که در مسیحی‌ها، در یهودی‌ها القاء کرده تا آنها را تعذیب کند: «و ألقينا بينهم العداوة والبغضاء إلى يوْمِ القِيامَةِ» و «فَأَغْرَينَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إلى يوم القيامة» می‌گوید ما آنها را به تازیانه‌ی اختلاف تنبیه کردیم اگر خدای ناکرده اختلافی در بین گروهی، مخصوصا عالمان دین ظهور کند، نشانه‌ی تعذیب الهی است و تنها راه رهایی، التجای به درگاه خدا است. 💠 یکی از بیانات نورانی حضرت امیر سلام الله علیه که در نهج البلاغه آمده، این است که فرمود: هیچ امتی چه در گذشته و چه در آینده از اختلاف خیری ندیده و به جایی نمی‌رسد: «إِنَّ الله سُبْحَانَهُ لَمْ يعْطِ أَحَدًا بِفُرْقَهٍ خَيرًا مِمَّنْ مَضَى وَلا مِمَّنْ بَقِى.» هرگز امت از ناحیه‌ی اختلاف به جایی نمی‌رسد. 💠 همو فرمود که از جماعت کبری و از سواد اعظم یعنی از متن جامعه جدا نشوید. بعد هم فرمود: اگر رهبری مثل من هم در میان شما باشد، مادامی که شما فضای فکری بیگانگان را نشناسید و جامعه را گرفتار اختلاف کنید، به بدترین خطر مبتلا می‌شوید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 تیتر مجله بریتانیایی اکونومیست : 🔹 نظم بین المللی لیبرال به آرامی در حال فروپاشی است. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🕯 نشریه ایوان منور 💠 وحدت؛ مسئله‌ای راهبردی که مورد غفلت ماست. درحالی که «به حجم فرمایش‌های امام نگاه کنید. من گمان نمی‌کنم که در هیچ موضوعی به قدر موضوع اختلافات ایشان مطلب فرموده باشند.» 🔸 ایوان منور به دنبال طرحی برای وحدت است. 📔 نسخه چاپی با ۱٠٪ تخفیف: ۴٠۵٠٠ت 📱نسخه الکترونیکی با ۱٠٪تخفیف: ۲۲۵٠٠ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «ایوان منور» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔍 درجستجوی طرحی برای وحدت 🔸 نشریه «خط» به دنبال ارائه یک طرح جامع در بحث وحدت است؛ چیزی که بتواند دغدغه‌ای به این وسعت را به سمت اجرایی شدن و عملیاتی شدن پیش ببرد. در این شماره سعی شده محورهای مقدماتی رسیدن به این طرح استخراج شده شرح و بسط داده شود. و امید است پرداختن به این محورها بتواند بحث را به نقطه‌ای برساند که بتوان آن طرح جامع را یافت و ارائه کرد. 🔻اتحاد، راه دشوار (آیت الله جوادی آملی) 🔻وحدت در معنا (استاد یزدان پناه) 🔻تشکیل جامعه اسلامی، روش تربیت نفوس 🔻ایجاد وحدت با رجوع به شخصیت حضرت امام خمینی (استاد طاهرزاده) 🔻مشترک کردن تلقی، حیاتی است (استاد واسطی) 🔻حقیقت وحدت در اندیشه امام خمینی 🔻ولایت یعنی هم‌جبهگی 🔻جای خالی باب تولی و تبری در فقه 🔻آسیب شناسی اجتماعات و گروه‌های دینی 🔻نقد و بررسی گروه‌های استاد محور 📔 نسخه چاپی با ۱٠٪ تخفیف:۴٠۵٠٠ت 📱نسخه الکترونیکی با ۱٠٪تخفیف: ۲۲۵٠٠ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «ایوان منور» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
«الدعاء يرد القضاء بعد ما ابرم إبراما، فأكثر من الدعاء فإنّه مفتاح كل رحمة و نجاح كلّ حاجة» (کافی، ج2، ص470) برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش دعا کنیم 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
❤️سلوک مردم‌سالارانه و شهیدجمهور ما 1️⃣ یکم. عبارتی از رهبرانقلاب هست که برایم بسیار شیرین و دوست داشتنی است. از آن گزاره هاست که ریشه توامان در اخلاق فردی و جامعه سیاسی دارد. از آندست گزاره که یک سوی آن فرد است و یک سوی دیگر آن نظام سیاسی و حکومت اسلامی. سالها پیش فرمودند: " امروز بهترین چیزی که ممکن است ما بتوانیم برای تصحیح اخلاق و رفتار و منش خودمان یعنی مسئولان کشور ملاک قرار دهیم، مردم‏سالاری دینی است". 🔺و حالا عروج شهادت گونه رئیسی برایم سخت است چون او را جلوه و تجسم عینی این توصیه اخلاقی-سیاسی می دانستم. شهادت و سلوک فردی رئیسی از دل سلوک سیاسی او و در بستر مردمسالاری دینی رقم خورد. عجیب قیمتی است. 🔸مردم سالاری دینی چیست؟ سالار دانستن مردم. مردم را ولی نعمت و نفس جامعه را نفس الهی دانستن . اما مردمسالاری دینی چه کارکردی دارد؟ با مردم به سمت حق حرکت کردن. حرکت جمعی به سمت توحید آنهم با اختیار و اراده ایمان خود مردم. اینجاست که حاکم و مسوول اسلامی نقش طریق پیدا می کند. نقشی از جنس راه و مسیر . مسیر رسیدن به هدف. نقشی از جنس دستگیری کردن و پیشرو شدن و هدایت کردن. نقشی تعلیمی. 🔹اما چنین مسوولی چه وقت می تواند نقش راهبری و تعلیمی داشته باشد؟ زمانیکه برای تحقق چنین نقشی خودش نیز رشد کند. متحول شود. به بعثت برسد. نه رشدی جدا از سلوک اجتماعی؛ بلکه رشد فردی اش را در دل تحقق مردمسالاری ببیند. یعنی تلاش کند تا خاک راه مردم شود و از فرشی بودن به عرشی شدن برسد. 🔺رئیسی از نگاه من چنین بود. 2️⃣دوم. شهید جمهور ما از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید. جنس ایندو یکی است. اما دومی ارتقای یافته اولیست. خادم الرضا بودن یعنی خادمی زائرین کردن. یعنی خادمی کسانی که می خواهند با توسل به انسان کامل به رشد و تعالی برسند. با این نگاه، خادمی تنها به صحن وسرای رضوی متوقف نیست. چون این صحن و سرا تنها در حریم گنبد و بارگاه نیست و صحن رضوی به وسعت جمهوری اسلامی است و بلکه بیشتر. 🔺اینجاست که خادم الرضا یعنی خادم زائرین رضا یعنی خادم مردمی که هرجای این خاک می خواهند با اتصال به امام معصوم رشد کنند. و جمهوری اسلامی حرم است یعنی همین. یعنی جمهوری اسلامی مانند صحن رضوی کارخانه انسان سازی است و خادمین آن خادم دستگیری از انسان ها هستند. 🔻و حالا این جمله پرتکرار رئیسی معنی می شود که بارها وبارها گفت: "راه تقرب ما مسوولین خدمت به خلق است." او از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید و از نشان خادمی رضوی تا آغوش امام رضا را با خدمت به خلق طی کرد. 3️⃣ سوم. با این دو بند شهید جمهور را مرور کنید. او تنها در خلوت و پای سجاده شهید نبود. زندگی شهیدوار او در عمق فعالیت سیاسی و اجرایی و در بالاترین جایگاه تحقق مردمسالاری دینی بود. اینجاست که ادب اجرایی و اخلاق سیاسی و رفتار وحدت بخش و خدمت پرتلاش و خالصانه اش جور دیگری فهم می شود. 🔺شهید شدن را در شهید بودن و این سلوک فردی را در بستر سلوک سیاسی و مردم سالاری دینی محقق دید. اینجاست که خادمی زائران رضوی را به خادمی ملت ایران ارتقا بخشید. خادمی در ابعاد یک ملت یعنی تابش یکنواخت مثل خورشید. چنین تابشی بسیار سخت است و عظمت و بزرگی می خواهد و تنها از انسان های بزرگ ساخته است. ✍️ محسن مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
وقت عذرخواهی است. وقت توبه است. ❤️ابن شهرآشوب روایتی از موسی بن سیار نقل می‌کند که می‌گوید با امام رضاع از جایی عبور میکردیم، متوجه شدیم کسی از دنیا رفته، امام هشتم خود را به او رساند، جنازه را به خود چسباند، گفت نگران نباش، دیگر آرامش میبینی، همه نگرانی‌هایت تمام شد. پرسیدم آقا چطور او را میشناسی؟ فرمود من امامم، معلوم است که شیعیانم را هر جا باشند میشناسم. آقا دستش را بر سینه آن جنازه گذاشت و گفت بشارت باد بر تو. ❤️روایت نکته دیگری هم دارد که می‌گویم اما تا همینجا میخواهم بگویم تصور کنید سیدابراهیم، این خادم شصت و چند ساله امام هشتم را که امام بدن سوخته و گل و لای گرفته اش را به آغوش می‌کشد و مژده آرامش به او می‌دهد. میگوید دیگر خسته نباش، نگران نباش، و او مگر خسته چه بود؟ نگران چه بود؟ نگران مردم بود، خسته خدمت بود. آقا او را آرام میکند، یعنی کسی که اندازه یک امت درد داشت را آرام می‌کند. گویا دست بر سینه ایران می‌گذارد و میگوید، نگران نباشید، بشارت به شما. ثلمه و خلا نبودن این خادم عالم و مجاهد را خودم پر میکنم. اما ادامه روایت چیست؟ ❤️آقا امام رضاع به موسی بن سیار میگوید، "ای موسی بن سیار؛ هر کس مشایعت کند جنازه دوستی از دوستان ما را، از گناهان خود بیرون می شود مانند روزی که از مادر متولّد شده که هیچ گناهی بر او نیست." پشت سر این جنازه‌ها، وقت توبه است، وقت بازگشت است، وقت عذرخواهی است. ❤️آنها که مسخره اش کردند،به او تهمت زدند، برگردند، عذرخواهی کنند، خدا میبخشد، رییسی هم میبخشد، مگر ندیدید بعد از بی ادبی و دروغ مهرعلیزاده، سید ابراهیم، سراغش رفت و گفت برایت طلب غفران و بخشش الهی میکنم. پس او هم میبخشد. همانجا بخشید. ❤️آنها که دولت را تنها گذاشتند، حاضر نشدند دست آوردهایش را با صدای رسا فریاد بزنند و در این جنگ نا برابر رسانه ای تنهایش گذاشتند، بروند پشت تابوتش، وقت توبه است، وقت عذرخواهی است. ❤️آنها که در انتخابات نیامدند، می‌دانستند این مدیران بدون حضور و رای ما، فشار بیشتری را باید تحمل کنند، ولی نیامدند، می‌دانستند بدون حضور تک تک ما، مدیران ما دشمن شاد میشوند، با نیامدنشان بار روی شانه های این سید اولاد پیامبر را بیشتر کردند، بیایند تشییع جنازه، پشت تابوتش توبه کنند، عذرخواهی کنند. خدا میبخشد، امام هشتم میبخشد، این سید مظلوم هم میبخشد. ❤️آنهایی که به خاطر حب فلان حزب و فلان شخص به این خادم"عزیز" و "مغتنم" کم محلی کردند، گاهی تهمت زدند، نمازش را، گریه هایش را، خدمتش را، خلوصش را ، زبان و بیانش را نیشخند کردند، بیایند پشت این بدن‌های سوخته، عذرخواهی کنند خدا میبخشد. ❤️آنها که مردم را از مسوولین نظامشان مایوس کردند، فساد را چنان فراگیر جلوه دادند، که مردم ناامید شوند، مایوس شوند، پیشرفت‌ها را نبییند، بیایند پشت تابوت ها، وقت بازگشت است. ❤️من هم باید بیایم، تو هم باید بیایی، همه مان برویم وقت بازگشت است، وقت شروع دوباره است. به جای دعوا با هم کردن، برای هم دعا کنیم، کاری کنیم خدا توبه جمعی ما را ببخشد، اینگونه دلها نزدیک میشود، همانطور که سیدابراهیم دوست داشت ، بر خطاهای قبلیمان اصرار نکنیم. این وقت مناسب را از دست ندهیم. این بدن‌های سوخته، ثابت کرد همگی خطا کردیم، همگی کم گذاشتیم، همگی باید برگردیم. بسم الله. ✍ علی مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
نوبت من است نقاشی کنم ❤️دیدم اینها مردم خوبیند. بدهاشون هم از بدهای دنیا باز بهترند، خوبانم را دوست دارند، دلهایشان خواستنی است. بار سنگینی بلند کرده اند، کمک لازم دارند، همه رسانه های پیچیده دنیا ذهنشان را هدف گرفت، گفتم نوبت من است وسط بیایم. یک نقاشی رسانه ای میکشم، بزند به قلب همه شان. چطوری؟ ❤️اینها رابطه شان با کارگزارانشان شکرآب شده بود، بی اعتماد شده بودند. رفتم یکی را انتخاب کردم ساده، ساده‌ی ساده، با اخلاص، اهل "سکوت سکوت سکوت"، همیشه در مناصب حکومتی، ولی خادم امام رضا ع، این مردم امام رضا را یک طور دیگری دوست دارند، طلبه سید، مردم به ساداتشان احترام میگذارند، شاگرد بهشتی، که معروف بود به شهید مظلوم، اهل منبر و روضه. اینها بود اما کسی توجه نمیکرد، همه اینها را نگه داشتم تا به وقتش، دلسوز بود و کارآمد، تولید را رونق داد، کلی واحد تولیدی تعطیل را راه انداخت، آبرو می‌گذاشت که فساد نباشد، نمونه اش حذف ارز ترجیحی، فعال، مردمی، خستگی ناپذیر، مردمی، اینها بود اما کسی توجه نمیکرد، گذاشتم تا به وقتش. ❤️نشاندمش در بالگردی کوچک، بعد کنارش اینها را قرار دادم، یک امام جمعه سیدی دیگر، آذری زبان، مردمدار، بیشترین رای را برای خبرگان آورده بود، مشهور بود به مردمی بودن، کنارش یک مرد دیپلمات نشاندم، اما چه مردی، بهترین وزیر خارجه کل تاریخ ایران، اهل عزت، اهل اقتدار، اما باهوش، زیرک، وزیر خارجه کودکان غزه هم بود همزمان، بوی مقاومت میداد، بوی حاج قاسم، بوی غزه، بوی جنگ جهانی علیه مقاومت، کنارشان یک جوان گام دومی نشاندم، یک استاندار جوان، گام دومی، که نشان دهم معنای راهبرد رهبرشان را، آینده را، همیشه را، کنارشان چند تا سپاهی و رزمنده بی نام و نشان، که بشوند هشت نفر. ❤️هشت نفر، شب ولادت، ولادت، ولادت امام هشتم، هشتمین رئیس جمهور، بعد بین مه، گمشان کردم، مه، مظهر چیست؟ ندیدن، گم کردن، بعد در مه که گم شدند، کم کم توجه ها جلب شد، حالا نقاشی ام داشت شکل خود را نشان می‌داد. ❤️اینطرف دلهای سوخته و شکسته آن طرف ابزارهای نظامی که کار نمیکرد که بگوید ما کاره ای نیستیم، اینطرف گریه های پیرزن روستایی و کارگری که سر کار رفته و از آقای رییس، ببخشید خادم، هنوز خوب تشکر نکرده، آن طرف بزن و بکوب و رقاصی، اینطرف بدن سوخته و به هم ریخته، آن طرف بدن‌های عریان سلیطه ها، این طرف انگشتر و نقش نام حسین، آن طرف روشنفکران همیشه سرگردان. نقاشی ام تمام. ❤️دست من چهل پنجاه سال است با شما است. مدد می‌دهم. روشم اینگونه است. تاریخ را با خون عزیزترینهایم پیش برده ام، کمکتان کردم مثل همیشه. با خادمین جمهوری اسلامی مهربان‌تر باشید. دشمن را تحقیر کنید و خودتحقیر نباشید، به راهتان شک نکنید، به قدرت من که همیشه قیام کنندگان در راه سعادت و حق را مدد میکند، شک نکنید. ❤️مردم این نقاشی را خدایتان کشیده، پر از رمز و راز است، پر از استعاره است. گریه کنید، اشک بریزید، اما وقت فکر کردن است. وقت عبرت است. عبرت. ✍ علی مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️دولت شهید رئیسی، پیروز جنگ اراده‌ها 💠 وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا به چالش کشیده می‌شود. 🔸 دستاوردهای دولت ، شکست سیاست خارجی بایدن در محدود کردن ایران را به دنبال داشت. 🏳️ ببینید و لذت ببرید و انتشار دهید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 برای تبیین نقاط قوت دولت شهید رئیسی، نشریه «همه با هم» منبع خوبی‌ست 🔹 تیر ماه ۱۴۰۱ بود. هنوز دولت به یک‌سالگی خود نرسیده بود که انتقادها از افراد و احزاب مختلف راست و چپ به سمت دولت روانه شده بود. حذف ارز ترجیحی و تورم ناشی از آن نیز فشار مضاعفی بود بر دولتمردان. از طرفی کار شبانه روزی و جهادی هیئت دولت نیز جلوی چشم‌مان بود. 🔸 باتوجه به رسالت نشریه خط که در آن سال تأمین محتوای تببینی برای مجاهدان این عرصه بود، با دوستان هیئت تحریریه تصمیم گرفتیم تا عملکرد دولت را از زاویه نگاه طلبگی و بصورت کلان بررسی کنیم و نتیجه را به دست مخاطبان برسانیم. 🔹 در حین اندیشه‌ورزی و ابتدای روند تولید محتوا، جریان فوت مهسا امینی و حواشی پیرامونش روند کار را بشدت با مشکل مواجه کرد اما جمع ما همچنان مصمم بود. افراد مختلفی را باید می‌دیدیم، منتقدین، مسئولین، موافقین، چهره‌های حوزوی و دانشگاهی، متخصصین مسائل فرهنگی و سیاسی و اقتصادی. با حدود ۶۰ نفر فقط در خلال تولید محتوای یک پرونده گفتگو صورت پذیرفت. 🔸تلاش کردیم روی آمار تمرکز نکنیم بلکه سعی بر این بود تا با مسئله میدانی مواجهه طلبگی و کلان و اندیشه‌‌ای داشته باشیم. امروز که یکی از دوستان که مشغول مرور نشریه بود گفت این شماره در انتخابات پیش رو نیز قابل استفاده است. ✍️ علی سپهران عضو هیئت تحریریه نشریه خط 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
خروج دولت شهید رئیسی از انفعال 🔹 رویکرد تمدنی، شکل دهنده قواره آن دولت است. تمدن‌ها بر پایه اندیشه و علم و با محوریت سبک زندگی شکل می‌گیرند و به همین دلیل پدیده‌ای بومی محسوب می‌شوند. 🔻 تمدن وارداتی به همان میزان مسخره است که سبک زندگی وارداتی. 🔺 تمدن وارداتی یا بومی؟ سخن اینجاست. حکماً هر کدام از این دو رویکرد در عرصه اداره کشور مقتضیات خاص خود را به دنبال دارند؛ برخورد فعالانه با مسائل در برابر برخورد انفعالی، تمرکز بر ظرفیتهای داخلی در برابر معطل تصمیمات خارجی ماندن و... 🎙 حمیدرضا مقصودی، استادیار گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم که به عنوان منتقد سياست حذف ارز ترجیحی شناخته می‌شود در مصاحبه با خط با اشاره به جهت‌گیری مثبت دولت سیزدهم به سمت تمدن اسلامی یکی از مهمترین اتفاقات این دولت را خروج از انفعالی ده ساله در حل مسائل کشور عنوان نمود. ♨️ این مصاحبه خواندنی را در نشریه خط بخوانید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
📋 عملکرد دولت نسبت به اسناد بالادستی 🔹 برای دستیابی به تصویری کلان از حرکت اقتصادی کشور نیاز بود تا با هندسه این حرکت و ارکان تصمیم‌گیر کشور و قوانین، آشنایی اجمالی پیدا می‌کردیم. 🔸 بدین منظور برای گفتگو با دکتر عادل پیغامی راهی دانشگاه امام صادق(ع) شدیم. 🔖 رزومه: دکترای علوم اقتصادی، هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️برای ما طلبه‌ها ضروری‌ست که تحلیلی جامع از وضعیت کشور داشته و با اطلاع و آگاهی بتوانیم در افزایش امید و انگیزه مردم موثر باشیم. 🔰ما در این شماره از نشریه عملکرد دولت را در ۳پرونده مورد بررسی قرارداده‌ایم: 🔸۱.ابتدای جاده ابریشم (اقتصادی) 🔹۲.به توان مردم (مردمی سازی) 🔸۳.تغییر ریل (استقلال و ظرفیت داخلی) 🔰تهیه نشریه از طریق 👈 سایت خانه طلاب جوان 👉 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ سفر الی الخلق 🔺روایتی از سفرهای استانی 🔸دولت در جریان سفرهای استانی وعده‌های مشخص و قابل اندازه‌گیری به مردم داده است. 🔻پروژه های مهمی که رئیس جمهور و وزرای دولت در این دو روز افتتاح کردند و پروژه‌های مهم افتتاح شده در دو سه ماه گذشته (حل مشکل آب اهواز، همدان و سنندج، بهره‌برداری از شش نیروگاه برق با ظرفیت هزار مگاوات...) در واقع تکمیل مرحله دوم پروژه احیای امید است. 🔹اما حضور و استقبال باشکوه مردم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی، علاوه بر پیام اعتماد به نظام یک پیام مهم نیز برای ایران‌ستیزان داشت؛ جریان ویرانی‌طلب که در دو سه ماه گذشته همه توان سیاسی و تبلیغاتی خود را بسیج کرد تا بگوید مردم از نظام اسلامی رویگردان شده و جریان کار و زندگی و پیشرفت در ایران مختل شده است بعد از ضربه هایی که در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع شهدای اغتشاشات و حملات تروریستی و مراسم‌های باشکوه روز دانشجو به ویژه دانشگاه تهران خورده بود، ضربه کاری دیگری نیز در جریان این سفر دریافت کرد 🔻 مجدداً این پیام به همه ناظران مخابره شد که تصویر واقعی از مردم آن چیزی نیست که شبکه های تجزیه طلب سعودی و لندنی و ربات‌ها و فیک‌های توییتری برای بازنمایی آن دست و پا می‌زنند. مردم واقعی مردمی هستند که عاشق کشورشان و آرزومند زندگی و نشاط و امید هستند و فرق خادم و خائن را خوب می‌دانند. 🎙 سپهر خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈