eitaa logo
کانون فرهنگی معراج
23 دنبال‌کننده
264 عکس
173 ویدیو
10 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- برای چی گریه میکنی؟ + خوب دلم تنگ شده..!❤️‍🩹 🔸کانون‌ فرهنگی دانشجویی معراج
معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌کند؛ ✨ رویداد صنایع خلاق با محوریت «جنگ رمضان» ✨ این رویداد فرصتی است برای همه خلاقان، هنرمندان، فناوران و ایده‌پردازان تا آثار خود را در حوزه‌های گوناگون و با الهام *از مفاهیم ایثار، مقاومت، حماسه و شهیدان* خلق و ارائه کنند؛ از جمله: 🎨 گرافیک، عکس، ویدیو، انیمیشن 🎧 موسیقی، پادکست، دوبله 🎭 تئاتر و اجرا ✍️ شعر، داستان، مقاله 💻 بازی، اپلیکیشن، وب‌سایت 🧵 صنایع دستی، طراحی لباس 🖼️ هنرهای تجسمی و رسانه 🚀 و فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اگر در هر یک از این عرصه‌ها ایده‌ای برای روایت، بازآفرینی و خلق اثر دارید، این رویداد برای شماست. 🏆 آثار برگزیده ضمن داوری تخصصی، از جوایز نقدی، فرهنگی و معنوی نیز بهره‌مند خواهند شد. 📅 مهلت ثبت‌نام: ۱۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه 🔗 لینک ثبت نام و ارسال آثار: https://ble.ir/rti_admin
اطلاعیه مهم توجه توجه 👇👇 لطفا به همه (دبیران و اعضای) محترم کانونهای فرهنگی دانشجویی اطلاع رسانی فرمایید . "اداره کانونها" درنظر دارد دیدار و جلسه ای به صورت مجازی برای (دبیران و اعضای)محترم کانونها با حضور مدیرکل محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ازاد اسلامی در روز دوشنبه به تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۵ ساعت ۱۰ الی۱۲ برگزار نماید . خواهشمند است نسبت به اطلاع رسانی در گروه های دانشجویی خود جهت حضور دبیران و اعضای محترم کانون ها اطلاع رسانی شود. با تشکر اداره کانونها 🙏 لینک جلسه https://vadaroom.ec.iau.ir/v2/auth/login/v/340K24L
کانون فرهنگی و دانشجویی کتابخوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،حملات ددمنشانه اخیر آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی به مراکز علمی دانشگاهی کشور را با صدور بیانیه ای به شدت محکوم کرد. هرچند که جنایات غیرانسانی و خلاف قوانین بین المللی این دو رژیم تازگی ندارد،اما این جنایات سند تازه ای است از روح توحش و دشمنی اش با ملت بزرگ ایران. به این منظور کانون کتابخوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ضمن ابراز نگرانی از عادی سازی چنین اقداماتی توسط بعضی از رسانه های معاند و مجامع بین الملی اعلام می دارد:این اقدامات چیزی جز استیصال دشمن از شکست قوای نظامی و اراده ملت بزرگ ایران نمی باشد. اما دشمن بداند که این حملات نه تنها خدشه ای به عزم این مردم وارد نمی کند، که ناخواسته بر اتحاد آن ها بیش از پیش می افزاید‌. کانون فرهنگی و دانشجویی کتابخوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
▪️چهلم امام شهید ✍🏻 هجران بی قراری ها برای رهبری فرزانه به شبِ چهلم رسید؛ آسمان ایران هنوز از اندوه رهبری می‌گرید که هرگز در برابر استکبار سر خم نکرد. مردی که قامتش در طوفان ها چون کوهی استوار ماند و جام شهادت را چون شهدی گوارا سرکشید، امروز دل ها با یادی از او غبار فراق از چهره آرمان ها می‌زدایند. 🔸کانون‌ فرهنگی دانشجویی معراج
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب جمعه‌ست هوایت نکنم میمیرم...💔 🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
آیا جنگ می تواند نعمت باشد؟! اول از همه بگویم که هرچیزی هم شر است و هم خیر، یا بهتر است بگویم که هم می تواند شر باشد و هم خیر.به خصوص در مورد چیزهایی که ما در آن ها دخالتی نداشتیم، و عملا به ما تحمیل شده است.ما این حق انتخاب را داریم که با چگونه دیدن اش و چگونه برخورد کردن با آن،آن را تبدیل به شر کنیم یا خیر.البته تا جایی که در اختیار و تحت کنترل ما است، و بعد از آن چاره ای جز تسلیم و رضا در برابر قضا و قدر الهی را نداریم. در جایی از فیلم ماجرای نیمروز یکی از شخصیت ها می گوید که جنگ نعمت بود.آیا این صرفا یک باور شخصی است؟خیر،در قرآن هم به این موضوع اشاره شده است.در آیه ۲۱۶ سوره بقره خداوند متعال می فرماید:جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد؛درحالی که برایتان ناخوشايند است.چه بسا چيزی را خوش نداشته باشید،حال آنکه خیر شما در آن است.و یا چیزی را دوست داشته باشید،حال آنکه شر شما در آن است.و خدا می داند،و شما نمی دانید. البته که کلمه جنگ بار منفی ای دارد، و در اسلام سعی شده که با آشنازدایی از بعضی مفاهیم یا استفاده از کلمات جدید، معنایی تازه و متعالی تر به آن ببخشد.درنتیجه ما در اسلام به جای جنگ که به معنای ظلم و تجاوز است، از کلمه جهاد استفاده می کنیم که به معنای جهد و تلاش در راه مبارزه با دشمن ها و شیاطین خارجی به صورت فیزیکی است. یکی از خیرات و برکات جنگ که در قرآن هم به آن اشاره شده است، در آیه ۲۵۱ سوره بقره آمده است.آنجا که خداوند متعال می فرماید:اگر خداوند،بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد،زمین را فساد فرا می گرفت،ولی خداوند نسبت به جهانیان،لطف و احسان دارد. و ما چه قدر خوش شانس هستیم که خداوند ما را برای این کار برگزیده است.هرچند که این تقدیر قطعی نیست و ما به خدا نیازمندیم و نه خدا به ما.و طبق آیه ۳۹ سوره توبه:اگر (به سوی میدان جهاد) حرکت نکنید،شما را مجازات دردناکی می کند،و گروه دیگری غیر از شما را به جای شما قرار می دهد؛ و هیچ زیانی به او نمی رسانید؛و خداوند بر هر چیزی توانا است! هرچند که شکر خدا تا به این لحظه ما در این آزمون موفق بودیم.آزمونی که نتیجه ایمان ما است.ایمانی که وقتی به آن اذعان کردیم، طبق آیه ۲ سوره عنکبوت برای صحت سنجی اش آزمایش می شویم.آزمونی که هدف اش جدا کردن مؤمنان واقعی از منافقان است.نتیجه ای که برای فهمیدن اش نیاز نبود تا به قیامت که پرده ها کنار می رود صبر کنیم.نتیجه ای که همین حالا در جریان این جنگ به چشم خود دیدیم، با این تفاوت که به جز جدا کردن مومنان از منافقان،وطن پرستان را نیز از خائنان جدا کرد.نتیجه ای که یکی دیگر از برکات جنگ است. درنتیجه اولا ما جنگ نمی کنیم جهاد می کنیم، یا به تعبیر زیبایی که از ثمرات انقلاب اسلامی بود دفاع مقدس.دوما خوب بودن جنگ برای ما آن طور که ما به آن اعتقاد داریم به عنوان چیزی نیست که بخواهیم انتخاب کنیم بلکه وقتی به ما تحمیل شد، از آن برای خودسازی خود استفاده می کنیم. نویسنده جستار: «سید سعید انوری» «رشته کارشناسی حقوق» «دبیر کانون کتابخوانی سیمرغ» «دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن » 📣 با ما همراه باشید: 🔹 تلگرام: t.me/Bashgahe_Roshd 🔹 بله: ble.ir/bashgahe_roshd 🔹 ایتا: eitaa.com/Bashgahe_Roshd 🔹 اینستاگرام: bashgahe.roshd.iau ‌ باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- شما چقدر میگیری میای اینجا شعار میدی؟ 🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
🔹رهبر شهید انقلاب : اولین درس امام صادق(علیه السلام) باید استمرار جهاد و مبارزه ‌خستگی ‌ناپذیر باشد و همان استمرار بود که شعله مقدس فکر آن حضرت را تا امروز در دنیا نگهداشت. ▪️شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) تسلیت باد 🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️حسینی می‌مانیم... اینجا وَطَنَم ناموس مَنه ! 🇮🇷 🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روزی که خورشید لبخند زد💕 میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر مبارک🌸 🟣کانون فرهنگی دانشجویی معراج
به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و روز نثر فارسی سعدی نیازی به معرفی من ندارد، در نتیجه ترجیح می دهم که در اینجا صرفا نظر خودم را درباره او بگویم. سعدی نمونه بارز کسی است که شنونده کاری ندارد چه کسی گفته و نگاه می کند که چی گفته.منظورم این است که به عقاید او کاری ندارند و او نیز قصدش این نیست که چنین چیزی را در چشم مخاطب بکند.اگر هم گاهی در لابه لای آثارش چنین چیزهایی را ببینیم، به جای اینکه نشان از عقاید او داشته باشد بیانگر گستردگی دانش او و تسلط اش بر علوم دینی است و استفاده به جا از آن ها برای تفهیم موضوع اش. او برای من نماد دیسیپلین است‌،هم در آموزه هایش و هم در سبک نویسندگی اش.سبکی که من نثرنویس، در نثرهایش به بهترین شکل آن را دیده ام.نثرهایی که متاسفانه نسبت به شعرهایش ممکن است کم تر به آن ها توجه شود، ولی او از معدود نویسندگانی است که در نثر هم به اندازه شعر توانسته زبان فارسی را به کمال برساند.شاید حتی بتوان گفت که او نوعی وسواس در نوشتن و انتخاب کلمات داشت، ولی این موضوع به هیچ عنوان مانع او در خلق آثار گسترده نشد.درواقع اگر دقت کرده باشید و بدانید، نثر او مسجع و آهنگین است و این نشان می دهد که او برخلاف بعضی از نثر نویس ها فقط به فکر انتقال مفهوم نبوده است؛ بلکه بر زیبایی متن هم تاکید داشته است.نثرهایی که حقیقتا از لحاظ زیبایی ظاهری، کم از شعر ندارند. اما این دیسیپلین از او آدمی خشک نساخته و با وجود اینکه بعضی ها ممکن است او را صرفا معلم اخلاق بدانند، می تواند با اشعار عاشقانه و فوق العاده احساسی اش آن ها را غافلگیر کند. در آخر می خواهم بگویم که همه عقیده دارند نیچه نزدیکی عمیقی به حافظ و به طور کلی شاعران و نویسندگان عارف مسلک ما دارد، ولی وقتی سعدی می گوید :"رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند"و از ما می خواهد که با چیرگی بر نفس مان به آن جایگاه برسیم،ایده ابر انسان نیچه برایم تداعی می شود؛ ایده ای که می گوید انسان موجودی است که بر او باید چیره شد.