eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساعات پایانی ماه میهمانی خدا ▫️ مَن لم یُغفر له فی شهر رمضان، لم یُغفر له الی مِن قابل الّا ان یشهر عَرَفَة 🎥 حاج‌آقا مجتبی تهرانی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣1⃣ 🔹 شما سی روز  گرفتید و نماز باتوجه خواندید و دعا کردید. این قطعاً در وجود شما دارای محصولی است. همت ما باید این باشد که این محصول را حفظ کنیم. این، محصول باارزشی هم است. 🔹 اگر نماز و روزه باتوجه و ذکرِ آگاه‌گر و هشیارگر انسان برای ما وجود داشته باشد، آن‌وقت مسلمانی خواهیم بود که روزبه‌روز به سمت هدف‌های پیش میرویم. اگر میبینید که در جوامعی مسلمانانی بودند یا هستند که به هدف‌های اسلام نزدیک نشده‌اند و دور شده‌اند، یکی از عیوب کارشان این‌جاست. شاید عیب‌های متعددی باشد که این، یکی از آن‌هاست. 🔹 اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت -که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست- مورد توجه قرار نگرفت، آن‌وقت خطرهای گوناگونی در سر راه انسان قرار میگیرد، که یکی از آن‌هاست. 🗓 سخنرانی در وز سی‌اُم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۶۹/۰۲/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
موعظه‌ای از سوی ره‌بَر امّت... ▫️ موعظه‌ای که من امروز میخواهم عرض بکنم، این آیه‌ی است که جزو آیات تکان‌‌دهنده‌ی قرآن است که واقعاً هر وقت انسان این آیه را یادش می‌آید، انسان را تکان میدهد. میفرماید: "وَ اَنذِرهُم یَومَ الحَسرَةِ اِذ قُضِیَ الاَمرُ وَ هُم فی غَفلَة"؛ یعنی پیغمبر ما! به این کسانی که در غفلت فرو رفته‌اند، بگو و بیم بده اینها را از «»؛ روز حسرت، روز قیامت است که تعبیر شده به روز حسرت. ▫️ «اِذ قُضِیَ الاَمر» یعنی هنگامی که کار از کار گذشته و هیچ کاری نمیشود کرد؛ «قُضِیَ الاَمر» یعنی این. [میفرماید] اینها را از آن روز بترسان، بیمناک کن. انسان در میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد؛ یک حرکت کوچک در دنیا میتوانست اینجا آثار ماندگار عظیمِ پُرسود و پُرمنفعتی داشته باشد، و این کار را نکرده؛ انسان حسرت میخورد. [یا] در دنیا میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، اجتناب از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد. ▫️ تصمیم بگیریم درست کار کنیم، تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم؛ تصمیم بگیریم؛ روز حسرت، روز سختی است. و این کارها، این تصمیم‌گیری‌ها در ممکن است؛ آسان‌تر از دوران عمر بنده و زندگی امثال بنده است. 🗓 دیدار دانشجویان؛ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌹عید سعید فطر مبارک باد 🌹
🌙 عیدی پروردگار 🔹 امام خمینی(ره) : ما در ماه رمضان هرچه قصور کرده باشیم، تقصیر کرده باشیم، در این روز مبارک از او می‌خواهیم، او به فضل خودش با ما رفتار کند، نه به عدلش. 📆 عید سعید فطر ✅ @EMAM_COM 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
📌سلسله جلسات ♦️زمان و مکان در اجتهاد (با تکیه بر آراء حضرت امام خمینی) ♦️ با تدریس: 🎙 استاد حسینی نسب 🕙 پنجشنبه ها ساعت 12 🏢 خانه طلاب جوان ❇️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است. 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
معرفی سلسله جلسات تبیین مبانی رجالی امام توسط استاد حسینی‌نسب 🔻 در این جلسات یک دوره حضرت بحث و گفتگو می شود. 🔻 هدف از برگزاری این دوره برداشت مبانی رجالی امام از آرای فقهی ایشان و بیان آن دسته از مبانی است که قبل از ما برداشت شده است. 🔻 همچنین در این مورد که از چه قسمت از نظرات امام این مبنا اخذ شده است و تاثیر آن در استنباط نهایی امام چگونه بوده صحبت می‌شود. 🔻 در بین مبانی اجتهاد دو مبنا مهم‌تر از بقیه است. و از بقیه تأثیرگذارتر است؛ ۱. رجال ۲. اصول فقه اختلاف فتاوایی که ریشه در حوزه صدور روایات دارد تاثیر گسترده ای دارد. 🔻 به عنوان مثال اختلاف در از این موارد است. فقهایی مثل آقای سهل را ثقه نمی‌دانند، یا فقهایی مثل و آقای ثقه می‌دانند، از همین‌جا می‌توان حدس زد که چه تعداد فتاوایی پیش خواهد آمد که یکسان نخواهند بود. 🔻 مثلاً قضیه روایاتی دارد که در این روایات تکرار می‌شود. معلی بن خنیس یک راوی اختلافی است. فقهایی همانند آقای معلی بن خنیس را ثقه نمی‌دانند و فقیهی همچون آقای طبیعی است که نمی‌تواند زیر بار مشروعیت نوروز برود، چون این لحاظ را نمی‌پذیرد. از آن طرف امثال و آقای و آقای با ثقه دانستن معلی بن خنیس مشروعیت نوروز را به دست می‌آورند. این تفاوت، ریشه در رجال دارد و از این نمونه‌ها بسیار است. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نظم جدید جهانی 🔸 برادران و خواهران، تحولاتی که در جهان رخ می‌دهد تنها یک است و همچنین این افق را برابر ما روشن می‌کند که در افغانستان را نگران کرد. 🔸 اظهارات مسئولان این رژیم را به یاد بیاورید که متحدان آمریکا را در منطقه نگران کرد. امروز نیز جنگ و و نتایجی که ممکن است داشته باشد، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است و شاید جهان را برابر یک و که به سیطره یک قطب یعنی قطب آمریکایی پایان می‌دهد، قرار دهد. این مسئله نیز افق‌های زیادی را برابر ما قرار می‌دهد. 🗓 سخنان سید حسن نصرالله در روز قدس 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن در دیدار اخیر با دانشجویان، معیار بسیار مهمّی در نوع انقلابی بیان فرمودند با عنوان نداشتن مطالبات با ! ⚠️ امّا در فهم این معیار، برای برخی کج فهمی صورت گرفته و دچار ابهام شده‌اند و متأسفانه در برخی موارد بعضی افراد دست به تأویل و تفسیر نادرست این سخن دقیق برده‌اند، تا بلکه بتوانند مطلوب خودشان را از این کلام برداشت کنند. خصوصا اینکه در این چند روز، انتقادات مختلفی بر علمکرد در ماجرای حذف از سوی جناح‌های مختلف صورت گرفته است. ⛔️ در جناح انقلابی انتقادات از جانب برخی، حسابی تند و تیز و از طرف گروهی دیگر خیلی محتاطانه بیان شده است؛ یک گروه به دیگری تذکر می‌دهد که سخنت با کلام دشمن پیدا کرده و دیگری هم به وی می‌گوید مخرج مشترک نداشتن به معنای نیست و باید حرف را واضح و شفّاف زد و چون دولت انقلابی است، نباید عملکرد را توجیه کرد و به اصطلاح کرد!!! 👈🏻 بنابراین لازم است تا صحیحی از این مطالبه‌گری صورت گیرد تا دچار انحراف و تفسیر و تأویل در معنای آن نشویم. ⌨️ نداشتن یعنی چه؟! در وقتی دو یا چند کسری که مخرج مشترک ندارند را بخواهیم جمع کنیم، نیازمند گرفتن مخرج مشترک هستیم. مثلا برای جمع ¾+⅔ لازم است تا میان عدد چهار و سه مخرج مشترک گرفته شود تا بتوان این دو کسر را جمع نمود که در این مثال، مخرج مشترک عدد 12 است؛ ➕ بنابراین بدون مخرج مشترک گرفتن، امکان جمع این دو عدد وجود ندارد. 🔹قبل از بیان نکته‌ی مثال بالا، دانستن دو مطلب لازم است: اینکه اولا لازم است و اساسا یکی از بازوهای اصلاح امور مختلف، نقد و مطالبه‌گری است خصوصا در نظام سیاسی اسلام چنین مسئله‌ای جزئی از به شمار می‌آید؛ و ثانیا نقد، دولت انقلابی و غیر انقلابی ندارد و صرف اینکه یک عنوان در اینجا وجود دارد نباید مانع از بیان مشکلات باشد چرا که برای ما با موضع‌اش شناخته می‌شود نه با جناح‌ها و طیف‌های سیاسی! (علیه‌السلام): حقّ به شخصيت‌ها شناخته نمى‌شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى. 💎 نکته طلایی دقیقا همین جاست! نکته‌ای که فرمودند مبنی بر اینکه مطالبه، مخرج مشترک با سخن دشمن نداشته باشد یک معنای بسیار دقیق و ظریف دارد! دشمن می‌گوید فلان مشکل در دولت وجود دارد، فلان ایراد و اختلال در آن نهاد وجود دارد و .... امّا علت و پایه همه این‌ها را بر این می‌گذارد که این نظام نمی‌تواند، دیگر کارها اصلاح شدنی نیست، دیگر امیدی وجود ندارد، این‌ها هم کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، همه مسئولین خائن و دزد هستند، ایران تبدیل به ویرانه شده و هزاران نتیجه دیگر از این همین قبیل. 🔺 دقت کنید که آن نقد و اختلال که دشمن می‌گوید، صورت است و چه بسا یک فرد انقلابی و متدیّن هم چنین نقدی داشته باشد و این هیچ ایرادی ندارد، ولی نکته آنجاست که اگر فرد انقلابی هم، مبنا و مخرج حرف خود را بر و عدم کارآمدی و عدم توانمندی در حل مشکلات و خیانت تمام مسئولین بگذارد، اینجاست که سخن‌اش با دشمن مخرج مشترک پیدا می‌کند و سخن او با دشمن قابل جمع می‌شود و اینجا دیگر فرقی میان دشمن و انقلابی نمی‌ماند!!! 💡 بنابراین اشتراک در صورت کسر هیچ ایرادی ندارد، یعنی بیان ایرادات و اختلالات و مشکلات، اتفاقا لازم است و رهبری و هر مسئول شایسته‌ای، اصلا چنین کاری را از ما می‌خواهند و مانعی ندارد همان حرف را دشمن هم بزند؛ مثل اینکه حذف ارز ترجیحی فلان تبعات را دارد و در نحوه اجرای آن فلان نواقص وجود دارد؛ امّا مبنا و مخرج سخن انقلابی آن است که این مشکلات و مسائل را می‌توان حل کرد و مامی‌توانیم و آینده روشن است و باید کمر همّت ببندیم تا مشکلات را حل کنیم و مسئولین پاکدست را یاری کنیم!ب 🔦 این همان ظرافت معنایی است که در کلام حکیم انقلاب وجود دارد! پس باید نقدها را مطرح کرد اما با مخرج امیدواری و تفکر و اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. 📣 یادمان نرود این روزها، عرصه بیش از هر وقت دیگری نیازمند فرمانده و رزمنده است! ✍️ نویسنده: 🌐 @negashteh 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
‼️ سخنانی که ۳۰ سال نادیده ماند.... 1⃣ ❗️آن وقتى‌كه ما به يا به يا به فلان وزارتخانه مى‌رفت و به او مى‌گفتند كه چقدر حقوق مى‌خواهى، مى‌گفت اين حرفها چيست، مگر من براى حقوق آمده‌ام‌؟ اصرار مى‌كردند كه بالاخره زندگى خودت و زن و بچه‌ات بايد بگردد؛ يك چيزى بگير. ❗️به نظر شما اين‌ها است‌؟ به نظرم اگر شما برويد در دنيا اين را نقل كنيد، چنانچه كسى وضع چند سال قبل ما را نديده باشد، خواهد گفت كه افسانه است؛ ولى اين واقعيت است. اين رويداد، در همين و در همين و در همين وزارتخانه‌هاى ما اتفاق افتاد؛ يكى، دو مورد هم نبود. ❗️نماينده‌ى مجلس وقتى اول بار به او حقوق دادند، كشيد حقوق را بگيرد! بعضى از دوستان ما در دوره‌ى اول نمايندگى مجلس، شرمشان آمد و ننگشان كرد كه حقوق بگيرند! گفتند ما حقوق بگيريم‌؟! ❗️برادران! من و شما داريم از آن ذخيره مى‌خوريم؛ فراموش نكنيد، آن را مردم ديدند. ❗️نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل بچريم و بغلتيم و بخواهيم مردم به ما به شكل يك اسوه نگاه كنند؛ مردمى كه خيليشان از محرومند. در اين راه، از خيلى چيزها بايد گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نيز بايد گذشت. ❗️نمى‌گويم مثل پيامبر باشيم، نمى‌گويم مثل امير المؤمنين كه شاگرد پيامبر بود باشيم؛ كه انسان آن مطالب را كه مى‌خواند، تنش مى‌لرزد. اميرالمؤمنينى كه زهدش در زندگى و دنيا مَثَل ساير است و مسلمان و غير مسلمان آن را مى‌دانند، در باره‌ى پيامبر مى‌گويد: «قد حقّر الدّنيا و صغّرها و اهون بها و هوّنها» ؛ دنيا را تحقير كرد يعنى همين لذايذ و بهره‌منديها و برخوردارى‌هاى دنيا را كوچك كرد به آن‌ها توهين كرد و سبكشان نمود. 🗓 سخنرانى در ديدار با مسئولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران؛ ۱۳۷۰/۰۵/۲۳ ⏪ پیشنهاد می‌شود این سخنرانی را مورد مطالعه دقیق قرار دهید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f