eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی " 3⃣1⃣ #بخش سیزدهم حجت الاسلام و المسلمی
💠🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 4⃣1⃣ چهاردهم و پایانی حجت الاسلام و المسلمین : 🔰نیاز مضطرانه امروز ما به کلام انقلابی با توجه به تعریفی که از کلام انقلابی و نقشی که برای آن درنظر گرفته شد یا دیده می شد، الزامات داشتن کلام انقلابی را ظاهرا باید این گونه موارد مطرح کنیم که در کلام انقلابی باید راقی ترین تقریرها از اندیشه اسلامی دیده شود. ارائه تقریرهای دلپسند مستحب نیست، بلکه واجب است، باید بتوانیم اندیشه اسلامی را به عنوان یک معجزه به مردم نشان دهیم، این ما هستیم که تلاش کنیم تا خدایی که شاهکار آن، جهان هستی است و در عرصه معرفت هم دین اسلام را به عنوان یک شاهکار به ما معرفی کرده است، اگر خود را در مکانیزم بیان خداوند متعال قرار می‌دهیم، باید تلاش کرده و مسابقه دهیم. صرف استخراج یک جمله کافی نیست، بلکه بایستی استدلال‌های محکم و فرامذهبی بیاوریم، به نظر پیروزمندی در زمینه کلام انقلابی در مطرح کردن اندیشه اسلامی به عنوان یک اندیشه فطری است، در این صورت کلام انقلابی به رسالت خود نزدیک‌تر می‌شود و باید ناظر و آمیخته به نیازهای حیات نوین شیعی باشد، ورود عمومی داشته و از قرآن بهره‌مند باشیم. متأسفانه جایگاه قرآن را نتوانسته‌ایم به خوبی تبیین کنیم، قرآن در فکر ما به عنوان یک کتاب دیده شده، در حالی که حقیقتی است که به عنوان کتاب هم برای ما جلوه کرده است، امام خمینی(ره) می‌فرمایند، نزول آن به شکل کتاب، ششمین تنزیل قرآن است، به تعبیر دیگر قرآن در ششمین حادثه تنزیلی خود به صورت کتاب برای ما بروز کرده است، از این رو تنزیل قرآن را تنزیل آن[حقیقت] بیان می‌کنند، یعنی قرآن حقیقتی داشته و یک‌بار تنزیل کرده، و در ششمین تنزیل قرآن به شکل کتاب درآمده است، این که ما قرآن را به عنوان یک کتاب می‌بینیم، خیلی به ما لطمه زده است و با این نوع نگاه، قرآن به جایگاه خود نخواهد رسید، همان شکایتی که این مصحف الهی می‌کند؛ « إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً». کلام انقلابی باید افق معنوی و تمدنی داشته باشد، ما هیچ گریزی نداریم، اگر واقعا حرف از اسلام و تمدن می‌زنیم، به همین جهت بایستی کلام اسلامی را در این افق قرائت کنیم، به طور خلاصه کلام اسلامی صمیمی‌ترین آوازی است که در جامعه باید به گوش برسد و هر انسانی باید احساس کند که هنگام شروع کار و اندیشه به این آواز احتیاج دارند که این امر نیازمند زحمت و تلاش ما است، چراکه قرآن و روایات و تاریخ با شکوه و مشعشع اهل بیت(ع)، زندگانی تابناک شاگردان آنها و امام و حضرت آقا هم وجود دارند. به نظر من، خود حضرت آقا، شخصا معجزه انقلاب اسلامی است، اینها سرمایه‌های ما هستند، شهدایی که می‌دانیم برای چه رفتند، در جهان امروزی که برای لقمه‌ای نان، هم دیگر را دریده و آبرویی برای یکدیگر باقی نمی‌گذارند، عده‌ای برای معنویت و تعالی روحی مردم رفتند و خود را فدا کردند، به هر حال در این همه دارایی ما باید بتوانیم این آواز را به گوش جامعه خود برسانیم. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 7⃣2⃣#یادداشت بیست و هفتم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبا
بسم الله الرحمن الرحیم 8⃣2⃣ بیست و هشتم 🔰تأملی در مختصات ()/ یازدهم ✅ ✅ ◀️👈چه اتفاقی افتاده است که انگار این اندیشه حضرت امام دیگر در صحنه نیست؟ 1⃣ تنبلی و عافیت طلبی روحانیت 👈 یک اصالت التنبلیه؛ عافیت‌طلبی روحانیت ؛ حوزه‌ی علمیه یک فرصت تاریخی دستش آمده است و آن‌هم این‌که توسط واقعیت‌ها به آن سیلی بزنند که جواب بدهد؛ هیچ راهی غیر این نداریم یعنی باید واقعیت‌ها آبروی من وتو طلبه را ببرد تا ما تکان بخوریم و خلق دانش بکنیم. البته معماری سیستم آبروبر از روحانیت، این‌یک مقدار حساس است یعنی ما باید یک‌طور رفتار بکنیم که ما را یک‌دفعه‌ای متهم به کفر و ولد زنا و ... ندانند حوزه این‌طوری است یک‌دفعه می‌بینید ناموسی فحش می‌دهد،باید خیلی درست رفتار کرد مثلاً این دولت نهم و دهم یکی از مشکلاتش این بود مدام می‌گفت این مسئله را جواب بدهید بعد جواب حوزه نمی‌داد؛ بعد آخرسر با حوزه درافتاد. من یک‌بار به یک بنده‌ی خدایی واسطه‌ای بود به آن گفتم شما مکانیسم تعامل با روحانیت را بلد نبودید، یک‌کم تند بروی ولد زنایت می‌کنند، شما می‌گویید بابا من دو سال منتظر شدم این سؤال را، سؤال ناموسی کشور است از داخل این بیوت هیچ‌چیز درنیامد بیرون. حرفت درست است عزیز من ولی قدم بعدی‌اش را باید درست برداری، یک‌کم اشتباه بکنی، [فحش ناموسی می‌دهند] حضرت آقا با این‌همه قُدی‌اش کلی مراعات می‌کند. 2⃣ پاسخ‌های سریع علوم انسانی در فضای بی پاسخی روحانیت 👈دوم این‌که تا شما پاسخ بدهید علوم انسانی می‌دود می‌آید می‌گوید چه گفتی؟ آقا من با پسرم دعوایم شده است نمی‌دانم چه باید بکنیم این عالمان اسلامی هم که هنوز جواب من را ندادند، می‌گوید آقا بیا من حلش می‌کند. این‌همه توسعه‌ی روانشناسی میدانید یعنی چه؟ یعنی علمای اخلاق در خانه‌شان را گِل گرفتند. 3⃣ ترور تئوریسین‌های اصلی انقلاب 👈 آن فکر توفنده با حضرت امام درزمانی که یک نشاط نسبی هم داشت و حضور داشت، آن فکر و شاگردان زیادی تربیت کرد شما نگاه بکنید دانه‌دانه شاگردان حضرت امام را؛ مطهری و بهشتی و ... را ترور می‌کنند. 👈 در سالگرد شهادت شهید مطهری، آقای بهشتی دعوت است خدا رحمتش کند، دعوت است برای این‌که بیاید در مراسم سالگرد سخنرانی بکند. می‌گوید که من در مسیر داشتم فکر می‌کردم در این جمع محترم چه بگویم. بعد به این نتیجه رسیدم یکی از مسئله‌های روز را بگویم. بحث اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌کند و توضیحاتی می‌دهد. بحث قشنگی است. بعد می‌گوید سه روز قبل شهادت آقای مطهری من دلم تنگ شد برای ایشان مدتی بود ایشان را ندیده بودم، فقط در تلویزیون می‌دیدمش، گفتم بروم یک سری به او بزنم. رفتم و زنگ زدم و هماهنگ کردم و رفتم خدمتشان، ایشان می‌گفت آقای بهشتی یک فاجعه‌ی بزرگ در حال رخ دادن است. گفتم چه فاجعه‌ی بزرگی؟ گفت تمام تئوریسین‌های انقلاب درگیر مسائل اجرایی شدند. گفتم بله راست می‌گویید من این راهم متوجه شدم ولی خب چه‌کار کنیم، باید برویم در کوچه دعوا شده است حالا فیلسوف هستی هر که هستی باید بروی مشت بزنی، دیگر دعوا است چه‌کار باید کنیم. بعد گفت ولی من در فکر یک‌راه حلی هستم. گفتم راه‌حل شما چیست: گفت من نظر عهد شرعی کردم که سه روزم را ببرم قم و آنجا یک حوزه‌ی علمیه بزنم تعدادی از جوان‌های مستعد را بگیرم و این‌ها را به‌عنوان تئوریسین‌های انقلاب اسلامی تربیتشان بکنم. بعد گفتم این کار را شروع کردید؟ گفت بله رفتم مکانش را هم گرفتم الآن چند هفته است دارم می‌روم. گفتم خدا خیرت بدهد خیلی کار بزرگی است.سه روز بعدش که شهید شد اول به خاطر رفاقت‌ها و شناختی که از ایشان داشتم متأسف شدم بعد یک‌دفعه یادم آمد گفتم این پروژه‌ی تربیت تئوریسین‌های انقلاب روی زمین ماند. ببینید آقا یک‌مشت فکر را زدند از دور خارج کردند، کدام انقلاب این‌طوری بود؟ https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🗞 نشریه #عهد_61 منتشر شد 📖 ویژه نامه بیانیه #گام_دوم انقلاب 🔴 بایکوت مقدّس ⭕️ راهبردِ راهبر ♨️ همپای جلودار 💠 ماجرای پیر و جوان 🔴 روی این بیانیه خیلی زحمت کشیده ام کاری از خانه طلاب جوان #نشریه_عهد #عهد_61 〰〰〰〰〰 @KhaneTolab 〰〰〰〰〰 دانلود👇👇👇👇
هدایت شده از خانه طلاب جوان
61.pdf
2.62M
🗞 دانلود نشریه #عهد_61 📖 ویژه نامه بیانیه #گام_دوم انقلاب 🔴 بایکوت مقدّس ⭕️ راهبردِ راهبر ♨️ همپای جلودار 💠 ماجرای پیر و جوان 🔴 روی این بیانیه خیلی زحمت کشیده ام #نشریه_عهد #عهد_61 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
⚪️ جلسات الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت 🔵 جلسه بازخوانی و تحلیل و بررسی متن 🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین 🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح ☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
971020-ج2-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
13.54M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی #صوت 🎧جلسه دوم 🗓1397/10/20 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
2الگو 20ــ10ــ97.pdf
577.5K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی #متن 📝جلسه دوم 🗓1397/10/20 🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
971104-ج3-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
20.76M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی #صوت 🎧جلسه سوم 🗓1397/11/04 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
3الگو 4ــ11ــ97.pdf
409.6K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی #متن 📝جلسه سوم 🗓1397/11/04 🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 8⃣2⃣#یادداشت بیست و هشتم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبا
بسم الله الرحمن الرحیم 9⃣2⃣ بیست و نهم 🔰تأملی در مختصات ()/ دوازدهم ✅ ✅ ◀️👈چه اتفاقی افتاده است که انگار این اندیشه حضرت امام دیگر در صحنه نیست؟ 4⃣ احترام بی‌جایی که هم جامعه برای روحانیت قائل است و هم روحانیت برای خود!(غرور به حقانیت) 👈شما اولاً به روحانیت دارید خیلی احترام می‌گذاری که این کار خیلی غلطی است، نباید به روحانیت احترام بگذاری. اگر یکجایی دارد بی‌تقوایی می‌کند جواب نمی‌دهد باید به چشمش بیاوری که توداری بی‌تقوایی می‌کنی و جواب نمی‌دهی. این غلط است البته عرض کردم روش اجرا باید روش سنجیده‌ای باشد ولی اگر روحانیت دارد بی‌تقوایی می‌کند که قطعاً بی‌تقوایی است به مسئله‌هایی که مسئله های اسلام است، مسئله های جامعه‌ی اسلامی است جواب نمی‌دهد؛ باید به آن نشان بدهی که داری بی‌تقوایی می‌کنی، نانی که می‌خوری حرامت باشد، باید به آن نشان بدهی با همین زبان با آن حرف بزنی. 👈 یکی از چیزهایی که مانع این است که دانش اسلامی توسعه بیابد احترام به روحانیت است من این را حالا سمبلیکش می‌کردم این‌طوری می‌گفتم بعد بچه‌ها می‌گفتند بابا این چه دارد می‌گوید. می‌گفتم یکی از موانع احترام به روحانیت است، شما فکر می‌کنید ما یک‌مشت قدیس هستیم؟ نه خیر شدیداً هم گرفتار هوای نفس هستیم، شدیداً هم در هوای نفس هستیم. متأسفانه رفتیم در جلد شیر حالا فکر می‌کنیم خبری است. 👈همین‌طوری ایستادیم تکان نخوردیم. بعد هم موقعی که می‌آییم تا جواب بدهیم می‌آید می‌گوید حاج‌آقا دست نزنید، این‌ها کارهای چیپی است دست به آن نزنید من جوابش را می‌دهم شما حاج‌آقا احترام دارید بروید آنجا بفرمایید کارهای بی‌خود بکنید! بعد ما می‌رویم اینجا باز دومرتبه اصالت تنبلیه و عافیت‌طلبی و... این جدایی دین از سیاست است، هست دیگر این اتفاق الآن افتاده است 👈 مگر تو الآن نگفتی می‌آیی اینجا را جارو می‌کنی چرا جارو نمی‌کنی؟ دائم دنبال این هستی که حالا جارو گرفتم، بیایند دستم را بوس کنند! باباجان برو جارو کن این اَدا اَتفارها چیست که داری درمی‌آوری؟! شهید بهشتی در بحث حج می‌گوید جامعه‌ی حوزوی آفت خورده است. یکی از مشکلات جامعه‌ی حوزوی امتیازخواهی‌شان است. نمی‌خواهد در اعداد مردم باشد نمی‌خواهد مثل مردم باشد. حالا از این بدتر روشنفکرها هستند، ولی حالا ایشان درباره‌ی روحانیت می‌گوید نمی‌خواهد در اعداد مردم باشد این را می‌خواهید بسنجید می‌گوید یکجایی داریم آزمودن می‌کند، کجاست؟ می‌گوید حج. بابا در حج به نام خدا همه را لخت می‌کنند تن همه چند تا حوله می‌پوشانند برای چه؟ برای این‌که معلوم نشود ژنرال کیست، کارگر کیست، هیچی به هیچی هیچ‌کس اینجا هیچ‌کاره نیست همه فقط خدا. بعد می‌گوید آنجا می‌بینید یک عده بادمجان دور قابچی می‌دوند راه را بازکنید حاج‌آقا حاج‌آقا راه را برای حاج‌آقا بازکنید! یک‌کلام هم نمی‌گوید بابا رها کنید یعنی چه حاج‌آقا حاج‌آقا پیامبر می‌آمد در بین مردم همین‌طوری می‌رفت. شهید بهشتی می گوید این روحیه‌ی امتیازخواهی پدر روحانیت را درمی‌آورد. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
ظرف صدور بیانیه گام دوم-ح.فلاح-971209.MP3
35.9M
🎙صوت سخنرانی در مدرسه مصباح الهدی با موضوع 🔰"ظرف صدور بیانیه #گام_دوم " 💠حجت الاسلام فلاح 🔴کیفیت متوسط #کلام_انقلابی #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 9⃣2⃣#یادداشت بیست و نهم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣3⃣ سی ام 🔰تأملی در مختصات ()/ سیزدهم ✅ ✅ 💠چند مبحث پیرامونی و حاشیه ای مهم 1⃣ یک خطای راهبردی است (پژوهشگر(معیار) کیست؟) 🔴این خیلی مهم است که مسئله‌ی شما چیست. یکی از خطاهای نظام آموزشی این است که به شما خوردوخوراک می‌دهد می‌گوید بعداً می‌فهمی مسئله‌ها چیست. من این را یک خطا می‌دانم. شما باید همین‌طور که دارد سطح علمی‌تان می‌رود بالا باید مسئله‌دار باشید، و مسئله‌های نازلی نباشد، مسئله های فاخر، حتی مسئله‌مای امروز نباشد، مسئله‌هایی که حدس می‌زنید مسئله های فردا است. این مسئله‌ها باید درجانتان برود. یک بحثی است به نام هویت پژوهشی، پژوهش‌گر کیست؟ این بحث طلبتان باشد که بعداً توضیح بدهیم؛ آنجا من معمولاً توضیح می‌دهم که به چه کسی می‌گوییم پژوهش‌گر؟ پژوهش‌گر معیار کیست؟ (1) 2⃣ و داشتن 🔴 انسان‌های بزرگ یک پدیده‌ای در زندگی‌شان دارند به نام مسئله‌ی عمری. متأسفانه نظام آموزشی ما، نظام بیست‌تا سیب آنجا نگه می‌دارد می‌گوید بیا این را گاز بزن، این را گاز می‌زند؛ این را هم گاز می‌دهد؛ یعنی این‌طور نیست که شما را تشویق کند به سمت یک مسئله عمری، که کل لحظات عمرت را و بر کل سرمایه‌هایت حکومت کند. اصلاً یک چنین چیزی را نمی‌فهمد. 🔴 انسان‌های بزرگ مسئله های عمری دارند. حضرت آقا درباره‌ی حضرت امام یک تقریری دارد می‌گوید؛ مسئله‌ی عمری حضرت امام؛ فعلاً به شما نمی‌گویم. می‌گوید امام مسئله داشته است از جوانی مسئله داشته است. یک مسئله‌ای که تا این آخر هم داشت. حضرت امام مسئله‌ی عمری داشت. 3⃣ نقدی به سیستم ارزیابی در نهادهای علمی و آموزشی کشور 🔴 خیلی مهم است که چطوری دارید فقه می‌خوانید، بعضی‌ها فقه می‌خوانند بعد می‌بینید که داغان داغان هستند، خسته‌ی خسته هستند؛ یعنی این‌قدر این عبارت‌ها را زده است بر سرش، کتاب را زده است بر سر خودش، خسته‌ی خسته است. اصلاً می‌گویی بابا این‌ همه خوردی حالا دیگر باید مست شده باشی. می‌گوید مست چه چیز است بابا؟! یک‌چیز بیاور بگیرم بخوابم. این به درد نمی‌خورد این‌طوری دانش خواندن به درد نمی‌خورد عزیزان! 🔴 عزیزان! یکی از مشکلات نظام آموزشی این است، به من و شما نمی‌گوید چه زمانی داری درست کار می‌کنی، جلوی مغنی می‌نویسد، 15. بفرمایید 15 یعنی چه؟ من باید از این نمره چه بفهمم؟ همه هم به این 15 دل‌خوش هستند. استاد می‌گوید: الحمدالله 15. نظام آموزشی می‌گوید: الحمدالله 15. شاگرد می‌گوید: 15. یعنی چه 15؟ یعنی این‌که ماده‌ی آموزشی را باور کرد؟ یعنی به این ماده‌ی آموزشی علاقه دارد؟ یعنی قدرت تجزیه و ترکیب و استنباط دارد؟ یعنی چه؟ دقت می‌کنید. اصلاً پویایی ندارد. و نظام ارزشیابی به ما می‌گوید سر پل خِرگیر کجا است، چه چیزهایی رصد می‌شود؟ کلاً دارند حافظه را می‌کاوند. این‌که من چقدر بادانش ارتباط گرفتم مهم نیست. متن هم که به تو می‌دهند، آدم ظریف اندیش می‌خواهد، که بگوید این امتحان ‌هم حافظه محور بود. بدتر از حافظه محور، متن محور بود و به من داری یاد می‌دهی ارتباط گرفتن بادانش را از تو نمی‌خواستیم، این متن‌ها را صاف کن. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣3⃣#یادداشت سی ام 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انقل
بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣3⃣ سی و یکم 🔰تأملی در مختصات ()/ چهاردهم ✅ ✅ 💠چند مبحث پیرامونی و حاشیه ای مهم 4⃣ تولید یا اسلامی 🔴 آسیب‌شناسی روش‌های خلق دانش تمدن‌گرا یا اسلامی ⁉️ الآن سال‌های سال است دائماً داریم می‌گوییم که خلق دانش تمدن‌گرا، خلق دانش اسلامی؛ ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتاد؟ ⁉️ چرا دانش دیگر [تمدن‌گرا] خلق نمی‌کنیم؟ 🔵چون دانش‌هایی که بشر خلق می‌کند، جامعه بشری به‌شدت متأثر از پارادایمی است که در فضای آکادمیک وجود دارد یا پارادایم علمی یا پارادایم فرهنگی، و الآن این پارادایم چیست؟ فکر غربی؛ و در حوزه‌ یک پارادایم دیگر است که با آن تنوری گرم نشد و نمی‌شود؛ با آن پارادایم فقط می‌شود متحجر شد و دائماً گیر بی‌خود و بی‌جهت داد، دست‌انداز درست کرد، بن‌بست درست کرد. 🔵 این دو تا پارادایم [غربی و حاکم بر حوزه] عقیم است. عقیم یعنی چه؟ یعنی به عنوان پشتیبانی از انقلاب اسلامی عقیم است. 🔴 تنها راه خلق دانش تمدن‌گرا به هم زدن با است 🔵تنها راهش این است عزیزان باید این پارادایم را به هم زد و تنها چیزی که می‌تواند این پارادایم را به هم بزند اندیشه‌ی انقلابی است؛ فلذا من خیلی جاها نوشته‌ام، نقش معرفتی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی قدرت خلق پارادایم دارد، این را من الآن ادعایش را مطرح می‌کند بعد برایتان توضیح می‌دهم. 🔵 قدرت خلق یک پارادایم جدید، تنها و تنها در اندیشه‌ی انقلاب اسلامی است، هیچ کشور دیگری و هیچ اندیشه‌ی دیگری ادعایش را هم ندارد. با این هیکل قدرتمندی که فکر غربی پیداکرده است، یعنی تمدن غربی، همه را در دنیا خفه کردند؛ کسی جرئت نمی‌کند با این تمدن و با آرایشی که به کشورهای جهان سوم دادند، در بیفتد. آرایش چیست؟ 🔴 به هم ریختگی در کشورهای جهان سوم عامل در برابر تمدن غرب 🔵 نظام توزیع استعدادها غلط است. به این ترتیب است؛ فنی، پزشکی، علوم انسانی، هنری. حوزه اصلاً در دَور نیست، حوزه اصلاً در حساب نیست، اصلاً در بازی واردش نکردند. این نظام توزیع استعماری است می‌دانید چرا؟ اگر یک کشوری بالاترین استعدادهایش می‌شوند مهندس و یک‌مشت آدم گیج می‌روند علوم انسانی؛ یعنی یک‌مشت آدمی که به او دویست سال هم فرصت بدهی تا آخر عمرش مقلد است، غایت کاری که می‌کند تقلید است؛ مهم‌ترین حادثه‌ی عمرش این است که توانست فلان کتاب مثلاً هگل را بفهمد. 🔵 کل جهان سوم این‌طور است؛ یعنی چه؟ یعنی آنجایی که اندیشه خلق می‌شود این جغرافیا نیست، در خود غرب اندیشه خلق می‌شود. بقیه‌ی نقطه های این عالم چه؟ اندیشه را بلع می‌کنند، خلق نمی‌کنند. بزرگ‌ترین حادثه‌ای را که رقم می‌زنند ترجمه است. 🔵 من در دانشگاه شریف دارم این را می‌بینم، یعنی فیلم شبانه‌روزی که داریم مشاهده می‌کنیم آن‌کسی که خیلی باعرضه و بااستعداد است سریع اَپلای می‌کند می‌رود خارج کشور، آن‌که هیچ سوخت. آن‌کسی که به همان اندازه باعرضه است یا کمتر از آن باعرضه است می‌ماند بعد می‌بیند این‌قدری که من بار زدم که اصلاً کشور من این‌قدر احتیاج ندارد، این سطح از دانش که اصلاً در کشور من مصرف ندارد. پَیپِر می‌خواهد بدهد باید در آی اس آی منتشر شود. آی اس آی دست کیست؟ پروژه‌های پنتاگون یک چکش می‌زند رویش خرد می‌شود و بعد در کشور‌های دیگر در تمام دانشگاه‌های جهان سوم پخش می‌کنند. آن ته‌مانده‌ی استعدادها هم که اینجا می‌ماند پروژه‌ای که دارد حل می‌کند یکی از مسئله‌های پنتاگون است بعد موشکش می‌کنند می‌زنند بر سر همین آدم. 🔴 اندیشه امام توان به هم ریختن پارادایم غربی را دارد 🔵 عزیز من! اندیشه‌ی امام بالاترین قیمت را در این کشور دارد، شما بروید در فضای آکادمیک اندیشه امام را جدی می‌گیرند؟ نه چرا؟ چون آن جامعه‌ی علمی نادان است، جنس نمی‌شناسد، و الا شکوفایی دانش درگرو اندیشه‌ی اسلامی است. 🔵 اگر اندیشه‌ی حضرت امام را در فضای عمومی و در فضای تخصصی تبدیل به گفتمان بکنیم، توان نابودی آن پارادایم را دارد. اگر پارادایم انقلابی بیاید وسط خیلی پربرکت است، شما توان تولید انبوه دانش تمدن گرای اسلامی پیدا می‌کنید، بعد آن موقع ریزودرشت موقع ای که می‌اندیشند پاسخ‌های اسلامی می‌دهند. 🔵 نمی‌گویم دانش است، خیر چیزی که سوخت بار عملیات گسترده‌ی خلق دانش تمدن گرا است تهیه می‌شود، عرض بنده این است مطلقاً هم گزینه‌ی دیگر نداریم، باید بزنیم چراغ این پارادایم را بشکنیم، این پارادایم اگر نابود نشود شما روزانه خسارت می‌دهید. طلبه‌هایت را می‌گذاری که بروند با علوم انسانی بجنگند می‌روند خودشان علوم انسانی ترویج می‌کنند. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .