eitaa logo
نشریه خط
1.3هزار دنبال‌کننده
703 عکس
185 ویدیو
12 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @mor_heydarii
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 از بعثت حضرت خاتم تا بعثت امت خاتم 🔸چنین نَقل است که از آثار بعثت نبوی، خشک شدن دریاچه ساوه و فروریختن ۱۴ کنگره از ایوان کسری و... در هنگام تولد پیامبر(ص) بوده است؛ شاید همین عدد دلالتی بود بر عالم جدید. 🔹جریان اسلام ناب در طول سده‌های ابتدایی پس از غیبت، روایات ائمه(ع) را جمع کرد و سامان بخشید. بر پایۀ آن روایات، فقهش را تبویب و تدوین کرد و با اصولمند کردن روش استنباطش، از گردنۀ اخباریگری به سلامت عبور کرد. مرزهای اعتقادی‌اش را نیز از همان ابتدا محکم کرد تا هویتش در جریانِ رسمیت یافتن مذاهب چهارگانه، مضمحل نشود. از هستی شناسیِ شهودیِ سالکان طریق بهره برد و عرفان نظری‌اش را به پختگی رساند. فلسفه‌اش در گرماگرم مشائی و اشراقی شدن راه خودش را یافت و حکمت متعالیه از دلش جوشید. 🔸در میدان عمل، تجربه‌های وزارت در حکومت‌های غیرشیعی را کسب کرد و قدرتش را در هدایتگریِ افراد بدوی، خشن و سخت‌دل تجربه کرد. در دوران صفویه دارای نهاد مرجعیت و ولایتِ بر امت شد و خلاصه رشد کرد و رشید شد تا به دوران اقامه‌اش برسد. 🔹امام خمینی(ره) جامع فقه و فلسفه و عرفان، جامع نظر و عمل، و نماد پختگی جریان اسام ناب، در خلال همین قراردادهای استعماری، قیام به کلمۀ توحید کرد و انقلاب اسلامی را در ایران بنیان نهاد و دوران جدید عالم، دوران آزادگی، دوران نفی سلطه، دوران حاکمیت مستضعفین، دوران شنیدن صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم، دوران شکستن هندسۀ تحمیلی بر عالم را رقم زد. دورانی که شروعش از ایران بود و متن و حیاتش از اسلام ناب. 🔸جمهوری اسلامی در جنگ تحمیل شده از سوی ناظمان عالمِ سلطه، بینی این گردن کشان را به خاک مالید، نظم جدیدی که در اوج تحریم‌ها و وادادگی‌های جهان اسلام، تقریری از عالم ارائه داد که در ذیل آن تقریر، محور مقاومتش توانست منطقه را نظمی نوین بخشد و هژمونی علمی و اقتصادی و سیاسی غرب را یکی یکی در هم بشکند. عالمی جدید که شاهراه‌های اقتصاد عالم را تغییر داد و صورت بزک کردۀ جدید سلطه گران (استعمار فرانو) را که راهی برای مقابله با بیداری جهانیان بود، در آستانۀ فروپاشی قرار داد. زود باشد که صدای عالم رهاشده را بشنویم. ✍ محمد استادحسینی 📖 مطالعه یادداشت کامل در شماره «جهان پابرهنه‌ها» 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 رصد تحرکات دشمن ⚠️ موساد در ایتا ما درگیر یک جنگ ترکیبی بسیار سخت و پیچیده هستیم. کسی که بخواهد در این میدان به درستی بجنگد، باید اطلاع دقیقی از مواضع خودی و مواضع دشمن داشته باشد. اصلا قصد تخریب یا تضعیف ایتا، در میان نیست. غرض این است که مجاهد میدان جهاد تبیین حواسشان به تمامی تحرکات دشمن باشد. دشمن حتی از ایتا غافل نمی‌شود. به این یادداشت که در فرهیختگان منتشر شده است، توجه کنید. 👇
♨️ حضور موساد در ایتا ۱/۲ 🔸گزارش چند هفته پیش یکی از دستگاه‌های امنیتی درباره ایتا/ موساد در گروه‌های بزرگ این پیام‌رسان حضور دارد. 🔹بدون شک یکی از بلندمدت‌ترین برنامه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی تضعیف سرمایه اجتماعی نظام بین آحاد مردم بوده است؛ اینکه انواع ابعاد بی‌اعتمادی به ساختار‌های مختلف نظام را ترویج دهد و جمهوری اسلامی را بی‌اعتبار سازد، حتی ناکارآمدنمایی نظام را هم می‌توان در همین چهارچوب دید. جایی که به مردم گفته می‌شود این حاکمیت امکان حل مسائل را ندارد. فاسدنمایی تمامی ساختار‌های نظام را هم باید در همین چهارچوب تعریف کرد. اثر چنین تخریب زیربنایی در افکار عمومی شکل‌دهی به این گزاره است که هیچ اصلاحی از درون ساختار جمهوری اسلامی ممکن نیست. 🔸چه گزاره‌ای برای براندازی درونی نظام از این گزاره بهتر است؟ نتایج برخی پیمایش‌های ملی نشان از آن دارد که ابعاد مختلفی از سرمایه اجتماعی در کشور با فرسایش جدی و اساسی مواجه است، یعنی تلاش دشمن در ترکیب با اشتباه‌های مختلف دولت‌ها در دو دهه گذشته توانسته به نتایجی برسد و اثر مخرب خود را تثبیت کند. حالا، اما خطری اساسی‌تر در کمین سرمایه اجتماعی نظام است. جایی که هسته اصلی حامیان نظام و معتقدان به انقلاب اسلامی با تخریب سرمایه اجتماعی خود مواجهند. 🔹درحالی‌ که این بخش از جامعه همیشه حامی اصل نظام بوده و هستند، حالا زیر بار بمبارانی از اخبار و تحلیل‌ها می‌روند که می‌گویند دیگر نمی‌توان به ساختار‌های جمهوری اسلامی اعتماد کرد. رخداد‌های مختلف بهانه می‌شود برای تخریب اعتماد عمومی به نهاد‌های اساسی نظام و مسئولان آنها. دولت منتخب و برآمده از ساختار‌های رسمی نظام و آرای عمومی را یکسره تخریب می‌کنند که انگار دولتی مربوط به غیر جمهوری اسلامی و مصداق نفاق است. نیرو‌های انقلابی همکار با او را «وفاقی» معرفی می‌کنند تا بگویند اینان هم مشحون به همان نفاق شده و از ناب‌بودگی انقلابی جدا شده‌اند. 🔸خطرناک‌تر از اینها سپاه را با انواع صفات زیر ضربه می‌برند. فرماندهان آن را که همین هفته پیش مورد تأیید مجدد رهبری قرار گرفتند «دیپلمات» می‌نامند تا آنها را کوتاه آمده از جهاد معرفی کنند. مصلحت‌اندیشی در پاسخ به دشمن را نه با زبان انتقاد که با زبان کنایه و تخریب و ترس معرفی می‌کنند. 🔹بخش دیگری از این صدا‌ها هستند که حتی از این مرز‌ها هم عبور می‌کنند و کاری بسیار خطرناک‌تر را انجام می‌دهند. کسانی که در برابر رهبری رودربایستی دارند؛ پس اطرافیان ایشان را زیر ضربه می‌برند. بیت رهبری را ارگانی خودسر معرفی می‌کنند که رهبری را «سانسور» می‌کند. ارگان‌های نظامی را متمرّد از ایشان معرفی می‌کنند که رهبری خواستار پاسخند؛ اما کسی در نظامیان نیست که لبیک بگوید. ولی‌فقیه ذهنی اینان واقعاً شخصیت عجیبی است و با ولی‌فقیه واقعی این جامعه فاصله نجومی دارد. 🔸اما اینان که خود را هسته سخت نظام می‌دانند، به هیچ‌چیزی در این نظام اعتماد ندارند. هیچ نهادی و هیچ شخصی! معلوم نیست به چه چیز این نظام معتقدند و پای کدام نظام ایستاده‌اند که هیچ بخش آن از نظر آنها کار خود را درست انجام نمی‌دهد. همه کارگزاران واداده و رفاه‌طلب و ناکارآمدند و از انقلاب اسلامی عبور کرده‌اند. 🔹مشکل وجود این افراد در حجم و میزان کم نیست که همیشه چنین افرادی بوده‌اند. مشکل اینجاست که اینها به بوق‌های پرنفوذ در پیام‌رسان‌های داخلی دست پیدا کرده‌اند که قبلاً از آن بی‌بهره بودند. 🔸این بستر ابزاری برای بسط همین اندیشه ضد اعتماد و تخریب‌کننده سرمایه اجتماعی در عموم معتقدان به انقلاب اسلامی شده؛ اینکه سرمایه اجتماعی مهم‌ترین حامیان نظام را به فرسایش بکشانند. آیا خواسته و آرزویی بالاتر از این برای دشمنان نظام و انقلاب وجود دارد؟ اینکه نظام بین حامیان اصلی خود کم‌اعتبار شود و اعتماد به ساختار‌ها و کارگزارانش از بین برود؟ رهبری آن به‌شدت ضعیف و تنها بازنمایی شود؟ 🔰 ادامه در پست بعدی 👇 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
♨️ حضور موساد در ایتا ۲/۲ 🔹گزارش چند هفته پیش یکی از دستگاه‌های امنیتی درباره ایتا این بوده که موساد با استفاده از برخی اکانت‌های ایتا در گروه‌های بزرگ این پیام‌رسان حضور دارد تا به بهانه پیگیری آرمان‌ها و خواسته‌های انقلابی همین هدف را پی بگیرد. انصافاً کار معقولی از طرف دشمن هم است که بخواهد این بخش از جامعه را از نظام جدا کند. البته به نظر نگارنده بخش اصلی این اتفاقات توسط افرادی رخ می‌دهد که اتفاقاً معتقدند کاری انقلابی انجام می‌دهند و موساد تنها می‌تواند روی آتش بزرگی که آنها گداخته‌اند، چند قطره بنزین بریزد. 🔸اگر سرمایه اجتماعی نباشد، اگر اعتماد نباشد، چگونه می‌توان انتظار داشت این حامیان همیشگی جمهوری اسلامی در مقابل تهدید‌های مختلف از آن دفاع کنند؟ یعنی این مسیر که به اسم انقلابی‌گری توسط برخی پیگیری می‌شود، تنها به تخلیه درونی قدرت نظام از توان خود منجر خواهد شد. چگونه است که برخی با ادعای دفاع از نظام و انقلاب، نظام و انقلاب را تضعیف می‌کنند؟ این خطر بزرگ را باید جدی گرفت و برای آن تدبیر کرد. بخشی از تدبیر از رهگذر تضعیف آن بوق‌ها می‌گذرد؛ اما کار اصلی را باید با تقویت عقلانیت پیش برد. عقلانیتی مبتنی بر انقلابی‌گری راستین و واقعاً ولایت‌مدار. ✍️ مصطفی غنی‌زاده 🔖پژوهشگر علوم سیاسی 🗞 منتشر شده در فرهیختگان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
♨️ محور حوادث عالم؟ 🔺 تقابل چین و روسیه با آمریکا؟ یا... 🔸با آمدن انقلاب اسلامی جریانی به اسم جریان حق موجودیت پیدا کرد و با حاکمیت اسلامی «قطب» ایجاد شد. وقتی قطب ایجاد شد، جهان از تک قطبی بودن خارج شده و دو قطب متنافر باهم تشکیل شد. به هر مقدار هم که این دو قطب، متنافر با یکدیگر عمل کنند، سریع‌تر به سمت نظم نوین می‌رویم. 🔹قرآن بر اساس همین تقابل حق و باطل به پدیده‌ها نگاه می‌کند. به همین دلیل اگر دو باطل، مثل چین و آمریکا، به جان هم بیفتند، اتفاقی مبنایی روی نداده و سنت و قانونی تکوینی بر این تقابل سوار نیست. هرچند ممکن است چنین اتفاقی، حاوی نکات تحلیلی قابل توجهی باشد؛ اما نمی‌توان محور تحلیل حوادث عالَم را تقابل چین با آمریکا یا تقابل روسیه با آمریکا قرار داد. 🎙 حجت الاسلام قاسمیان 📖 مطالعه کامل این مصاحبه در شماره «جهان پابرهنه‌ها» 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 غزه پیروز 🔻 جریان مقاومت، یک جریان نظامی و تسلیحاتی و مبتنی بر امکانات نیست که با منهدم کردن تجهیزات و شهادت افرادش از بین برود. 🔻 جریان مقاومت، جنسش از جنس ایمان و عقیده است. تا عقیده بر قدرتمندی خدا هست، تا عقیده بر «و لینصرنّ الله من ینصره» هست، جریان مقاومت زنده است. 🔻ضربات و لطمات هم فقط ایمان آنها را بیشتر میکند. همانند وقتی که «و لمّا رءا المؤمنون الأحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله و رسوله و صدق الله و رسوله و ما زادهم إلّا إیمانا و تسلیما» جریان ایمان و مقاومت، هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
⚠️ مراقب نفوذ فرهنگ حجتیه‌ای باشید! 📌 شماره پنجم نشریه خط در یک پرونده، به انجمن حجتیه، روند شکل‌گیری و فعالیت، مبانی فکری و راهبردهای عملی، بررسی انحرافات و شبهات انجمن حجتیه و... پرداخته است. 🔖 ۱۷۰ صفحه| ۵۵ هزار تومان 📱 نسخه الکترونیک: ۲۵ هزار تومان 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 سخنرانی شهید هاشمی‌نژاد درباره حجتیه 🔸 استاد شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد یکی از چهره های درخشان تاریخ انقلاب اسلامی است که علاوه بر سوابق مبارزاتی کم نظیر، از جایگاه علمی بالایی نیز برخوردار بود. 🔹 از آن جا که مشهد، پایگاه مبارزاتی این دانشمند خستگی ناپذیر بود و از طرف دیگر نیز یکی از پایگاه‌های اصلی انجمن حجتیه در این شهر قرار داشت، شهید هاشمی نژاد با این گروه و انحرافاتش آشنایی طولانی و دقیق داشت. لذا یکی از افرادی که در ابتدای انقلاب، خطر این گروه را گوشزد می‌نمود، ایشان بود. 🔸 بر آن شدیم تا یکی از سخنرانی های ایشان را که در آخرین روزهای حیات خویش درباره‌ی انجمن حجتیه ایراد فرمودند، بازخوانی نماییم. 💢 قسمتی از سخنرانی شهید را در ادامه بخوانید 🔰 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ شهید هاشمی‌نژاد/ انجمن حجتیه [ ۱ ] ❗️سرگرمی با مبارزه!! یک دسته که دسته اقلیتی هستند، متأسفانه در آن خط انجمن‌اند. خط انجمن یعنی چه؟ دقت بفرمایید. خط انجمن همانی که سابقا وجود داشت، مبارزه با بهائیت بود. تا این جا ما حرفی نداشتیم، کسی بیاید و با بهائیت مبارزه بکند، اشکالی نداشت. اشکال کار چند مطلب بود. یکی این که آن برادران، یعنی تعدادی از رهبران‌شان آن چنان بهائیت را بزرگ می‌کردند که گویا اصلا تمام خطر، بهائیت است در ایران. در حالی که ما معتقد بودیم، یعنی خط انقلاب معتقد بود که بهائیت یک شاخه‌ای است از شاخه‌های استعمار. معلولی است، ما باید به سراغ علت برویم. نتیجتا هم دیدید که وقتی دیدند انقلاب می‌شود و عوامل امپریالیسم درهم کوبیده می‌شوند، بهائیت هم می‌رود سراغ کار خودش. این یک جهت. جهت دوم این مسئله بود که همان طور که می‌دانید بچه‌های مسلمان و پاک و صادقی که می‌رفتند و با آن ها کار می‌کردند (ضمنا من عرض بکنم من هیچ یک از آن ها چه کوچک‌شان و چه بزرگ‌شان را نمی‌خواهم متهم کنم و رهبرانشان را هم من متهم نمی‌کنم ولی می‌گویم در دیدشان اشتباه داشته‌اند و همین قدر برای ما کافی است که جریان را ببینیم چیست) این‌ها به بچه‌هایشان می‌گفتند که به این شرط می‌توانید با ما فعالیت کنید که در کارهای سیاسی دخالت نکنید. همان وقتی که بچه های ما در خیابان ها بودند و فریاد می‌زدند، در زندان بودند و در برابر گلوله بودند اگر کسی را احساس می‌کردند که در فعالیت‌های سیاسی است، عذر او را می‌خواستند و این دقیقا خلاف خط امام است. و به همین دلیل هم بود که رژیم اجازه می‌داد آن‌ها در زمینه مبارزه با بهائیت کار کنند. چرا؟ برای این که برای رژیم این مسئله مطرح بود که سر جوانان را یک جا گرم کند که کاری به کار آمریکا و رژیم و نفت و شرایط سیاسی نداشته باشند. حال آن جای سرگرمی چه بود؟ برای رژیم فرق نداشت. گاهی به دانشجویان می‌گفت بابا این همه عوامل شهوترانی برای شما ریخته، ما خودمان هم کمک‌تان می‌کنیم. امکانات رفاهی به آنان می‌دادند، بورس تحصیلی می‌دادند و… که خلاصه، کاری به نظام نداشته باشند. یکی از سرگرمی ها هم این بود که بروید با بهائیت مبارزه کنید. به شرطی که در کارهای سیاسی مداخله نکنید. 💢 قسمتی از سخنرانی شهید هاشمی‌نژاد 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 شهید هاشمی‌نژاد/ انجمن [ ۲ ] ❓انجمن و مبارزه با بهائیت؟! اما این جمله را هم توضیح بدهم، این جور نبود که رژیم بگوید بروید با بهائیت مطلقا مبارزه کنید. اگر این آقایان هم ادعا می‌کنند که ما با بهائیت مبارزه می‌کردیم، کم لطفی می‌کنند. بهائیت سه بُعد داشت: بُعد اقتصادی، بُعد سیاسی، بعد فکری. دقت کنید این‌ها در بُعد سیاسی و بُعد اقتصادی یک قدم هم اجازه نداشتند مبارزه کنند، رژیم قرص جلوی این‌ها را می‌گرفت. این‌ها می‌توانستند حتی راجع به پپسی کولا حرف بزنند، که مال «ثابت پاسال» بود؟ این‌ها می‌توانستند راجع به شرکت‌هایی که در این مملکت از نظر اقتصادی در اختیار بهائیت بود حرف بزنند؟ ابداً! این جا رژیم چراغ قرمز داده بود و آقایان هم براساس دیدشان (باز نمی گویم خیانت) تزشان این بود که نباید با رژیم درگیری پیدا کرد. باید آهسته رفت تا گربه شاخ نزنه! بنابراین در بعد اقتصادی این ها با بهائیت مبارزه نداشتند و نمی توانستند هم داشته باشند. در بُعد سیاسی هم همین جور. می توانستند بگویند آقای هویدا! چرا تعدادی از وزرای شما در کابینه تان بهائی هستند؟ ابداً! می گفتند فضولی موقوف! پس کجا مبارزه می کردند و رژیم اشکالی نمی کرد و اجازه می داد به آن ها؟ فقط در بُعد فکری. خب، وقتی ما می گوییم انجمن حجتیه، یعنی این خط و وجود دارد. 💢 قسمتی از سخنرانی شهید هاشمی‌نژاد 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
♨️ مصاحبه مهم و کمتر منتشر شده رهبر انقلاب درباره انجمن حجتیه ✂️ برشی از شماره پنجم نشریه خط 💢حجت الإسلام خامنه‌ای رئیس جمهور وقت در مصاحبه‌ای که با روزنامه‌ی اطلاعات در تاریخ ۱۳۶٠/۱٠/۶ انجام دادند، در مورد انجمن حجتیه فرمودند: «انجمن حجتیه به آن عده‌ای گفته می‌شود که در طول بیست وچند سال، همت را مصروف می‌کردند برای پاسخگویی و مقابله با شبهات بهائی‌ها در ایران. البته می‌دانیم که بهائی‌ها بیشتر یک باند سیاسی بودند تا یک گروه مذهبی و فکری، اما این سؤال که اینها چگونه هستند و... به نظر من این سؤال، یک سؤال طبیعی و درستی نیست. 🔸 من بدون این که شما را در طرح این سؤال متهم بکنم، نفس وجود این مسئله را و عمده کردن مسئله‌ی انجمن حجتیه را در جامعه متهم می‌کنم و کسانی را که برای اولین بار این شایعه و این بحران مصنوعی را سعی کردند به وجود بیاورند، ناخالص می‌دانم. به نظر من در میان افرادی که در انجمن حجتیه هستند، عناصری انقلابی، مؤمن، صادق، دل‌سوز برای انقلاب، مؤمن به امام و ولایت فقیه و در خدمت کشور و جمهوری اسلامی پیدا می‌شوند. همچنان که افرادی منفی، بدبین، کج‌فهم، بی‌اعتقاد و در حال نق زدن و اعتراض هم پیدا می‌شوند. 🔹 پس انجمن از نقطه نظر تفکر سیاسی و حرکت انقلابی، یک طیف وسیعی است و یک دایره‌ی محدودی نمی‌باشد. بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که انجمن، نوع اول است یا نوع دوم. زیرا در انجمن هم از نوع اول و هم از نوع دوم کسانی هستند و شاید هم از هر دو نوع کسان زیادی وجود دارند و من وقتی که نگاه می‌کنم، یک چنین حقیقتی را می‌بینم و از طرف دیگر که نگاه می‌کنم می‌بینم که سؤال از حال انجمن و اصرار بر رد یا قبول انجمن امروز از سوی گروه‌هایی در جامعه‌ی ما دارد اوج می‌گیرد. احساس می‌کنم که این یک حرکت طبیعی نیست و حرکتی است که امروز دارند به وجود می‌آورند... 🔸 من معتقدم که تضادهای اصلی ما در جامعه، این‌ها نیست. تضاد اصلی ما، تضاد انقلاب ما با ضد انقلاب‌های جهانی و آن گاه ضد انقلاب‌های داخلی است. ما بایستی ضد انقلاب‌های داخلی را پیدا کنیم و از حرکات‌شان جلوگیری و پیشگیری کرده و عمل آنها و جراحاتی که بر پیکر جامعه به وجود می‌آورند، درمان کنیم و با ضد انقلاب‌های خارجی به شدت بجنگیم» 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈