eitaa logo
🔰کشکول احکام دین🔰
258 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
758 ویدیو
28 فایل
برای پاسخ به سئوالات شما بزرگواران واستخاره به ایدی مدیر مراجعه کنید⬇️ @AMDarzi https://eitaa.com/Kashkool_Ahkam تبادل @admingoleyas @Arabahmadi_2 کارشناس پاسخگوی خانم↙️ @sahel113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌺﷽🌿🌺 🦋شرکت سامسونگ طی یک بیانیه اعلام کرد هیچ شارژری غیر از شارژر سامسونگ رو به گوشی سامسونگ نزنید. این شرکت حتی بیان کرد هیچ شارژری را از مدل های مختلف سامسونگ به مدل دیگر نزنید. همه بدون استثنا و بهانه پذیرفتند. چون می‌گفتند خب خود سامسونگ سازنده این گوشی‌ست و حتما بهتر می‌داند با گوشی ساخت شرکت خودش چطور باید رفتار کرد. بعد از مدتی شرکت‌های دیگر هم همین بیانیه را دادند. حتی برخی شرکت‌ها گفتند مثلا شارژ کردن صحیح گوشی چگونه است و بین چه رنج عددی باید گوشی رو شارژ کرد؟ همه پذیرفتند و گفتند خب خودشان گوشی را ساخته‌اند پس خودشان بهتر می‌دانند. 🦋خالق انسان نیز بیانیه‌ای داد که انسان وقتی شارژش تمام می‌شود باید نماز بخواند و الا بذکر الله تطمئن القلوب) تنها با ذکر او قلب انسان آرام می‌گیرد.) حتی مشخص کرد، چه وقت؛ چگونه؛ و با چه کیفیتی؟ نمی‌دانم چرا انسان‌ها نگفتند خب او خالق انسان است و بهتر می‌داند؟! بهانه آوردند که او به نماز نیاز ندارد. لابد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی به شارژر نیاز دارند!!! ┈┈••••✾•🌿 🌺🌿🌺🌿
هدایت شده از روضه خانگی
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸روضه های خانگی تشکیل بدهید🔸 🌹 شما زن و شوهرها اگر بتوانید هفته‌ای یکبار به زیارت یکی از امامزاده‌ها بروید، اثرات خیلی خوبی دارد. اگر هم در فامیلتان جایی روضه هفتگی دارند، آن را بصورت سیار بگذارید و یک هفته هم بگذارید در خانه خودتان که صدای روضه‌خوانی در خانه‌تان بلند بشود. یک نفر را هم دعوت بکنید تا مثلاً هفته‌ای یک روضه‌خوانی بشود. یک چای مختصری هم بدهید و همه‌تان شرکت کنید. خرج زیادی ندارد اما بچه‌هایتان با نام حضرت اباعبدالله الحسین آشنا می‌شوند. آن بنده خدا هم یکی دو تا مساله شرعی ممکن است بگوید تا با مسائل دینی آشنا بشوند. این خودش یک دانشگاه دینی است برایتان. قدیم‌ها مکتب و دانشگاه و ... نبوده یا کمتر بوده. اما از همین راه خیلی تربیت‌های اصیل حاصل می‌شده. این اشکی که انسان برای اهل بیت هفته‌ای یکبار می‌ریزد، به تدریج یک جوی باریکی، یک ارتباط نازکی با آن‌ها پیدا می‌کند. @haerishirazi
🤔❓خانمى كه ازدواج مى‏كند و از زادگاهش به شهر جدید مى‏رود و در سال چند مرتبه براى ديدن فاميل به زادگاهش بازمى‏گردد، نماز و روزه او چه حكمى دارد؟ 🌺✍️ همه مراجع (به جز صافى و مكارم): با ازدواج كردن زن و رفتن به شهر شوهر اعراض از وطن اصلى زن صورت نمى‏گيرد و در وطن خود نماز و روزه او كامل است. 🌸✍️ آيه‏الله صافى: اگر زن قصد دارد در وطن شوهر زندگى كند اعراض قهرى از وطن اوست و نماز او شكسته و بدون قصد ده روز نمى‏تواند روزه بگيرد. 🌼✍️ آيه‏الله مكارم: اگر زن تصميم دارد با شوهر خود در شهر ديگرى زندگى كند و شوهرش قصد بازگشت به شهر زن را ندارد، يا نمى‏تواند قبل از پنج سال برگردد و در هر سال كمتر از 90 روز رفت و آمد داشته باشد، اعراض قهرى حاصل شده است و نماز او شكسته است و بدون قصد ده روز نمى‏تواند روزه بگيرد. ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
: 8 فرسخ 🌺✍️ آیات عظام خامنه‌ای و جوادی: 20/5 کیلومتر = 41 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیات عظام مظاهری و مکارم: 21/5 کیلومتر = 43 رفت و برگشت. 🌸✍️ آیت الله سیستانی: 22 کیلومتر = 44 رفت و برگشت. 🌺✍️ آیت الله نوری: 22/5 کیلومتر = 45 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیت الله شبیری: 20 کیلومتر = 40 رفت و برگشت. ☘️ بر اساس تحقیقات انجام گرفته 1350 متر پس از آخرین نقطه شهر، حد ترخص می باشد. 👌 تبصره: برای محاسبه حد ترخص و مسافت شرعی از آخرین خانه‌ی شهر حساب می‌کنند. 📚 توضیح المسائل مراجع نماز مسافر؛ آقا رساله نماز و روزه مسأله 410 ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
🔹 وطن اصلی: وطنِ اصلی مکانی است که انسان بخش عمده ای از اوایل زندگی (دوران کودکی و نوجوانی) را در آنجا رشد و نمو کرده باشد. 🔸 وطن اتّخاذی: جایی که انسان آنجا را به عنوان وطن و محل سکونت قرار داده است در حالی که قبلاً وطن او نبوده است. 🔹وطن حکمی: توضیحاتش در مطلبی قبلی بیان شد. 🤔❓منظور از اعراض از وطن اصلی و اتخاذی چيست و چگونه محقق ميشود؟ 🌺✍️ همه مراجع بجز مکارم: یعنی فرد از وطنش خارج شود و تصمیم داشته باشد برای زندگی به آنجا برنگردد. 🌼✍️ آیت الله مکارم: یعنی قصد زندگى در وطن سابق را ندارد یا اگر قصد دارد عملا مدّت طولانى گذشته (مثلاً پنج سال) و هنوز بازنگشته، در این صورت اعراض عملى حاصل شده ونماز و روزه‌اش در آنجا شكسته است. مگر اينكه سالى 90 روز در وطن اصلی و 120 روز در وطن اتخاذی هرچند به صورت پراكنده سكونت داشته باشد. 🤔❓آیا وطن حکمی اعراض دارد؟ 🌺✍️ خیر وطن حکمی اعراض ندارد، يعنى همين‌كه از آن محلّ خارج و به جاى ديگر براى زندگى منتقل شد، از آن به بعد نمازش در آن مكان شكسته است؛ چه قصد داشته باشد دوباره به آن‌جا برگردد و چه قصد نداشته باشد. 📚 توضیح المسائل م 1334؛ خامنه‌ای، رساله نماز و روزه مساله 553 تا 557؛ سيستانى، رساله ج 1 م 1608 و 1609؛ نورى، استفتائات، ج 1، س 164 تا 167؛ مکارم، جامع المسائل احکام وطن ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
🔹وطن حکمی یعنی جایی که انسان مسافر محسوب نمی‌شود و نماز کامل و روزه صحیح است. 🤔❓چه مقدار قصد ماندن داشته باشد، آنجا وطن حکمی محسوب می‌شود؟ 🌺 آیات عظام خامنه‌ای، مکارم و سبحانی: یکسال 🌼 آیت الله سیستانی: یکسال و نیم 🌸 آیات عظام وحید و شبیری: دو سال 🌺 آیت الله مظاهری: چهار سال 🌼 آیات عظام نوری و صافی قائل به وطن حکمی نیستند. 🤔❓در وطن حکمی از چه زمانی می‌تواند نمازش را در آن‌جا تمام بخوانند؟ 🌺✍️ همه مراجع بجز سیستانی: همین که در نظر مردم، آن‌جا مستقر شود هر چند از روز اول باشد. 🌼✍️ آیت الله سیستانی: در دو هفته اول، در صورتی که قصد اقامت ده روز ندارد، بنا براحتیاط واجب،نمازش را هم شکسته و هم تمام بخواند، بعد از آن کامل. 📚 توضیح المسائل مراجع م1330؛ خامنه‌ای رساله نماز و روزه م541؛ مکارم جامع المسئل احکام وطن؛ سیستانی، رساله ج1 م1602؛ وحید، رساله م 1339 و استفتائات احکام وطن؛ مظاهری استفتائات ج1 م1801؛ شبیری، رساله م1340 و استفتائات احکام وطن ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
مرحوم شيخ مفيد(رضوان الله تعالي عليه) در کتاب شريف أمالي از معصوم(سلام الله عليه) نقل کرد دعايي مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چيزی مي‌خواهد و لاغير! اگر کسي بيماري داشته باشد چشمش هم به داروي خودش باشد به رهنمود طبيب باشد به دستگاه تغذيه و تجزيه و مانند آن باشد و خدا را هم يکي از اين علل و اسباب بداند چنين دعايي موحّدانه نيست يا بي‌اثر است يا کم‌اثر؛ ولي اگر کسي بگويد خدايا همه اينها فيض تو هستند، همه اينها را تو تدبير مي‌کني همه اينها دست اندرکاران تو هستند ﴿وَ ما يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾ من از تو مي‌خواهم که تو مسبّب اسباب هستي؛ فرمودند اين دعا يقيناً مستجاب است، دعاي موحّد ممکن نيست رد بشود. در بخش پاياني سوره مبارکه «يوسف» که دارد: ﴿وَ مَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾ يک زنگ خطري است که بسياري از مردم گرفتار يک شرک مرموز هستند. آن�که مي‌گويد خدا هست «ولي»! خدا هست «اما»! اين «ولي» و «اما» را شرک و شريک او قرار مي‌دهد؛ ولي اگر بگويد خدا هست و همه آنچه علل و اسباب هستند مأموران اجرايي خداي سبحان هستند چنين شخصي موحد است و دعاي او موحّدانه است و يقيناً اثربخش است. ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
💎خاتم اوصیاء 🌸🍃 ⚜امام مهدی علیه السلام : أنـَا خـاتَمُ الاَوْصِـياءِ وَ بى يَدْفَعُ اللهُ البَلاءَ عَنْ أهْلى وَ شيعَتى؛ ◻️من خاتم اوصيا هستم و خداوند بواسطه من بلا را از خانواده و شيعيانم بر طرف مى كند. ❗️کشکول احکام ✅آدرس کانال در ایتا @Kashkool_Ahkam 👈 ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹داستان آموزنده🌹. مردمي كه به حج رفته بودند در سرزمين منا جمع شدند. امام صادق(ع) و گروهي از ياران لحظه اي در نقطه اي نشسته، از انگوري كه در جلوشان بود مي خوردند. نيازمندي پيدا شد و كمك خواست. امام مقداري انگور برداشت و خواست به سائل بدهد. سائل نپذيرفت و گفت: به من پول بدهيد. امام گفت: خير است٬ پولي ندارم. سائل نااميد شد و رفت. سائل پس از چند گام كه رفت پشيمان شد و گفت: پس همان انگور را بدهيد. امام فرمود: خير است و آن انگور را هم به او نداد. طولي نكشيد، سائل ديگري پيدا شد و كمك خواست. امام براي او هم يك خوشه انگور برداشت و داد. سائل انگور را گرفت و گفت: سپاس خداوند عالميان را كه به من روزي رساند. امام با شنيدن اين جمله او را امر كرد بايستد و سپس هر دو مشت را پر از انگور كرد و به او داد. سائل براي بار دوم خدا را شكر كرد. امام باز هم به او گفت: بايست و نرو. سپس به يكي از كسانش كه آنجا بود رو كرد و فرمود: چقدر پول همراهت هست؟ او جست وجو كرد٬ به اندازه بيست درهم بود. به امر امام به سائل داد. سائل براي سومين بار زبان به شكر پروردگار گشود و گفت: سپاس منحصرا براي خداست، خدايا منعم، تويي و شريكي براي تو نيست. امام پس از شنيدن اين جمله، جامه خويش را از تن كند و به سائل داد. در اينجا سائل لحن خود را عوض كرد و جمله اي تشكر آميز نسبت به خود امام گفت. امام پس از آن ديگر چيزي به او نداد و او رفت. ياران و اصحاب كه در آن جا نشسته بودند گفتند: ما چنين استنباط كرديم كه اگر سائل همچنان به سپاس خداوند ادامه مي داد باز هم امام به او كمك مي كرد٬ ولي چون لحن خود را تغيير داد و از خود امام تمجيد و سپاس گزاري كرد٬ ديگر كمك ادامه نيافت. (بحارالانوار،ج١١ص١١٦). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا