تزيين الضريح العلوي المُطهَّر بالورد بمناسبة مولد سيد الأنام وخاتم الرسل النبي الأكرم محمد (صلى الله عليه وآله وسلم).
آذین بندی حرم مطهر أمير المؤمنين عليه السلام به مناسبت ولادت باسعادت حبيب إله العالمين پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله)
ورئیس مذهب امام صادق(عليه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحبا جبرئيل نادى بلنبي المرسل
لا حبیبا غير طه لافتی إلا علي
#مولد_النبوي
#علی_بوحمد
حرم مولی امیر المؤمنین علیه السلام روز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله )و امام صادق (علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لا وصلت المدينة
صرت بين البيوت
(طور يماني)
🎤ملا محمد بوجبارة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
البدر من نور الحبيب قليلُ
والحسن من وجه النبي يسيلُ
نسب مبارک حضرت سيد البشر و خاتم انبیاء محمد (صلى الله عليه وآله)
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار نژاد پرستانه ومتفاوت پاپ در برخورد با کشیش سفید پوست وکشیش سیاه پوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش سنتی روغن گیری زیتون
در کشور فلسطین
‼️ گفتار عجیب ابن ابی العوجاء بزرگ آتئیستهای زمان امام صادق علیه السلام در مورد آن حضرت در خطابش به ابن مقفع:
💥 ويْلَكَ يَا اِبْنَ اَلْمُقَفَّعِ مَا هَذَا بِبَشَرٍ وَ إِنْ كَانَ فِي اَلدُّنْيَا رُوحَانِيٌّ يَتَجَسَّدُ إِذَا شَاءَ ظَاهِراً وَيَتَرَوَّحُ إِذَا شَاءَ بَاطِناً فَهُوَ هَذَا .
🔸 «اى پسر مقفع واى بر تو، او (امام صادق علیه السلام) از جنس بشر نيست، اگر روحی در اين جهان مجسم شده و هر گاه خواهد در کالبد خود را هویدا کند و هر گاه خواهد روحی ناپیدا گردد، این آقا است».
📚 الکافی، تالیف محمد بن یعقوب کلینی، جلد ۱، صفحه ۷۵، چاپ دار الکتب الاسلامیة
#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #کتاب_الکافی #ثقة_الاسلام_کلینی
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفسي تحن إلى مدينة طه
#مولد_النبوي
ashoura.pdf
1.13M
ناگفته های از حقایق عاشورا
✍️آیت الله سید علی میلانی
#پیشنهاد_دانلود
نشرت جريدة نداء الوطن، بعددها (25) من السنة السادسة عشرة، بتاريخ الاحد 25 حزيران 1967م الموافق لـ18ربيع الاول 1387هـ
فتوى علماء العراق بجوب الجهاد ضد الصهاينة في فلسطيني ودعوة المسلمين إلى الجهاد المقدس لإسترجاع الوطن السليب والمقدسات الاسلامية من فلسطين، من خلال برقية وجهت إلى الرئيس عبدالرحمن عارف ويؤيدوه لموقفه ضد الصهاينة سنة 1967م.
(مركز النجف الاشرف للتاليف والتوثيق)
#طوفان_الاقصی
✴️حال حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)بعد پیامبر(صلی الله علیه وآله) چگونه بود؟
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: عَاشَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ بَعْدَ أَبِيهَا خَمْسَةً وَ سَبْعِينَ يَوْماً لَمْ تُرَ كَاشِرَةً وَ لاَ ضَاحِكَةً تَأْتِي قُبُورَ اَلشُّهَدَاءِ فِي كُلِّ جُمْعَةٍ مَرَّتَيْنِ اَلْإِثْنَيْنَ وَ اَلْخَمِيسَ فَتَقُولُ هَاهُنَا كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ هَاهُنَا كَانَ اَلْمُشْرِكُونَ .
🔸هشام بن سالم گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مىفرمود:
حضرت فاطمه عليها السّلام پس از پدر بزرگوارش هفتاد و پنج روز در دنيا زندگى كرد، در اين مدّت هرگز متبسّم و خندان ديده نشد. آن حضرت هفتهاى دو مرتبه - روزهاى دوشنبه و پنجشنبه - به زيارت قبور شهدا (در قبرستان احد) مىرفت و مىفرمود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله اين جا بود و مشركان آنجا بودند.
📚الکافي ج ۳، ص ۲۲۸
#فاطمیه #محسنیه ♻️کانال الکشکول
@kashkolka
🔸️آیا عبارت(کلنا سفن النجاة ولکن سفینة الحسین أوسع و أسرع) حدیث از اهل البیت علیهم السلام هست؟
✍️آيت الله ريشهري:
بايد توجّه داشت كه آنچه در كلام شمارى از خطبا شهرت يافته كه «اهل بيت عليهم السلام ، همه كشتى نجات اند ؛ امّا كشتى حسين عليه السلام ، وسيع تر و پُر سرعت تر است» ، مأثور از اهل بيت عليهم السلام نيست . گفتنى است كه پس از جستجوى فراوان در ريشه يابى اين سخن ، مشخّص شد كه اين مطلب ، تحليلى از مرحوم شيخ جعفر شوشترى رحمه الله (م 1335 ق) در باره ظرفيت فرهنگى تاريخ عاشورا و شخصيت ابا عبداللّه الحسين عليه السلام در جهت هدايت و نجات انسان هاست . كلام ايشان در كتاب الخصائص الحسينية ، چنين است : «فرأيت في الحسين عليه السلام خصوصية فى الوسيلة إلى اللّه اتّصف بسببها بانّه بالخصوص، باب من أبواب الجنة و سفينة للنجاة و مصباح للهدى، فالنبى و الأئمة عليهم السلام كلّهم أبواب الجنان ؛ لكنّ باب الحسين أوسع ، و كلّهم سفن النجاة؛ لكنّ سفينة الحسين مجراها فى اللجج الغامرة أسرع و مرساها على السواحل المنجية أيسر ، و كلّهم مصابيح الهدى؛ لكنّ الاستضاءة بنور الحسين أكثر و أوسع ، و كلّهم كهوف حصينة؛ لكنّ منهاج كهف الحسين أسمح و أسهل . در حسين عليه السلام براى وسيله تقرّب به خدا بودن، ويژگى اى ديدم كه او ، به سبب آن ويژگى است كه اين گونه توصيف شده است : درى از درهاى بهشت ، كشتى نجات و چراغ هدايت !پيامبر صلى الله عليه و آله و ائمّه عليهم السلام همگى درهاى بهشت اند ؛ امّا درِ حسين عليه السلام گشوده تر است . همگى كشتى نجات اند ؛ امّا كشتى حسين عليه السلام در ميان امواج توفان هاى شديد، پُرشتاب تر، و پهلو گرفتنش در ساحل هاى نجات، آسان تر است . همگى ، چراغ هدايت اند ؛ امّا پرتو گرفتن از نور حسين عليه السلام ، بيشتر و وسيع تر است . همگى ، پناهگاه هاى مستحكم اند؛ امّا راه رسيدن به پناهگاه حسين عليه السلام ، هموارتر و آسان تر است» (الخصائص الحسينية : ص 14) .
📚پاورقی دانشنامه امام حسين عليه السلام بر پايه قرآن، حديث و تاریخ ،محمدی ریشهری،ج: 1، ص: 16.
@kashkolka